*****Se On Perrrrjantai KESÄKERTUT ******
Kommentit (31)
MrsMarple: Kiitos =) Minun on varmaan vaikea pysyä täältä kesäkerttujen pinosta pois lukemasta, kun te tunnutte tutuilta jo! Eihän sitä todella tiedä syntyykö tämä nyytti kesä- vai heinäkuulla ;o) Kaikki lapset ovat syntyneet viikolla 39, joten toivoa on vielä!
Jos muitakaan ei haittaa, niin mielelläni täällä teidän mukananne roikkuisin =)
Pahoittelut Pollylle ja Röllille!!
Krisse: Kyllä tunteet tuppaa kuumumaan miehen kanssa kaikkien juhlapyhien alla! Onneksi se helpottaa sitten ajallaan =)
Täällä flunssainen aamu. Päivystykseen pitää lähteä tuon kuopuksen kanssa..huoh! Varmaan korvat taas yöllä valvottivat...jokohan ne kiirehtisivät sitä putkitus aikaa! Tuo on vasta--ööö---ehkä 11 tai 12 korvatulehdus vuoteen! (+keuhkokuume ja pari keuhkoputkentulehdusta *kääk*)
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä huomenna pikkujoulut, ihana mennä, kun ovat sellaiset syöminki-pikkujoulut, ei tarvitse selitellä kenellekään, miksi ei ota ;-)
Mutta nyt täytyy mennä...
Hattara rv 10+5
Ensinnäkin: Pahoitteluni kaikille huonoja uutisia saaneille :(
Hattara4 (?) : pysy ihmeessä kerttuna, eihän tuossa ole kuin niin pieni ero :)
Minulla ja miehellä on yhteinen vapaapäivä :) Vietiin tyttö hoitoon, kun niillä on jotain jouluohjelmaa luvassa. Saadaan siis olla ihan kaksin :))
Rautakauppaan olisi suunnattava, pieni remontintynkä saatava ennen joulua viimeisteltyä.
Nyt en oikein osaa kirjoittaa kun tuo ukko tuossa tuijottaa :))
Mukavaa päivää kaikille!
Helmis ja Nuusku 12+0
Taas on perjantai ja pakkanen paukkuu täällä meilläkin ihan on 10 astetta:-)
No hattara4 olen sitä veikkauslistaa päivitellyt, enkä suostunut sinua sieltä poistamaan eli kyllä sinut viralliseksi kertuksi luetaan;-)
Se on niin ikävää, kun porukkaa putoaa vieläkin pois. Tuntuu aina epäreilulle, kun ihmiset, jotka todella haluaisivat sen oman vaavin eivät sitten heti saakkaan.
Veikkauslistan ajattelin huomiseen pinoon täräyttää. Tällähetkellä löytyy 20 poikaarvausta ja 11 tyttötunnetta. Eli jatketaan tätä arvuuttelua leikkimielellä.
Veikkaa tulevan vaavin sukupuoli ja tuleva syntymäpäivä. Lisää arvaus tänne juttujen sekaan vaan niin kerään pinon.
Eipä tämä aamu tarjoa mitään ihmeitä Tyttö lähti kuusiaskarteluihin tarhaan ja mies tuosta ovesta vilahti sanoen jotain. Tässä kun kirjoittelen niin vastasin varmaan, että joo ahaa... Tunnustus - mul ei oo hajuakaan mihin lähti. Hyvin menee!
Yöllä taas massussa joku möyrysi tuntui ihan kädellä massun päältä, oli asukilla menossa ilmeisesti kuperkeikka harjoitukset tai jotain muuta aktiviteettia. Kyllä tuntuu mukavalta tuntea liikkeitä niin ei tarvi ihan miettiä onko kaikki hyvin. Satunnaisiahan nämä vielä ovat.
Lytte ja Masukki 12+6
Pahoittelut polly ja rölli, voi kurja!
Ja hattara: pysy vaan mukana, minäkin olin esikoisen kanssa ihan varma, että syntyy heinäkuussa kun la oli 18.7. mutta niin vain elovauvan sain. Että ei näistä tiedä.
Minun piti käydä eilen tarkistamassa tilanne lääkärillä kun minulla on niin kova painontunne alavatsalla ja kipujakin. Pelkäsin, että kohdunsuulla tai kaulassa alkaa kohta tapahtuu jotain. Mutta ei onneksi! Kaikki oli hyvin ja pikkuinen vilkutti minulle: ei hätää äiti!
Menin loppujen lopuksi yksityiselle kun kättärille olisi pitänyt olla lähete terveysaseman lääkäriltä ja laskeskelin, että minulla menee koko päivä ajellessa ja odotellessa vuoroani eri paikkoihin. Miten sellainen onnistuu 2-vuotiaan kanssa??
Eli kaikki hyvin.
äitimiia 14+6
Ensiksikin pahoittelut huonoja uutisia ultrissa saaneille....
Krisse: En tiiä johtuneeko joulusta,mutta pinna kireellä kummallaki ja kohta ei suutasa uskalla avata ettei riitaa sais aikaseks...
Oma (.) kulkee mukana... Ei taas uskos raskaana olevansakaan...
Viime yö oli pitkään aikaan eka yö et nukuin ku tukki kellon sointiin asti. Vaihdettiin illalla järjestystä makkarissa ja ekan puol tuntia pelkäsin et poika tippuu sängystään... Ekaa kertaa sänky niin että toisella puolella ei ollukaan mitään. Ja poika ku pyörii ku hyrrä...
Nyt pitäs uskaltautua tonne pakkaseen,pikkasen oven raosta kurkkasin ja kamalata mikä viima siel olikaan. Mut jos vaikka vartiks uskaltautus....
Ihanaa(mulla on taas kaikki ihanaa..) viikonloppua kaikille!!!! Meillä on parit synttärit luvassa,saa nähä kerkeekö koneelle ollenkaan...
Suhmura + napura 14+1
Voi miten ikäviä uutisia Röllillä ja Pollylla, olen todella pahoillani, toivon voimia teille.
Ja Hattara, pysy ihmeessä täällä, tuntuu kivalta etten ole enää " hännänhuippu" , la kesäkuun vika päivä siis mulla :).
Tänään on taas sellainen pala kurkussa eikä tulisi mieleenkään sitä eilistä kahvia yrittää, huh yök sentään. Kyllä alkaa entisestään pelottamaan mitä ultrassa tuleman pitää kun noita ikäviä uutisia meille kertuillekin eilen sitten tuli. Ihan kamalaa tämä odottaminen!
Onko muilla tullut ruoan suhteen outoja mielitekoja? Mulla on tämän kolmannen kanssa alkanut tulla! Esikoisesta muistan vaan että halusin jatkuvasti kalakeittoa ja sitä söinkin ihan tosissaan monta kuukautta, kakkosesta en muista muuta kuin loppuajan jogurtti-villityksen, mutta nyt on ollut niin outoja yhdistelmiä että en tiedä mistä nykii?! Yks päivä oli ihan pakko saada porkkanalaatikkoa sotkettuna thai-chilikastikkeeseen, ai että oli hyvää! Siis todella sitä oli pakko saada ja heti, tytön kanssa vaan kauppaan ja kotiin ja 400gr meni mahaan että hops vaan... Sitten toinen on toi Kallen mätitahna, sitä joka paikkaan, huh, on niin suolaistakin että ei pitäis syödä, mutta pakko on vaan saada sitä. Ja oikeasti en ole syönyt tota mätitahnaa ku lapsena viimeksi muistaakseni. Mistä lie tulikin nyt mieleen.
Jano on edelleen kova (ihmekkös tuo viitaten yllä olevaan) mutta raikasta kylmää juotavaa pitää olla jääkaapissa aina valmiina. Erikoisesti aamulla pakko saada lasi kylmää heti!
Oon myös huomannut saman kun joku muukin (?) että kun illalla menee vähän nälkäisenä nukkumaan on aamulla parempi olo. tavoista poiketen olen lopettanut iltasyömisen siis, ihan hyvä, jos vaikka tuo maha pienenis =0.
Tänään tasan rv 11, jees!!!
t. mariadee +tiuhti-viuhti
Eli tiedän että on hullua kuvitella liikkeitä näillä viikoilla, mutta kun ihan selkeästi tunnen toisinaan niitä? Äskenkin tässä kun istuin niin ihan selkeä muljahdus kävi tuolla alamasulla. Ja kun tämä on kolmas raskaus niin luulisin jo kuitenkin tietävän ilmavaivojen ja vauvan aiheuttaman eron?
En kyllä kehtaa missään vielä mainita tästä mutta olen ihan 100% varma että nämä on liikkeitä. Onko muilla?
Tai sitten mä olen niin peloissani onko kaikki hyvin että kuvittelen jo tämän...
t. mariadee rv11+0
Voi mariadee, minä ainakin uskon, että ovat liikkeitä. Samoilta viikolta mulla on tuntunut ja täällä jotkut ns. kokeneet olivat sitämieltä, että ei voi olla. Mun kaveripiirissä on useampikin alkanut toisessa tai kolmannessa raskaudessa tuntemaan vaavin liikkeet jo tosi ajoissa. Se on sitä, että tietää jo miltä tuntuu. Tietysti joku selitti, että vaan muistaa ja mieli tekee tepposet. No muodostetaan oma käsityksemme:)
Odottiko muuten kukaan kesäkuisista kaksosia?
Lytte
Mariadee, mulla ihan sama juttu. Kylmää vettää pitää olla jääkaapissa koko ajan. Yleensä en oikeesti edes vedestä pidä, juon sitte kaikkea muuta janooni normaalisti...
jA samaa olen miehelleni puhunut. Mä olin meinaan aivan varma että että 10+jotain tunsin aivan varmasti ekan selkeen muljahduksen. Mutta sen jälkeen en ole tuntenut. MUtta olin aivan varma että se oli liike vauvalta, eikä mikään ilman keirto suolistossa. Tämä on kuitenkin kolmas ja jotenkin sen varmaan vaan tietää, vaikka tavallaan epäröikin.
Mulla taas se erona et illal pitää syödä maha ihan täyteen niin aamulla kaikki hyvin ;)
Omaa napaa eipä ihmeempiä. Eiliset sydänäänet lämmittää vielä mieltä ja ens viikon perjantaina onkin sitte np-ultra, eli viikko vielä ja saa taas kuulla ja nähdä pikkuisen :)
Hattara, jää ihmeessä kerttuihin jos haluat :)
Nyt pyykkien kimppuun :)
Marieela ja Paapero 11+5
Mä olen ja kuullut oikeastaan ärsyttävän paljon tuota -> ei niin aikaisin voi millään tuntea liikkeitä jne. Mua oikein nyppii moiset jutut. Mun gyne sanoi että se on hyvinkin mahdollista, siihen vaikuttaa jo ihan tuntoaistien herkkyyskin jne. Eli kyllä me olemme tunteneet liikkeet, ja ulkopuolisten on aivan turha alkaa nitä teilaamaan omilla näkemyksillä, kun eivät sitä ainaakn voi tietää, eikös? ;D
Kiitos!
Nyt taas mieli parani, kun saa omalle näkemykselle kannatusta:-)
Kyllä tuo masukki myllä ja sen tuntee. Pahahan sitä on muille todistella... sitten myöhemmin voikin.
Että en ole ihan hulluksi vielä tullut...tuntuu lohduttavalta tuntea näitä muljahduksia (tosin harvoin n.kerta päivässä) mutta siltikin kun niin pelottaa ettei kaikki ole hyvin.
Kaksosista joku kysyi niin jossain vaiheessa mun mielestä joku kommentoi että tuleepas paljon kaksosia kerttuihin mutta enpä kyllä muista ketään jolle olisi tulossa? Tai sitten sekoilen taas palstoissa?
Meillä on mun äidin puolelta sukurasitteena kaksosia ja olenkin jo pohtinut sitäkin vaihtoehtoa kun tuo masu tosiaan kasvaa kauhiasti ja olo on jotenkin outo tän kolmosen kanssa. Mutta kyllä se yksi vauva " riittäisi" , hih. Ja oikeasti en tiedä miten mun kohtu mahtaisi kestää kaksosraskautta kun sitä aletaan nyt seuraamaan muutenkin tiiviisti naikkarilla. Esikoisen synnytyksessä mulla repes kohtu joten oon ns. riskisynnyttäjä jo yhdenkin kanssa. Tosin oon ihan luottavaisin mielin liikkellä koska kestihän tuo kohtu kakkosenkin odotuksen...
Olipas kiireinen aamu kun ei ees nettiin ole ehtinyt.. No nyt on hyvä ottaa vahinko takasin.
Krisse: Meillä mies sopeutuu siihen mitä hankin joululahjoiksi. Jos miehestä olisi kiinni, niin ei ostettaisi mitään eikä edes kortteja lähetettäisi. Omalle äitilleen onneksi keksi mitä lahjaksi, mutta muuten on mun harteilla keksiminen ja joskus hankkiminenkin (rahastan sitten mieheltä oman osuutensa).
Mariadee: Uskon että oli liikkeitä, kuitenkin aikaisemmat raskaudet " herkistää" , eli voi tuntea aiemmin. Itse tunsin viikko pari sitten sellaisia siveltimen vetoja ihan alavatsalla, jotka saattoivat olla sikiön liikkeitä. Ikinä ei ole ainakaan ilma suolistossa aiheuttanut kutittamista niin että naurattaa.
Mitäs muuten, eipä juuri mitään.
Nälkä taas alkaa olemaan, joten kohta syömään.
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 13+6 (huomenna taas uusi viikko!)
Kiitos kaikille, että pidätte minut täällä =) Olette tosiaan jo tutun oloisia, niin mukavampi teille kertoa tuntemuksia ja ajatuksia,kuin tutustua ihan uusiin ihmisiin :-D
Lytte (ja muut aikaisin liikkeitä tuntevat) Kyllä kait se mahdollista on. Itse en ole kyllä tuntenut aikaisin, mutta kaverin masun päältäkin tuntui liikkeet jo 15+ viikolla..ja äitihän tuntee liikkeet usein huomattavasti aiemmin kuin mitä ne masun päälle tuntuvat!
Mutta minun piti oikeastaan vain nostaa tämä pino tuonne ykkös sivulle...kun oli päässyt jo kauas =))
Ai niin: Jos lytte viitsit päivittää tuon minun veikkauksen uuteen: eli 28.6. tyttö...Siirretään viikolla veikkausta, kun la siirtyi myös viikolla :-D
Hattara
Kyllä minäkin olen tuntenut liikkeitä hyvän aikaa ja itseasiassa tällä viikolla (14) olen ihan nähnytkin ne jo kun olen selälläni. Gyne vahvisti tän eilen kun kysyin, kun siinä selälläni vatsa " muljahti" . Ei siis mielikuvitusta. Mulla on kyllä se tilanne että olen laihtunut oksentaessa niin paljon, että ei ole masussa kuin nahkaa kohdun päällä.
Taas on mennyt hetki ko olen viimeksi kirjoitellut ja nyt en ihan joka päivä ole ehtinyt lukemaankaan. Tänään oli viimiset luennot tälle syksylle mutta tekemistä riittää itsenäisten töiden kanssa. Silti olo oli sellainen ko tulin kotiin, että tekis mieli tuulettaa, että tästä syksystä on selvinny. Olen oksentanut 2 kuukautta ja jotenkin saanut kuitenkin raahattua itseni kaikille tunneille, ettei korvaustehtäviä ole tullut. Tosiaan viikonloppuna tulee 15 viikkoa ja edelleen täytyy lähes poikkeuksetta oksentaa kerran päivässä. Muuten olo kuitenkin alkaa olla parempi ja se krapulantunne on häviämässä kokonaan. Nyt jopa unohdan välillä ajatella, millainen olo on. Selvästi siis parempi vaihe alkamassa :)
Täällähän oli ikäviäkin uutisia :( Tosi surullista. Kyllähän sitä edelleen vielä paljon miettii, mitä vieläkin voi mennä pieleen. Kuitenkin on niin yleistä, että kaikki ei sujukaan niin kuin haluaisi, joten siinä mielessä sitä tuntee itsensä tosi onnekkaaksi, että tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Mutta voimia pettymyksen kokeneille ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on.
Mulla on onneksi niin joustava mies, että joulunaika menee suht kivuttomasti minun pillin mukaan. Kamala minä ;)!! Ainoa asia mistä kina saadaan aikaan koskee kuitenkin joululahjoja. Mulla ei oikeastikaan ole mitään järkeä kuinka suuren summan voisin niihin käyttää. Esim. kummilapsille olen aina ostanut tosi kalliita lahjoja riippumatta siitä, olenko ollut töissä vai opiskellut. Mies ei voi käsittää tätä ja kun se muutenkin on meillä paljon tarkempi raha-asioissa, onneksi!! Eli niistä tulee yleensä aina jotain mainintaa, mutta olen miekin tässä vuosien varrella jotain oppinut..
Ja vielä tuohon veikkaukseen. Mukava idea muuten! Veikataanpa, että meille tulee poika ja päivä on 2.6.06. Tyttö olis kyllä ihana, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että poika sieltä tulee...
Pakko noista liikkeistä nyt vielä kommentoida.. Mulla tosiaan tulee täyteen 15 viikkoa sunnuntaina ja mie en ainakaan tunne vielä mitään.. Pitäskö siis olla huolissaan, jos tässä vaiheessa ei tunne liikkeitä. Meillä tosin esikoinen kyseessä, joten siinä mielessä ei ole aavistustakaan, miltä ne liikkeet sitten oikeasti tuntuu..
Mutta pakko lopettaa ko tulee niin julmetun pitkästi tekstiä. Huomenna joulusiivous ja vihdoin viimein kaikki joulukoristeet paikoilleen. Mie olen tänä vuonna ihan myöhässä kaikessa.
Hyvää viikonloppua!
Nearoosa ja Nyytti 14+5
Heips!
Lähdenpä minäkin mukaan tuohon veikkaukseen, eli poika syntyy 1.6. ( la 19.6. ) Saattapi tuo syntyä jo aiemminkin, toivottavasti ei kovin aikaisin. Esikko syntyi rv 35 ja oli ihan " hyvän " kokoinen noille viikoille. Tästä siis johtuu tuo veikkaukseni noinkin paljon ennen laskettua aikaa. Ja poika siksi, koska raskaus on ainakin tähän asti ollut aika erilainen, kun tyttöä odottaessa.
Ja sitten noista liikkeistä. Minäkin olen ihan varma, että olen tuntenut jo vaavelin liikkeitä, mutta kätilö tyrmäsi tuon ajatuksen täysin. Se ei vaan kuulemma ole mitenkään mahdollista hänen mukaansa. No en käynyt väittämään vastaan. Mutta joku / jokin siellä mahassa välillä muljahtelee....
Olotila: nyt taas muutama päivä ollut tosi etova olo. Ja mä kun jo luulin, että tuo vaihe olisi ohitettu, mutta eipä näköjään. Ja eilen soittivat äitipolilta, että ens tiistaina pitäisi mennä vuorokaudeksi sairaalaan verensokeritarkkailuun. Mulla oli siis esikoisen kanssa ongelmia raskauden ajan verensokeressa ja nytkin oli ihan himpun verran koholla tuo paastoarvo, joten sairaalaan täytyy siis mennä. Inhottaa!
Iloista viikonloppua kertuille!
bombo rv 12 + 4 ja tyttö 11/01
En ole juurikaan pinoissa ollut, kun jokin vaisto on koko alkuraskauden ja etenkin viimeiset viikot sanonut, että kaikki ei ole kunnossa. Neuvolassa ja lääkärineuvolassa ei saatu sykkeitä kuulumaan, joten vaadin lähetteen ultraan ja sainkin ja tänä aamuna käytiin ultrassa. Meidän juhannusvauvamme oli kuollut kohtuun kolme viikkoa sitten. Maanantaina kaavintaan.
Suru ja tuska aivan järkyttävän kipeät.
Onnellista odotusta teille muille ja listaemo voi minut poistaa listoilta..
Mittumaari, olen niin pahoillani puolestanne. Voimia teille ja suuri lämmin halaus..
___
Nearoosa, älä yhtään huolestu vaikka liikkeitä et tuntisikaan. Vasta viikon 20 tietämillä pitäisi ensisynnyttäjän tuntea ensimmäiset liikkeet. Jokainen meistä on yksilö, jokainen tuleva vauva on yksilö, millään ei kaikilla ole samalla tavalla. Tämä pätee myös toisinpäin, voi tuntua liikkeitä vaikka th väittää ettei voi tuntea. Itse sitä kehonsa varmaan parhaiten tuntee.
Vajaa tunti ja taas viikonloppu! Nyt onneksi tuli nopeasti vastaan, kun oli tämmöinen pätkä viikko. Odotan kyllä innolla että pääsen äitiyslomalle, sen jälkeen varmasti työntekokin maistuu taas paremmalle.
Miten muuten, onko kukaan miettinyt jo mahdollista hoitovapaata? Itse haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona, mutta voi olla että taloudellinen tilanne pistää töihin aiemmin kun haluaisin. Tai eihän sitä tiedä, voi olla että olen äitiysloman jälkeen heti innokkaana työpöydän ääressä. Miettiikö muut jo näitä asioita?
:(((
kohta (tunninpäästä) pitää lähtee jo sinne oikeuteen ja näköjään koko kroppa stressaa siitä ja antoi mulle päänsäryn siitä hyvästä :(
nyt en kerkeä tämän enempää kirjoittelemaan... kunhan tulin pinoa availemaan...
onko teillä muuten miehenne kanssa jouluisin pinnat kireellä? tuleeko teillä kinasteltua että mitä joululahjoja ostetaan kenellekkin?
meidän ukko haluis ostaa aina kaikki jotain tylsää kuten suklaa rasian... ja mä taas haluisin ostaa jotain ajatuksen kanssa mietittyä ja tietysti siis jotain kivempaa :DD
nyt täytyy mennä kun mummo (anoppi) tulee lapsen vahdix ja pitää olla vähän siistimmäs kunnos kämppä
heipodei
krisse, tytöt ja allu rv 12+6