Paha mieli
Olemme yrittäneet lasta jo jonkin aikaa onnistumatta - enkä tiedä onnistummeko koskaan, minusta tuntuu pahalta kohdata ystäviäni joilla on lapsia tai tulevat raskaaksi. Tuntuu pahalta että en voi olla onnellinen heidän raskauksiensa puolesta ja en vain pysty olemaan ystävien kanssa tilanteissa jossa puhutaan vain lapsista. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (3)
Tosin mulla ei niinkään tule paha mieli siitä kun muut saavat lapsia. Lähinnä vain siksi kun itse en tunnu niitä saavan.
Neljä vuotta yritystä lähestyy uhkaavasti. Neljännen vuoden rikkumisen aikoihin toivottavasti päästään taas tekemään lapsettomuushoitoja. Ja
jos vaikka neljännen yritysvuoden päättymisen kunniaksi tulis vihdoin raskaaksi.
Mulla on ikuinen vauvakuume, alkoi jo teininä. Olis niin kiva tietää että meneekö se ohi sillä että saisin lapsen.
Että on kyllä vaikeaa olla tilanteissa missä puhutaan lapsista. Itsellä kun ei sellaista samanlaista kokemusta lapsista ole niin ei voi samalla lailla osallistua keskusteluun. Ja myös helposti jää keskustelematta kokonaan joistain raskauteen/lapsiin liittyvistä asioista sen takia että kaverit kokevat turhaksi keskustella kanssani asioista joista en ihan tajua. Tai sitten eivät keskustele sen takia että kuvittelevat sen olevan jotenkin ylivoimaista minulle.
Ja ehkä tässä tilanteessa ei niin hirveästi ne kaikki kavereiden lapset niin kiinnosta.
Paha mieli on tälläkin suunnalla. Vaikka haluaakin iloita toisen puolesta, tulee ensimmäisenä kauhean paha ja surullinen olo kuin seinänä vastaan.