Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ojennatte julkisella paikalla/lääkärissä tms lasta?

Vierailija
08.12.2005 |

Olin eilen kahden lapsen kanssa lääkärissä. Viisivuotias poika käyttäytyi niin kamalasti, että harvoin olen joutunut häpeämään hänen puolestaan niin paljoa.

Poika otti pöydältä lääkärin tavaroita, hän käveli ympäriinsä, teki sitä ja tätä. Olin lääkärissä nuorimmaisen kanssa, puhuin viisivuotiaalle nätisti ja pyysin häntä istumaan tuolissaan. Hän ei vain totellut. Sitten kiristin häntä kauniilla äänensävyllä, sitten kiristin häntä toisen kerran, katsoin murhaavasti, nappasin korvasta kiinni jopa. Poika vain nosti nenänsä pystyyn....

Autossa sitten huusin hänelle niin, että kurkku tuli kipeäksi. " miten sinä kehtaat käyttäytyä noin!" . Hän joutui itse asettamaan rangaistuksen ja sanoi, että joku lelu otetaan pois. Selvästi katui jälkeenpäin.

Hän itse oli lääkärissä paria päivää aikasemmin ja oli käyttäytynyt mallikkaasti. Siksi en etukäteen osannut häntä valmentaa tilanteeseen. Antakaa vinkkejä, mitä minun OLISI pitänyt tehdä?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissani sanon! Nauran kanssasi ja odotan hykerrellen alkavaa sotaa. Tsemppiä!

Vierailija
62/63 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vakavasti ottaen, tyypillisesti nämä jeesustelijat ovat yhden hissukkatyttölapsen tai pienen jokeltelevan vauvan äitejä. Tai sitten luonnehäiriöisiä, jotka eivät näe malkaa omassa silmässä eivätkä muista niitä kertoja, kun ovat itse lapsellaan pöytää pyyhkineet.

Kun on liuta riittävän kovapäisiä lapsia, on hetkiä jolloin ymmärtää mitä vanhalla sanonnalla " joka vitsaa säästää, se lapsiaan vihaa" tarkoitetaan. Ennen kuin teette lastensuojeluilmoitusta totean, ettei meillä ole vitsaa saanut muut kuin minä pienenä, mutta silti joskus käy mielessä, että voi kun saisi kerran ja kunnolla tämänkin asian perille, niin ei aina tarvitsisi keuhkota. Olisi helpompaa sekä vanhemmilla että lapsilla.

Vaikka ette itse lapsianne hipaisisikaan, ne teidän lapset joka tapauksessa jossain vaiheessa törmäävät siihen, että maailma on kova paikka. Jos poikanne eivät osaa lukea ympäristöään eivätkä ota sanomisesta onkeensa, turpiin tulee jossain elämänvaiheessa, ja tytöille sitten jotain vielä kirpaisevampaa henkistä sakinhivutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuta totuttamaan lasta moiseen väkivaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi