Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inseminaatio

09.11.2010 |

Haluaisin tietää inseminaatiosta. Miten kaikki menee käytännössä?

Meillä on clomifen-kuurilla syntynyt poika ja nyt haaveillaan toisesta. Oon samaa kuuria syöny nyt jonku aikaa tuloksetta. Seuraava vaihe ois meillä tuo inseminaatio. Kiinnostais tietää siitä ihan kaikki. Kertokaa omia kokemuksia ko. hoidosta.

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Me olemme viime kierrossa käyneet läpi inseminaation tosi meitä ei onnistanut:( Kannattaakin olla realistinin sillä inseminaation onnistumis prosentti 10-15% hoitokerta.

Voin kertoa tarinani: Söin ensiksi Glomifemejä kierron 3-7 pvä. Kierron 6 pvä oli ultratutkimus jossa katsottiin missä vaiheessa munarakkulat ovat kypsymässä.Kierron 8-13 päivä pistin Fostimon 75iu/ml itsenäisesti kotona. Liuos itse sekoitettava eli siinä neste ja jauhe joka itse valmistetaan injektioksi. Se todella helppoa ja klinikalta sai hyvän ohjeistuksen sekä paketin jossa oli kaikki tarvittavat välineet. Vetoneula aika kaamean näköinen mutta itse pistosneula kuin insuliinikynän neula:) Pistos alue vatsa!

kierron 13 pvä oli jälleen ultra ja siinä näkyikin jotta pistokset olivat tuottaneet tulosta. Kierron 14 pvä pistin jälleen kotona Pregnyl irroituspiikin joka irrotti kokelaan tyrkylle. Seuraavana aamuna mieheni vei sperman labraan ja se pestiin siellä. ELi vilkkaat siittiöt eroteltiin. Näyte piti viedä 2 h ennen inseminaatio aikaa. MInä menin sinne 2h päästä ja sperma laitettiin hyvin ohuella katetrilla kohdun suulle tyrkylle. Siitä sitten matka olikin luonnon varassa.

Itse inseminaatio ei minulle tuntunut miltään ei mitään kipuja tms. Todella nopea toimenpide 5-10 min. Jälkeenpäin kaikkia nipistelyjä ja olinkin valeraskaana henkisesti......meillä hoito ei toiminut. Inseminaatiota tapauskohtaisesti annetaan 1-3 kertaa. Se riippuu aina tilanteesta:)

Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn. Jännittää ei kannata pistoksia tai oikeestaan muutakaan. AIka iisi homma ainakin minusta. Pistokset maksavat jonkin verran muistaakseni n.25e kpl.

ps. Vielä tiedoksi se jotta monilla klinikoilla se sääntö jossa pesun jälkeen siittiöitä pitää jäädä 1miljoona. Jos alle niin inseminaatiota ei tehdä koska onnistumisprosentti alhainen. Toisaalta yksikin riittää jos käy flaksi.

Onnea matkaan ja aina on toivoa kunnes toisin sanotaan:)

Vierailija
2/4 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Toivotaan et teitä onnistais pian, samaa toivon meille. Mulla on vielä clomeja jäljellä, mutta luulen et meki mennään inseminaatioon.. tuskin tulee toinen niin helposti ku eka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!Meillä 1v ja 9kk lapsettomuutta takana, syynä selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen inssi takana. Söin clomifen 3.-7-pvä ja puregonia 8.-9pvä.Sitten inssissä laitettiin pregnyl irrotuspiikki.Ystävänpäivänä oli pp12 ja päätin tehdä raskaustestin. Plussaa näytti!! :) Nyt toivotaan kovasti, että kaikki menisi hyvin. Toivottavasti teillä plussaa pian +

Vierailija
4/4 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tarvittukaan inseminaatiota, vauva on tulossa ja ihan luomusti. Uskomatonta, mutta ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme