*~*~* Perjantaita HEINIKSET *~*~*
Kommentit (24)
jos nyt tänään irtoisi edes jotain.Eilen menin jotenkin niin lukkoon noista keskenmenoista että en saanut oikein mitään aikaiseksi.
Vaikka toisaalta olen ollut melko luottavainen tähän raskauteen alusta asti niin silti.
Eilen kysyin niistä viivojen tummuuksista ja itsellä oli kp 25/28(ras-mam kyllä se minullakin se tuo 28 on eikä 27)kun testasin aconilla,haalea viiva mutta selvästi näkyi kuitenkin.
kp 27/28 testasin työmatkalla hotlassa prediktorilla haalean pylpyrän ja kotona piti miehelle seuraavana päivänä todistaa,ja aconi oli taas käsissä eli kp 28/28 selkeä mutta haaleampi kuin kontrolli.
Minä taukapää en millään meinannut uskoa että raskaana ollaan vaikka jo täyttähäkää tännekkin kirjoittelin joten eikun apteekin kautta rv 4+5 ja testiin tuli sekunnissa tumma viiva ja kontrollit vasta jälessäpäin. Siksi kysyinkin tästä.
No mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa:
Eilen teki aivan sairaasti mieli metvurstia.Meillä ei olla syöty ks.makkaraa varmaan vuoteen.No piti saada sitä ja tummaa leipää ja helkutti että oli hyvää. ahdoin sitä niin että tuli ihan huono olo.
Ja aamulla sitten ks.makkara alkoi tökkimään ja pakko ostaa tänään kaupasta taas jotain kunnon leikettä.
Eli 1.mieliteko koettu.Empä olisi uskonut sitä tuoksi :)
Mies on oppinut tuomaan aamulla lasillisen mehua pyytämättä.I love mun miestä!
Pahaolo taas tyrkkii tänä aamuna kohti vessaa mutta en mene,en mene...ja kohta on taas lounastunti,joten kyllä jaksan sinne asti.
Ai piru,johan sitä saakin mennä lämmittämään ruokaansa.Heippa tulevat möhömahat.
Oumai rv 7+1
Moro!
Oon ollut niin karseassa vatsataudissa, että luulin oikeesti et nyt on asiat tosi huonosti.. Pari päivää oksentanut kaikki, mitä olen suuhuni laittanut ja se ei ollut paljoakaan.. Nesteitä on lähtenyt ja paino tippunut n. 3 kiloa.. Jos ois vaan saanut levätä.. mutta kun on nuo lapsukaiset jota pitää hoitaa, vaikka olis pää kainalossa, kun mistään ei yhtäkkiä voinut saada jeesiä..
Nyt on asiat paremmin, enää ei vaivaa kun tuo tavallinen yökötys..
Ja jee, nyt on 10 viikkoa täynnä!!! Odottelen hullun lailla kutsua sinne np-ultraan, pääsen kyllä vasta varmasti joulun ja ehkäpä uuden vuoden jälkeen...
Syökö kukaan teistä salmiakkia? Itellä on tautinen himo, verenpaine hanskassa, mutta luin jostain et voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen..?? No joo, oon kyllä aikasemminkin syönyt.. Entäs muita himoja? Toi meetwursti oli tuttu edellisestä raskaudesta mullekkin..
Mua himottaa kaikki kielletty, mutta niitä olen päättänyt olla syömättä!!
Nyt suihkuun, ennen kun pirpana herää..
maryanne rv 10
On tämä sairaslomalla olo kyllä aika luksusta, kun saa nukkua niin paljon kun haluaa... Tänään vein aamulla esikoisen hoitoon ja sen jälkeen takaisin unille, heräsin vasta vähän jälkeen kymmenen. Toisaalta sitten kyllä taas valvoin koko aamuyön pahanolon kourissa.
Mun ruokavalio on kyllä todella ihmeellinen ja vaihteleva. Eilen esim. oli pakko saada heti aamulla berliininmunkki ja tänään en voisi kuvitellakkaan laittavani sellaista suuhun! Makeaa mehua juon kaiken aikaa (ennen raskautta en juonut ikinä mehua!) ja samoin etenkin iltaisin on pakko saada pekonia!
Terveydenhoitaja vaan tokaisi tähän todella terveelliseen ruokavalioon, että pääasia on nyt se, että ylipäätään saan jotain syötyä... Eli nautin pekoniannokseni ihan hyvällä omalla tunnolla;-).
Evius 9+4
On siis viikonloppu edessä ja saa LEVÄTÄ ja nukkua. Väsymys vaivaa vielä, töissä pysyn jotenkuten hereillä. Ei taideta olla mitään kovin tehokkaita työntekijöitä :)
Mulla ei ole ollut vielä muuta mielitekoa kuin että mandariinit on maistuneet. Outoa on se että en ole syönyt yhtään hampurilaisia tms kun ei tee yhtään mieli. Normaalisti kyllä uppoaa. Olen normaalisti myös salmiakin ja lakritsin ystävä, mutta nyt kun olen kahteen otteeseen sortunut niitä vähän syömään niin oksennus on tullut heti kohta. Muuten en ole oksennellut, eli kyllä sen täytyy liittyä tuohon salmiakkiin. Elimistöni ehkä kertoo tuolla tavalla että parempi olisi pysyä erossa salmiakista :)
Hilmis rv10+2
Noista mielihaluista...salmiakki on ihan must ja sit kuorettomat nakit kylmänä kiitos. Että näillä eväillä mennään täällä. Yks päivä kaupassa oli ihan pakko ostaa kokonainen grillattu kana...syötiin se sit iltapalak perheen kesken! (= Nam! On toki muitakin ruokia mitkä uppoo, mut tässä nämä himotuimmat. Ihan alussahan söin monena päivänä keitettyä makaronia ketsupin kera.
Tuntuu nyt siltä kun tuo aamupahoinvointi olisi siirtymässä tuonne illan puoleen. Eilenkin istuin vaan sohvalla, paleli ja etoi . Nukkumaan menin jo yhdeksältä. Tänä aamuna olikin sitten virtaa, leivottiin pikkuneidin 1v9kk kans pipareita. Huomenna pitäis mennä jouluostoksille.
Saara ja pikkuruu rv 8+3
Eipä ole ollu aikaa kirjoitella, mutta onneks nyt helpottaa. Mulla kamala turvotus maha on kuin viimeisillään olis ja jos joku painais nuppineulalla niin kuuluis vaan poks. Toivottavasti tämä tästä hellittää kun viikkoja kertyypi enemmän, muistaakseni olin samanlainen turvonnu pallo tuon tyttärenikin raskauden alussa ja olo koheni joskun vk 12 tienoilla, joten elän toivossa. Mielihaluista sen verran, että söisin suolakurkkua vaikka pullan kans ja sehän tietysti ei turvotusta vähennä, mutta aikansa kutakin. Nyt pitäis lähteä viemään pikkuneiti päikkäreille.
Mulla on todella, todella epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen. Jotenkin tosi paha aavistus, että kaikki ei ole hyvin. :(
Mulla ei ole mitään oireita. Ei alkuunkaan sellainen olo, että olisi raskaana. No, tuntuu että vatsa olisi isompi tai vähän turvonnut, mutta ei niin mitään muuta. Pelottaa. Pelkään että tämä on tuulimuna, tai että pikkuinen on kuollut. En voi tehdä tässä nyt muuta kun odottaa np-ultraa joka on vasta joulun jälkeen :( Sydänääniä mun ei kannata mennä kuunteluttamaan neuvolaan, kun tiedän että ne ei vielä kuulu kuitenkaan kun kohtu on takana, ei kuulunut esikoisestakaan vielä näillä viikoilla.
On vaan niin vahva tunne, että nyt on asiat huonosti.
Voi kun toivon, että olisin väärässä ja tämä vain olisi tosi helppo alkuraskaus ilman oireita. Mutta silti huolettaa...
t.myy rv 10+0
Mulla tekee kaikki raskas tai rasvainen ruoka pahaa, esim lasagne, kermaperunat ja kinkkukiusaus, jotka normaalisti ois oikeen herkkua. Hyh, pelkkä ajatuskin puistattaa. Kaipa se vaan on tuo luonto kun pakottaa syömään suht terveellisesti eli hedelmiä, kasviksia ym muuta on tullut täällä popsittua. Kahvi ei maistu, vaikka välillä tuleekin juotua kupillinen lähes väkisin väsymykseen.
Aurajuusto on oikeastaan ainut kielletyistä mikä harmittaa ja mitä saattaa tulla hiukan ikävä!
Mulla on nyt tämmönen ¿tyhmä¿ kysymys: Eli mulle sanottiin eilen ultrassa, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Siis kuvassa tuo näytti banaanin ja päärynän välimuodolta. Mitäköhän se tarkoittaa ja vaikuttaako johonkin? Siis onko jotain haittaa vai ihan normaali juttu? Lääkäri vielä sanoi silleen jännästi ¿..että eikö sulle ole ennen tästä sanottu¿. En sitten ymmärtänyt kysyä, että miksi olisi pitänyt. Kiitti, jos joku viitsii valaista tietämätöntä ensikertalaista.
Kaikki oli ultrassa aivan loistavasti. Pikkuisen sydän löi vahvasti ym.
HöpöMassu ja esikoinen rv 7+6 (ultran mukaan 8+5)
Kävin aamulla ultrassa, on ollut hieman tiputtelua (tai ei edes tiputtelua, vaan jäänyt paperiin hieman tummaa vuotoa).
No, siellähän köllötteli juuri aikaa vastaava sikiö ja sydänkin löi tosi hienosti! Olin varma että on tuulimuna, mutta meinasin pyörtyä kun lääkäri sanoi että " Elävä sikiö" !
Siis nyt tuntuu että olen oikeasti raskaana kun sain todistusaineistonkin (ultrakuvan) mukaan!
Ostin sen kunniaksi kaupasta ihanat potkuhousut (liian aikaista, joku sanoisi) mutta oli pakko!
MyyPikkuinen: Mulla on 4 lasta eikä KOSKAAN ole ollut mitään oireita ja raskaudet ovat sujuneet hyvin + synnytykset. Eli älä huolehdi jos ei oireita ole, pääset helpommalla!
Nyt vasta tässä raskaudessa on ollut kaikennäköisiä oireita, ja olenkin ajatellut et johtuukohan se siitä et ikää enemmän tai muutenkin raskaudethan ovat kaikki vähän erilaisia!
Mulla mielitekoja ovat : Ruisleipä jossa juustoa päällä (enpä ole ennen tykännyt juustoleivistä) ja klementiinit sekä kevytviili! Sitä viiliä voisin syödä vaikka kunka paljon ja jos on etova olo, niin heti lähtee kun syö sen viilin! (Yksi ilta söin 3 purkkia viiliä kerralla, oli niin hyvää!)
Ras-mam rv 7+1
Täälläkin mielitekoina olisi suolakurkut ja meetvursti ja kaikki suolainen, juustoinen ja lihaisa! Kasvikset, eikä hedelmät ei uppoa lainkaan. Eikä makea, mikä on minulle ihme, sillä normaalisti syön viikottain vajaan kilon makeisia... Olen siis makea addikti;)
Tänään on ollut oikein etomis, etomis päivä. Tuntuu, että kaikki haisee ja ällöttää. Oksentaa ei ole tarvinnut, kun ei ole mikään heikko oksennusrefleksi, mutta aamupalaa pupelsin ikuisuuden kun tuntui ettei vaan voinut nielaista paloja. Tämä palelu on myös jotain ihan uskomatonta. Kuljen pitkikisissä ja villapaidassa ja sukissa. Ja silti palelee. Kaksi täkkiä + pitkät varustuksetkaan eivät meinaa nukkumaan käydessä riittää.
Mutta niinkuin Ras-mamkin sanoi, kaikki raskaudet ovat erilaisia, joten ei kannata Myypikkuinen masentua. Pääsetpä helpommalla kun ei tarvitse kärsiä mistään vähemmän mukavista oireista...
Jaja ja tyttökatras -95,-97 ja -04 + pikkarainen rv 8+4
Eilen tuli nähtyä hyvin eläväinen yksilö ultrassa. Jännityksellä odottelen tarkempia tutkimuksia, nimittäin oli toinenkin sikiöpussi, mutta siitä ei saatu kunnollista näkymää. Oli siellä jotain kuitenkin, mutta ei vielä mitään tietoa onko elävää vauvaa ja kuinka pitkällä. Kohdun koko kyllä vastaa tuplaraskauden viikkoja. Äitipolille mennään - joskus, ei mitään tietoa milloin. Eka lääkäriaikakin on pari päivää ennen joulua.
Oireita riittää. Palelee kuin pientä possua, meillä muut hyppii kalsareissaan ja minä kiskon villaa alle ja päälle. Ruoka on vähän ruvennut maistumaan, tähän asti on väkisin pitänyt syödä jotain pientä. Ja tää väsymys... Ei hyvänen aika, olen kuin tapettu mato. Nytkin haukottelen vähän väliä... Housuja pitää kohta isontaa.
Heddastiina rv 10+0
Hei!
Tänään oli sitten eka kertaa pakko jäädä huonoilemaan kotiin, kun yön valvoin korva-ja päänsärkyä ja sitten koko päivän tänään ollu ihan hirvittävä olo eikä mikään mennyt alas, kunnes sain semmosta tulista nepalilaista, jota sitten sain hiukan syötyy. Mä jo ajattelin, että tuo rupeis pikkuhiljaa helpottaa tuo paha olo, mutta ainakin tänään taas tuntu kun olis maailma kaatunut päälle. Outoa kun haluis vaan iloita, mutta ei voinnin takia kykene mihinkään. Toivotaan että jouluks helpottais.
Mulla on ennemminkin tuo ruokaan suhtautuminen sitä ettei mitään tee mieli... mitään jatkuvia mielitekoja ei oo ollu. Jos jotain tekeekin vähän mieli ja sit sitä syö, niin sit jos rupee taas kuvottaa, niin eipä tartte toiste syödä samaa ruokaa.
Huomenna tulee kymmenen viikkoa täyteen, eli neljäsosa takana. Hurjaa kun tollai ajattelee, vaikka tietää olevansa vielä ihan alussa.
Ai niin ja eilen ostin sitten kaks tuumaa isommat farkut kun yleensä. Oon tottunu käyttään aika piukkoja farkkuja, jotka ei nyt turvotuksen takia oo ees aamusin mukavat ja illalla ei puhettakaan että menis kiinni. Noi uudet on semmoset vähän tilavammat, että voi nyt jo käyttää ja menee sitten varmaan aika pitkään, ennen kun tosissaan se maha pullahtaa isoksi.
Semmosta, Manteli 9+6
Eihän se tämä päivä sitten mennyt ilman oksentamista. Linja-autossa tulomatka oli yhtä tuskaa, kun kierrettiin jotain hiekkatietä. VOi herranen aika sitä hyppyytystä ja tärinää :( Just pääsin matkiksessa omalle autolle, niin johan alkoi laatta lentää :( Pääsin onneksi edes ulos asti, ettei linkissä.. Eli taisi jäädä yhdenlainen kammo ja pelko linkkimatkustamiseen, kumpa tohtisi vielä maanantainakin mennä..
Mulla on ollut mielitekoina kiiwi, omena ja mandariinit. Sitten pitsa maistuisi, mutta sitä painoahan ei saisi tulla yhtään..joten se jääköön sillointällöin-herkuksi..Toissapäivänä oli ihan pakko hakea, kun ei jaksanut alkaa itsekään tekemään ;) Tänään oli aivan pakko saada kans berliininmunkki! Se oli todella suuri ihme, koska mua on tähän asti melkeinpä oksettanut kaikki makea..Jospa se tästä pikkuhiljaa on ohi menossa..Eipä tuo makean poisjääminenkään haittaisi mitään, eipähän tulisi noita kiloja.. En syö paljon muutenkaan karkkeja, muuta kuin suklaata silloin tällöin.
Onko kenellekään tullut sellaisia kamalia, kipeitä ja todella inhottavan näköisiä finniryppäitä/-keskittymiä iholle raskauden aikana? Mulla on ollut pari viikkoa molemmilla poskilla tuolla melkein korvan juuressa sellaisia ja ne on todella kipeitä!! Mulla ei ennen ole ollut mitään tuollaisia! nyt ne onneksi jo näyttäisi menevän vähän kuin ohi tai sitten mä vain kuvittelen ;)
Väsyttää! Tekisi mieleni painua peiton alle, kun sain äsken tehtyä joulusiivonkin loppuun ja matot lattialle. Ei tartte kuin imuroida ja pyyhkäistä jouluviikolla, sitten koerumban jälkeen :) Sain puhtia viime viikolla pestä katot ja lattiatkin, kun ajattelin, etten ala niitä sitten ison mahani kanssa huhkimaan keväällä ;) Pesee sitten ensi jouluksi uudelleen. Meillä on muutenkin korkea katto ja tätä lääniä piisaa :( Supparithan siitä keväällä tulisi..
Onko muuten kenelläkään vielä ollut rehkiessä (siis vaikka kovaa kävellessä tms..) harjoitussuppareita? Mulla on ollut silloin tällöin, mutta eihän ne juuri tunnu muulta kuin pieniltä nipistyksiltä..
Eli kovasti kaikki ruoka himottelee. Varsinkin öisin herätessä haaveilen erilaisista ruokayhdistelmistä mutta päivisin ei oikein tee mitään mieli. Kaikkea kokeilen tavallaan yhen kerran ja sit en voi edes kuvitella pistäväni niitä suuhun. esim yks ilta oli haettava pitsaa ja eilen tein imellettyä perunalaatikkoa mutta nyt en vois kumpaakaan suuhuni pistää!! YÄÄK! Ainoa todellinen jatkuva himo on sitrushedelmät niinku viime raskaudessakin. Kaikki sillon povaili poikaa mahan muodosta (tyttö tuli) ja nyt ne sit sanoo et poika tulee ku edellinen oli tyttö mutta mä kyllä olen tytön kannalla varsinki ku kaikki tuntuu niin samalta ku viimeks. Onks muilla jo oloja sukupuolesta?
Hengästyttääkös teitä muuten enemmän nyt raskaana ollessa? Kun musta tuntuu että portaiden nouseminen aiheuttaa nyt ihan hullun puuskutuksen..
että vois tulla poika, kun on niin erilaista kuin tyttöä odottaessa..
Pahoinvointia ei voi juuri sanoa edes olevan jos vertaa edelliseen 3 kk:n 24h/vrk-putkeen ja nyt on tullut noita hirvittäviä finnejä joita ei ekassa ollut ollenkaan. Muutenkin tämä on niin kovin erilainen, mutta niinhän sitä sanotaan, että jokainen raskaus on erilainen.
No, nähdäänhän se sukupuoli sitten viimeistään heinäkuussa, jos ei aiemmin pysty ultrasta arvailemaan ;) Tyttöä odottaessa ei saatu kertaakaan ultrattua niin, että " vehkeetkin" olisivat näkyneet, vaan se oli aina sivuprofiili..Mahtoi olla ultraajassakin vikaa..kun ei muka kertaakaan..
Minäkin ilmoittaudun tälle listalle. Olen palstaillut tuolla 2plussan sivuilla, mutta jotenkin siihen on jo kyllästynyt, joten ajattelin kokeilla mitäs täällä tapahtuu.
Laskettu aika mulla on 10.7. (menkkojen mukaan piti olla juhannuksena, mutta ultra kertoi jotain muuta). Kolmatta odotellaan. Huono olo on tosiaankin vaivannut muutamien viime viikkojen ajan ja ainut mikä maistuu on mandariinit ja dragula-salmiakit. Mutta jospa se siitä. Hyviä voiteja kaikille!
T: papuski ja masukki rv 9+4
että vois tulla poika, kun on niin erilaista kuin tyttöä odottaessa..
Pahoinvointia ei voi juuri sanoa edes olevan jos vertaa edelliseen 3 kk:n 24h/vrk-putkeen ja nyt on tullut noita hirvittäviä finnejä joita ei ekassa ollut ollenkaan. Muutenkin tämä on niin kovin erilainen, mutta niinhän sitä sanotaan, että jokainen raskaus on erilainen.
No, nähdäänhän se sukupuoli sitten viimeistään heinäkuussa, jos ei aiemmin pysty ultrasta arvailemaan ;) Tyttöä odottaessa ei saatu kertaakaan ultrattua niin, että " vehkeetkin" olisivat näkyneet, vaan se oli aina sivuprofiili..Mahtoi olla ultraajassakin vikaa..kun ei muka kertaakaan..
Myyti: hengästyttää selvästi enemmän minuakin. Itseasiassa tänään juuri pähkäilin, että mistäköhän johtuu. Varmaan verivolyymin kasvusta je sen sellaisesta.
Mieliteoista, makea ei juuri maistu, mutta sellainen normaali ja terveellinen ruoka kylläkin. Viili, mehu, klementiinit jne menee, mutta ei kyllä mitään himoja ole, kun on tähän mennessä ollut niin huono olo. Nyt näyttäis huono olo helpottavan (toivon ainakin). Painokin on ollut vain laskusuunnassa, mutta eiköhän tästä huimaan nousuun lähdetä ;).
Sukupuolesta, mulla on kaksi poikaa, joiden raskausajat on olleet samantapaisia, ei mitään superoksenteluja ja ihon + hiusten kunto olleet hyvät. Nyt muuten samantapaista, mutta hiukset kyllä on rasvottuneet nopeammin eikä myöskään mikään suolainen ja rasvainen himota kuten aikasemmin (ainakaan vielä). Joten enpä tiedä...ehkä veikkaisin kuitenkin poikaa.
Tervetuloa uudet!
Meri05 10+0!
Muuten, jostain olen kuullut että kriittisin aika päättyy viikkoon kymppi :)
Vieläkö ehtii tähän pinoseen. :)
Ihanan aurinkoinen päivä .. sain postista tilaamani mamma-farkut ja teepaidat. Farkut oli tosi hyvän tuntuset. Istuivat nyt jo tuohon pieneen pömppään (kun ovat matalavyötäröiset). Ihana kun voi pitää farkkuja jotka ei purista! Nyt pitää hankkia vain enää isommat ratsastushousut kun jo isoimmista mitä kaapista löytyy joutuu pitää nappia auki.
http://workspace3.smilehouse.com/workspace.client_misudesign/PublishedS…
Noista mieliteoista. Itse join alkuun mustikkasoppaa, kun se oli ainoa mitä pystyi juomaan vaikka oli pahaolokin. Sitten olen ihmeekseni ostanut kaupasta päärynöitä (mitä en aikaisemmin ole osannut arvostaa olleenkaan), ja sienisalaattia. En voisi kuvitellakaan syöväni kanaa... possuruoatkaan eivät hirveesti himota, mutta kaikki tumma liha, riista, lammas ja nauta/härkä!! nam.
Tänään söin aivan taivaallista salaattia jossa oli grillattua maa-artisokkaa... siitä taisi tulla nyt uusi himoni :D
Ninni rv 10+6
En löytänyt aloitusta tälle päivälle, joten aloitinpa sitten itse..
En ole pariin päivään kerinnyt kirjoitella tänne, kun on ollut niin kiirusta. Eilen tein suursiivousta, kun oli koulusta vapaa päivä.
Pahoitteluni Sindalle ja Helmiinalle!
Tervetuloa uusille heiniksille!
Aina välillä tulee todella huono olo ja sitten joutuu mahan tyhjennykseen vessaan, mutta kyllä nyt on ollut huomattavasti helpompia päiviä kuin silloin aiemmin.. Paleltaa koko ajan ja väsyttää! Harmittaa, kun en muistanut maanantaina tai keskiviikkona soittaa aikaa äippäpolille siihen varhaisultraan :( No, kaipa ne mulle sinne jonkin ajan saa, kun se kuitenkin pitää tehdä rv 11 - 12+6, eli just jouluviikoilla..Pitää ens maanantaina skarpata ja muistaa soittaa! Seuraava etappi onkin lääkärikäynti 19.12. ja melkein heti sen perään sitten tuo varhaisultra.
No mutta nyt pitää alkaa tekemään jotain sähkökytkentää *paljon kiinnostaisi..*
Yritän keritä illalla vielä tänne, kunhan saat vielä lattiat pestyä ja matot lattialle..
~suviande ja rv 9+5~