G: tulkaa kaikki vastaamaan
Kysymys kuuluu: Kuinka monta lasta haluat, ja montako sinulla jo on. Onko puolisosi samaa mieltä asiasta?
Meillä on kaksi poikaa, ja minä haluaisin vielä yhden. Mies haluaisi ehkä jättää tähän, mutta kyllä minä hänet saan suostuteltua vielä yhden tekemään... :D
Kommentit (55)
Poika 5v ja tyttö 6kk haaveissa olis vielä kolmas lapsi, jota aletaan yrittämään sitten kun tyttö lähempänä vuoden ikää. Kolme lasta olis se meidän toivoma luku, molemmat siis asiasta samaa mieltä.
ja päivänselvää on kummallekin, että tähän ei jää. Kunhan menkat alkaisi, niin toinen on tervetullut. Ei olla luvusta keskusteltu, itse olen ajatellut kolmea. Mikä ettei vaikka neljäkin lasta. On se varmasti rankkaa alkuhulinoineen, mutta kai se siitä sitten rauhoittuisi.. joskus... (?) :)
ja kahta halutaan molemmat! Hyvin menee siis yksiin meillä :) Toinen joskus vuoden-parin päästä jos luoja suo!
Lapset nyt 2½v ja 11kk ja pääsimme jokin aika sitten sopuun lopullisesta lapsiluvusta, joka tulee olemaan viisi, ellei tulla hulluiksi ennen sitä ;)
Ja nyt meillä on kaksi poikaa. Molemmat ollaa sitä mieltä että lapsiluku on nyt täynnä.
Itse asiassa ekan tytön jälkeen sanoin ex-anopilleni haluavani 6 tyttöä kun hän kysyi toisen tyttösen syntymän jälkeen että olenko pettynyt !
No en ole pettynyt, 5 tervettä ja ihanaa tyttöä olen saanut, joten meillä on jo " 5 oikein" ;o). Se yksi vielä puuttuu ja voipi olla että kuudes vielä tehdään =).
Siis haaveena on se 6 lasta, mutta ehkä enemmänkin, kuka tietää....
T : Rapuäiti ja katras.
Ensin oli 4. Sitten pitkähkö tauko. Nyt kun on 5, niin vielä yhtä tekee mieli tälle kaveriksi.
Meillä on yksi poika 9kk. Suurena haaveena olisi ainakin kaksi lisää.
Meidän (toivottavasti) ensimmäinen lapsi on nyt 7 vkoa. Synnytyksen jälkeen ihmettelin voipuneena kätilölle että ekat lapset ymmärrän, mutta kuka ne toiset ja kolmannet muksut tekee kun tää ei oo varsinaisesti mitään elämysmatkailua.
Nyt tuo poju on niin sulonen, että yövalvomisista huolimatta (katsokaa koska viesti lähetetty ;) haluaisin hänelle sisaruksen. Miehen kanssa ei oo asiasta vielä puhuttu. Saas nähdä. Ei ollut aluksi innoissaan kun kuuli tulevansa isäksi, nyt on poikaansa täysin myyty.
mun kokemuksen perusteella jos se olis kolmekymppisistä suomalaisista nykymiehistä kiinni ihmislaji kuolis sukupuuttoon. Sen verran paljon on iten ja kavereiden pitänyt miehiään taivutella lapsenlaittoon. tämä ei tietenkään päde kaikkiin. sit kun nää miehet on vihdoin ja viimein saatu suostuteltua lapsiasialle, ne ovat jälkikasvustaan aivan onnessaan.
Olemme miehen kanssa kummatkin kaksilapsisista perheistä ja molemmat haluaisimme lapsia juuri kaksi. Poikamme on nyt 5 kk ja toista alamme varmasti yrittää kun poika on vuoden. Enempää lapsia tuskin koskaan meille tulee, ellei sitten kakkosen kohdalla tule tuplia. Itse olen jo vuosia ajatellut että viimeistään kolmevitosena laitan piuhat poikki, ja samaa mieltä olen edelleen.
Itse olen ajatellut kahta, mutta mies vielä vähän epäröi. Haluaisi hemmotella tämän ensimmäisen pilalle. No kyllä se vielä suostuu. Aika pian pitäisi vaan alkaa yrittää seuraavaa, kun mulla on ikää jo 34 (ens kuus 35 ) ja ensimmäistäkin saatiin yrittää monta vuotta. Aivan hyvin voi olla, ettei sitä toista koskaan tulekaan. Parin vuoden kuluttua aion lopettaa yrittämisenkin.
Kaksi oli oma toive.
Miehellä oli yksi, toiseen sain suostuteltua ja puolivahingossa se saatiinkin sitten. Kolmatta eimies halua missään nimessä, enkä itsekään mielellään. Jos vahinko (jota en siis toivo itsekään) kävisi taas, niin ikävä paikka, mies vaatisi keskeytystä varmasti, ja itsekään en jaksaisi tähän hätään enempää lapsia. Että pliis, raskaussäteet saa nyt suuntautua ihan jonnekin muille jotka niitä toivoo.
9v, 3v ja 9kk. Vauvakuume on mulla ihan omissa sfääreissä.. Vaikka heti tekisin tähän yhden lisää, mutta ehtiihän (kai?) tässä vielä odottaakin. Ajattelen näin, että sit myöhemmin kun nämä vähän kasvaa, niin se iltatähti ja sille leikkikaveri vielä! Eli kaksi! Ja miehellekin puhun ,että " sit kun meillä on lisää muksuja" , eikä se ainakaan vielä ole selvää ei-tä sanonu. Vielä toppuuttelee, mutta kyllä mä sen ympäri vielä puhun! Ja on osoittanu monellakin tapaa että vielä lisää saa tulla, vaikkakkin sitten myöhemmin.
Odotan neljättä lastani. Kaksi vanhempaa poikaa (11v & 12v) ovat edellisestä suhteestani ja nuorin (1v tyttö) on nykyisen aviomieheni kanssa. Todennäköisesti muutaman viikon sisällä syntyvä pienokainen on meidän perheen viimeinen... Mies on tosin sanonut että ehkä voisi ajatella joskus vielä yhtä... :)
Tansku, poppoo & vaavi rv 38+2
Meillä 5-vuotias poika ja 4kk vanha tyttö. Itse olen vasta 24-vuotias mutta kuitenkin sitä mieltä että tässä on tarpeeksi. Mieheni on samoilla linjoilla. Itse olen suuresta perheestä ja äidilläni tällä hetkellä nuorin 1v 7kk. Joten mummilassa meillä riittää säpinää kun on noita pikkusiskoja ja veljiä niin paljon. Saattaahan se olla että vanhempana sitten vielä se iltatähti pitää tehdä, mutta tällä hetkellä näin on hyvä.
Tyttö 9kk. Ensimmäiset puoli vuotta oli niin raskasta, että haluan ensin pari vuotta nukkua univelkoja pois ja nauttia tästä yhdestä ihan rauhassa. Haluamme molemmat vielä lisää lapsia, mutta ei vielä.
Kii:
Kuinka monta lasta haluat, ja montako sinulla jo on. Onko puolisosi samaa mieltä asiasta?
Meillä on nyt 2 lasta ja jotenkin oon nyt tullut siihen tulokseen että 4 vois olla aika hyvä lukumäärä. Mies on samoilla linjoilla, ja yleensä ottaen aina ollut innokkaampi täs vauva- asias kun minä!
Muutama vuosi kyllä odotetaan, ehkä kolmas sitten kun esikoinen menee kouluun!
että saadaan muutkin vielä mukaan...
Esikko on nyt 10, kohta 11kk. Ollaan miehen kanssa molemmat suurperheiden lapsia, eli toiveena olisi saada näitä tenavia vielä lisää. Lukumäärää ei ole vielä sen kummemmin otettu esille, mutta ollaan jo aikoinaan puhuttu siitä, että lapsia molemmat haluaa. Olen naureskellen todennut, että pikkukakkosen yrittäminen otetaan sellaisena päivänä puheeksi, kun huomaan aamulla herätessäni nukkuneeni koko yön...;) Ja kuukautisten tietysti pitäisi alkaa jos vielä vauvoja mielii tehdä.
Mies on varma, että lapsiluku on nyt täys, itse haluisin vielä ainaki yhden..joten saa nyt nähdä.