Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita korkokengillä tepsuttelijoita?

08.12.2005 |

Itselläni viikkoja lähes 20 ja kovasti korkokengillä yhä kävelen. Kaupasta löysin yhden iihanat korkokenkäsaappaat, jotka olis kaikin puolin hyvin järkevät talvikengät paitsi että niissä on korkoa jonkin verran.

Nyt toivoisinkin neuvoja teiltä, jotka pidätte myös korkkareista ja joilla raskausviikkoja on enemmän tai aikaisemmin ootte olleet raskaana.

Miten sitä pärjäilee korkokenkien kanssa kun vatsaa alkaa tulla enemmän?

Tiedän että on kovin pinnallinen kysymys, ja jos rahaa olis niin tää ei olis mikään ongelma. Mut kun nuo kengät maksavat 109 euroa ja mulla ei todellakaan ole rahaa ostaa sekä niitä, että niitä " järkeviä" talvikenkiä, niin mietinkin tässä et mahtaako toi olla täysin turha ostos....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoro!

Meille on esikoinen tulossa, rv 32+2 menossa ja mieluusti kävelen edelleen pienen koron kanssa (maltillinen 3cm). En enää ihan päivittäin, mutta useamman kerran viikossa. Jossain vaiheessa musta jopa tuntui hankalammalta kävellä matalapohjaisilla kengillä, eritoten kun on kymmenisen vuotta korkojen kanssa vedellyt. Mutta omasta tilanteestani huolimatta painottaisin sitä, että kaikki raskaudethan on erilaisia. Veikkaisin, että mulla ainoa korkojen kanssa kävelyn mahdollistanut seikka on se, että tähän mennessä painoa on tullut lisää vain n. 5kg ja vatsa on muutoinkin melko pieni - muussa tapauksessa olisin varmasti saanut koroista jo helvetilliset lonkka- ja selkäkivut. Hankala lähteä siis sanomaan, kannattaako 109¿:n ostos ja pystytkö raskauden edetessä saappaita enää kuinka pitkään käyttämään. Ja muistelisin jostakin lukeneeni, että jalkojen profiili saattaa raskauden aikana muuttua -> saatko saappaita enää ensi talvena miten hyvin jalkoihin mahtumaan?

-tintti-

Vierailija
2/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin jalan koko muuttuu suuremmaksi, se levenee ja siitä voi tulla jopa kokoa isompi kuin muuten. Toisilla jalka jää suuremmaksi (niinkuin mulla) ja toisilla se palautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kovasti että kaadun niillä! Astun jonnekin huonosti ja nilkka nyrjähtää! Esikoisen raskauden kanssa käytin korkokenkiä, mutta jo puolessa välissä alkoi tasapaino heittelemään! Ihan lopuillani lähdin sitten kuitenkin korkkiksilla kaupungille ostelemaan vauvanvaatteita, enkä päässyt pitkällekään kun kaaduin suoraan vatsalleni! Mentiin sitte kättärille ambulanssilla ja esikoinen meinas syntyäkin, mutta onneksi saatiin supparit loppumaan!

Minulla kävin myös (onneksi) niin että jalka kasvoi yhden koon! Ennen minulla oli 35 ja ostelin vain lastenosastoilta ja erikoisliikkeistä, mutta onneksi saan nykyään ostettua ihan tavallisista kaupoista =) koko nyt 36!

Toisaalta vähän kyllä harmittaakin, sillä en enää osaa käyttää korkokenkiä, edes juhlissa =(

Vierailija
4/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainoastaan korollisia kenkiä. Korkoa oli yleensä noin 10cm, mutta se oli leveä. En tuolloin omistanut muunlaisia kenkiä. Nyttemmin en taasen käytä juuri koskaan korollisia edes juhlissa. En koskaan kokenut mitenkään hankalaksi käyttää korkoa, koska olin tottunut niihin. Nyt taas en voisi kuvitellakaan ison mahan kanssa käyttäväni korkoja.

Vierailija
5/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on normaaliolosuhteissa kaikissa kengissä korkoa ja niitä käytinkin vielä tuossa raskauden puolivälissä. Sitten tulivat turvotukset... Jouduin ostamaan uudet matalat (ja isot!) kengät, jotta olisi edes jotain jalkaan laitettavaa. Lenkkarit juuri ja juuri menee myös, kun ne jättää auki :)

Joten kun et tiedä miten jalkasi käyttäytyy, kun raskaus ehtii pidemmälle, niin voi olla turha ostos. Ja tosiaan jalka voi myös jäädä suuremmaksi pysyvästikin.

mshr 37+6

Vierailija
6/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun ei mene edes nilkkurit jalkaan turvotuksen takia, saapikkaista puhumattakaan!

Vierailija
7/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei loppuraskaudessa meinannu mahtua mitkään kengät jalkaan!

Oli hirveesti turvotusta,tosi masentavaa. Painokin nous yhteensä 25kg.

Se oli aika hirveetä,kun normaalisti painan aina 55-56kg.

Just sitä turvotusta tais olla suurin osa painosta,koska synnytyksen

jälkeen paino laski tosi nopeesti.

N.vkolla 35 lähettiin miehen kanssa Tukholmaan,ja siellä koko aika kulu

siihen kun etsittiin mulle kenkiä jotka mahtuis jalkaan,ja joilla olis mukava kävellä. Säästin ne kengät ens raskautta varten...jos vaikka on yhtä hirvee turvotus ens kerralla.

Jalkani palautui entisen kokoiseksi synnytyksen jälkeen :)