*****Se On Perrrrjantai KESÄKERTUT ******
Kommentit (31)
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Voimia teille ja halaus!
Ihanaa, että alkoi taas viikonloppu. Oli tänään jotenkin pitkän oloinen päivä töissä kun ei käyty edes lasten kanssa ulkona (lastenhoitaja). Vähän levähdin töistä tullessa ja sitten tulinkin koneelle. En ehtinyt eilen lukemaan/kirjoittamaan tänne niin luin ensin eilisen pinonkin.
Tänä aamuna oli neuvolassa verikokeissa käynti. Samalla kuunneltiin sitten sydänääniä. Sieltähän ne kuuluivat, ensimmäistä kertaa. Ihanaa! Enää ei pelota niin paljon kun näin pitkälle(?) on jo päässyt.
Vielä en laita arvausta lapsen sukupuolesta ja syntymäajasta, mutta anoppi puhui yksi päivä vahingossa tytöstä. Olikohan jokin enne :)
Denise & masuaarre 11+3
aamulla lähin sinne oikeudenkäyntiin 9.00... ja pois päästiin noin 15.30...
oon ihan poikki, selkää ja päätä särkee ja oon niin väsynyt tosta että silmät ihan seisoo päässä :(
jännitin niin mielettömästi että aamulla oli ihan maha sekaisin ja vapisin koko aamun sekä siellä olo ajan melkein koko ajan.
nyt sitten odotellaan 22.12 asti tuomarin päätöstä.
homma kestänyt nyt 3.5vuotta ja oon niin henkisesti väsynyt tähän koko juttuun että mulle alkaa oleen ihan sama mikä päätös sieltä tulis, kunhan sais vaan jo päätökseen :((
jos pitää jotain positiivista keksiä tästä päivästä niin se että tunsin selvästi vauvan liikkumista siellä istuessani :D
ja koska niin moni täällä on niin varmoja tunteneensa liikkeitä , ehkä sitten minäkin voisin uskoa :) olin kanssa vähän sillä kannalla että ei näin aikaisin vielä voi tuntea ja että mun pääni vaan tekee tepposia välillä mutta nyt oon varma ja kirjaan nyt tämän päivän sitten ylös ensiliikkeiden tuntemiseksi!
hattara: jää vaan ihmeessä tänne jos haluat! ite kans epäröin aluks sen takia kirjoitella kun en ollut varma minne la menee kun aattelin miten tylsää olis vaihtaa " ryhmää" just kun on kotiutunut ja oppinut tuntemaan muita odottajia, onneks ei tarvinnu alkaa vaihtelemaan :)
nyt vetäydyn tältä päivältä taka-alalle kun selkääkin särkee niin mielettömästi. tuun sitten huomenna teitä moikkaamaan!
krisse, tytöt ja allu rv12+6
Pahoitteluni kaikille vauvansa menettäneille.
En ole kauheesti jaksanut käydä kirjoittelemassa, ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Tällä hetkellä tuntuu, niin kuin en raskaana olisikaan, kun kaikki oireet on kaikonnu.
Välillä tietenkin tunnen liikkeitä, onneksi :)
Minäkin ajattelin arvuutella.. Tyttöä odotan syntyväksi 31.5. Tuo päivä siksi, että mieheni ja minä tapasimme 31.5.1997. Olis ihan mukava saada lapsi samana päivänä, kun ollaan oltu 9 vuotta yhdessä =)
Rosa rv 15+0 ja Eeli 8,5 kk
Olen todella pahoillani suru-uutisen saaneet! On varmasti todella rankkaa.
Mulla on tää outo juiliminen ollut jo kolme päivää ja piti sitten eilen mennä neuvolaan tarkastamaan sydänäänet. Hyvin jumpsutti! Kuulin ne ekaa kertaa. On se ihan hassua, että se on oma pikkuinen joka siellä elelee. Maanantaina pääsen sitten vihdoin ja viimein siihen np-ultraan. Toisaalta kun jouduin odottamaan sitä kauemmin, niin ei ole niin pitkä aika rakenneultraan. Mulla on nyt kolme päivää vapaata, ihanaa!
Tyttteli-83 rv 13+2
Pahoittelut mittumaarialle (menikö oikein?), todella ikävää!
Bombo, oliko sulla pissassa sokerit koholla jo vai mistä ne äkkäs ne? Mulla oli meinaan kakkosen kanssa diabetes, hoitui kyllä ihan ruokavaliolla, mutta mietin vaan että missä vaiheessa ne tämän raskauden kanssa alkaa niitä taas seuraamaan? Sokerirasitukseen tietty joudun/pääsen mutta käsitin että vasta pidemmällä sitten. Neuvolatäti sanoi myös että jos " vain" yksi niistä kolmesta arvosta on koholla niin ei tarvii mennä käymään sairaalassa, ainoastaan neuvola antaa ruokaohjeet. Tosin ne ohjeet muistan vieläkin ja olenkin niitä yrittänyt jo jotenkin noudattaa... Vuonna 99 kun oli yksikin arvo koholla jouduttiin heti osastolle. Sanoi täti vielä että rajat on muuttunut siksi koska muuten miltei jokainen äiti saisi jossain vaiheessa passituksen polille...
Joku kyseli työhön paluun mietteitä, mulla on tällä hetkellä sellainen olo että olen valmis jäämään vaikka loppuiäksi kotiin :), oli niin ihanaa vaikkakin rankkaa olla melkein 5 vuotta kotona silloin noiden jo olemassa olevien 6&7v. lapsien kanssa. Nyt kun olen tehnyt vuorotyötä ja siinä sivussa hoitanut kotia, lapsia jne...niin kyllä tämä on ollut melkoista kaaosta! Ehdottomasti meinaan olla sen kolme vuotta kotona nyt jos tämä kolmas saa päivänvalon nähdä. Jo ihan siksikin että saan olla kotona noiden koululaisten kanssa, ei tule iltapäivähoito ongelmia ja olen kyllä sitä mieltä (huom! henkilökohtainen mielipide vain) että lapsen on paras olla kotona niin pitkään kuin mahdollista.
Nyt katsomaan lasten suosikkiohjelmaa -> kotivideoita!
eli noista liikkeistä..En mäkään esikoisen kanssa tuntenut liikkeitä ennenkuin muistaakseni viikolla 21-22. Kakkosen kanssa muistaakseni jotain 16-18 aikoihin. Olen itsekin ollut ihan ihmeissäni näiden tuntemusten kanssa koska en oikein voi itsekään uskoa että jo voisi tuntea liikkeitä mutta kyllä se vaan kovasti siltä tuntuu :).
Päätä särkenyt hieman koko päivän, ei pahasti, mutta sen jälkeen kun tuli töistä on ollut vain kauhea väsy. Mies ollut reissussa koko päivän, tulee vasta illalla 22 jälkeen.. *huokaus* onneksi on viikonloppu. (toistan tätä varmaan aika usein?) (no jokaisen viikonlopun tullen olen äärettömän iloinen)
Krisselle jaksamista, kohta se on ohi. Viimeiset pari viikkoa menee tuosta noin ja saatte asian päätökseen.
Pitäisiköhän mennä nukkumaan?
Aluksi pahoittelut keskenmenon kokeneille! Koittakaa jaksaa.
Mariadee: kyselit niistä mun sokereista. Mulla tehtiin siis esikoisen kanssa normaali sokerirasitus viikolla 26. Ja siinä oli tuo eka arvo hippusen koholla, muut arvot ok. Mitään muita kokeita ei sitten tehtykään. Mutta vauvelilla oli syntymän jälkeen verensokerit matalat, ja joutui kolmeksi päiväksi lastenosastolle.
Nyt ekassa neuvolassa rv 8 terkkari tämän takia laittoi lähetteen labraan paasto- ja pitkäaikaissokerimittaukseen. Verestä siis otettiin. Ja oli jo nyt tuo paastoarvo juuri rajojen yläpuolella. Tästä syystä siis tiistaina verensokerin vuorokausiseurantaan Koksiin.
Normaalitilassa paastoarvo olisi ollut ihan ok, mutta raskauden aikana rajat ovat kuulemma matalammat. Normaalisti yläraja 5,5, raskaana 4,8. Ja minulla nyt 5,1. Minäkin luulin aluksi, että arvot ok, mutta eipä nyt sitten ollutkaan, joten tilannetta seurataan. Nämäkin " raskausrajat " ovat näköjään neljässä vuodessa muuttuneet, sillä esikoista odottaessa tuo 5,5 oli yläraja kaikille´.
Niin se maailma muuttuu.....
bombo rv 12+ 4 ja tyttö 11/01
Ensin osanottoni vauvansa menettäneille.
Ja sitten omaa napaa. Rankka päivä takana. Esikoinen on ollut ihan mahdoton, ja se saa kyllä pinnan kireälle. Onneksi huomenna pääsee hetkeksi pois tästä hullunmyllystä, kun menen hääkampausta ja -meikkiä suunnitteleen.
Minäkin jo vauvan liikkeet eilen tunsin - enää ei voinu luulla suoliston oikuksi, niin selkeästi pikku potku kohdusta tuli :)
Mutta nyt viettään laatuaikaa miehen kansa, poika nukahti ennätysajassa ;O)
Eggis kera rusinan rv 14+1
Pahoittelut mittumaarille ja lämmin halaus....
Joku kyseli kauanko kotona... Mä haaveilen et sen 3vuotta.Esikoisen kanssa ruettiin töihin (poikakin siis tekee töitä ku hoitolapset tulee meille kotiin!) 1v8kk iässä joten nyt haluaisin olla paaaaljoooon kauemmin. Miehelle sanoin jo aikoja sitte et haluan olla kotona. Eipä siitä oo sen enempää keskusteltu... Mies valmistuu oppisopimuksesta kesäkuussa ja saa samantien vakipaikan,eikä palkassakaan oo valittamista,joten uskon et saan olla kotona..
G:Mä oon kamalan utelias ihminen... Kertositteko te joilla ei paikkakunta/kaupunki näy esittelylistassa vaikka naapuripitäjät...? Ois kiva tietää saman synnärin omaavien suuntaa... Mulla muutama naapuruskunta on mm. haapajärvi, kiuruvesi... Täälläpäin asuvat kyllä tietää jo...
Pitäs varmaan lähtee nukkumaan jo............ Mies on pikkujouluissa ja tylsää.....
Suhmura ja napura (yhä) 14+1
Pahoitteluni sulle Minttumaarit. Siskolleni kävi viime kesänä juuri samalla tavalla, ultrassa viikolla 11 paljastui, että vauva oli kuollut kohtuun jo viikolla 7. Jaksamista siis ja haleja sinulle.
Itsellä masuasukin pelottelut ( verenvuoto toissailtana) on ainakin toistaiseksi pysyneet poissa, joten toivottavasti vauveli jaksaa hyvin. Mutta kuten sanottu tietty pelko seuraa mua varmaan koko loppuraskauden ajan.
Vauvan liikkeitä ite en koe vielä tuntevani, vaikka välillä jotain hentoa vatsassa tuntuukin. ( Rv 14+0) Esim tossa uä-kontrollissa toissailtana vauva näytti potkivan minua aika kovastikin,mutta en kyllä voi sanoa että olisin ite tuntenut mitään. Mutta toki kaikki on yksilöllistä ja varmasti toisten tuntoaisti on herkempi kuin toisilla.
Nyt muksut kaipailee mua piparinpaistoon, joten lähdenpä tästä auttelemaan jotta saadaan joulun tuoksua vähän meillekin!
Mukavaa viikonloppua kaikille