Iholla Marketta ärsyttää yhä enemmän
Viimesimmässä jaksossa valittaa siitä että poikaystävä kehtaa tuoda heidän yhteiseen kotiinsa mm. sydämenmuotoisen vadin jonka arvelee olevan joltain ex-deitiltä. Ja Visa EI saa tuoda uuteen kotiin myöskään Visan joltain ulkomaanreissulta säästämiä muistoja kuten lentolippuja ja hotellivarauskuitteja ja muita.
Ihan oikeesti ottaa vaan päähän tolalset tyypit jotka olettaa että kun joku lyöttäytyy yhteen jonkun knassa niin aiemmin eletty elämä on jotain josta vain "päästetään irti" ja luovutaan kaikista muistotavaroista ja kuvista ja kuitesta ja koko menneisyydestä.
Ihme asenne sellasilla ihmisillä. En vaan voi ymmärtää semmosta minäminäminä-asennetta jka tolki tytöllä on. Valittaa et poikaystävällä on liikaa tavaraa ja rumia saippuapulloja ja nyt on liian täynnä heidän uusi kotiinsa...
Kommentit (16)
mies halusi raahata mukanaan KAIKKI vanhat, aivan hirveän rumat ja kuluneet huonekalunsa. Olikohan jopa niin, että jonkun vanhan hetekankin olisi tuonut makuuhuoneeseen, jossa oli jo toinenkin kahden levyinen sänky, ja ovi ei olisi mahtunut enää avautumaan jos tähän olisi suostuttu.
Provohan se taisi olla, mutta nauroin sille kyllä vatsa kippurassa!
on pitänyt valita lapsi ohjelmaan. Lässyttää ja inisee koko ajan, eli oikeasti on vielä ihan lapsi. Ihan symppis tyttö, enkä sana tätä pahalla, tarkoita vaan, että mieluummin kuuntelisin aikuisen näkemyksiä ja juttuja.
on pitänyt valita lapsi ohjelmaan. Lässyttää ja inisee koko ajan, eli oikeasti on vielä ihan lapsi. Ihan symppis tyttö, enkä sana tätä pahalla, tarkoita vaan, että mieluummin kuuntelisin aikuisen näkemyksiä ja juttuja.
siellä on muutkin eläkeläiset. Mene sinne kuuntelemaan aikuisten näkemyksiä.
kirjoittajaa numero 4.
Jotenkin herttainen siinä lapsellisuudessaan, mutta en kuitenkaan tuon ikäiseltä olisi odottanut tuollaista lässyttämistä ja vinkumista.
Katsoessa se nyt ei aiheuta mitään suuria tunnekuohuja eikä myötähäpeää, mutta on se vähän kornin ja välillä kiusallisenkin kuulloista nuoren aikuisen suusta.
Marketalla voisi olla ihan mielenkiintoisia mielipiteitä tuossa nuoruuden ehdottomuudessaan, mutta nyt ne jotenkin jää huomiotta taustalle tuon itkuisen pienen tytön takia.
Miten kukaan voi ottaa vakavasti missään ammatillisissa kuvioissa tai poliittisessa toiminnassa moista lasta? Aivan hirmuisen kehittymättömältä kuulostaa, kun kuitenkin täysi-ikäinen ihminen kyseessä. Herättää kyllä kysymyksiä kumppaninkin mielenlaadusta, jos hän on vielä hieman vanhempikin...
No, itsehän M on ohjelmaan hakeutunut.
...ei ole tähän mennessä sanonut yhtään tolkullista lausetta. En ennusta suhteelle pitkää ikää jos henkilöt eivät kasva aikuisiksi.
marketta valittaa, ettei kukaan tutustu häneen tai liian vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin itse, mutta kuitenkin kantaa kameran ENSIMMÄISENÄ yliopistopäivänä mukanaan sekä tutustumispäivänä ja pitää kameraa naamansa edessä, niin minkälaisen ensivaikutelman se nyt antaa itseään ja toisia kuvatessa kun kukaan ei tiedä, mistä on kyse? "Mä tiedän ettei kukaan pidä musta, kun olen ilkeä" ilkeä sä et ole, vaan hemmetin tyhmä.
itsen nostaminen muiden yläpuolelle, vaikka ihan tavallisia pulliaisia ovat. Marketan ja Vesan blogi esimerkiksi. Minkäköhän he ajattelevat elämässään olevan niin kiinnostavaa? Pukeutuvat äärimmäisen tavismaisesti, melkeinpä noloutta herättävän konservatiivisesti ollakseen noin nuoria, ja siitä suoltavat pitkiä selostuksia.
Onhan sitä joo muitakin tylsimysbloggaajia, mutta nuo erottuvat minusta vahingokseen vielä siinäkin joukossa.
kuvia nuoruudestaan, kuvia tyttöystävistään, kirjeitä tyttöystäviltään, palautettuja kirjeitä tyttöystäviltään.
Se on meillä ihan yhteisessä säästössä tuolla lapsille ja lapsenlapsille näytettäväksi sitten joskus.Ei tulisi mieleenkään niitä muistoja pois pakottaa. Miehellä on omat muistonsa, minulla omani. Tärkeintä on, että meillä on myös yhteisiä muistoja.
Harmi vaan, etten itse älynnyt säilyttää omia nuoruusmuistoja noin..
...joissa on kaikenlaisia muistoja. Nuoruus- ja muita. Miehellä on mm. ex-tyttöystävältä lahjaksi saatu valokuva-albumi. Mutta hänellä EI ole tallella KAIKKI kuitit, laput ja paperit jonkun kanssa tehdyltä matkalta. Siitä tulee minulle omituinen vaikutelma, ihan kuin tuo ihminen olisi ollut Vesalle jotain elämää suurempaa.
Jos kaikki ei heti pyöri hänen ympärillään, niin se on pillityksen paikka.
Isi ei tullut paikalle heti sillä kellonlyömällä kuin piti vaan jopa (!) tuntia myöhemmin - Marketta ajaa autoa ja ulvoo, että isä ei arvosta häntä. Joopajoo, mies, joka työpäivän jälkeen tulee rakentamaan hänelle ja poikaystävälle kotia, ei arvosta, ei.
Marketallahan oli näemmä melkein kaikki huonekalut ym. ihan upouusia, mitä sinne asuntoon laitettiin. Veikkaanpa, että siinäkin on vanhemmat saattaneet suosiollisesti avustaa. Ja tytär vaan ruikuttaa suorassa tvssä, että BYYYHYYYYHYYY, kun isi ei VÄLITÄ. Just joo. Vähän kiitollisuutta peliin, kun maailmassa on ihmisiä, joiden isät ei OIKEASTI välitä (onneksi itse en kuulu niihin, mutta en ikinä kehtaisi kiukutella, jos isä töiden vuoksi myöhästyisi jostain pesukoneen kiinnityksestä tunnin).
Ihmettele, missä Visa oli. Miksei ollut tulevaa appea auttamassa kodin laitossa?
Ja sitten se nillitys, että BYÄÄÄ, mä en tykkää olla YKSIN. Miksi nyt joudun olemaan yksin kotona, mä en tykkää...
Ei ole todellista. Pyrkiikö tuollainen nyyhky narisija johonkin politiikkaan? Apua. Mitä asioita se pystyy ajamaan, kun joskus politiikassakin pitää seistä omien mielipiteidensä takana - nyyhkis, niiskis - YKSIN.
Aikuinen ihminen nillittää, kun joutuu illan olemaan yksin kotona. Ja sitten sitä näytetään tv:ssä. Eieieieiei.
Voi ei mutrusuu-valittaja-Markettaa, mä en KESTÄ! Miksi ohjelmaan on otettu tämmöinen keskenkasvuinen lapsi?
Iholla tulee uusintana juuri nyt ja pikku markettahan Se siellä ruudussa pyöri. Tietääkö kukaan onko Visa ja Marketta vielä yhdessä? Vai ovatko eronneet? Toivottavasti Marketta on aikuistunut ja ennenkaikkea itsenäistynyt.
muuttanut yksin asumaan. Pitäisi oppia ensin elämään itsensä kanssa ennen kuin muuttaa yhteen jonkun toisen kanssa.
Itsekin aikoinani aloitin opinnot Teknillisessä korkeakoulussa ja muutin 6 hengen soluun teekkarikylään. Olihan se maalaistytölle iso muutos.
En tuntenut sieltä ketään, enkä itseäni kovin itsevarmaksi. Kämppäkaveritkin oli mitä olivat. Pari hyökkäävää saksalaista kundia, yksi ihan outo fyssaa opiskeleva hiippari, toinen normaalimpi ja samassa huoneessa kanssani vielä itseään ihaileva ylipainoinen neitokainen, joka pukeutui korsettiin ja lähti haalaribileisiin..
Mutta en kuitenkaan pillitellyt iltojani, vaan otin kaiken uuden vastaan varovaisen innostuneesti. Kohta sopeuduin asuinkumppaneihini ja löysin kavereitakin ja elämäni alkoi tuntua Otaniemessa mukavalta.
Minusta on hyvä, että Marketta kertoo avoimesti tunteistaan, koska epävarmuus opiskelijapiireissä on tavallista, vaikkakin aika vaiettu asia.
Marketan olisi kyllä kannattanut muuttaa sinne yksin, silläkin uhalla, että vihaa yksinoloa. Joutuisi olemaan reippaampi. Ja olisi voinut päästä johonkin mukavaan sekasoluun:)
kuvia nuoruudestaan, kuvia tyttöystävistään, kirjeitä tyttöystäviltään, palautettuja kirjeitä tyttöystäviltään.
Se on meillä ihan yhteisessä säästössä tuolla lapsille ja lapsenlapsille näytettäväksi sitten joskus.
Ei tulisi mieleenkään niitä muistoja pois pakottaa. Miehellä on omat muistonsa, minulla omani. Tärkeintä on, että meillä on myös yhteisiä muistoja.
Harmi vaan, etten itse älynnyt säilyttää omia nuoruusmuistoja noin..
...mutta en mä nyt toisaalta sellaista miestäkään välttis ottaisi, joka ihan oikeasti on säästänyt _kaikki_ lippulappuset ja kuitit joltain yhteiseltä matkalta exän kanssa. Exän, jolla on kertonut olleen isot rinnat (riippuu tietty siitäkin, miten tuo asia on kerrottu).
Toki meillä on vain Marketan referaatti asiasta, mutta sen perusteella Visasta tuli kyllä aika limaisen/epätoivoisen nörttimäinen vaikutelma. Ja sellainen fiilis, että tuo exä oli hänelle jonkinlainen saavuttamaton unelma ulkonäön puolesta, ja kulkisi mukana fantasioissa edelleen (laput ja kuitit muistuttamassa hänestä). Marketta sitten on kylmän realistisesti "oman tasoisten" joukosta valittu tosielämän kumppani, jolta tuota fantasiaa ei ole edes ymmärretty pitää salassa. :/
Mulle myös jäi se kuva, että Markettaa harmittaa kun Visa ei ole mitenkään järkevästi valikoinut tavaroitaan, vaan säästänyt yksinkertaisesti aivan kaiken. Lopputuloksena epäesteettinen ja liian suuri keko kaikenlaista roinaa.
Itseäni häiritsisi tuollainen valtavasti, mutta enpä olekaan ottanut Visan kaltaista miestä. Kun muutin omani kanssa yhteen, kummaltakin tuli huonekaluja ja muuta tavaraa jonkin verran, ja ne sopivat hienosti samaan kotiin. Huvittavaa kyllä, jopa astiastomme sattuivat täydentämään toisiaan. :D Marketta ja Visa ovat tietysti nuorempia kuin me olimme yhteen muuttaessamme, joten heillä voi olettaa olevankin kaikenlaista omaan makuun sopimatontakin sälää. Mutta jos niistä ei saisi mistään luopua tai suorittaa minkäänlaista editointia, niin aletaan mennä jo vähän epämiellyttävän puolelle.