Tulen hulluksi kohta mieheni kanssa...
Milloin mitäkin keksii.. Nyt sanoi, että minä käyn liian usein suihkussa, kun käyn joka päivä. Täh, ja sitten piti perustella. No hiukseni ovat sellaiset, että joka päivä pitää pestä, rasvoittuvat herkästi nykyään ja en halua mennä töihin likaisena. Mies oli sitten sitä mieltä, että on kuitenkin liian usein ja minun täytyy jatkossa joko maksaa koko vesilasku tai sitten sulatella lunta ulkoa, jotta veden kulutus vähenee.
Ai että tämä yhteiselo on oikea nautinto!
Kommentit (23)
Alkuvuosina kuuntelin aina ja ajattelin, että huh, huh, onneksi mieheni on ihan eri puusta. Vaan onpa tuo vuosien varrella muuttunut pikku hiljaa samanlaiseksi.
sanot miehelle, että siitä on tullut isänsä kaltainen? Ja kieltäydyt moisesta typeryydestä? Tuleeko turpaan?
älä hyvä nainen pese tukkaas joka päivä jos se kerran rasvoittuu nykyään herkästi. Siitä pesemisestä ei oo mitään apua, se vaan pahentaa. Yritä vähentää pesukertoja pikkuhiljaa, anna ihon tasapainottua. Hanki shampoota jossa mahd vähän kemikaaleja. Joka päivä jos peset niin päänahka kärsii.
älä hyvä nainen pese tukkaas joka päivä jos se kerran rasvoittuu nykyään herkästi. Siitä pesemisestä ei oo mitään apua, se vaan pahentaa. Yritä vähentää pesukertoja pikkuhiljaa, anna ihon tasapainottua. Hanki shampoota jossa mahd vähän kemikaaleja. Joka päivä jos peset niin päänahka kärsii.
Yhdyn tähän tuhannen auringon voimalla. Osta shampoo parturista, älä kaupasta. Sitten harvennat pesukertoja.
miehesi on ollut kaksi päivää suihkutta, sano sille, että se haisee.
Mutta itse käytän vain kampaamotuotteita JA pesen joka päivä hiukset. Ohuet hiukset ja rasvoittuva päänahka, ilman päivittäistä pesua hiukset olisivat superällöt!
Ja kyllä välillä ihmettelen töissä naisia, jotka muuten ovat niin vimpan päälle, ja tukka likaisen näköinen ja rasvaisena painuu päätämyöten.
Yhdyn tähän tuhannen auringon voimalla. Osta shampoo parturista, älä kaupasta. Sitten harvennat pesukertoja.
Hyvin te vedätte.
AP: no ehkä sun sitten pitää joko a) maksaa se vesilasku b) lopettaa tuollaisen kyylän kanssa eläminen. 
Sitten maksat sen vesilaskun ja sanot miehelle että pitää nyt sen turpansa kiinni. Oikein klassinen "en kattois päivääkään"
Ja tuskin olisin alunperinkään tuollaista miestä huolinut. Ihme nipottaja! Ja itse joudun todellakin pesemään hiukseni joka ikinen aamu. Olisivat ihan hirveän näköiset muuten (itselläni siis ohut hiuslaatu). Ja olen asiakaspalveluammatissa, joten rasvaiset hiukset eivät vaan toimi.
Miehesi on työtön ja asutte maalla?
Eli käy to suihkussa, (jotta kehtaat vielä perjantaina mennä töihin) . Älä missään tapauksessa laita dödöä tai muita hajusteita. Älä vaihda viikonloppuna puhtaita vaatteita. Urheile itsesi hikeen ja muista harjata rasvaa päänahasta hiusten pituuksiin. Etköhän ole jo niin sulotuoksuinen ja näköinen sunnuntai iltana, että miehesikin hätääntyy. Totea vain, että olet ruvennut tosi säästeliääksi....
Helsingissä kuukauden suihkuttelut maksavat vedenhinnassa 4,8 euroa, jos käytät 60 litraa päivässä vettä (5 min suihku per päivä).
Minä kastelen itseni kunnolla ja hieron nopeasti päänahkan, tämä vie alle minuutin. Sitten suihku kiinni, shampoota käteen ja vaahdotus. Suihku auki, huuhtelen kunnolla ja hana kiinni. Koko suihku kestää max. 2 minuuttia. Ja vesimaksuja saamme takaisin n. puolen vuoden ajalta joka vuosi, olen opettanut muutkin perheenjäsenet peseytymään näin.
sitten kiellät mieheltä suihkun kokonaan, sulatelkoon lumia sitten.
Ota muutenkin tiukka linja, ostat ruuat vaan itselles ja teet ja myöskin syöt.
Peset tasan omat pyykkisi ja hoidat vain omat orgasmisi.
Eli lähet samalle linjalle. Tai sitten vaan hankit fiksumman miehen..
Koska sitten ne vasta paheneekin ja menee hullummiksi! Ja mitä tulee tuohon hiusten pesemiseen. Pese niin usein kuin haluat, ei vaikuta yhtään mitään mihinkään. Siis vaikka jättäisit pesuja väliin niin SE EI AUTA yhtikäs mitään. Ne rasvottuu jatkossa ihan yhtä paljon ja usein. Tämän on niin moni ammattilainen todennut. Se rasva tulee ihmisen sisältä, moni eri asia vaikuttaa siihen. Tärkeintä on pitää päänahka mahdollisimman puhtaana. Jos sen antaa olla rasvasena niin alkaa kerätä kaikkia pöpöjä, voi tulehtua, voi saada ikävän paksun hilseen, hiustupet menee lopullisesti tukkoon ja hiuskato uhkaa!
Varmasti haistattaisin pitkät ja puisin nyrkkiä tuollaisen toopen edessä!!!! Minusta on paras tehdä heti selväksi että tuolle linjalle ei lähdetä, ja mua ei määräillä eikä neuvota typerissä asioissa.  Olenkin kerran tehnyt kiukulla selväksi ettei mulle puhuta ilkeästi kun mies erehtyi kaupan kassalla mulle urputtamaan.
Suomessa ei ole vesipulaa, joten lotrataan jos halutaan. Eikä se tavallinen jokapäiväinen suihku mitään lotraamista ole.
Itselläni on myös rasvoittuva iho ja päänahka, joten pakko on pestä hiukset vähintään joka toinen päivä, mielellään joka aamu... Mulla on pitkät hiukset joiden pesu ja hoitaminen ei ole ihan nopea juttu, joten mielelläni tekisin sen vaikka vain joka toinen päivä. Olen jopa kokeillut kuivashampoota arkea helpottamaan, se olikin hyvä kulmalla olevien hiusten rasvanpoistoon, mutta se hajuste tai muu kemikaali aiheutti kutinaa ja käyttö loppui siihen.
Enpä saa muuta sanoa, kuin että tee miehelle selväksi että sä käyt juuri niin usein suihkussa kuin haluat ja jos mies haluaa vettä säästellä niin säästää sitten. Onko hän muidenkin asioiden suhteen yhtä pihi?
Vaikuttaa siltä, että suihkussa käyminen ei ole miehen suurin ongelma. Ei ole normaalia tuollainen määräily.
Kun lähdet keskustelemaan miehen kanssa, joka noin yrittää sinua alistaa, kannattaa olla tarkkana, ettei hyökkää fyysisesti kimppuusi. Ymmärtääkö järkipuhetta?
Joku iso ongelma miehelläsi on, eikä se ole suihku tai sinun hiuksesi. Tämän varmaan jo tiesit entuudestaankin jo.
Voimia sulle, ap.
kontrolloida tuolla lailla. Laita sille loppu.
Niin ja hiusasiaa: Itselläni on ohut ja erittäin rasvoittuva hiuslaatu. Siis sellainen että jos käyn illalla suihkussa se on aamulla sen näköinen kuin ei olisi pesty ollenkaan. Tähän antoi joku vinkiksi tuon pesujen vähentämisen. Onneksi olen kotona töissä joten kykenin tekemään tuon kokeilun. Vähensin radikaalisti, kävin päivittäin vain vartalosuihkussa ja pesin hiukset kerran viikossa. Tein tätä monta kuukautta seurauksena krooninen hiuspohjan kutina ja todella käsiin räjähtänyt hilseongelma. Eli juuri niinkuin joku jo kuvailikin. Ihan hirveän tuskallinen olo, ja nyt kokeilun lopettamisesta on jo 3 kk aikaa eikä hilse ole vieläkään normalisoitunut ja päänahka kutisee toisinaan pahasti.
Ärsyttää ihan todella nämä vanhojen neuvojen hokemiset. Aina kun jollain on ihan oikea ongelma, joku on kuullut siihen varman ratkaisun, joka pitää päästä sanomaan tyylillä 'problem solved'.
Ja se yksi joka hädintuskin kastelee päänsä ja huuhtelee shampookemikaaleja minuutin voisi kanssa tajuta ettei kaikilla ole hänen hiuslaatuaan. Toiset joutuvat ihan hieromaan sitä vettä suortuviinsa jotta hiukset olisivat tarpeeksi kosteat kestämään vaahdotuksen. Ja sama huuhtelussa. Esimerkkinä juuri tällainen kuiva mutta rasvoittuva hius huonolla hiuspohjalla.
pönttöä ei saanut vetää kuin pskan takia, kesällä keräsivat sadevettä pöntön huuhtelemista varten, sähköä ei saanut käyttää-- joten mummo ei voinut tehdä edes käsitöitä ajankuluksi.. pyykit piti pesettää miniällä ettei mene sähköä ja vettä, ja koska veteraanina vaari pääsi ilmaiseksi uimahalliin, suihkussakaan ei sitten käyty kotona.
V**uili mummolle päin naamaa jos tämä otti useamman perunan lautaselleen kuin vaari.
Säälitti mummo..