TOIVEIKASTA TORSTAITA HUHTIKUISET!!!!!!!!!!!!!!!!
Aloitetaanpas tässä aamunpino.
Eilen en kerennytkään pinoutua tai pitäisikö sanoa, että en viitsinyt. Luin viestit vasta äsken läpi.
Hjo:lle pitkää yhteistä rakkaudentäytteistä elämää siippasi kanssa! =D
Joku oli saanut jo Kelaltakin vastauksen. Kylläpä tuo aika rientää. Omat paperit lojuvat tuossa hyllyssä. Täytetty on, mutta en ole saanut aikaiseksi toimittaa niitä palkanlaskentaan... eipä tässä kyllä mikään kiirekään ole. En ota pakkausta, vaan rahan, joten ei ole mitään " odotettavaa" ... paitsi tietysti se 140 e... mutta eri asia kuin laatikollinen vaatteita!
Kävin eilen hamaslääkärissä ja paikattiin yksi reikä. Voi että miten olin jo autuaasti unohtanut posken puutumisen puudutuksen jälkeen...
Pikkukakkonen teki ongelmia viime yönä ja itkeskeli tosi kipakasti, meinasi hermot mennä, mutta onneksi ei kuitenkaan täysin mennyt. Tuntui, että itki ja huusi vaan, ilman syytä. Taitaa olla tulossa kipeäksi tai jotain. Nyt olen ihan töttöröö...
Menin eilen nukkumaan klo 22 ja neiti herätti huudollaan klo 23 ja sitten en saanutkaan enää unta. Valvoin about klo 1 asti. Siinä sitten sängyssä maatessani masukki pisti semmoisen rumban päälle että. Kokeilin itsekin kädellä masun päältä ja sieltähän ne pikku potkut yms. käteen tuntuivat =D =D =D
Kivaa... harmi kun isukki nukkui... mutta eipä häntä oikein voinut herättääkään kun lähtee töihin jo ennen klo 6 aamulla.
Mutta nyt minun pitää alkaa herättelemään lapsia, että kerkeän töihin!
T: Siriin ja mussukka rv 23
Kommentit (14)
Kyllä ei tunnu yhtään torstailta, viikko suorastaan liitänyt tähän. Meillä esikoinen ei halunnut mennä millään kerhoon tänään, vaan hoitoon. Sinne sitten. Kait tollanen kolmen vanha väsyy kerhoileen, ja vielä kerkee käymään kaikki kerhot ym. eskaritki ennen koulua.
Ajattelin mennä nyt sit käymään viemässä ennen töihin menoa noi kelan paprut, vaikka sitä rahaa minäkin sieltä vaan odotan. Ei millään viitti ottaa niitä vaatteita, vaikka ihania oiskin. Pursuaa jo paikat muutenkin pieniä vaatteita. Hyvähän se olemassa on ensimmäiselle. Ei tarvitse kaikkia miettiä niin juurtajaksaen mitä tarvii.
Alkaa siellä muillakin tuntua potkut käsiin. Se on ihanaa, just varsinkin silloin yöllä kun nukuttais:)))) On se.
Torstaille toivoa just vaan kaikille, tää lähtee nyt kelaan...
Lumo 23+3
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne - on pitänyt kiirettä.
Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin :-)
Kysyin kyllä vauvan sukupuolta, mutta ei sitä suostuttu kertomaan vaan todettiin vain, että tuosta voitte itse arvioida...
Miehen kanssa veikattiin, että poika saattais olla tulossa :-D
Mun pitää vähän totutella ajatukseen, koska jotenkin olen toivonut tyttöä... Löytyykö kohtalotovereita? :-)
Potkut tuntuvat jo, mutta ei vielä ulospäin...
Milloin sitä kelan äitiyspakettia tulis hakea? Eikö siihen tarvita joku lääkärin paperi? Sellaisen saa vissiin vasta kun sellaisen pyytää...
Entä milloin pitää laittaa kelalle äitiysrahasta hakemuksen?
Vähän ärsyttävää, ettei neuvolasta saa kirjallisesti neuvoja noihin asioihin...
Mutta nyt töihin...
Iluvatar-76 rv19+jotain
Hienoa kuulla kerrankin hyviä uutisia yt-neuvotteluista, Tilda :) Onnea talonrakennusprojektille!
Oma napa (.) :
Eilen vihdoin viimein rakenneultra, oli sitä jo odotettukin :) Masukki ei ole juuri ilmoitellut itsestään, joten on hiukan huolettanut (nyt hän taitaa vähän hetkutella, hip hei!), mutta selvisi että istukka on etuseinässä ja vaaveli kyllä liikkuu reippaasti. Mamma vaan on niin paksunahkainen ettei huomaa ;)
Kätilö oli eri kuin viime kerralla, ja täytyy sanoa, että toiset osaa paremmin kertoa näkemästään samalla kun havainnoivat... Viimeksi tuntui, että tietoa sai hurjan hyvin; tällä kertaa kätilö kyllä kertoi, mutta jotenkin sai asioita onkia. Jäi vähän epämääräinen olo, samoin miehelleni, tai hänelle varmaan vielä enemmän. Mutta naperolla lienee kaikki hyvin? :)
Hauskaa päivää!
Huliana ja napero rv 20+3
Minäkin pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia :)
Eilen oli neuvola ja sain kelan lappuset,joita pääsen laittamaan eteenpäin.Kovasti odotan elämäni ensimmäistä äitiyspakkausta! Hyvin olen voinut, väsymys on vain vähän lisääntynyt-ja syykin siihen selvisi:hemoglobiini oli laskenut roimasti->täytyy aloittaa raudan syönti.
Masu on kasvanut kovasti ja sf-mitta oli jopa 21! Keskiarvokäyrän yläpuolella mennään. Taitaa olla iso vauva tulossa! Mikä teillä muilla on ollu sf-mitta?
Niin ja onnea tildalle rakennusprojektiin! Meillä se alkaa olla jo loppusuoralla! :) Eikä se niin stressaavaa ole kuin mitä puhutaan! Mukavaa hommaa.
simsku rv 23
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa! Aika on mennyt niin vauhdilla etten ole palstaa kerinnyt lukemaan saati kirjoittelemaan. Meilläkin potkut tuntuneet ihan reippaasi vatsan päälle jo viikon verran vaikka viikkoja nyt vasta 19+6. Huomenna päästään ultraankin babya kurkkaamaan! Ihan kamalasti haluaisin kyllä sukupuolen saada tietoon, ihan vain sen vuoksi että voisi laittaa kaiken valmiiksi ja ihan oikein. Joitain vaatteita olenkin jo ostanut, mielestäni ne sopivat molemmille, mutta mieheni mielestä poikien vaatteita. Mahakin on kasvanut ihan kamalasti nyt viikon-kahden sisällä. Ostin semmoisen polviin asti ulottuvan kietaisu tunikan niin voin sen alla käyttää vielä vanhoja housuja eikä kukaan näe että vetoketju on auki.
päätinpä taas ryhdistäytyä ja kirjoitella, vaikka luenkin muiden viestejä päivittäin.
omaan napaan ei kuulu kummempia, potkut sen kuin voimistuu ja maha kasvaa käyrien yläpuolella. sf mitta oli viime viikolla yli 22...onneksi jollain muullakin oli ollut isomman puoleinen, olen jo hermoillut että onko sieltä joku jättiläinen tulossa! niin mites nämä mitat on muilla? itteäkin kiinnostais.
molemmat muksut on tulossa taas kipeiksi, nuhaa pukkaa :( se on kyllä jatkuva riesa...noh, jospa sitten ei joulun alla sairastettais kun nyt taas tuhistaan (sopii toivoa) yötkin menee aika katkonaisesti kun nuorimmainen heräilee kitisemään hankalaa oloaan.
onko muilla muuten alkaneet jalat turpoamaan/puutumaan jos satut istumaan niiden päällä tai seisot liian pitkään. täällä jo yksi sellainen, tukisukat on tiuhaan käytössä. kun ei nyt aloittaisi suonen vetoja...
mutta kirpeää päivän jatkoa kaikille huhtiksille!
hope@ rv 23+3
Heips! Ehdinpäs minäkin istahtaa jo ihmisten ajoissa tähän koneelle :)
Mies lähti taas illaks töihin eli palailee joskus puolen yön aikoihin. Ollaan sitte järjestelty vähä huoneita tyttöjen kans. Me ollaan saatu nyt vähäks aikaa miehen kans oma makkari, kun ipanat nukkuu nyt toisessa huoneessa. 4yötä on nyt harjoteltu sitä ja ihan hyvin alkaa mennä, äitikin on jo päässy omaan sänkyyn nukkuu, pari ekaa yötä kun meni pomppiessa huoneiden väliä ja taisin välillä torkkuakin siellä tyttöjen huoneessa. No nyt onneks näyttää jo alkavan sujua ja purettiin tänään pinnasänky odottaan vauvaa. Meillä toi pienempi 1v3kk siirty isosiskon jatkettavaan ja isompi (2v5kk) sai sitten isojen sängyn.
Mitenkäs teilläpäin nukutaan??? Tarkoitan siis että joko kaikki on siirtyneet kyljellä nukkumiseen? Vai pystyykö/uskaltaako vielä osa nukkua selällään tai jopa masullaan? Mulla tulee nukuttua pääasiassa kyljellään, mutta joskus meinaa kääntyä selälleen. Oon ruvennu pitään ylimääräistä tyyynyä tukemassa kylkiasentoa.
(.) on alkanut todella pullottaan ja onkin alkanut sadella pitkiä katseita mahan seudulle, no eipä tuo haittaa saahan sitä jo tässä vaiheessa näkyäkkin että on perheenlisäystä tulossa!!
Joops mut nyt mun pitää mennä tekeen tyttöjen kans joulukortteja ku lupasin ja toi vanhempi muistuttaaa ahkerasti tossa vieressä.
daisy82 rv20+1 Yli puolenvälin jo!!
Aloin aivan kyselemään, että onko ketään toista, kellä ei ole vielä KERTAAKAAN mitattu sf-mittaa? Kuitenkin viikkoja on jo yli 20... Muutoinkin meidän neuvolassa tunnutaan tekevän kaikki vain pyydettäessä. Tosi outua, kun on tottunut aivan eri sydeemeihin aiemmissa raskauksissa.
Minäkään en ole vielä saanut kelan papruja, ja seurppa neuvola on vasta viikolla 25. Tosin ei kait niillä kiirus, kun en pakkaustakaan ota.
Ja toinen kyssäri; pistättekö ylös mitä teidän hemoglobiinit näyttää, ja ootteko aloittaneet lisäraudan? Jookosta?
Mulla hb on laskenut 145 -> 117. Ja kuten aiemmin mainitsin, en ole vielä apteekkin saanut itteäni raahattua (kenties jaksaisin paremmin raahautua, jos mulla OLIS niitä rautoja.. Aivan selvä noidankehä eikö? ;))
Mutta tällaisia kyselyitä vain tällä kertaa. Täytyypi ohjautua kersojen kanssa ulos, ennen kuin ne hajottaa koko alakerran..!
tilda
Eipä voinnissa mitään kummempaa. Eilen istuin aamulla bussissa ja tuli kamalankauhea etova olo. Ehdin jo miettimään, että nytkö ne pahoinvoinnit sitten alkavat! :) Meni onneksi nopeasti ohi ja päättelin, että johtui huonosta ilmasta ja niukasta aamupalasta.
Muuten ei siis mitään. Masussa tuntuu paljon liikkeitä ja jonkinlaista rytmiä on ihan selvästi jo kehittynyt. Kiva niin.
Minultakin mitattiin sf-mitta vasta viime viikolla nla-käynnillä. Mitta näytti 17. Alarajalla menee, mutta uskon tuon pitävän paikkaansa. Vertasin nimittäin esikoiseen (mitattu täsmälleen samana päivänä) ja silloin oli mitta ollut 18. Kovin samankokoiset siis ovat, ainakin vielä.
Nukkumisesta sen verran, että minä nukuin niin kuin satun kääntymään. Välillä herään vatsallani, kun tuntuu ikävälle, mutta suurimmaksi osaksi taidan olla kylkiasennossa. Asentohan vaihtuu kuitenkin miljoona kertaa yön aikana....
Näin siis täällä. Pian pääsee töistä hakemaan esikoista. Kotona odottaa pyykkivuori ja imuri. Taidan laittaa miehen urheilemaan imurin kanssa. Pääsee itse helpommalla :) Ai niin, joku tuossa murehti flunssaa. Meillä esikoinen sai maanantaina ab-kuurin korvatulehdukseen. Oli yskinyt vajaan viikon ja yöt muuttui aivan mahdottomiksi. Eipä osattu muuta odottaa kuin tulehdusta. Onneksi kuuri tuntuu auttaneen ja yskä lähteneen lähes kokonaan.
Päivänjatkoja!
S 23+5
Mulla mitattiin kolmannella neuvolaviikolla ekaa kertaa sf mitta,eli 23 raskausviikolla. Ja hemoglobiinit neuvolatäti on mitannut joka kerta ja merkitsee ne ylös äitiyskorttiin.
SMILA: Millä viikolla sulla oli sf mitta 17? Mulla siis viikolla 23 oli mitta 21,iso vonkale taitaa tulla masuasukista :)
simsku
Raudansyönti täytyy aloittaa siis nyt, kun oli laskenut. Neuvolasta suosittelivat obsidania.
...tätä ainaista valtio-oppia koetan väkertää. Onneksi saan yhteiskuntaopin pätevyyden vuoden vaihteeseen mennessä eikä tarvitse ainakaan toistaiseksi palata lukemaan yhteiskuntatieteitä. Taidan olla oikein pesunkestävä humanistihörhö. =)
Viikonloppuna oli äidin 50-vuotissynttärit ja aika hyvin oli raskaus pysynyt salassa. Tosin enolleni oli tainnut täti asiasta juoruta, mikä ei suinkaan ollut yllätys.
Viime viikolla tuntui olevan energiaa vaikka muille jakaa. Heräsin joka aamu virkeänä puoli kuuden ja puoli seitsemän maissa ja illalla jaksoin valvoa hyvin yhteentoista. Tällä viikolla on taas nukuttanut niin hyvin tuonne puoli yhdeksään ja illalla väsy tulee kymmeneltä. Mikähän ihme energiapurkaus minulla oli viime viikolla? Voi kun olisi vielä tällä ja ensi viikollakin, niin saisi tehtyä kaikki opiskeluhommat valmiiksi ennen joulua.
Napaan ei kuulu mitään uutta. Tiiti potkii kovaa ja potkuja tulee pitkin päivää. Etenkin maanantaina tuntui sille, että möyrysi koko päivän mahassa. Vaakakin alkaa näyttää sille, että vihdoin raskauskiloja alkaa tulla myö minulle eikä pelkästään miehelle. =)
Mutta nyt palaan takaisin tuon valtio-opin pariin. Jospa kirjoitusintoa löytyisi vielä hetkeksi esseenkin parissa.
Elliina rv 21+4
Pitkästä aikaa käyn lukemassa saatikka kirjoitan tänne.
Flunssasta on melkein toivuttu, on tätä jo kolmatta vaiko neljättä vkoa podettukin...
Ensi vkolla olisi taas neuvola, sitten otetaan taas iso putkilo verta, IIK, koska olen rh - veriryhmäläinen. Hemoglobiini on otettu kans joka neuvolakäynnillä. Kela-paperit sain vkon 19+ käynnin yhteydessä, kuten myös todituksen, että sinä ja sinä pvänä on raskaus kestänyt niin ja niin monta päivää jne. Nyt pitäs vaan laittaa ne eteenpäin.
Liikkeet alkoi jo viime viikolla näkymään vatsan peitteiden läpi, ja kauhea rummutus on varsinkin öisin.
Olo on aikas hyvä, joskin uni tulee jo klo 21 mennessä. Yöt minä unissani synnytän...muuten kaikki ok, ehkä alkaa tuleva koitos jo pikku hiljaa jännittää!?
Rv 22+6, huomenna uuteen viikkoon.
Varoituksen sananen siskot: olen ensi viikolla yövuorossa töissä, häiriköin sitten oikein urakalla.
Niinhän sitä sanotaan, ja niin kait se on :)
Meille ainakin eilen tuli huojentavia uutisia, kun miehen työpaikan yt-neuvottelut ei koskeneet meidän isiä. Samantien saatiin sit talopakettikin laitettua tilaukseen, ja JOS kaikki hyvin sujuu, niin elokuussa pitäisi jo päästä taloa asumaan =) Hiukan pelottavalta tuntuu ajatus niin isosta asiasta (lue " lainasta" ..!), mutta innoissaan ollaan asiasta kovasti.
Täällä on tänään oikein pakkaspäivä, kun mittari näyttää liki kymmentä. Täytyypi pakata oikein reilumman kanssa ulos vaatetta.
Eilen mä sain tehtyä liki kaikki joulukortit, puuttuu enää esikoisen kerhotädeille. Ilta siinä meni, mutta kannatti! Seuraavana olisi vuorossa lahjojen paketointi, ja illalla pitää leipoa torttuja. Valmisteluja täynnä tämä Joulunalusaika :)
Mä eilen aivan säikähdin, kun ei millään alannut kuulumaan potkuja ja liikkeitä. Mä hirmusesti yritin tökkiä ja heilutella mahaa, mutta ei mitään! Paniikki oli jo iskeä, MUTTA sitten kymmenen jälkeen, kun olin nukahtamassa, niin alkoi sadella pikku potkuja =) Kylläpäs huojensi hirmuisesti :)
Muutoin ei uutta; vatsa on todella alkanut nyt kasvamaan (mä jo mietinkin, et missä se viipyy!) ja väsymys tahtoo vaivata. Pitäs OIKEASTI suunnata apteekille lisäraudan ostoon...
Sitä aikoessa toivottelen siis sitä " toiveikasta torstaipäivää" !
tilda 20+4