Mistä olette tilanneet USA:sta?
Laittakaa osoitteita, kun olisi kova halu päästä tilaamaan lastenvaatteita, kenkiä, leluja ja ehkä itsellekin jotain, kun tuo dollari on nyt niin halpaa.
Onko kukaan tilannut täältä? Voiko täältä tilata Suomeen? Yritin kirjautua, mutta ei hyväksynyt minun postinumeroa.
http://www.target.com/
Kommentit (9)
Tässähän laajenee ihan omat sfäärit, jos voi tilata mistä jenkkifirmasta vain, hui. Voi Visa-parkaani!
Mutta täytyy perehtyä tuohon maksu- ym. politiikkaan. Se AccessUSA taisi periä vuosimaksuja ja muutenkin todella korkeita maksuja, joten sai minulta(kin) väliin. Jos löytyisikin jokin kohtuuhintainen välittäjäfirma, niin taitaisi tämänkin palstan kautta löytyä muutama innokas ostaja. :-)
Kirjoittakaa ihmeessä kokemuksia, jos niitä on!
Iituli
PS. Gymboreesta kirjoitettiin aiemmin. Se Gymbucks on kyllä verraton. Minä sain meille viimeksi 33,40 eurolla: 2 tyttöjen t-paitaa ja 2 bodya (12-18 kk), samankokoisen pyjaman, yhden 3T paidan ja kolme 6T pitkähihaista paitaa pojalle plus vielä pitkähihaisen paitapuseron pojalle (sekin 6T). :-D
Sieltä onkin sitten tullut tilattua oikein urakalla, tässä ja viime kuussa yhteensä parikymmentä kertaa.
Yksityiset veloittavat postikuluista yleensä vain todelliset kulut, nettikaupat arvioivat ulkomaantilaukset usein turhan suuriksi.
https://www.payless.com/
Olin jo tilaamassa, mutta en kuitenkaan vielä uskaltanut laittaa visanumeroa. Täytyy miettiä huommenna.
Tuota ebayta en oikein uskalla kokeilla kun en osaa kunnolla englantia, niin yritysten kanssa on helpompi vaan täyttää ne " laatikot" ja paketti tulee.
www.gymboree.com
www.ebay.ca
www.shoebuy.com
Jos voisin, tilaisin Amazonilta, Searsilta, Kohls:lta, Boscov´s:lta, Gapilta ja ties mistä. Vaan ei voi, koska ne eivät toimita Suomeen.
Ebaysta olen tilannut lähinnä lasten vaatteita. Gymboreelta ei kai muuta saakaan kuin lastenvaatteita. Shoebuysta olen tilannut kenkiä itselleni.
Vielä vuosi sitten eivät toimittaneet USA:n ulkopuolelle.
Mua kiinnostaisi kauheesti toi Ebay, miten se toimii?
Ebay toimii melkeinpä kuten Huuto.net. Rekisteröidyt sisälle ja alat tehdä huutoja. :-) Lisäksi siellä on se Osta heti -mahdollisuus, joka tätä nykyä on Huutiksessakin. Itse olen maksanut PayPalin kautta. Sinne olen antanut oman Visa-korttini numeron. En muista enää, miten tuon Ebayn ja PayPalin sai linkitettyä jotenkin toisiinsa, mutta ainakin minulle voittaessani huudon tulee yleensä mahdollisuus maksaa " suoraan" PayPalilla. Maksamiseen voi kai olla muitakin mahdollisuuksia, mutta itse olen kokenut tuon PP:n helppona ja luotettavana. Itse olen ostanut lähinnä lastenvaatteita Jenkeistä.
Jos ja kun ostat sieltä (esim. Jenkeistä), muistathan aina tsekata postikulut. Joskus myyjillä on laskuri, josta se selviää, joskus on tarpeen tehdä erillinen kysymys. Tällöin voi valita saman tyyppisen yksityisviestin kuin Huutiksessakin. Ebayssa vain sen voi vielä otsikoida koskemaan esim. ko. tuotteen postikuluja, yhdistettyä postittamista tai itse tuotetta.
Jos englannin kieli vähänkään taipuu, on ostaminen helppoa. Muistelen kyllä, että kun itse kyselin asiaa joskus viime vuonna, minulle linkitettiin jonkun tekemät suomenkieliset rautalankaohjeet. Ehkä ne samat löytyvät googlettamalla.
Tässä yksi linkki, joka löytyi heti hakusanoilla " Ebay ohjeet" :
http://www.kauppanetti.com/ebay/ohjeita-ostaminen.php
Hyviä shoppailuja Ebayssa ja muutenkin!
Todella hyvät valikoimat kosmetiikkaa ja hiustenhoitotuotteita. Kaikki huippumerkit esim. Biotherm, Clinique, Tigi. Ei postikuluja ja supernopea toimitus. Suosittelen!
Mä haluisin kauheesti tilata vaatteita pojalle jenkeistä esim. Gymboreesta. Mua vaan hirvittää noi tullit ja muutenkaan ei tota rahaa ole jostain syystä kauheesti ylimääräistä.
Taas aivan uskomattoman nopea toimitus Gymboreesta, ja kun oli Gymbuckseja, hurja läjä vaatetta 50 usd:lla. Maanantaina tilasin, torstaina klo 14 olivat minulla ; )
Tosiaan, jos vähän katsoo, minkä verran tilaa, niin kyllä postitsekin tilaten voi päästä hyötymään taalan alhaisesta kurssista. Postimaksut joissain paikoissa ovat ihan kohtuulliset. Jos tilaus on alle 45 eur, ei mene tullia, eikä alvia. Ja sitten vähän enemmän voi tilata siten, että maksaa alvin 22 %, mutta vielä ei mene tullia (vaatteissa yleensä 12 %). Ja joidenkin tuotteiden osalta, varsinkin jos löytää merkkituotteita edullisesti, niin eipä haittaa vaikka menisi tullit ja alvit ja postikulut, saa silti vielä halvemmalla.
Muuten, onko kukaan kokeillut tilata tälläisen palvelun kautta, jonka kautta voisi tilata suomeen mistä jenkkinettikaupasta vain:
http://www.ishop-america.com/shops_department_stores.php palvelu laskee arvion noista tulleistakin.
Vastaavia oli joitain muitakin, mutta joissain oli jotain vuosimaksuja sitä vastaan, että palvelun kautta saa ikäänkuin jenkkiosoitteen, jonne tilaus menisi, ja palvelu forwardaisi eteenpäin.. Mutta ongelmana siinä olisi se, että aina ihan kaikki nettikaupat eivät hyväksy muita kuin jenkeissä myönnettyjä luottokortteja.