Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko myynyt itse omakotitalon? Minkälainen prosessina oli?

Vierailija
08.12.2005 |

Vai suositteletko itsemyyntikokemuksen jälkeen välittäjän käyttämistä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin meni. Oli tietoa alueen hintatasosta (samalta kujalta oli myyty juuri kaksi taloa ja minulla tietoa millä hinnalla olivat menneet). Ilmoitin netissä (Oikotiellä) ja itse asiassa ensimmäinen katsonut pariskunta jätti tarjouksen, jonka hyväksyin. Kaupantekoon käytettiin kyllä kiinteistönvälittäjää (ja sitä kautta kaupan vahvistajaa). Itse en olisi osannut paperisotaa hoitaa. Kiinteistönvälittäjä otti kauppakirjojen laatimisesta 300 euroa, mikä on mielestäni pieni summa (tämä jaettiin, minun ja ostajan kesken), kun saa varmuuden että kaikki mennyt oikein. Mutta säästinpä kuitenkin tosiaan kiintesitövälitääjän palkkion (olisi ollut yli 4% kauppahinnasta) :o)

Vierailija
2/2 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakirjapohjia saa kätevästi netistä.

Pankissamme tarkistivat kauppakirjan etukäteen, että siinä oli kaikki tarvittava eikä mitään liikaa. Ja myyjän pankkiin tuli maistraatin virallinen kaupanvahvistaja.

Helppoa kuin mikä myyjänkin kannalta. Jos omakotitalonne on alueella jossa talot menevät hyvin kaupaksi, niin siitä vaan myymään. Itse en ainakaan koskaan tule olemaan valmis maksamaan kiinteistövälittäjälle moisia palkkioita mitä pyytävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla