Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla saan fiksuimmat työkaverit? Entä junteimmat? (ev)

Vierailija
08.02.2013 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla on niitä fiksuja, niin mä valitsisin kyllä juntteja mielellään.

Vierailija
2/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla on niitä fiksuja, niin mä valitsisin kyllä juntteja mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus ravintoloissa on kyllä kokemukseni mukaan aika usein hyvin simppeliä porukkaa. Yleissivistys ei päätä huimaa.Fine Ding-paikoista ei omakohtaista kokemusta

Vierailija
4/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäen tietenkin, joukossa oli myös fiksuja.

Vierailija
5/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus ravintoloissa on kyllä kokemukseni mukaan aika usein hyvin simppeliä porukkaa. Yleissivistys ei päätä huimaa.Fine Ding-paikoista ei omakohtaista kokemusta

on todella laaja skaala erilaisia ihmisiä töissä ja keskustelun taso on mennyt ihan äärilaidasta toiseen. Ilmapiiri ja yhteishenki on aina ollut hyvä niissä paikoissa, missä minä olen ollut töissä.

Vierailija
6/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitaisammat työyhteisöt ihan tutkitusti?

Luin jostakin, että oli tutkittu eri työyhteisöjen ilmapiiriä noin yleisestiottaen, ja riitaisammat työyhteisöt oli keittiöalalla (siis suurtalouskeittiöissä, sitten tuli hoitoala hyvänä kakkosena.

Mitä ylemmäs mentiin sosioekonomisessa toimessa, niin sitä parempi työyhteisö vaikka työ stresaavaa.

Vierailija
7/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten sinne jämähtäneitä tai muuten vaan yöelämästä tykkääviä. Siitä johtuu tasoerot!

Vierailija
8/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitaisammat työyhteisöt ihan tutkitusti? Luin jostakin, että oli tutkittu eri työyhteisöjen ilmapiiriä noin yleisestiottaen, ja riitaisammat työyhteisöt oli keittiöalalla (siis suurtalouskeittiöissä, sitten tuli hoitoala hyvänä kakkosena. Mitä ylemmäs mentiin sosioekonomisessa toimessa, niin sitä parempi työyhteisö vaikka työ stresaavaa.

Miten esim. joku raksa, onko kultturellia keskustelua?

Vierailija
9/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla on sekä nuoria ekoissa työpaikoissaan että sitten sinne jämähtäneitä tai muuten vaan yöelämästä tykkääviä. Siitä johtuu tasoerot!

Mutta näistä eroista huolimatta niistä työpaikoista, mistä minulla on kokemusta, ravintoloissa on ollut paras työilmapiiri.

Vierailija
10/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työyhteisössä. Junteinta porukkaa tapasin itse ollessani alle 30 v kun suurin osa työtovereista oli yli 50 v teknisen koulutuksen omaavia miehiä. Itse en ole tekninen.

Vierailija
11/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla on sekä nuoria ekoissa työpaikoissaan että sitten sinne jämähtäneitä tai muuten vaan yöelämästä tykkääviä. Siitä johtuu tasoerot!

Mutta näistä eroista huolimatta niistä työpaikoista, mistä minulla on kokemusta, .

ravintoloissa on ollut paras työilmapiiri

Joissa on ollut paljon nuoria, tai sitten sekaisin nuoria ja iäkkäämpiä, ovat olleet parhaita työilmapiiriltään, vielä parempi jos mukana on ollut eri-ikäisiä miehiä...

Mutta entäs ne työyhteisöt, jossa on + 30-60 naisihmisiä pelkästään, ja etenkin jos paljon +50 ikäisiä, eronneita tai vanhanpiikanaisia...

ERITTÄIN hankalia vaihdevuosi-ikäisiä riivinrautoja joiden ainoa elämänsisältö on saada edes vähän valtaa suhteessa muihin naisiin.

Vierailija
12/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan nuorena pesulassa Varamiespalvelun kautta ja ne naiset oli KAMALIA. Keski-iän ylittäneitä riivinrautoja, jotka oli urakalla töykeitä ja tiuskivia. Tiuskivat keskenään, tiuskivat mulle. Yritin ajatella asiaa niin, että katkeraksihan se vetää, kun 50+ -iässä tekee raskasta pesulatyötä surkealla palkalla...

Äitin kaveri sitten pääsi pesulaan melkein kuusikymppisenä. On aikanaan opiskellut yliopistossa, teki monta lasta, oli kotiäitinä ja sitten pätkätöitä, kunnes ei enää saanut edes pätkiä, kun ikää alkoi olla. Hän halusi kuitenkin töihin ja on nyt pesulassa. On sellainen vaatimaton, hiljainen nainen. Aikalailla nuo tuntuisi siellä syövän hänet ja kärsii hirveästi siitä jatkuvasta räävittömyydestä ja ilkeydestä, joka siellä vallitsee.

Vierailija
13/24 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla ainakin on paaaljon juntteja, myös toimihenkilöpuolella ja päällikkötasolla. Kahvipöytäkeskustelut on joskus ihan tuskaa kun puheet pyörii rasittavan usein viinassa, "mamujen hyysäämisessä" jne. Sovinismia ja seksismiä löytyy myös monessa muodossa. Olen kyllä hyviinkin tyyppeihin törmännyt mutta semmoinen yleispersu meininki taitaa olla aika tavallista. Mä olen varmaan ankean tiukkapipon maineessa työpaikallani, heh.

Vierailija
14/24 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:19"]

Fiksuimmista en tiedä, mutta junteinta on kyllä tuolla rekkapuolella... se on pelkkää tissiä, persettä ja kaljaa. Ainoa kirja (jos on ensimmäistäkään luettu, kun "ei toi koulunkäynti koskaan kiinnostanu mua") minkä rekkakuski on lukenut, on Juoppohullun päiväkirja. Yritäs keskustella yhtään mistään sellaisen yksilön kanssa.

[/quote]onhan ne rekkakuskit aika juntteja :D oma isäpuoli ja sen poika molemmat rekkakuskeja ja ovat niin juntteja kuin olla voi!

Vierailija
15/24 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä juntteja mut ehkä itseriittoisia ja seläntakana puhuvia tilitoimistoissa.. Siellä missä akka valta niin voi että sitä ruotimista selän takana..

Vierailija
16/24 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa missä EI ole naisvalta. Puistatus!

Vierailija
17/24 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuimmat pk-seudulla, junteimmat provinssissa. Tämä se jako enempi on?

Vierailija
18/24 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, luulin pääseväni vähän rauhallisempaan työyhteisöön, kun olin kesätöissä yliopistolla. Aiemmat kesätyöt olivat olleet varasto- yms. töitä, joissa välillä levottomia juttuja, joitain juntteja tyyppejä ja sitten niitä hämmästyttävän lukeneita ja fiksuja. No, laitoksella yliopistolla oli ihan sama "kuka keittää kahvin" -keskustelu meneillään kuin varastollakin.

Vierailija
19/24 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään en ole törmännyt ainakaan niin sairaaseen huumoriin kuin opettajainhuoneessa. Ei ollu mun paikkani se.

Vierailija
20/24 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vähän ikäviä kokemuksia pesulasta, olin myös vuokrafirman kautta siellä. Se työ on jotenkin niin puuduttavaa, siinä ollaan niin jumissa, että se ei tee hyvää ihmiselle. Ne naiset siellä puhuivat aivan tosi törkeästi toisilleen. Tajuan, että se on heidän keskinäistä huumoriaan, mut ulkopuoliselle se nyt vaan on jotenkin omituinen maailma. 

Ylipäänsä minusta tuntuu, että ihmistä ei ole luotu siihen, että tuijottaa 40 vuotta elämästään samaa betoniseinää samojen työkavereiden kanssa ja tekee samaa työtä päivästä toiseen. Väistämättähän sitä alkaa kaivat jotain stimulaatiota, jota sitten haetaan ristiriidoista työkavereiden kanssa. Vähän laajempi reviiri, vaihtelua, erilaisia työtehtäviä ja vaihtuvuutta työyhteisössä auttaisi useampaa jaksamaan työssään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi