Mieheni kuristi minua eilen.
Hän ei usein juo. Nyt oli kuitenkin yöllä vetäissyt salaa kännit (minun ei edes olisi pitänyt varmaan tietää siitä, laskeskeli varmaan että olen nukkumassa). Olin todella vihainen, koska aamulla hänellä olisi töitä eikä mies ole edes siinä kunnossa, että voisi mennä autonrattiin. Miehen työpaikka on muutenkin epävarma pätkätyö ja meillä on aika komea velka niskassamme.
No, raivostuin niin paljon, että kävin kiinni mieheen. Tällaisen pienen naisen lyönnit, potkimiset ja repimiset eivät paljoa tunnu, mutta miespä otti minut käsiinsä ja puristi kurkusta niin etten voinut hengittää yhtään. Tuntui, että kuolen. Hän päästi minut noin puolen minuutin jälkeen, mutta olin jo ihan sokissa.
En tiedä enää miten jatkaa tästä, miten olla toiselle enää mitään. Miten enää edes haluta rakastaa. Kuolemantunne oli niin vahva.
Aiemmin meillä ei ole ollut ruumiillista väkivaltaa hänen puoleltaan. Minä olen kyllä lyönyt jos olen suuttunut tarpeeksi, joskus. Mutta en osaa pitää sitä yhtä pahana. Olenhan fyysisesti paljon heikompaa tekoa.
Ajattelen koko ajan hänen käsiään kurkullani, sitä tunnetta kun henki ei kulje ja alkaa paniikki....
Miten enää jatkaa mitenkään?
(Ja eroa on harkittava tarkkaan lasten takia)
Kommentit (40)
Ero. Mene vihan- ja väkivallan hallintaterapiaan. Ei ole oikein vastata väkivallalla väkivaltaan myöskään. Tosin provon kirjoittanut ap tarvitsee apua myös provonkirjoitushimoihin.
Mitäs menit hakkaamaan itseäsi isompaa. Pitää aina muistaa hakata itseään pienempiä, tai muutoin jää helposti häviölle.
Sinä kuitenkin olet lyönyt aiemmin? Olet yhtä vastuussa omista teoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Ero, heti.
Kiva neuvo yli 20 vuotta tapahtuneen jälkeen, idari.
Kuulostaa perus elämämkolu-meiningiltä. Nainen sellainen kuka heittelee ihmisiä tuopeilla baareissa ja samanlaisen ukon löytänyt itselleen. Sääliksi käy lapsia.
On tehty tutkimus: naisella, jota hänen miehensä on kuristanut, on 750-kertainen riski tulla miehensä tappamaksi.
Mies larppaamassa taas naista, yrittäen saada huonoa kuvaa naisista esiin.
Väsynyttä.
Toisen kuristaminen on vakava merkki vahvasta vihasta toista kohtaan. Hallitsematon mies on aina vaarallinen. Niin kotona kuin armeijassa.
Ap nyt oli vuosikymmeniä sitten ja todnäk trolli, mutta jos joku on tuossa tilanteessa oikeasti, niin suosittelen muuttamaan erilleen pikimmiten ja takaisin yhteen vain pariterapian kautta jos ollenkaan.
Kuristaminen on ennusmerkki henkirikoksesta. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2573025/
Ja ihmisen, joka luulee saavansa lyödä ja potkia muita, koska on mukamas itse niin heikko ja harmiton, ei pitäisi olla yhdessä kenenkään kanssa ennen kuin korjaa asenteensa.
Ensi- ja turvakotien liitto on oikea osoite. Sinne ne perheneuvolatkin usein ohjaa. Lähes joka alueella on erikseen väkivaltatyöhön erikoistunut yksikkö uhreille ja tekijöille. Erityisesti sopii parisuhdeväkivaltaan ja yleensä voi asioida nimettömänä.
Kaikki yksiköt on omilla nimillään valitettavasti joten vähän joutuu googlaamaan. Joko soitat lähimpään turvakotiin jakysyt väkivaltatyön perään tai googlaat ensi - ja turvakodit +väkivaltatyö+ oma alue (maakunta tai iso kaupunki).
Ei ole lainkaan hyväksyttävää, että nainen käyttää fyysistä väkivaltaa, vaikka on pienempi. Myös miehen tekemä kuristaminen on todella vaarallista. Sillä voi saada toiselta hengen pois. Teillä on molemminpuolista lähisuhdeväkivaltaa. Tilanne on todella akuutti ja paha. Tarvitsette apua ja pian! Oikeasti...paha peli on nyt avattu, ja jos ette saa apua, riski pahemmille vaurioille on todellakin olemassa.
lapsiani en lyö ja miestäni joskus kun lapset eivät ole näkemässä. harvoin miestäkin.