Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+ ENSIKOITA? / esikoisen odottajia +

09.12.2005 |

Hei!

Huhuilen kokoon vauvakuume-puolella ENSIKOISSA pinoutuneita kuumeilijoita, nyttemmin odottajia :). Löytyykö kiinnostusta alkaa pinoilla samalla porukalla täällä puolella?

Ja muut esikoista odottavat toki myös. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja ihmetellä asioita yhdessä, vaikka mentäisiinkin eri vaiheissa raskautta :)

Mii- (rv 5 + 6)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis toukokuisiin kirjoittelen, mutta la on kyllä huhtikuun 28. =) Tähän asti on raskaus mennyt melkoisen helposti... alussa oli lievää pahoinvointia joka näyttäytyi yökkimisenä, mutta sekään ei juuri menoa haitannut. Väsymys oli kyllä sitten alussa melkoinen. Vatsa on kasvanut jo melkoisesti... ei voi kyllä kukaan enää erehtyä =D Liikkeitä on tuntunut päivittäin 17+3 eteenpäin ja eilen illalla mieskin tunsi ensimmäisen kerran potkut vatsan päältä. Taitaa olla meille melkoinen vilpertti tulossa kun liikkuu niin paljon ja liikkeet on tuntunut jo hyvissä ajoin, vaikka istukka on etuseinässä.

Kaikki ultrat on jo käyty... kunta tarjoaa täällä vaan np-ultran, mutta sen lisäksi käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja rakenneultrassa sitten näkyi, että meille on tulossa pieni poika =)

[color=red]pikku-milli & paco 20+5/color]

Vierailija
2/43 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeps täällähän on mukavasti porukkaa!

pepsille! voimia ja toivottavasti täällä taas kohta tavataan!

mullei tosiaan ole oolu kauheesti oireita, mitä nyt rinnat onkasvanu pari kuppikokoa ja tuntuu nyt jo olevan tiellä, pienirintainenkun normaalisti olen.

minkähänlaiset ne synnytyksen jälkeen mahtaa olla.

mulla maha kasvanu mielestäni hurjan paljon vaikka viikkoja vasta20 ja kohtukin taaksepäin kallellaan. läskiäkään se ei varmaan ole kun painoakaan ei ole tullut vieläkään lisää, vähentyny pari kiloa.

eipä muuta kuin leppoista odottelua

meppe81 ja ruoto20rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo ihmettelin, mihin tämä ensikoiden ketju oikein on vajonnut. Täällä odotus-puolella on tosi aktiivisia kirjoittajia ja otsikot putoaa pian pois ekalta sivulta. Toista on tuon plussaneet lapsettomat-puolen kanssa.

Viikko takaperin hermoilin tässä ketjussa oireiden vähyyttä ja taitaa pahoinvointi lievästi nostaa päätään. Ei ole oksettanut, mutta aamulla herätessä ja aamupäivälläkin oli äklö olo, johon auttoi syöminen. Jipii! Pitkän odotuksen ja lapsettomuushoidon jälkeen pahoinvointi on tosi tervetullut seuralainen! Muutenkin olo hiukan helpottunut, sillä perjantaisessa ultrassa selvisi, että mahassa on elämää ja nuppineulanpään kokoinen valkoinen piste pompotti eli sydän sykki. Raskaus on vielä tosi alussa ja päiviä kasassa 6+6 ja laskettu aika 8.8.2006

Miliko

Vierailija
4/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun heti mukaan esikoisten odottajiin. Plussasin 2.12. ja nyt taitaa olla rv5+3, mikäli netin kiekko pitää paikkansa. Kovasti on mieli täynnä kysymyksiä, joten olisi mukavaa mietiskellä asioita muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Tässä vaiheessa olo on epätodellisen onnellinen ja takaraivossa piileskelevät kurjat ajatukset kaikista niistä jutuista, mitä voi sattua... Viikon päästä on alkuraskaudenultra, joten luulen että sen jälkeen uskallan hehkuttaa tällä raskaudella oikein kunnolla. Yrtitän kyllä kovasti ajatella, ettei kannata etukäteen surra kun asialle ei mitään voi. Kannattaisi siis iloita tästä tilanteesta, jottei tarvi etukäteen surkutella...

Tässä vaiheessa kiinnostavat oireet? Minkälaisia oireita teillä muilla oikein on vai onko mitään? Itselläni rinnat ovat kasvaneet hiukkasen ja ovat piukeammat kuin ennen, eivät ole kuitenkaan kipeät.

Muuta ei vielä ole ilmaantunut. Ei taida kaikille hirveää pahoinvointia edes tulla ja sehän voi ilmaantua vasta myöhemminkin?

Miliko

Vierailija
5/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää varovasti kurkkaaa....tänään se acon10 näytti sit plussaaaa!!!!Oon vähä pöllönä,kuinkas ne rv:t nyt lasketaan?Mulla nyt siis kp28/24-27.

Vierailija
6/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ensikko, joka onkin teitä muita jo kovin odotellut:)!!!

Mulla nyt raskausviikkoja 7+3, eli raskauden huumassa olen paistatellut jo kolme viikkoa, plussan tein 18.11:)

Pepsimax, kauheesti onnea ja tervetuloa tänne!!!

Raskausviikoista, viimeisten kuukautisten ensimmäinen päivä on raskausviikko 0+0. Kun viikkoja tulee lisää, ollaan aina sillä seuraavalla viikolla. Eli mä olen nyt kahdeksannella viikolla, kun viikkoja on 7+3:) Siitä vaan laskeskelemaan:)

Mä poistun pariksi viikoksi, koska suuntaan Meksikon aurinkoon;) Pitäkäähän palsta pystyssä leidit!!!

Vierailija
7/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen joutunut kohtaamaan raskauspahoinvoinnin ja melkoisen voimakkaan sellaisen. Oksennan joka aamu ja yökin sitten lopun päivää. Säännöllinen syöminen auttaa vähän. Vichy ja mandariinit on mun bestiksiä. Ja ruisleipä;)

Vierailija
8/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiretta löytyyyy,kaikista hallitsevin taitaa tällä hetkellä olla tajuton väsymys ja mahan nippailut.Ja posket punottaa kokoajan,mites tän pitää salassa ku hohkaa kuin hehkulamppu ja silmät kiiluuu....;)

Vierailija
9/43 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE!Onnea pepsi ja mii!!! Ihanaa et tullu lisää plussia.Mä en oo käyny pariin viikkoon ensikoihin kirjottelemassa, vaik lukemassa kyl:) Mut nää uutiset menny ohi.

Ihanaa:)

laralei rv 8+5

Vierailija
10/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan ensimmäistä. En tosin taida kauan teidän joukossa olla nimittäin viikkoja kasassa jo 39+1, mut nyt kuitenkin vielä yhdessä kasaassa!

Olispas tällanen pino syntynyt vähän aiemmin kun tuntuu et kaikilla on jo vähintään yksi ennestään, mut hyvä et meitä ensimmäisen odottajiakin löytyy ja oikein pinoksi asti.

Onnea odotukseen kaikille!

-Jade- 39+1

Vierailija
11/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, täällä kans ensimmäistä varrotaan. (hassua, ensikko on nimitys kerran porsineesta emakosta...) vähän on pidemmälle ehditty myös. suurin osa ilmeisesti omaa enemmänkin lapsia.

oksensin alussa pari kuukautta, mutta se taitaakin olla ääripää. onnea ja voimia teille " uusille" tytöille!

leenu ja pyry 29+1

Vierailija
12/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ensimmäistä. :)

Ja minäkin jo hieman pidemmälle ehtinyt tässä odotuksessa. pahoinvointia oli tuonne vko 17 asti, sitten oli muutama viikko hyvää oloa ja nyt jo pari viikkoa saikulla kun on paineet niin alhaalla ettei pystyssä jaksa kauaa olla. :( Mutta eiköhän tämä tästä, innolla odotellaan ja mieskin on ihan kiitettävästi mukana. Äitiyspakkaus on purettuna hoitopöydän hyllyille ja viikonloppuna haetaan häkkisänky. Ja rattaatkin on jo ostettu yms. :) Mutta nyt nukkumaan, jännä tämä väsymys. Alkuraskaudesta nukuin jopa 20h / vrk, sitten normalisoitui. Nyt saa nukkua taas 12h / vrk ja silti väsyttää.. Toisaalta unen päästä kiinni saaminen on todella vaikeaa mutta sitten kun nukahtaa ei heräisi ollenkaan. Mitä nyt yöllä sen miljoona kertaa pissalle ja käsien puutumiseen yms havahtuu.. ;)

Mukavaa kun on muitakin ensikertalaisia! :)

SEV rv 25+2

Vierailija
13/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taidanpa hypätä mukaan.

mallariina ja masulainen rv 8+5

Vierailija
14/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta viikkojen laskemisesta..oysin sivulla on kiekko missä voi laskea myös oviksen mukaan noita viikkoja..sen mukaan mulla ois nyt rv4+6, kuukautisten alkamisesta laskettuna ois jo rv5+4...osaako kukaan sanoa kumpi ois enemmän suuntaa antava kun ovis oli vasta kp 19 ja nuo kierrotki on ollu 29-42pv..apua:)

Vierailija
15/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun huhuilit meitä kasaan :)

Täällä pahoinvointi alkaa nostaa päätään todenteolla.. ja aikaa katsomatta, välillä on aamulla ja välillä illalla ;)

Minäkin mussutan mandariineja.. ja vichyä.. Mulla nuo hapolliset juomat parantaa oloa huomattavasti! Nytkin on taas kauppaan lähdettävä mandariineja hakemaan..

Sitte mä oon parina päivänä syöny sellasii pieniä maustamattomia krisprolls korppuja, juustoo ja kurkkuu päälle ni voi nami ;) Niihin tulee himo.. Mikään oikeen kunnon ruoka ei maistu!

Oireita on väsymys, rintojen/nännien kipeytyminen, nippailut masulla, päänsärky, hehkun välillä ku lämpöpatteri ja välillä oon ku horkassa..

Viime yönä oli ensin niin kuuma et oli pakko heittää kaikki vaatteet pois ja hetken päästä olin aivan jäässä ;)

Nyt pakko alkaa kattoon canalilta taru sormusten herrasta..

Vierailija
16/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä viikkoja on kasassa 6+3..

Vierailija
17/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa et viimeinki keksittiin tällainen ni pääsee tällaisena " untuvikkona" lukemaan muiden esikoisen odottajien mietteitä ja olotiloja... Viikkoja kylläkin on jo kertyny 33+2 mut aina on kiva kuulla muiden odottajien kuulumisia ja siina sivussa muistella mitä kaikkea nää jo kuluneet viikot on pitäny sisällään :) Ensimmäisen kerran uskalsin myös itse kommentoida jotain juttua!

Vierailija
18/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä viikkoja 19 ja kaiki menny suht hyvin tähän asti. maanantaina olis rakenneultra, jänskää!

itse pinoilen enemmänkin tuolla tuokolaisissa mutta kiva että on tällänenki jossa kaikki samal viival :) kirjoittelen kun kiireiltäni kerkiän.

meppe81 ja ruoto19rv

Vierailija
19/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikkoja kasassa tällä hetkellä 17+2, rakenneultraa kovasti odotellaan, siihen on aikaa vielä melkein kolme viikkoa. La on 17.5 eli mun oma syntymäpäivä! Kiva kun on esikoisen odottajille nyt oma ketju, kirjoittelen tuolla Toukotoiveissa ja Ex-haahuissa myös, mutta kaikille tuntuu olevan tulossa vähintään toinen lapsi.

Muistan muuten hyvin tuon alkuraskauden pahoinvoinnin, mikään ei maistunut ja koko ajan oli kuvottava olo. Kaikki kylmä, pakastemarjat ja jogurtti vähän auttoivat, mutta yleisesti ottaen oli huono olo kun ei ollut syönyt ja syömisen jälkeen vielä huonompi olo. Mulla alkoi pahoinvointi helpottaa rv 10 lähtien, nyt maistuu taas suklaa ja herkutkin, valitettavasti...

Ei enempää tällä kertaa, palaillaan.

Minttuli79 17+2

Vierailija
20/43 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kans meneillään rv 6+3 suunnilleen, niin kuin jollakin vähän ennen, eli ihan alussa mennään.

Ihmettelin kyllä reilu viikko sitten itsekin, että eikö tosiaan ensimmäistä odottaville ole mitään ketjua. On tässä varmaan vähäsen eri ajatuksia kun ei ole jo x:ttä kertaa kokenut raskautta.

Mä oon nukkunut eilisen illan ja tänäänkin ehtinyt jo nukkua päiväunet. Siinä pahin oire: väsymys. Vissyä tulee juotua, oli muuten 2 litraa x 6 pakki lidlissä 2 eur! Ällöttää kyllä vähän kokoajan, mutta ei se mulla oikeaa pahoinvointia ole. Semmosta krapulanomaista oloa lähinnä. Koko ajan kumminkin huonompaan suuntaan menossa. Ainakin nyt niin siedettävää, että tuntuu vaan hienolta olla Raskaana :).