+++ SYYSSÄTEIDEN TORSTAI +++
Kommentit (32)
Mulle meinaa tulla oikea riesa tosta pojan varpaasta ja sen kynnestä.
Vähän aikaa sitten kun poju heräs päikkäreiltä, niin sen varpaasta oli sukkaan valunut veren sekaista töhnää.
Otin sukan pois ja putsasin sitä antiseptisellä aineella.
Huomasinkin sitten siinä että varpaan kynnen alaosasta oli kynsinauha hajonnut ja sieltä näkyis sitten kaikki mitä kynsinauhan ja kynnen alla voi olla.
Soitin lääkäriin ja saatiin aika huomiseksi omalle lääkärille.
Eivät huolineet meitä päivystykseen turhaan odottelemaan.
Nyt laitoin siihen varpaaseen sitten laastarin ja toivon että se ei tulehdu tai kipeydy enempää.
Vauvakuumetta poden vieläkin ihan kamalasti.
Miehenikin on ollut vauvakuumeessa, mutta ei ainakaan vielä ole mitään uutta tapahtunut.
27.11 loppuivat edelliset menkat, että vielä on tovi toivoessa että onnistuis tästä kierrosta. =)
G: mieheni tulee mielellään mukaan synnytykseen.
Pojan teossakin hän oli innolla mukana.
Tänään tein piparkakkutalon valmiiksi ja huomenna pitäis aloittaa suursiivous. Pitää jouluksi saada siistiä ja puhdasta.
+++kamalasti kaikille plussa onnea+++ ja jo raskaana oleville oikein paljon ja sylintäydeltä onnea. =)
[color=red]@[color=green]->-->---
Yoginos
Vieläkö olen tässä joukossa, vaikka sain jokin aika sitten keskenmenon, vai pitääkö pinoutua johonkin toiseen pinoon?
Mitäs tänne kaikille kuuluu?
Mulla on vielä suuri suru menetyksestämme, mutta uutta ollaan vielä yrittämässä.
Elikäs kaikki haluavat varmaan tietää miten kaikki tapahtui.
Olin n. rv 12+3 ja mun mahaan rupes ihan kamalasta sattumaan.
Tuntui etten olis pystynyt tekemään yhtään mitään, se oli aivan kauheeta kipua.
Kun kipu hellitti vähän, kävin vessassa kun tuntui että hätä on suuri.
Sieltä tuli verta ymm.. en halua tarkemmin selittää vielä tässä vaiheessa.
sitten varmaan osaattekin aavistaa loput. =(
Onneksi mulla on mahdottoman ihana mies joka pitää musta huolta kaikkina aikoina ja kun on vaikeeta.
Sain syntymäpäivä lahjaksi pienen suloisen kissan pennun.
Se on melkein saman näköinen kuin whiskas kissa mainoksessa.
Se on kyllä tuonut suurta lohtua minulle ja on erittäin kiltti kissi-vaavi.
Lahjaksi en yleensä halua mitään eläintä, mutta tätä en kyllä mistään hinnasta antaisi pois.
Mutta onnea teille jotka olette onnellisesti raskaana ja oikein roimasti plussa onnea teille kaikille tarvitseville.
T: nappulanapero
[color=deeppink]TOTTAKAI kuulut yhä Säteisiin, eihän täältä ketään pois potkita, kävi miten kävi!!!! Ikävä, että sinulle kävi noin tällä kertaa.. :( ((halaa))
Mutta toivotaan pikaista raskautumista sinullekin ja sitten että asukas pysyisi mukana loppuun asti.
Yoginoksen pojalle pikaista paranemista!
Muille hyvää illanjatkoa! :)
Tervehdys,
Tänne meille päin Etelä-Suomea on tullut pitkästä aikaan vähän pakkasta ja jotenkin sisälläkin on kylmempi. Tulisi nyt oikein kunnon pakkaset ja Jouluksi lunta!!
Galluppiin vastailen, että ehdottomasti olisi toiveena, että mies tulee mukaan synnytykseen. Kyllä hän itsekin sitä haluaisi sellaisen tilanteen tullen. Olen vaan miettinyt, että miten sitä sitten mies voi yhtäkkiä lähteä kesken työpäivän jne... mutta ei kai tämän tärkeämpää syytä oikein voi olla? Tai ei niitä ainakaan montaa muuta ole.
Inhottava tilanne teillä (nimet ei tuu nyt ihan varmuudella mieleen...), joilla testit näyttää negaa ja täti pysyttelee poissa. On kyllä ihan vihon viimeinen tilanne. Vaikka ainahan sitä miettii että jos kuitenkin :) Eli toivotaan että viheliäinen tilanne päättyy mahd. pian ja tietty positiivisesti!
Itselläni tilanne on 26/26-28 eikä tätiä vielä näy. Vatsassa on ollut kyllä epämääräisiä menkkamaisia tuntemuksia. Tänään on tullut myös paha olo takaisin, mitä tulee yleensä oviksen jälkeen... No, uskon kyllä etten ole raskaana kun testi näytti negaa sillon kp23 jne. Mutta onhan tämä kivaa että kerrankin voi " odottaa" , kun viimekierrot täti on tullut aina aikasemmin ja aikasemmin niin että kierto on lyhentynyt muutamalla päivällä.
Plussasäteitä kaikille!!!!! Toivottavasti tulisi Säteille oikein monta iloista joululahjaa. Eihän sitä muuta tässä oikein tarvitsisikaan tulla!!!
Anny
Ihana päivä, monia monia monia koulutehtäviä on saatu tänään päätökseen ja sitten on rentouttavaa lähteä ensi viikolla ulkomaille kun on kouluasiat pois jaloista pyörimästä!
Nappulanapero: Kuten Jdelede tais jo sanoa, ei tästä joukosta edes ketään päästetä pois. ;) Ja rutistus sinulle, koeta jaksaa! Ja pikaista plussaa!!!
Kathy: Minä aloitan kierron laskemisen eka kunnon vuotopäivästä, koska aiemmin minulla oli tiputtelua useita päiviä ennen menkkoja. Jos olisin jo ne laskenut, menkat olisi kestänyt jo yli 13 päivää... JA siitä gynekin minun käski aloittaa laskut.
Galluppiin: Mies tulisi ehdottomasti mukaan synnytykseen! Se ei mistään hinnasta jättäisi mitään niin mielenkiintoista välistä!
Mutta minä menen tuonne miehen viereen köllimään... Olisi kyllä kiva pupuilla, mutta kun edelleen täti täällä riivaa (kp5)... Ja vielä muutaman päivän tämän jälkeenkin, joten pelkkä yhdessä löhöily saa riittää... ;)
Plussaonnea piinailijoille, joita olikin monta... JA ovisteluja ja tädin karkoituksia niitä tarvitseville!
...toivotan...
Olisi Toivo hyvä pojan nimikin, nyt kun nuo " vanhat" nimet on ollut jo hetken niin nostessa!! =)
Ekku galluun:
Mies oli mukana itseasiassa jokaisessa neuvolassa missä käytiin...
Paitsi silloin loppuraskauden aikana kun käydään kerran viikossa!
Synnytyksestä ei olisi mistään hinnasta jäänyt pois ja kiitos siitä!
Meillä oli niin pitkän sitkeä synnytys... kokonaisuudessaan 23h, josta ponnistusvaihe kesti 55min!
Oli itsellä jotenkin niin turvallinen tunne kun tiesi että sielunkumppani ol mukana! Ja mikä minut yllätti koko synnytys touhussa(ehkä kun meillä se niin pitkitty) oli se kuinka paljon sitä ollaan vaan yksikseen siellä salissa!
Kätilöt toki käy säännöllisin väliajoin tilanteen tarkistamassa... Mutta silti! Siinä on kyllä isä korvaamaton! Itse en olisi selvinnyt(vaikka tomera luonteeltani olenkin) " hengissä" sieltä salista ilman miestä!
Hän oli minulle pelastus!!
Ja hän sai otettua meidän perheen ensihetkistä NIIN ihania kuvia että aina niitä katsellessa nousee kyyneleet silmiin!
Mutta,
Taelsalle tsemiä loppurutistukseen!
Kun sinun kuulumisia luen niin nousee niin omat opparin tekemiset mieleen!
Se oli kyllä niin tahtojentaistelu että sen aikaan sain takarajaan menessä! =)
Tsemppii!
Matleenan masuasukille miljoonasti vauvaliimaa!!
Hannalla on menossa aikasta oudon mielenkiintoinen tilanne!
Pidän sinulle peukuu... että josko sittenkin se on sitä itteään!!!
s.m.r
ihanaa että raskautesi etenee hienosti! Sillekin suunnalle vauvaliimaa!!
Anu82 kanssa mennään melki samoissa päivissä! Jännätään siis yhdessä! =)
Mallariina
Silloin Tirriäistä odottaessa söin myöskin läjäpäin porkkanoita! Vitsailinkin että se lapsi on syntyessään varmaankin oranssi...
No, ei ollut, mutta häntä siunattiin kyllä porkkanan värisellä tukalla! ;)
Joka on edelleen punainen ja paksu! =)
Oma napa tosin 21/30!
Ja aion olla ressaamatta tilannetta...
Katotaan mitä tulee... vai tuleeko mitään!
Mutta kaikille kaikkea hyv-vee!
Kohta Everwood! Jihaa!
Joskus joku kertoi katsovansa Emmerdalea!
Itse tunnustan jääneeni IHAN totaalisesti kinni Sydämen asialla sarjaan!
Onko muita!?!
Nyt...
Huomiseen!!!
-S-
[color=darkorchid]Aikani kuluksi ajattelin muutaman rivin naputella, kun silmät luppasee jo siihen malliin, että kohta nukkumatti kutsuu muuten.. Nimet ja kuulumiset ei nyt oikein jäänyt kunnolla mieleen, sori! Tällaista tämä on nykyään yövuoron jälkeen: puolikuollutta elämää! Mutta kiva oli taas lukea vilkasta pinoa :)
[b]Nappulanapero[/b], osanottoni suureen suruusi! Toivotaan, että uusi yritys tuotta pian tulosta! bdbdbd
[b]Mallariina ja s.m.r.[/b] (olikohan muita odottajia tämän päivän pinossa, ei muista ei..) kiva kuulla teidän kuulumisia! Mallariinakin on jo ehtinyt neuvolaan asti :)
Ja [b]piinailijoita[/b] oli aika montakin!! Olisihan se jo aika kunnon plussa-aallolle!
Oviksen bongaajille touhuintoilua ja eikun jalat vaan ylös ja siihen malliin ;) [b]Jede[/b], toivottavasti tyttötekniikka tuottaa teillä tulosta!
Ja vielä gallupista, kukas se kutsuikaan synnytystä siirtymäriitiksi..? Minusta se oli tosi hyvin sanottu ja siltä kannalta ajateltuna alan ehdottomasti muokata miehen mielipidettä siihen suuntaan, että sitä tapahtumaa EI VOI jättää välistä. Järkihän sen jo sanoo!!
nyt siirryn sohvalle löhöilemään, lähetin miehenkin yksin leffaan, kun en kerta kaikkiaan olisi jaksanut katsella koko elokuvaa *valivali* Mutta saatanpa vielä palailla, jos muistuu jotain kommentoitavaa :)
Riika
[color=crimson]tosin muistilapun tukemana :)
Olivia, kyllä sinä vielä sen oman nyytin saat, usko pois!
Taelsalle voimia loppurutistukseen koulussa! Loppuuko sulla nyt koulu kokonaan vai jäätkö vain joululomalle?
Kathy, kohta se GOA kutsuu..!!! Mä olen kieltämättä kade.. :) Eiköhän se ole kaiken sen käteisen arvoista ;)
Marion ja Anu, kun nyt meni ovikset vähän harakoille niin ensi kerralla vahinko takaisin korkojen kera! :)
hannakolle toivon edelleen tilanteen ratkeamista suuntaan tai toiseen!
Pyry, olispa ihanaa kun olisi se pieni " alavatsan asukki" aluillaan! bdbdbd
yoginos, onpas harmi se pojan varvas, aina kaikenlaista sattuu ja tapahtuu! toivotaan ettei tulehdu ainakaan. Ja paljon siivousintoa huomiselle ;) Pitäisi itsekin jo suunnitella, että missä välissä siivousta tekisi.
nappulanaperolle piti vielä sanoa, että kissanpennut on tosiaan aivan ihanan suloisia :)
Annylla piinapäivät menossa, plussatuulia sinulle!
Hippis, niin vaan alkaa kouluhommat vähentyä ja opparikin jo tehtynä :) Toivottavasti Egyptin matkasta tulee oikein onnistunut!
Serafilta tuli lisää tärkeitä seikkoja tuohon miehen synnytyksessäolo-kysymykseen. Eipä se tosiaan ole itselle tullut mieleen, että siellä ollaan kuitenkin aika lailla itsekseen pitkiäkin aikoja..
No nyt menen oikeasti tästä koneelta ja kohtahan tulee Everwoodkin :)
Huomiseen!! Riika
Nappulanaperolle suurimmat pahoitteluni *halaa*. Koittakaapa jaksella, ja kaikkea hyvää kissanpennullenne - aivan ihana lohdutuslahja mieheltäsi (vaikka koiraihminen itse olenkin)!
Ette usko kuinka onnellinen olen kun menkat nyt vihdoin viimein alkoivat kunnolla! En olisi uskonut, että ikinä menkoista iloitsen! Jippii. Ja ei tarvinut nyt vielä sitä terokuuria syödä, onpahan resepti jemmassa, jos seuraaviakaan menkkoja ei ala säädyllisissä ajoissa kuulumaan.
Nyt en jaksa enempää, flunssa pirulainen ilmoittelee merkkejään, joten mars petiin.
-Olivia ♥
Ps,. Riika, kiitos lohdutussanoista, kyllä minäkin uskon, että sen oman nyytin vielä joskus saan - pakkohan se on uskoa, varsinkin kuin näin vähän yritystä takana
Iltaa :)
Gallupiin:
Kyllä tuo meidänkin mies taitaa ihan mielellään lähteä synnyttämään mukaan. Todennäköisesti opiskelee ennen sitä kaikenlaista menetelmää, joilla kuvittelee voivansa helpottaa mun oloa. Se taisi jo tässä vaiheessa kysyä, että tahdonko sitten, että minua hierotaan :D No, mahdollisesti kyllä kiitos. Koska ekaa vasta odotetaan, ei voi tietää, millaista lääppimistä siellä sietää, mutta voisi kuvitella että hermostunut silittely ja taputtelu olisi vihonviimeistä..
Olen ajatellut myös sitä, että täytyy miehen kanssa sopia ennen sitä hetkeä, että hän saa kyllä käydä ulkona salista hengittelemässä välillä ja " ottaa taukoja" koko hommasta. Koska ei se varmasti mukavaa ole siellä toimettomana kököttää ja katsoa toisen kärsimystä kymmeniä tunteja. Itseänikin jotenkin inhottaa sairaalat ja kaikki mitä niihin liittyy, niin voisin kuvitella, että pieni tauko kahviossa voi tehdä hyvää välillä.
Aika ahkeraan olen pinoja lueskellut, mutta parina päivänä on ollut tosi pitkiä, joten en millään muista kaikkien asioita. On tehnyt kyllä ihan hyvää olla vähän aikaa pois sitten tädin viime visiitin.
Omaa napaa, kp9/24-27. Nyt aion tikuttaa koko kierron kun en viimeksi 7 päivän tikuttamisella ovista bongannut. Äiti tulossa viikonlopuksi kylään ja aika rankka ja flunssainen ollut tämä viikko, niin ei ole paljon harrasteltu, joten ehkä intoa löytyy alkuviikosta, johon arvelen oviksen osuvan. Olipas hankala lause.
Puhti alkaa olla lopussa tuolla koulumaailmassa ja oppilaatkin aika väsyneitä. Onneksi meillä alkaa parin viikon loma joululta. Jos nyt tärppäisi, niin en tietoa ihan jouluksi kuitenkaan saisi. Ehkä hyvä niin, ei tule paljastettua ehkä niin herkästi. Siskoni aikoo kertoa raskaudestaan jouluna muille sisaruksille ja meidän äidille. En voisi sitä iloa heiltä edes himmentää.
G: Mieheni on myös herkkä verelle ja sairaalan hajuille, mutta en antanut hänelle vaihtoehtoa, koska hän oli " osasyyllinen" raskauteen. Ei hän oikeasti pistänyt vastaan, vaan oli kaikissa kolmessa synnytyksessä. Kaksi ekaa oli yli 10 tuntia, joten hänestä oli kyllä seuraa silloin kun ei nukkunut vesisängyssä tai synnytyspöydällä. Ulos hän lähti kun minua pisteltiin ym. Ponnistusvaiheissa hän istui takanani tukena tai seisoi vieressä. Viimeiseltä uskalsi jopa leikata napanuoran. Ei hän olisi ensimmäisen jälkeen edes halunnut olla muista pois.
Pää on kuin haminankaupunki, lähdettävä koisimaan, että selviäisi vielä huomenna töihin.
Kaikille halauksia ja tsemppiä tasapuolisesti.
Pitkästä aikaa suoriuduin pinoutumaan.
G:Kyllä mä oletan, että mies tulee mukaan synnytykseen. Meille molemmille tämä tyyppi on ensimmäinen lapsi. Kyllä mä mieheni sinne tuekseni tarvitsen, on varmaan niin jännittävää ensimmäisellä kerralla!
Pahoittelut tylsistä negoista niitä saaneille (Hannako ja joku muukin...).
Ja ovisbongausonnea Jadeledelle ja olikohan muitakin...
Piinaajille hurrrrjasti plussaonnea!
Kuten huomaatte, pääni on aivan hatara, enkä muista kenenkään nimiä... Taitaa tuo jouluhössötys tyhjentää päätä entuudestaan. :)
Itse olen voinut hyvin. Pientä ellotusta ja alavatsatuntemuksia sekä rinnat himpun verran arat, ei ihmeempiä. Eilen olin ekassa neuvolassa. Papereita täyteltiin, otettiin kokeita ja antoi hirmuisen kasan kaikenlaisia oppaita, joita jo eilisillan tutkailin.
Nyt sitten vaan odotan sitä ultraa, joka on tammikuun alussa. Haluaisin niin nähdä pian meidän masulaisen!
" Oireisiin" vielä; NAPOSTELU!! Ihan hurjaa, sillä tätä menoa lihon sata kiloa... Pitänee taas tarkistaa naposteltavat eli lisää porkkanoita pinoon!
Taidanpa lähteä teen keittoon. Kaikkea hyvää!
mallariina ja masulainen 8+3