Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klassinen muusikko paikalla

Vierailija
09.02.2013 |

Vastaan kysymyksiinne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on suhteesi juhlavuottaan viettäviin Wagneriin ja Verdiin?

Vierailija
2/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sitten kollega! Soitatko jossain orkesterissa? Viihdytkö siellä? Tai opetatko, tykkäätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko metallimusiikki sinusta poikkeuksetta ihan kuraa?

Vierailija
4/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viulisti.

Olen suuri oopperafani, Verdi on hienoa, joskaan ei niin hienoa kuin Puccini. Wagnerista en ole koskaan suuremmin pitänyt, uskon että saksalaismielinen paasoaminen ei ole oikein minua varten.

Vierailija
5/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot 5- vuotiaana. Olen pahoillani, mutta metallimusiikki on todella mielestäni täyttä kuraa, en kuuntele ikinä.

Vierailija
6/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viulisti.

Olen suuri oopperafani, Verdi on hienoa, joskaan ei niin hienoa kuin Puccini. Wagnerista en ole koskaan suuremmin pitänyt, uskon että saksalaismielinen paasoaminen ei ole oikein minua varten.

Ja minusta Wagnerin tuotanto on suurinta ja upeinta, mitä musiikissa on koskaan tehty tai tullaan koskaan tekemään. Ylittämätöntä neroutta. Liput kevään Tristaniin on jo ostettu.

Vierailija
7/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, terveiset sinne! Kyllä, soitan orkesterissa ja opetan. Molemmissa hyvät ja huonot puolet, mutta viihdyn kuitenkin. Entä sinä?

Vierailija
8/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko muiden säveltämien teosten soittamisen myös luovaksi?

Vierailija
9/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan toi metallijuttu mieleen kun siitä joskus oli ihan lehdissäkin vääntöä; metallisitit puolustautuivat kun joku klassisen tyyppi oli tän toisen genren haukkunut tms.

T:5

Vierailija
10/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä oli kerran yksi keskustelija joka väitti että nykypäivän nuotistoissa ei koskaan käytetä palautusmerkkejä. että kuuluu aataminaikaisiin sävellyksiin. en ymmärtänyt tuota väitettä. olen itse huilisti ja törmään palautusmerkkeihin usein. riippuuko se instrumentista? ja siitä mille instrumentille sävellyksen on tarkoitettu?

Vierailija
11/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäät/et tykkää, kuka kumminkin paras?

Vierailija
12/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viulisti.

Ja minusta Wagnerin tuotanto on suurinta ja upeinta, mitä musiikissa on koskaan tehty tai tullaan koskaan tekemään. Ylittämätöntä neroutta. Liput kevään Tristaniin on jo ostettu.

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Wagnerin musiikki on eittämättä hyvin mahtipontista ja hienoa, mutta itse en ole vielä päässyt siihen oikein sisälle. Muutenkin välttelee aina kiistelemästä makuasioista, jota tämäkin on. :)

Vierailija
13/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäät/et tykkää, kuka kumminkin paras?

Rakastan venäläisiä säveltäjiä, olen hulluna Shostakovitshiin ja Rimski-Korsakoviin. T. Viulisti

Vierailija
14/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko muiden säveltämien teosten soittamisen myös luovaksi?

en osaa säveltää, se vaatisi aikaa ja paneutumista ja vahvaa teoreettista osaamista. Hallitsen toki musiikinteorian, mutta en siinä määrin mitä säveltämisessä tarvitaan.

Vierailija
15/15 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä oli kerran yksi keskustelija joka väitti että nykypäivän nuotistoissa ei koskaan käytetä palautusmerkkejä. että kuuluu aataminaikaisiin sävellyksiin. en ymmärtänyt tuota väitettä. olen itse huilisti ja törmään palautusmerkkeihin usein. riippuuko se instrumentista? ja siitä mille instrumentille sävellyksen on tarkoitettu?

tarpeen mukaan käytetään aina palautusmerkkiä, kaikilla instrumenteilla. Sävellajimerkintä kappaleen alussa määrittää sävellajin, mutta tilapäistä ylennys- ja alennusmerkkejä sekä palautusmerkkejä tulee aina silloin tällöin vastaan. T. Viulisti