Millainen on äitiyspakkaus Ruotsissa? Olisi mukava nähdä kuva
Kommentit (152)
Onko siellä tiet kultaa ja ruokana vaan kaviaaria ja shampanjaa?
Onko siellä tiet kultaa ja ruokana vaan kaviaaria ja shampanjaa?
Kuitenkin tiet on asfalttia ilman routaa ja kaviaaria ja shampanjaa saa tosi edullisesti. Itse en kyllä tykkää kummastakaan kovin erityisesti.
Jos täällä avaan joku jonkunn epäedullisen ketjun Suomi vs. muut maat niin pian keskustelet vain yksin siitä. Se on tabu.
Paras vuodenaikakin on juuri menossa.
Voi harmi. On se kurjaa, että me viihdytään kotimaassamme. Paras vuodenaikakin on juuri menossa.
Olette te erikoista porukkaa. Minusta on kiva jos viihdytään kaikki siellä missä asutaan.
Voi harmi. On se kurjaa, että me viihdytään kotimaassamme. Paras vuodenaikakin on juuri menossa.
Olette te erikoista porukkaa. Minusta on kiva jos viihdytään kaikki siellä missä asutaan.
No, ensi kerralla muistat vaahdota vähän vähemmin, ehkä sitten. Tai ehkä ei sittenkään.
Slti sulle oli niin kunnia-asia saada meidät kadehtimaan sinua!. No, ensi kerralla muistat vaahdota vähän vähemmin, ehkä sitten. Tai ehkä ei sittenkään.
Luulet minusta väärin, kateus on typerä asia. Vaahtoan aina ihan samalla tavalla asiasta kuin asiasta vaikka miten Suomessa pahoitettaisiin mieltänsä. Asioista voi keskustella kaikesta eikä pidä herkkänä raivota Suomea kritisoivista asioista.
Olette te helkkarin lapsellisia, aikuiset !
Asioista voi keskustella kaikesta eikä pidä herkkänä raivota Suomea kritisoivista asioista.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Kiitos illan piristyksestä! Nyt on hyvä mieli mennä nukkumaan. Guten Nacht!
olematon äitiyspakkaus liittyy Saksan lapsilisiin? Kysyikö joku jossain välissä Saksan lapsilisistä?
Ruotsissakin ne ovat paremmat. Liittyy sillä tavalla, että hyvillä lapsilisillä voi sen äitiyspakkauksen tavarat ostaa moneenkin kertaan.
Suomi: 1.lapsi 104€/kk
2.lapsi 115€/kk
Yhteensa 219€/kk
Ruotsi: 1.lapsi 1050 SEK/kk noin 122€/kk
2 lasta yhteensa 2.250 SEK noin 261€/kk
Voisiko joku muu laittaa faktatietoa, sielta missa asuu, ja mainita maan! Olen EU:lla hommissa ei ole maa ;)
Kukaan ei sua tunnista, jos laitat maan
Ma asun Singaporessa. Ei lapsilisia eika muita tukia. Verotuksessa saa jonkun lapsivahennyksen, mutta se ei ole merkittava
Ap: itse sain Suomesta 1.lapselle pakkauksen. Kuuluimme silloin viela Kelaan. Mulle se oli kevyttoppapulua (joka oli viela Vaal.sininen sina vuonna, meilla tyttovauva) taysin hyodyton. Vauva oli pieni, 2,7kg, Eli vaatteet olivat aivan liian isoja Ja kun oltiin pakkauksen vaatekoossa, ei niille ilmaston vuoksi ollut enaa kayttoa. Asuin silloin muualla Aasiassa
Asioista voi keskustella kaikesta eikä pidä herkkänä raivota Suomea kritisoivista asioista.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Kiitos illan piristyksestä! Nyt on hyvä mieli mennä nukkumaan. Guten Nacht!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Kiitos illan piristyksestä! Nyt on hyvä mieli mennä nukkumaan. Guten Nacht!
olematon äitiyspakkaus liittyy Saksan lapsilisiin? Kysyikö joku jossain välissä Saksan lapsilisistä?
Ruotsissakin ne ovat paremmat. Liittyy sillä tavalla, että hyvillä lapsilisillä voi sen äitiyspakkauksen tavarat ostaa moneenkin kertaan.
2.lapsi 115€/kk
Yhteensa 219€/kkRuotsi: 1.lapsi 1050 SEK/kk noin 122€/kk
2 lasta yhteensa 2.250 SEK noin 261€/kkVoisiko joku muu laittaa faktatietoa, sielta missa asuu, ja mainita maan! Olen EU:lla hommissa ei ole maa ;)
Kukaan ei sua tunnista, jos laitat maanMa asun Singaporessa. Ei lapsilisia eika muita tukia. Verotuksessa saa jonkun lapsivahennyksen, mutta se ei ole merkittava
Ap: itse sain Suomesta 1.lapselle pakkauksen. Kuuluimme silloin viela Kelaan. Mulle se oli kevyttoppapulua (joka oli viela Vaal.sininen sina vuonna, meilla tyttovauva) taysin hyodyton. Vauva oli pieni, 2,7kg, Eli vaatteet olivat aivan liian isoja Ja kun oltiin pakkauksen vaatekoossa, ei niille ilmaston vuoksi ollut enaa kayttoa. Asuin silloin muualla Aasiassa
Jai sana pois, kaytin vaan sita kevyttoppapukua, Ja paljon :)
Vertailua
kun asioihin vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkät lapsilisät.
Kuten juuri hoitomaksut, neuvolajärjestelmä, terveydenhuolto, koulutussysteemi yms.
Pelkkä raha ei kerro yhtään mitään.
Suomi: 1.lapsi 104€/kk 2.lapsi 115€/kk Yhteensa 219€/kk Ruotsi: 1.lapsi 1050 SEK/kk noin 122€/kk 2 lasta yhteensa 2.250 SEK noin 261€/kk
Saksa:
1. lapsi 184 €
2. lapsi 184 €
yht. 368 €
Miten kommenttisi kuulosti niin teennäisen iloiselta ?
Miten joku voi ollakin noin käsittämättömän (tässä kohtaa ei edes sanat riitä) ääliö?
Vertailua
kun asioihin vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkät lapsilisät. Kuten juuri hoitomaksut, neuvolajärjestelmä, terveydenhuolto, koulutussysteemi yms. Pelkkä raha ei kerro yhtään mitään.
Ja oletat automaattisesti, että Suomessa on sitten nuo muut asiat paremmin kuin muualla ?. Tunnen täällä Saksassa synnyttäneitä äitejä ja ainakaan neuvolajärjestelmä ja terveydenhuolto vetää kevyesti vertoja Suomelle. Hoitomaksuista en tiedä ja koulutussysteemi on parempi Suomessa... tai suomalainen ajatusmaailma ja mentaliteetti on parempi.
Miten kommenttisi kuulosti niin teennäisen iloiselta ?
Miten joku voi ollakin noin käsittämättömän (tässä kohtaa ei edes sanat riitä) ääliö?
Kyllä minuakin naurattaa koko ketju; herkkänahat raivosi yli 100 viestiä :D
Vertailua
kun asioihin vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkät lapsilisät. Kuten juuri hoitomaksut, neuvolajärjestelmä, terveydenhuolto, koulutussysteemi yms. Pelkkä raha ei kerro yhtään mitään.
Niin ja Saksassa alle 12v. lapselle on kaikki reseptilääkkeet ilmaisia, kuinka Suomessa on ?
Kyllä minuakin naurattaa koko ketju; herkkänahat raivosi yli 100 viestiä :D
2.lapsi 115€/kk
Yhteensa 219€/kkRuotsi: 1.lapsi 1050 SEK/kk noin 122€/kk
2 lasta yhteensa 2.250 SEK noin 261€/kkVoisiko joku muu laittaa faktatietoa, sielta missa asuu, ja mainita maan! Olen EU:lla hommissa ei ole maa ;)
Kukaan ei sua tunnista, jos laitat maanMa asun Singaporessa. Ei lapsilisia eika muita tukia. Verotuksessa saa jonkun lapsivahennyksen, mutta se ei ole merkittava
Jai sana pois, kaytin vaan sita kevyttoppapukua, Ja paljon :)
Löysin netistä, en siis asu Saksasaa, että 1. Ja 2. lapsesta lapsilisä on 184€//kk/lapsi
En tiennyt, että loukkaannutte niin verisesti asiasta.
Jos täällä avaan joku jonkunn epäedullisen ketjun Suomi vs. muut maat niin pian keskustelet vain yksin siitä. Se on tabu.