Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä juttua en oikein naisissa ymmärrä

Vierailija
10.02.2013 |

Mistä johtuu valtava kiinnostus tuntemattomia ihmisiä ja heidän elämiään kohtaan? Esim. blogisteja. Täälläkin on joka päivä keskustelua mm. Xeniasta, Pipsasta ja Murusta. Miten teitä kiinnostaa niin paljon?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen, mutta en ole ikinä ollut kiinnostunut enkä ikinä ole lukenut mitään blogeja.

Oletan että olet mies.

Miksi sua kiinnostaa niinkin paljon, että edes muistat tollaiset nimet? Minä en olisi muistanut muutakuin ton Pipsan, kun siitä oli just tänään puhetta.

Vierailija
2/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitä pahantahtoisuutta on. Kautta aikain kai sitä on naapureista ja tuttavista juoruttu, mutta nyt netti tarjoaa tähän parhaan välineen.

Ihmiset jakavat itsestään paljon tietoa julkisesti, ja samanmielisiä ihmisiä löytyy helposti reposteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan blogin pitäjistä! Koska itse en olisi koskaan esim. eksynyt Kaunis Pieni Elämä-blogiin, josta olen saanut tosi paljon mielenkiintoista luettavaa ja inspiraatiota!

Ja Xenian elämääkin on välillä kiva mennä kurkkaamaan.

Oikeasti tykkään seurata noita suositumpia blogeja, olisi kivaa löytää lisääkin! Ja paljon saa tietoa keskustelupalstoilla bloginpitäjien elämästä. Minua itseäni kiinnostaa KPE Annen kuulumiset! Blogiyhteisö on minulle tosi antoisa paikka. En itse ole kiinnostunut viihdetaiteilijoista ja heidän tekemisistään, mutta sisusutus ja kirjallisuusblogit kiehtovat.

Vierailija
4/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä järkeä on lukea jonkun ihan tavallisen ihmisen blogia ja katsella kuvia hänen kodistaan?

Vierailija
5/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin kyllä, että mut tulkitaan helposti mieheksi mutten enää viestin lopussa muistanutkaan mainita olevani nainen. Tosin eipä sillä mitään merkitystä ole tämän itse asian kannalta. En tietenkään oleta enkä väitä, että KAIKKI naiset olisivat niin kiinnostuneita noista.

Ja miksikö muistan nuo nimet: no siksi että jos vähänkin täällä av:lla viettää aikaansa niin niihin törmää väkisinkin.

Olen myös miettinyt, että liittyykö se jonkinlaiseen sisäsyntyiseen juoruilun tarpeeseen.

Vierailija
6/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivänsä käyttänyt. Enkä kyl lue julkkistenkaan blogeja, muuta kuin ihan satunnaisesti jos joku linkki jostain, ja haluan tarkistaa jotain jutussa.

Vierailija
7/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään en seuraa enkä tiedä nimeltä.

Vierailija
8/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis seuraan ja luen kaikkea ihaillen ja arvostaen.

Ainahan julkkiksia on vihattu ja inhottu, koska ovat siitä suuresta massasta poikkeavia. Osa ihmisistä kanavoi omat elämänpettymyksensä, vihansa ja patoutumansa julkkiksiin, olivat sitten esim. viihdetaiteiljoita tai tunnettuja blogisteja. Kun oma elämä on päin helvettiä, ei siedetä sitä että joillakin menee todella hyvin.

Tätä ilmiötä on ollut aina ja tulee olemaan, julkisuudella todellakin on kääntöpuolensa, ja kanattaakin bloginpitäjien pitkään harkita juttujaan ja julkisuuttaan. Mitä paremmin on julkisesti asiat, sitä enemmän sataa paskaa niskaan.

Joten tsemppiä vain kaikki blogistit!

Vierailija
9/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nainen itsekin. Olen kyllä erittäin kiinnostunut ihmisistä, mutta yleensä vain sellaisista, jotka tunnen henkilökohtaisesti tai joissa olen havainnut jotakin kiinnostavaa.

Villi veikkaukseni on, että tällaisten internet-persoonien (tai en tiedä onko tuo Xenia sellainen, mutta joku julkkis ilmeisesti kuitenkin?) stalkkeeraaminen ja analysointi johtuu vain turhautuneesta nuuskimisvietistä, koska tuttavapiirissä ei ole yhtään tarpeeksi kiinnostavaa tyyppiä tai kaikkien tuttujen salaisuudet on jo kaivettu esiin.

Eli normaalisti naiset juoruavat ihmisistä keskenään esim. baarissa tai kahvipöydässä yhdistelläkseen hankkimiaan tiedonmurusia ja muodostaakseen kokonaiskuvan puheena olevista henkilöistä. (Tiedän muuten myös monta miestä, aika suureksi osaksi heteroita, jotka osallistuvat näihin juorusessioihin ihan mielellään, vaikka kai se enempi naisten juttu onkin.) Mutta jos juoruttavia henkilöitä tai juorukumppaneita ei ole, sitä tarvetta tullaan tyydyttämään someen kuten muitakin sosiaalisia tarpeita.

Vierailija
10/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaankohan nyt samasta asiasta?

Siis se, että itse mielenkiinnolla luen tiettyjä blogeja ei mielestäni ole nuuskimista!

Ja miten muutenkaan se reaalielämässä juoruilu on jotenkin parempaa ajanvietettä kuin lukea jonkun kirjoittamaa blogia?

Ensinnäkin bloginpitäjä voi itse kontroloida sitä milloin, missä ja mitä kirjoittaa ja näyttää blogissaan. Ihan samalla tavalla, kuin itse päätämme mitä kerromme itsestämme toisillemme.

Samalla tavalla myös EMME voi kontroloida mitä selkämme takanamme puhutaan, samoin kuin esim. keskustelupalstoilla puhutaan tunnetuista henkilöistä (kuten blogisteista).

Ihan sama asia, kanava vain eri.

Hurskastelua pitää jotenkin parempana kanavana kasvotusten keskustelua kuin blogien kautta keskustelua.

Itse olen enemminkin kirjallinen tyyppi, ja tykkään lukea kaikkea, myös blogeja. Aina en jaksa tututstua joka päivä uusiin ihmisiin, mutta blogeihin on kiva kurkata. Se ei vaadi lukijalta juuri vaivaa, ja sitä voi harrastaa juuri silloin kuin itselle parhaiten sopii.

Ja siis korostan että en nyt puhu ystävyydestä, vaan toisten ihmisten kuulumisista.

Vierailija
11/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa miesten juoruilusta esimerkiksi urheilijoista :)

Vierailija
12/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin super hienoa kun näkee miten jokkut ihmiset on tuotteliaita, keksii ja tekee!

Facessakin on ihanaa lukea niiden ihmisien päivistä jotka oikein pursuaa energiaa ja voimaa muille.

Täällä keskustelut on lähinnä arvosteluja, niistä en välitä. Minä en seuraa Pipsaa, Murun toiminta taas ei nappaa alkuunkaan. Seuraan lähinnä sisustus ja käsityöihmisiä. Arvostan heitä ja saan paljon ideoita juhliin ja kotiin. Omaan elämään se tuo minulle ainakin lisää intoa kokeilla asioita.

Vierailija
13/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin blogeja luen, mutta eipä ole mitään tarvetta ruotia niitä keskustelupalstoilla. En toisaalta myöskään mieti julkkisten toilauksia tai Salkkareitten juonenkäänteitä.

Vierailija
14/14 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaankohan nyt samasta asiasta?

Siis se, että itse mielenkiinnolla luen tiettyjä blogeja ei mielestäni ole nuuskimista!

Ja miten muutenkaan se reaalielämässä juoruilu on jotenkin parempaa ajanvietettä kuin lukea jonkun kirjoittamaa blogia?

Ensinnäkin bloginpitäjä voi itse kontroloida sitä milloin, missä ja mitä kirjoittaa ja näyttää blogissaan. Ihan samalla tavalla, kuin itse päätämme mitä kerromme itsestämme toisillemme.

Samalla tavalla myös EMME voi kontroloida mitä selkämme takanamme puhutaan, samoin kuin esim. keskustelupalstoilla puhutaan tunnetuista henkilöistä (kuten blogisteista).

Ihan sama asia, kanava vain eri.

Hurskastelua pitää jotenkin parempana kanavana kasvotusten keskustelua kuin blogien kautta keskustelua.

Itse olen enemminkin kirjallinen tyyppi, ja tykkään lukea kaikkea, myös blogeja. Aina en jaksa tututstua joka päivä uusiin ihmisiin, mutta blogeihin on kiva kurkata. Se ei vaadi lukijalta juuri vaivaa, ja sitä voi harrastaa juuri silloin kuin itselle parhaiten sopii.

Ja siis korostan että en nyt puhu ystävyydestä, vaan toisten ihmisten kuulumisista.

Jos viittasit minun viestiini, niin vaikuttaa tosiaan siltä että emme puhu ihan samasta asiasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi