Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä yövuoroon!

Vierailija
08.02.2013 |

Hei! Olen sairaanhoitajaopiskelija jolla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä olisi elämänsä ensimmäinen yövuoro. Paikka on keskisuuri sairaala (ei vanhustenhoitoa). Pelkään, että nukahdan sinne!:D Eli olisiko teillä mitään vinkkejä esimerkiksi tekemisen suhteen? Ja mitä Te muut hoitajat syötte yövuoroissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään yöllä mm. lääketilaukset, annetaan joitakin iv.lääkkeitä ja aina joku sillon tällöin soittaa kelloa ja tarvitsee jotain..keskussairaalassa potilaita voi tulla Ea.sta osastolle myös öisin joten harvoin on varsinaisesti tekemisen puute vaikka yöllä päivävuoroa hiljasempaa onkin. Varaa mukaan jotan joka piristää, itse juon yövuorossa vahvaa teetä. Kannattaa myös varata kunnon eväät mukaan töihin, nii jaksaa pakertaa :)

Vierailija
2/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä riittää aina, mut voithan ottaa lukemistakin mukaan. Evääksi jotakin pientä ja kevyttä, koska maha menee herkästi yöllä sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sama juttu vähän aika sitten. Koeta nukkua päiväunet, edes levätä silmät kiinni jos ei muuta. Lukemisesta ei minulla ainakaan tullut mitään, mutta ei se kirja mukana paljon paina. Hyvät eväät ja kahden kolmen välillä pari kuppia kahvia.

Olin osastolla missä yöllä ei juuri tapahdu, telkkarin katsomista lähinnä kun asukkaat nukkuivat. Muutamia käytiin kääntämässä parin tunnin välein, mutta siinähän se. Yliyökön mukana kiertäessäkään ei juuri tapahtunut, totesi itsekin että harvinaisen rauhallista sattui silloin olemaan.

Päikkärit ja kahvia/energiajuomaa. Niillä pärjännet. =)

Vierailija
4/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskanhiki/palelu vuorotellen virkistävät aina niin kivasti... :(

Vierailija
5/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten valvot jo lauantaina pitkään ja yrität kääntää rytmiä.

Jotkut ei syö juuri mitään, mutta itse syön kaksi lämmintä ruokaa (tai toinen voi olla salaatti) ja yhden leivän/rahkan. Monilla on tapana syödä esim. pussipuuroa aamuyöstä aamupalaksi. Meillä siis yövuoro klo 20.15-7.15.

Olen teenjuoja, joten yöksi ostan energiajuoman, jonka juon kolmen jälkeen. Sillä jaksaa aamuun hereillä.

Yövuorossa on joskus niin paljon tekemistä, ettei ehdi istua alas ja joskus taas luetaan lehtiä, pelataan korttia tai neulotaan. Viimeksi mainittuja en suosittele opiskelijalle, vaan mielummin teet jotain fiksua, kuten järjestelet jotain kaappia tai tutustut kirjallisuuteen. Jos omalla ohjaajallasi ei ole sinulle hommaa, kysy joltain toiselta. Tsemppiä urallesi!

Vierailija
6/6 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää, mutta kyllä tuo yö varmaan jotenkin menee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi