Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen yli ilkeästä työkaverista?

Vierailija
10.02.2013 |

Tai ehkä "miten selviän ilkeän työkaverin kanssa"? Jostain syystä mä olen hänen silmätikkunsa. Välillä menee ihan ok, kunnes taas puukottaa selkään. Viimeksi näin kävi perjantaina, koko tilanne oli täysin epäreilu. Lähdin kyyneleitä nieleskellen kotiin. Olen koettanut olla ajattelematta asiaa sen enempää, mutta se on pyörinyt koko vkl mun mielessä. Mua ahdistaa mennä huomenna töihin, kun tiedän että se ihminen on siellä mua vastassa taas ja mun on pakko hoitaa yksi parin kuukauden projekti sen kanssa.

Työkaverin käytös on aivan käsittämätöntä. Voidaan yhdessä puhua ja sopia asioita, ja sitten seuraavassa hetkessä kuitenkin kävelee täysin niiden juttujen yli ja tekee mielensä mukaan. Perjantaina heitti mut suoraan suden suuhun yhdessä palaverissa, vaikka sitä ennen vakuuttikin olevansa mun kanssa asioista samaa mieltä. Kas vain, palaverissa ei sanonut sanallakaan siihen suuntaan vaan olin siinä sitten yksin minä vs. muut.

Mua on loukattu erittäin pahasti, enkä tiedä miten pääsen tästä ylitse. Mä en tiedä myöskään miten kestän tulevan pari kk, en voi jättää projektia hoitamatta. Kun se on tehty, irtisanoudun kyllä lopullisesti koko hommasta, mutta nää kaks kk ois kestettävä. Miten? Neuvoja jooko :(

Mulla on sellainen olo, että teen kaiken vaan "vasemmalla kädellä", hälläväliä-tyylillä. Ehkä se on paras ratkaisu? En ota enää mitään kantaa mihinkään, kaikki on mulle "ihan sama"?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuullisen sekava aloitus, en osaa oikein sanoa mitään neuvoa, kun en varsinaisesti tiedä minkälaisesta työstä on ylipäätänsä kyse :)

Kaipa tekisin vain oman osuuteni töistä ja vaihtaisin sitten heti maisemaa, kun mahdollista?

Vierailija
2/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on työpaikkakiusaamista ja vie sulta pian itsetunnon. Jos tuommoinen jatkuu, voi käydä niin, että lamaannut aina kun joudut tekemisiin kiusaajan kans. Ja se voi sairastuttaa sinut.

Mutta onneksi sulla on enää pari kuukautta jäljellä. Mulla oli töissä vähän vastaava tilanne, mut ei kuitenkaan. (Meillä se liittyi salasuhteen loppumiseen ja siitä johtuvaan minun lyttäämiseen.) Voin vaan kuvitella, ett tilanne voi olla samankaltainen ja se on kauhea tilanne.

Itse vaihdan huomenna uuteen työpisteeseen (samalla työnantajalla), kun en kestäny enää. Pakene kun vielä voit, ettet ala voimaan huonosti. Voimia. Ja yritä olla välittämättä. Tiedän, ettei se ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano,että sinusta tuntuu, että toinen kohtelee sua väärin ja se tuntuu tosi pahalta. Anna esimerkkejä tilanteista, niin pomo tietää mistä puhut ja mitä yrität kertoa. Mulla kävi niin, että alussa minusta tuntui, että mun pomo ajatteli, ett minä ja tää toinen osapuoli ollaan vaan niin erilaisia, etten mä ymmärrä sen huumoria ja siks meillä on vaikeaa. Oon puhunu pomolleni useamman kerran ja hän kyllä käsittää nyt. Mutta silti välilä tuntuu, ett hänen mielestään mun omat ongelmat elämässä on hänen mielestään niin pahoja, ett siks otan tän asian raskaasti. Pitkä tää mun tarina, mut toivottavasti sulla menee paremmin ja on onnellisempi loppu.

Vierailija
4/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuolla työpaikalla on muutamia ihmisiä, joille koen voivani asiasta puhua ja joiden koen olevan "mun puolella". Pomollekin minun on helppo mennä puhumaan, voi olla että huomenna juttelen hänen kanssaan asiasta.

Mun on pakko jatkaa samassa työpaikassa tän kiusaajan kanssa, mutta yhteisistä projekteista sanoudun irti.

En ymmärrä mikä tuota ihmistä vaivaa. Välillä hän on oikein ystävällinen ja sen oloinen että ollaan "samalla puolella", mutta sitten aivan yhtäkkiä hän kääntää takkinsa ja saa mut tuntemaan itseni ihan selkään puukotetulta. Eniten hämmentää se, että hänessä on kuin kaksi eri ihmistä. Toinen on ihan ok ja mukava mutta toinen täysin käsittämätön, jonka kanssa mikään puhuttu ja sovittu ei pidä.

Vierailija
5/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla esimieheesi ton jutun suhteen yhteydessä ja voi olla parasta ottaa yhteyttä myös työterveyshuoltoon.

Tota kautta yleensä kiusaamiset ratkotaan. Ja kannattaa hoitaa asia, sillä muuten noi kiusaajat jatkaa samaa jollekulle toiselle ja kuka heitä haluaa työyhteisöönsä? Ei kukaan.

Vierailija
6/6 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on sellainen olo, että teen kaiken vaan "vasemmalla kädellä", hälläväliä-tyylillä. Ehkä se on paras ratkaisu? En ota enää mitään kantaa mihinkään, kaikki on mulle "ihan sama"?"

-oli mun ratkaisuehdotus tulevaan kahteen kuukauteen. Aikaisemmin olen pyrkinyt tekemään kaiken niin hyvin kuin osaan, nyt ei jaksa enää kiinnostaa kun tuo työkaveri torpedoi kaiken mitä mä teen. Mietin että ehkä pääsen helpommalla, kun roikun vaan näön vuoksi mukana tuon projektin ajan, mutta todellisuudessa en panosta siihen pätkääkään. En sano yhtään mielipidettä, en ota mihinkään kantaa, en reagoi yhtään mihinkään. Vaikka lopputulos ois täysin katastrofi, annan sille täyden hyväksynnän enkä puutu siihen millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme