Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraan erilaisia ravitsemuskeskusteluja ja uutisia ja kyllä risoo tuo karppifoorumin

Vierailija
10.02.2013 |

meininki niin armottomasti... Siellä on oikeasti suuri vaara pilata terveytensä loppuiäksi foorumin tee-se-itse-lääkäreiden hurratessa vieressä. Esim. aivan karmeille kolesterolilukemille hurrataan kuorossa ja toistellaan väitteitä jotka perustuu johonkin yhteen tai kahteen puutteellisen tutkimukseen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläkin niitä, jotka ovat sitten karppausKUURIN jälkeen lihoneet takaisin ja palaavat uudestaan... Eli mikään ruokavalio ei ole sinänsä mikään ihmeidentekijä.

:O onko joku sanonut niin?

Vierailija
2/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta blogista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta av on sairaampi kehonkuvan puolesta... tuolla sentään muutoskuvat saavat positiivista palautetta (vaikka vielä olisi ylimääräistä), kun av:lla hoikatkin haukutaan ja käsketään laihduttaa vielä tuosta ja tuosta.

aika harva niistä kroppakuvista menisi av:n kriitikoiden hampaiden läpi purematta..

Vierailija
4/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika mielenkiintoista

Vierailija
5/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta av on sairaampi kehonkuvan puolesta... tuolla sentään muutoskuvat saavat positiivista palautetta (vaikka vielä olisi ylimääräistä), kun av:lla hoikatkin haukutaan ja käsketään laihduttaa vielä tuosta ja tuosta.

siinä nähdään, mitä ihmiset sanovat anonyyinä vs. nimimerkillä..

Vierailija
6/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mistään mitään tiedä, mutta sen minä vaan tiedän, että minä ainakin sairastutin itseni vakavasti virallisterveellisellä.

Ja HUOM. En on koskaan ollut kuin lievästi ylipainoinen, siis BMI:ni on koko aikuisiän ollut tasaisen varmasti siinä 24-25.

Kotona terveydenhoitaja-äiti opetti syömään vähärasvaista, välttelemään kovia rasvoja, kerran viikossa herkkupäivä, lautasmallia noudatettiin, syötiin viisi kertaa päivässä jne, juuri niinkuin THL neuvoo.

Aamuisin syötiin kaurapuuroa marjoilla, ruisleipä sipaisulla margariinia, rasvaton kumijuustoviipale, lasi rasvatonta maitoa tai appelsiinimehua. jne...

Tätä kolme vuosikymmentä, ja niin vaan pikkuhiljaa tuli suolisto-ongelmia, nivelsärkyjä, tukka lähti päästä, naamassa akne, kolesteroli päin sanonko mitä, ruuan jälkeen järkky väsymys. Siinä vaiheessa kun kakkos d hiipi kuvioihin, oli pakko etsiä toinen reitti.

Nyt LCHF ruokavaliota noudattaneena voin todeta, että THL oli ainakin minun kohdallani täysin väärässä.

En väitä toipuneeni vieläkään, vaikka vhh:lla olen ollut kohta viisi vuotta, mutta kolesteroli on parantunut, saan nukkua taas yöni ilman heräilyä nivelsärkyihin, d kakkonen on poissa, energiaa riittää, tukka on tuuheampi ja naamassa aknesta enää arvet. Suolisto on pahiten vaurioitunut, useissa tutkimuksissa keliakiaa ei ole löytynyt, mutta ärtyneen suolen oireyhtymään on nyt päädytty, vaikka en ihan täysin siihenkään usko.

Näillä mennään, eikä tavalliseen ruokavalioon ole enää paluuta, kyllä tämä on minulle nyt se, mitä noudatan loppuelämäni.

Ja karppausinfossakin käyn lähes päivittäin.

Vierailija
7/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että virallisterveellisellä ei saa terveyttä pilalle? Viikon vitsin kuule heitit.

Terkuin karppi jonka kolesteroliarvot on täydelliset.

ole ap mutta minä meinaan juuri tuota. Se ei ole vitsi.

Te olette yhden sortin hihhuleita -10 vuoden päästä naureskelette itsekin hörhöilyillenne. Me muut nauramme teille jo nyt.

näin sanoitte jo parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
8/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt perjantaina mitattuna 4,6. aloitin karppaamisen vuoden alusta ja kiloja on jo lähtenyt ja uskon kyllä tähän ruokavaliooon.

Vierailija
9/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläkin niitä, jotka ovat sitten karppausKUURIN jälkeen lihoneet takaisin ja palaavat uudestaan... Eli mikään ruokavalio ei ole sinänsä mikään ihmeidentekijä.

Vierailija
10/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että virallisterveellisellä ei saa terveyttä pilalle? Viikon vitsin kuule heitit.

Vierailija
11/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat on netin jehovia.

Vierailija
12/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne on myös virallisterveellisesti täydelliset eikä karpisti, lue täysin viturallaan...

Vierailija
13/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne on myös virallisterveellisesti täydelliset eikä karpisti, lue täysin viturallaan...

Täydeliset nimenomaan virallisterveellisesti. Miten sun kolesterolisi laita on?

Vierailija
14/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä jokaisella läskillä on kilpirauhasen vajaatoiminta, on karppifoorumilla jokainen läski noudattanut virallisterveellistä ruokavaliota.

(Joo, en tunne itseäni karppaajaksi, vaikka en syökään hiilareita, kun minulta puuttuu kiihkomielinen usko eläinrasvojen terveellisyyteen)

Vierailija
15/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun se viimeksi mitattiin, en muista enää oliko 5.4 vai 5.5. Minkä takia siis kiinnostuin kolesterolista jonkun verran. Ja tämä siis ennen kuin laihdutin ja aloin liikkua ja katsoa vähän tarkemmin mitä syön. Siitä on nyt kolmisen vuotta kun mitattiin, pitäisi kyllä käydä mittauttamassa koska eihän tuo mikään loistava arvo ole. Mutta silti parempi kuin jonkin 8 pintaan oleva, jossa huonot kolesterolit luokkaa 5. Tuosta esim. karppifoorumilla saa isot taputukset että TOOOOOOOSI hyvät arvot on.

Vierailija
16/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä olen monta kertaa löytänyt kiinnostavaa luettavaa. Mutta ei siellä tosiaan kovin usein kannata käydä koska verenpaine nousee niin.

Vierailija
17/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus tuo monelle parannuksen elämäntapoihin joten karpatkaa vaan, jos paino laskee kymmeniä kiloja ja diabetekseltä vältytään jne. ja kolesterolit pysyy kurissa. MUTTA älkää uskoko niitä karppilan paasaajia jotka väittää teille että hurjasti kohollaan oleva kolesteroli on täysin vaaraton, kas kun se on sitä isokokoista partikkelikokoa blaa blaa. Partikkelikoolla on merkitystä joo, mutta niin on myös kolesterolin määrällä. Toisina sanoen jos kahdella ihmisellä on SAMA kolesteroli, pienestä partikkelikoosta kärsivä on suuremmassa riskissä. Mutta myös korkea kolesteroli sinänsä on riskitekijä.

Ja pitkäikaista ketoosissa elämistä kannattaa välttää kuin ruttoa, koska sillä voi pilata kilpirauhasensa, varsinkin jos siihen yhdistetään stressi ja/tai kova liikunta.

Nämä kun pidätte mielessä niin karppaus on mun puolesta ihan jees. Parempi ainakin kuin rankka ylipaino.

Vierailija
18/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun se viimeksi mitattiin, en muista enää oliko 5.4 vai 5.5. Minkä takia siis kiinnostuin kolesterolista jonkun verran. Ja tämä siis ennen kuin laihdutin ja aloin liikkua ja katsoa vähän tarkemmin mitä syön. Siitä on nyt kolmisen vuotta kun mitattiin, pitäisi kyllä käydä mittauttamassa koska eihän tuo mikään loistava arvo ole. Mutta silti parempi kuin jonkin 8 pintaan oleva, jossa huonot kolesterolit luokkaa 5. Tuosta esim. karppifoorumilla saa isot taputukset että TOOOOOOOSI hyvät arvot on.

En minäkään kaikessa karppaajiin luota, mutta onko joku oikeasti niin yksinkertainen, että katsoo vain kokonaiskolesterolin lukuarvoa, eikä esimerkiksi HDL:n ja LDL:n suhdetta?

Vierailija
19/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ap mutta minä meinaan juuri tuota. Se ei ole vitsi.

Te olette yhden sortin hihhuleita -10 vuoden päästä naureskelette itsekin hörhöilyillenne. Me muut nauramme teille jo nyt.

Vierailija
20/30 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tutustua siihen, miten nuo nykyiset raja-arvot jne. on määritelty, mikä niihin vaikuttaa...ei kaikki ole niin yksinkertaista.

Minä semikarppaan mutta foorumilla en pahemmin käy, koska siellä on viime vuosina lisääntynyt sellainen "nokkiminen". Sitä on ikävä todistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi