Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSpaapertajien -04 Wiikonloppu höpinät***

10.12.2005 |

Onko taas viikonloppu?Vastahan se oli...

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun alkajaisiksi mukava lukea eilisistä pikkujouluista. Ihan kuvamateriaalin kera. Pakko kommentoida, että muhun uppoaa kyllä myöskin se Allynarkkis, sitä lisäksi ohjelmasta Ed, se Ed :) Ja täytyy kyllä myöntää, että T Metsäketo kuuluu myös A luokkaan :)

Että semmoista.

K levittelee joulupalloja ympäriinsä ja mies soittaa kitaraa lattialla ja välillä pusii tyttöänsä. Ei ole paha olla kotonakaan.

Tänään kuitenkin illalla (ex) työpaikan pikkujouluihin. Teatterilla pääse takuuvarmasti teatteriin, joten ihanaa vähän tätä kylttyyripuolta herätellä horroksestaan .

hk

ps. Hyvä pönksy, lauteiden kuningas!

Vierailija
82/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olo sen mukainen.Typy piti siitä huolen-heräs n.1½tunnin välein,vaippaki pitki vaihtaa ku aina vettä joi..että ei ehtiny uniin kukaan komistus :-/

Onneks on jumppa ni kyllä siellä herää!!

Typylläki sanoja tulee jokapäivä ja paljon matkii..Sit hän selittää kun mummi ja pappa haki pojan ja me vilkutettii..tyyp sano pappa,eikka,sit vilkuuttaa hirveesti hei,hei ja juoksee eteisee...Jostaon aina tulee se mielee ja sit lähtee koko atrina :-)

Täytyy kaffelle suunnistaa...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan yksikseen ääneen täällä naureskella. Onneksi mies on ulkoilemassa (olin kanssa, mutta pakottava tarve päästä vessaan yllätti, siispä jäin sisälle), niin saa yksikseen pitää hauskaa.

Meillä T tykkää kanssa käydä saunassa. Jos erehdyt sanomaan, että mennäänppä laittamaan sauna päälle, niin heti on jo saunan ovella menossa lauteille, ei siis malttaisi odottaa että sauna on lämmin.

Tänään lähden tekemään viimeiset joululahjaostokset. Sitten saa minun ja tilin saldon puolesta riittää... Viime yö oli melko tuskainen, keilapallo jalkojen välissä-tunne koko yön. Mutta onneksi ollaan jo turvallisilla vesillä viikkojen puolesta.

Palailen illalla, ulko-ovi kävi jo, siispä ruokapuuhiin!

Mimmu rv 37 ja poijjat

Vierailija
84/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jo väsynyt olo. Sen siitä saa, kun rupeaa kaksi kertaa iltamyöhään virtuaalijuttelemaan ja herää kuitenkin normaaliin aikaan.

Valokuvasavotta jatkuu. Ei enää ole fiilistä niitä laitella, mutta konemaisesti lätkin tarroja ja kuvat albumiin sen enempää sommittelematta. Kunhan saisin ne kuvat sinne viimeinkin! Onneksi ihan viime aikoina on otettu vähemmän kuvia:)

Aina kuvittelee saavansa suuriakin aikaan vapaapäivinä, mutta väsy iskee joka kerta ja saamattomuuskin. Sitten ollaan taas samassa tilanteessa kuin ennen vapaapäiviä. Mistä energiaa kaikkeen? Pitäis se piparitalo tehdä ja päiväkotiin pipareitakin, mutta ei huvita yhtään. Pitäisköhän koittaa ottaa torkut päikkäriaikaan, jos sitten jaksais taas paremmin. Tauditkaan ei kuitenkaan meinaa hellittää, vaikka siltä jo tuntui. Onneksi viikon päästä on jälkitarkastusaika lääkärille. Voidaan katella tilannetta, jos ei vieläkään olla tervehdytty. Mieskin jo kysyi, että onko mulla taas nuha pahentunut uudelleen.

Tervetuloa vaan sairastupaan huomenna Hilu:) Onneksi olette itsekin räkäsiä:) Vaihdetaanko tauteja?

T: Ynis

Vierailija
85/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvauinnista kotiuduttu. Saatiin viimeviikolla otettut sukelluskuvat. Sukelluskuvat olivat huonoja. Petyin niihin. Miehestä ja Sinistä oli veden päällä hyviä kuvia.

Enkelille vielä, ettei ymmärrä väärin, että meillä on kaikki muut värit kylmiä, paitsi verhot ja osa matoista. Siksipä meille tulee liian kolkkoa, jos laittaa vielä valkoiset verhot (tietysti makuasia). :-)

Ei näkynyt Orlandoa tai Tomia täälläkään viimeyönä. ;-)

Lila75

Vierailija
86/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettavaa, mainiota!

Ihan mukavia kuvia, siis ihan söpöläisiä, mutta edes Jon BonJovi ei iske niin kuin ennen vanhaan.

Täytyy kyllä repostella, että olin juuri BonJovin konsertissa ja vaikka sekä Jon että Richie olivat vanhentuneet hurjasti niin bändi soitti ja esiintyi yhtä valloittavasti kuin silloin nuoruuden kulta-aikoina. Jonilla on kyllä hurmaava hymy edelleen *smuik*

Voi Aavis, olen niin pahoillani Motin vastoinkäymisistä. Onneksi poitsu on vilkas ja iloinen kaikesta huolimatta. Toivotaan, että apua löytyy - olisipa hienoa, jos vaikka lempeä vyöhyketerapia auttaisi, eikä tarvitsis niin paljoa antibiootteja ja tabuja enää pikkumiehelle annostella.

Ynis: King-kokoelma pölyttyy meidänkin kirjahyllyssä. Kaikki on pakko lukea, vaikka joissain toistaa pahasti itseään ja jotkut vaan on huonojakin, mutta Stephen-sedällä riittää niitä helmiäkin.

Vaikea valita parasta, mutta ekan kerran luettuani The Stand oli aika kokemus. Mä en osaa Kingiä lukea suomeksi, vaan ainoa oikea muoto on paperback alkukielellä.

Leffat Kingin teoksista ei yleensä ole niin onnistuneita. Elokuvamuodossa parhaimpia varmaan ovat olleet Vihreä maili tai Avain pakoon...

Tänä vuonna oon kai kaksi kertaa käynyt oikein elokuvissa. Pitäis varmaan vaan mennä, eikä edes olis väliä mitä menis katsomaan :-)

Ruuanlaittoon matkalla,

Keilin & Typy (unilla)

Vierailija
87/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kingin kirjoissa on välillä juonet ihan jostain... mutta se teksti, se teksti! Sekä englanniksi, että suomeksi menee ja mies kyllä kirjottaa niin mainiota tekstiä, että sitä on ilo lukea (kunnia siis myös suomentajalle!). Joskus nauran ääneen mielettömille sanavalinnoille, joskus en voi lopettaa lukemista ollenkaan:) Voih, millonkohan minä lukisin taas kirjoja:(

Multa loppui valokuvatarrat! Loppusuora häämöttää valokuvaurakassa, mutta ne tarrat ikävästi loppui. Ehkä sitten voi siirtyä ruokkimaan lapsia ja imurin varteen...

Vierailija
88/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä maili ,must tosi hyvä leffa..Kingin Uinu,uinu lemmikkini yks karmeimpia.

keilin:oon kyl kade bon Jovin keikast..Meiän piti mennä sillo ku se oli suomes,mut se keikka oli nii et mä olin hyvin raskana tai sitten mul oli hyvin pieni nyytti..

Kävin Seppäläst ostaa farkut ,oli kaikist -30% :-)

Ärsyttää mies, ku typy puuhailee vaik mitä ni se on otanu vähä sellasen asentee et rikkokoo esim.stereot,hän ei jaksa kokoajan vahtii..kiva!!!Mitähän mä teen päivät pitkät!!Ku tulin kaupas ni yhen laatikon oli neiti hajotanu!

Typy äsken heitti mullat lattialle,sit heiluttaa sormee ja sanoo soo,soo!!

Nyt on kuusi kasassa,koristella pitäs vielä...

Kauhee maken himo..ja ku olin varautunu et Enkeli kyläilee ja saa herkkuja :-/

Typy tahtoo mut johonki...

jatu

Vierailija
89/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on nyt niin vaikeaa. Innoissani ostin valmistalon jo kauan sitten eikä vaan tule laitettua sitä kasaan. Esikoisen kanssa ois kiva tehdä se, mutta aina tulee sellainen olo, että voisin itse sen tehdä joskus valmiiksi, niin saisin nopeasti homman hoidettua. Ei yhtään huvita ryhtyä mihinkään suurempiin operaatioihin. Onneksi päiväkodin joulujuhla on vasta keskiviikkona. Mulla on 2 päivää armonaikaa vielä tehdä ne piparit sinne vietäväksi:)

Mies imuroi alakerrassa ja toivottavasti tytöt ei esikoisen huonetta pistä kokonaan remonttiin. Äsken isorinsessa tyhjensi laatikollisen housujaan pyykkikoriin. Kun itse siivoaa, niin muut tulee perässä ja sotkee heti uudelleen.

Illanjatkoja!

Vierailija
90/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen pieni tyttönen...

ynis:toi on inhaa ku into katoo..Mä eilen just siks sanoin pojalle et leivotaa,koska sit on vaa pakko vaik ite ei haluiskaa...

Nyt kuusee korsisteita vaik mieli tekis vaa löhötä..

Mua jotenki ensviikko masentaa,ei mitää tekemistä..siis sellast aikustapaamista.Ke on onneks viel taaperojumppa ja illal pojan joulujuhla...pe ois treffit,mut en tiiä jaksaako ku typy ei saa päikkejä..Mut pitäs olla jotai kivaa...

jatu

Vierailija
91/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörsky kylpee ja Väkkärä nököttää sylissä ja on ihana :)

Väksy-parka saa syödäkseen nyt vain (valkoista) riisiä, poroa/peuraa, mustikkaa ja puolukkaa, sekä Vitol-tippoja. Ei Neocatea, ei mitään öljyä eikä vitamiinilisää... Onneksi on sentään liha, muu on ihan plasebosyömistä, muka-ruokaa. Kunpa tulisi pian masu kuntoon, ettei ehdi nälkiintyä poika. Äiteellä on hätä.

Kiva kun olette kirjoitelleet iloisia kirjoituksia - ei sillä etteikö suruja tai harmejakin saisi kirjoittaa :)

Pus

Vierailija
92/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin vasta kirjoitteleen. Tänään ollut monenlaista hommaa. Eilenkään en illalla ehtinyt enää, koska menin käväseen kylillä illalla. No, näin kaverin, jonka kanssa ollaan liian harvoin yhteydessä. Jäin sitten ja olin ennen 2 kotona.

Nukuin 9.30 asti. Onni on tänään syönyt hyvin ja nukkunut loistavasti! Nukkui 3h päikyt heräämättä kertaakaan välissä. Siinä kun se nukkui, mä leivoin pipareita, eilen tein taikinan ihan itte! Sitten käytiin pikasesti kaverin lapsen 1-v juhlissa, äkkiä ruokaa perheelle ja sitten kauneimpiin joululauluihin. Ekan kerran Kokkolassa kävin niissä.

Haukun aina tätä kaupunkia, viimeksi tänään. Yritin etsiä semmosta lasten nojatuolia. Ei mistään huonekaluliikkeestä! Eikä ole ainoa asia, jota täältä ei ole löytynyt. Murr. Mutta noista kauneimmista joululauleloista on vaan hyvää sanottavaa. Viimeksi kun olin vuosi sitten Oulussa laulamassa (siinä ainoassa oikeassa kirkossa..) niin siellä pääasiassa puhui se illan vetäjä ja laulettiin aika vähän. Nyt laulettiin 22 laulusta 17, se on paljon se. Ja minäkin vedin ihan täysillä vaikka mun lauluääni on ihan kauhea. Mutta kun kerran vuodessa saa hoilottaa, niin saa muut ajatella mitä tahtoo! Niin, en tiiä mikä muhun on menny mutta herkistyn aina noissa lauleloissa aikalailla ja tänään meinas koko ajan olla tippa linsissä...noloakin vähän.

Nyt on kämppä järjestyksessä ja lapsi nukkumassa. Pian itte saunaan. Huomenna viimeinen, vihon viimeinen vauvauinti meidän osalta. Nyyh. On se toisaalta aika haikeaa. No, pitää jatkaa harrastusta omin päin, kunhan uimahalli avataan rempan jäljiltä kuukauden päästä.

Siksi leivoin noita pipareita, että ajattelin antaa sille, kenen kyydillä pääsen aina uimaan ja kotiin. Vähän palkkioksi. Vähän joulumieltä heillekin.

Väsyttää kyllä. Nyt pitää mennä sinne saunaan.

T-P

Vierailija
93/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kannan korteni kekoon 100 viestin keräämiseksi. Maha on pullollaan piparitaloa.. ;-) Söin salaa mieheltä tänään aamusella takaseinät ja oli niin hyvää ettei talosta paljonkaan jäljellä enää ole. :-)

T-P, en tiennytkään että teillä on uimahalli remontin alla. Muistaakseni se oli hyvä halli. Vai onko aika kullannut muistot?? Löytyi hyppyaltaat, vesiliukumäet ja se mainio allaskahvila mistä sai loistavaa pehmistä.. Hmm, tarkemmin ajatellen onhan siitä n. 15v vuotta kun siellä tuli uitua. Vai olikos siellä jokin megamoka miksi halli jouduttiin sulkea, en muista, valaisethan uteliasta?

Lila75

Vierailija
94/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täysi meno päällä typyllä, ei toivoakaan saada nukkumaan ainakaan ennen 23. Keilinin mieskö se oli, joka pohti ettei kannata rytmejä ennen joulua siirrellä? Itse mietin ihan samaa, aletaan sitten tammikuulla herätellä aamulla aikaisemmin jotta saadaan taas ennen 21 unille. Mummolareissuilla menee nukahtaminen iltaisin aina pelleilyksi, niin nytkin. Minä menin eilen nukkumaan 22, typy oli luovuttanut vasta 23.45. Nukuttiin 10 asti, en ees muista milloin oon nukkunut noin pitkät yöunet viimeksi! :)

Ihania juttuja oli teillä pikkujouluilijoilla eilen. Piti itsekin pohtia tuota kuolauskohdetta. Mulla se taitaa olla Matt Damon, oli viime viikolla unissakin yhtenä yönä. En tiedä mikä siinä vetoaa. Kuvankauniit ei oo koskaan olleet mun mieleen ja trimmatusta kropasta jostain ihmeen syystä vedän sen johtopäätöksen, ettei oo ihan fiksu?!? (joku mun oma päähänpinttymä) TSH:n komein oli mun mielestä Viggo Mortensen (Aragorn). Se katse ja karisma!

.....nyt eksyin ihan miesmietteisiin :DD... oli varmaan 10 min mietintätauko tässä välissä!

Tytsällä on flunssa, yskii yöt ja nenä valuu niagarana. Pari kk on yskinyt joka yö, välillä tulee " uudelleen" kipeeksi ja yskii enemmän. Suutarin lapsellä jne jne.. Ehkä vihdoin huomenna tuon korvalampun kotiin ja katson onko siellä jotain hämminkiä. Äitini vähän ripitti mua, sanoi että ois kyllä jo monta kertaa vienyt lääkäriin jos ois oma lapsi.

Menkat oli paljon niukemmat ja lyhyemmät kuin normaalisti. Kyllä pidetään ihmistä jännityksessä! Huomisaamuna pakko testata, vaivaa mieltä koko ajan tämä. Mitään muita oireita ei ole, uskon että saadaan jouluna sitä salaseksiä harrastaa. Meidän mummolassa ei ole saunaa, mutta kiitos kovasti kuitenkin vertaistuesta :D

Aavikselle suuret halaukset! Ja teille muillekin superäideille, jotka niin hyvin ja suurella sydämellä hoidatte sairastavia, allergisia pienokaisianne. Olette usein mielessäni.

Nyt meen purkamaan laukun, jäi vähän kesken kun alkoi Idols kesken kaiken.

- tea -

Vierailija
95/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lääkettä, toivottavasti nukkuu yön. Jos ei, niin täytyy taas alkaa harkita sitä lääkäriin menoa (jo ennen ensi viikon maanantainta). Itelläkin alkaa olla sellanen olo, että poskionteloissa saattaa alotella tulehdusta.

Yllätin muuten aamulla miehen ja menin suihkuun samaan aikaan. Miehelle tuli heti kiire pois, ettei lapset yksin odottele! Hei haloo, yksinhän ne aina odottaa mun aamusuihkun ajan! :-) Tai keskenään. Miehet on miehiä:) Onneksi välillä niin ihania:)

Vierailija
96/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meillä kuusi koristeltu,ehkä vähä ajoissa mut ku ollaa ne joulunpyhät pois ni saadaa sitä nyt ihailla..Jos saadaa,typyllä oli jo koristeita suussa,ni täytyy laittaa pois jos on kokoajan syömässä niitä.

Onko muilla " kaikki suuhun" vielä tosi voimakasta???

Typyn kans jotenki ihan mahotonta ku kaiken tunkee heti suuhun,yhen koristeenki puri rikki,ni sitä saa nii kamalasti vahtia!

Nukahti neiti hyvin,yö pelottaa viimeyön jälkee..eilen kyl söi piparitaikinaa :-/

Voi Väkkärä parkaa :-( Ymmärsinkö oikein et juomaks jäi sitten vaan vesi??Voi vaa arvailla miten paljon jo se että " maito" puuttuu ni suututtaa..

Jos tohon sohvalle hilautus..

jatu

Vierailija
97/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tuli 100 viestiä täyteen?

Tämä mamma on lähdössä nukkumaan, huomiseen!

Mimmu, vieläkin rv 37 eli täysineen ollaan

Vierailija
98/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epä mulla muuta oikeastaan askaa olekaan. Voimeja vaan kaikille!

Meinaa olla lunssa ekaa kertaa sitten Hellun syntymän, eli jH. Toivottavasti ei tuo taaperotyyppi saa.

Kraah,

m - virsi kaunis :)

Ps. Viggoa äänestän minäkin http://i4.photobucket.com/albums/y148/Zolvera/Actors/viggo.jpg

Hrrr... :)

Vierailija
99/100 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää valvo,ihan vaa kurkkasin..

Juu,tuo Viggo,siinä on jotain....

jatu

Vierailija
100/100 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalta palattu. Kuvitelkaa: luminen maalaismaisema, saunaa lämmitetty pari tuntia. Käärin Nyttysen kylpytakkiin ettei palellu pakkasen kopistella nurkissa. Lumi narisee isojen talvikenkien alla kun juosta kipitän saunaan Nyttynen tiukasti sylissä. Saunan eteisessä on samaan aikaan kuuma ja kylmä. Saunasta puskee kuumaa avoimesta ovesta mutta lattialla on hrrrr.....kylmää. Nyttynen käpristelee varpaitaan, ihmeissään moisesta vinkasta lattialla. Puhaltaa samalla ulos, kun huomaan että mennään " aunaan" , siellään on kuumaa. Mummi on tehnyt isoon saaviin lämmintä vettä valmiiksi, hän kävi isomman kanssa aiemmin saunassa, Tomi Traktori tuoksahti kovasti Suomalaiselle shamppoolle :))) Ylälauteelle kiikuimme kiireen vilkkaan sillä alempana varpaat paleltuu, aika mielenkiintoista kun yläkroppa puskee hikeä ja varpaat jäätyy ;) Nyttynen istui maljassa ja räiskytteli vettä, punakat posket tuli hetkessä. Mummi hakikin pian pojan. Itse löylyttelin miedossa löylyssä nautinnolla, löyöyhuone kun on iso. Padasta hain tulikuumaa vettä ja tein pesuvettä valmiiksi saaviin. Tunnelma oli kuin ennen vanhaan mummolassa, pestiin maljassa, iso puusauna...Pakkasessa juostiin äkkiä tupaan ettei tule kylmä, pimeys hieman pelotti pientä kulkijaa. Niin ihania muistoja. Hiukset sentään pesin värishampoolla, jota ei kuiteskaan viitsi paljoa tuljata sillä shampoon saaminen hiuksista ei olekaan niin helppoa kuin suihkussa. Äidilläni on kyllä ihan moderni rintamiestalo mutta siellä ei tosiaankaan ole sitten olemassa ees suihkua. Sauna on kyhätty vanhaan pienenn navettaan käsittääkseni. Vinkka on melkoinen lattiataossa. Mukava saunoa esim. jouluna ja kyläillessä, mutta että aina kun tahtoo pesulle, lämmittää vesi padassa ja saunaa lämmittää tuntitolkulla, huh. Ja mun kutrit kun rasvoittuu joka päivä pesukuntoon :/ Mutta aina silloin tällöin on ihanaa nauttia ja muistella vanhaa aikaa mummolassa.

Öisin tunnelmin,

palailen huomenissa, oli niin paljoa asiaa teillä, että huh huh!

Tuttis