jos jännitätte lantionpohjanlihakset täysillä, jännittyykö teillä alavatsa?
Kommentit (23)
Piti kanssa ihan kokeilla ja ei jännity...
Piti kanssa ihan kokeilla ja ei jännity...
oletko istualtas vai makuullas?
Miina.
et treeni on väärin tehty jos alavatsa jännittyy.
Vatsalihakset ei jännity makuulla, istualteen eikä seisten...
Vatsalihakset ei jännity makuulla, istualteen eikä seisten...
Kyllä mulla vatsa siinä heiluu...
ap
Eli jos jännitän lantiopohjan lihaksia ei vatsalihakseni jännity teenpä tuota lantiophjaharjoitusta sitten missä asennossa hyvänsä.
treenaamassa lantionpohjalihaksia ja kyllä alavatsan kuuluu jännittyä. Alimmat vatsalihakset kuuluvat osana lantionpohjalihaksistoa! Peräaukko, emätin ja virtsa-aukko kuuluu jännittyä myös.
Alimmat vatsalihakset jännittyvät kyllä, mutta omassa vatsasani ei tuota näy/tunnu, koska olen timmissä kunnossa ;)
Alimmat vatsalihakset jännittyvät kyllä, mutta omassa vatsasani ei tuota näy/tunnu, koska olen timmissä kunnossa ;)
treenaamassa lantionpohjalihaksia ja kyllä alavatsan kuuluu jännittyä. Alimmat vatsalihakset kuuluvat osana lantionpohjalihaksistoa! Peräaukko, emätin ja virtsa-aukko kuuluu jännittyä myös.
Miina.
Lähinnä vain tuo peräaukon ja emättimen seutu vetäytyy ylöspäin - tai miten sen nyt kuvaisi...
Hgissä treenaamassa lantionpohjaa, ja nimenomaan ohjeistus oli että jos vatsan päältä jännittyy niin silloin teet harjoituksen väärin. Tarkoitus on treenata niitä sisäisiä lihaksia :D Eli jos makaat vaikka selälläsi ja pidät kädet rennosti alavatsan päällä ja jännitys tuntuu, teet väärin.
Kättärillä ovat olleet käsittääkseni parhaat ja ensimmäiset hoidot noissa lantionpohjan asioissa Suomessa, joten ovat varmaankin oikeassa.
Huh huh kun tuli huijattu olo. Minulle siellä kysissä vielä näytettiin semmoisesta nukesta kaikki lihakset jotka liittyvät lantionpohjalihaksiston toimintaan ja yhdet niistä oli nimenomaan alimmat vatsalihakset. Hmm, mielenkiintoista. Ja itseasiassa nyt kun mietin niin ei minun vatsa jännity treenatessa niitä lihaksia. Ennen jännittyi, nyt ei enää näköjää :o
Se joka käy kysissä fysioterapeutilla
Hgissä treenaamassa lantionpohjaa, ja nimenomaan ohjeistus oli että jos vatsan päältä jännittyy niin silloin teet harjoituksen väärin. Tarkoitus on treenata niitä sisäisiä lihaksia :D Eli jos makaat vaikka selälläsi ja pidät kädet rennosti alavatsan päällä ja jännitys tuntuu, teet väärin.
Kättärillä ovat olleet käsittääkseni parhaat ja ensimmäiset hoidot noissa lantionpohjan asioissa Suomessa, joten ovat varmaankin oikeassa.
Mulla meni selkä ja käyn fysioterapiassa.
Siellä kun pistetään korsettia kuntoon on nuo lantionpohja lihakset tärkeässä osassa.
Sanottiin että jos maassa makaa ja tekee lantionpohjalihaksia niin pitää puristaa mahd.kovaa niin ettei lantioluun vieressä nouse lihakset eli ne vatsalihakset.
kireämmän oloiseksi. Core wellnes videossa sanottiin ettei se haittaa. Minusta tuntuu,ettei se ihan väärinkään ole,Mutta ei ne suorat vatsat saa ihan kuopalle vatsaa vetää. Mutta onhan ne jotenkin kiinni siellä alhaalla niin että jos on voimakkaat lantion pohjat, niin kyllä ne voi jonkin verran niitä poikittaisia kiristää.
Mulla ainakin kiristää ja hyvin on lantionpohja treenit tehonneet.
Ne kuulat hoitavat vaan sen tietyn lihasryhmän jumpan ja auttavat voimistamaan niitä tehokkaasti.
onko niitä tarkoitus tietoisesti puristaa/pitää ylhäällä koko sen harjoituksen ajan,vai kuuluuko lantionpohjan itsekseen automaatilla pidätellä niitä?
Tästä minulla kahdenlaista informaatiota. Jossain sanottiin että ne lihakset toimii automaatilla ja jossain on sanottu että pitää puristaa/puristella lihaksia jotta ne pysyisivät.
Mulla on ollut kolmenlaiset kuulat,smartballsit,luna-kuulat ja aquaflexit, mistään en ole kokenut saavani apua. Smartballsit ovat niin isot etteivät valuisi pois vaikka hyppisin, ja aquaflexejä en osaa käyttää.
olen vain tyytynyt puristelemaan ja nostelemaan tuon corewellnes jumppavideon ohjeiden mukaan ja ovat kyllä lihakset kiristyneet silläkin.
Ei jännity vatsa, jännittyy vatsa, jännittyy emättimen lihakset pelkästään, vain vasen- tai oikea puoli emättimen lihaksista jännittyy, peräaukonseutu jännittyy tai ei jännity samaan aikaan, rutistus kaikilla mahdollisilla pallean ja pakaran välisillä lihaksilla yhtä aikaa... Ihan mitä vain hei! Mielestäni ensiksi täytyy oppia heiluttamaan pelkästään emätintä kiristäviä ja nostavia lihaksia jolloin vatsa ei heilu.
Ja jännittyy kyllä, hehe hauska huomio :D