Mitä tehdä 9v pojan kanssa hiihtolomalla?
Helsingissä asutaan. Niin ja minimibudjetilla. Autoa ei ole.
Kommentit (14)
mutta poika ei osaa lukita niitä kaappeja itse, joten se ei onnistu. On arka eikä myöskään uskalla pyytää apua muilta. Eikä ihan ilman kaappiakaan voi olla kun vaatteet voidaan varastaa.
ap
Kylä 9-vuotias voi tulla naisten pukuhuoneeseen äidin kanssa. Sit Paloheinään hiihtämään, museoihin silloin kun ilmainen sisäänpääsy, retkiluistelemaan Puotilaan ja kotiin vaahtokarkkikaakaolle...
Kylä 9-vuotias voi tulla naisten pukuhuoneeseen äidin kanssa. Sit Paloheinään hiihtämään, museoihin silloin kun ilmainen sisäänpääsy, retkiluistelemaan Puotilaan ja kotiin vaahtokarkkikaakaolle...
ainakaan Vuosaaren uimahallissa. Kysyin kerran heiltä asiaa.
Itselläni ei ole suksia eikä luistimia. Luistelemaan voi pojan viedä, mutta meren jäällee en mene. Kentälle voin viedä.
Itse olen niiiin loman tarpeessa ettei jaksaisi miettiä tekemistä. Olin siinä toivosa, että kaverit olis kotona, mutta tyhmästi ajattelin. Ainahan ne on reissussa lomilla.
ap
Risteilylle, hiihtämään, Heurekaan, kutsuu kaverin kylään/yökylään... Veikkaan, että Helsingissä löytyy myös järjestettyä lomatekemistä koululaisille. Kysele vaikka nuorisotoimistosta tai opettajalta.
Uimahallissa toimiminen kannattaa pian opetella isän tai jonkun tutun miehen kanssa. Meidän arahko juuri 8v. täyttänyt tyttökin osasi itse, kun ensin oli käyty yhdessä ja heti parin päivän päästä yksin uudestaan.
Millaiset ne pukukaapit sitten ovat, kun lukitseminen on noin vaikeaa? Voittehan te sopia pojan kanssa että näette uikkarit päällä siinä altaiden puolella, poika antaa vaatekassinsa sinulle ja sinä viet sen omaan kaappiisi lukkojen taakse.
Keskiviikkoisin pääsee muuten Plussa-setelillä leffaan, jos sellaisia löytyy.
Pulkkamäkeen? Leivotte laskiaispullia yhdessä? Katsotte leffaa, pelaatte lautapelejä?
Kai siellä Helsingissä on joku jäämäkikin.
Hiihtoretkelle eväät mukaan tms.
Huonolla ilmalla esim. johonkin museoon.
Olemme aiemminkin tehneet saman mitä nyt eli lähdemme kaupungin paras pulkkamäki metsästykseen. Joka päivä menemme uuteen pulkkamäkeen (siis jos poikaa kiinnostaa, ei väkisin), eväät mukaan, valitsen paikkoja joissa saa grillata makkaraa.
Viime hiihtolomalla oli hauskaa, toivottavasti nytkin.
Sitten pidämme myös leffa-popcorn illan.
Muista että ei lapsi tarvitse mitään ihmeellista, kun olet läsnä ja teette jotain kivaa yhdessä niin poika viihtyy, kootkaa vaikka "maailman suurin legokaupunki" tms.
mene laskettelemaan poitsun kanssa. Jotain erilaista kuin yleensä.
Leffailta kotona: hyvää syötävää ja herkkuja. Lapselle kieleinen leffa. "Leffapesä" tv:n ääreen, esim. tyynyistä ja patjoista.
Ilmaiset nähtävyydet kierros.
Uimahallireissu, jos ei ole ihan arkea.