Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvauinti, miten hoidatte pesut kun mies omalla puolellaan?

08.02.2013 |

Meillä alkaa vauvauinti, ja oon miettinyt että kun pitää pestä ittensä ja vauva mutta aviomies on tietty miesten puolella, niin miten se helpoiten hoituisi?

Babysitterit ja vaunukopat isoja ja hankalia, eikä niitä halua kastella. Meillä on semmoinen imukupilla toimiva kylpytuki mutta lattiallekaan oikein siinä viittis pikku simasuuta laittaa :D

Mites te muut olette tehneet? Onko muita vinkkejä mitkä olisitte halunnut tietää aikanaan kun aloitte käymään vauvauinnissa? Ohjaaja sanoi että aikuisten pitää kuurata ittensä tavallistakin paremmin, ja alapesut ja hiustenpesut todella perusteellisesti..yhdellä räpylällä en kyllä saa noita tehtyä jos vauva sylissä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeessä kieltää miehelle vauvan antamisen? Yleensä paremmin tilaa miesten puolella ja vähemmän lapsukaisia, ei joudu odotella hoitopöydälle, ellei ilman sitä pärjää. Kaukalo mukaan ja pyyhe siihen mukaan. :) Vähän vanhempana lapsukainen istumaan pesuvatiin. Mitään valmista kaavaa ei ole, itsekkin teen melkein joka kerta eri tavalla, riippuu ihan fiiliksestä :P

Vierailija
2/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mammanpoika rakasti käydä yhdessä suihkussa, mutta kukin tyylillään ja vaikka monella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumbo-merkkinen istuin on kätevä yli 4kk vauvalle. Meillä ollut monen tilanteen pelastus :)

Vierailija
4/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva kulkenut joko isän tai äidin puolella. Oman kokmuksen mukaan (isänä) se jonka mukana vauva on ei pese omia hiuksiaan tms, vaan peseytyy sitten kotona uudestaan. Ei kovin kätevää, mutta kun suihkutiloissa ei ole tilaa turvakaukaloille ja ei sitä shampoota voi vauva kainalossa levitellä.

Vierailija
5/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on nopeampi peseytyjä, joten hän menee ekana pesulle ja mä jään hoitotilaan riisumaan vauvaa. Peseydyttyään mies tulee ottamaan vauvan ja odottelee tämän kanssa, minä menen suikuun.

Lähtiessämme pois mies menee peseytymään ja minä hetkeksi saunan alalauteille vauvan kanssa. Huuhdon vauvan suihkussa ja vien hoitotilaan miehelle, joka on jo peseytynyt. Mies pukee rauhallisesti vauvan ja minä menen pesytymään.

Vierailija
6/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on nopeampi peseytyjä, joten hän menee ekana pesulle ja mä jään hoitotilaan riisumaan vauvaa. Peseydyttyään mies tulee ottamaan vauvan ja odottelee tämän kanssa, minä menen suikuun.

Lähtiessämme pois mies menee peseytymään ja minä hetkeksi saunan alalauteille vauvan kanssa. Huuhdon vauvan suihkussa ja vien hoitotilaan miehelle, joka on jo peseytynyt. Mies pukee rauhallisesti vauvan ja minä menen pesytymään.

kun voidaan tuolla lailla omistautua ja vuorotella. Jo kolmannen kanssa vauva/perheuinnissa , eikä meillä ole ikänä tarvinnut vuorotella...

Todennäköisesti uimaseura/kerho on järjestänyt suihkutiloihin vedenkestäviä uintikaukaloita -- vauva sellaiseen eikä haittaa jos vähän vettä roiskuisikin. Suihkuhuoneeseen siis katselemaan kun äiti käy suihkussa. Tai isä. Ja kun oma pesu on tehty ja uikkarit päällä, baby syliin ja yhteissuihku. Vauva pyykeeseen (ja kaukaloon??), allashuoneeseen ja uimaan. Takaisin tullessa yhteissuihku ja sauna, sitten kuivaus ja ensin vaatteet vauvalle, sitten vanhemmalle.

Ja jos voi vuorotella, vauvan vaatteet riisuttaessa muovipussiin, se mukaan allashuoneeseen ja allashuoneesta isä ottaa vauvan miesten puolelle - ja hoitaa lopputoimet itsenäisesti. Ei tarvitse kummankaan peseytyä kotona tai juoksennella vauvan kanssa hoitohuoneen ja pesu/pukutilojen välillä montaa kertaa. Tai sitten tulee sisarusryhmässä vaikeuksia myöhemmin -- monilla kun on vauva, 2-3v ja 4-6v mukana uinnissa :)

Vierailija
7/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesin ensiksi vauvan, laitoin uikkarin vauvalle ja vauvan pyyhkeellä vuorattuun kaukaloon. Kävin itse pesulla.

Hieman isomman (yli 6 kk) vauvan kanssa muuten saman, mutta vauva vatiin istumaan/leikkimään oman suihkun ajaksi.

Kahden lapsen kanssa homma oli jotenkin helpompaa kun esikoinen pystyi viihdyttämään kuopusta.

Mies toimi tietääkseni samoin niillä kerroilla kuin vauva oli miesten puolella.

Jotkut perheet harrastivat vauvan siirtelyä pukuhuoneesta toiseen, mutta minusta se näytti vähän työläältä ;)

Vierailija
9/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakaukalossa. Kaukaloon muovitettufrotee ja vauva pyyhkeen sisälle. Uikkarin vauvalle laitoin jo pukuhuoneessa ja vaipan uikkarin päälle siksi aikaa ennen kuin mentiin altaaseen.

Uinnin jälkeen vauvalla oli aina hirveä nälkä, joten koska imetin ei vauva ollut koskaa miehen mukana.

Ei tuostakaan asiasta kannata tehdä niin hirveän vaikeaa!

Vierailija
10/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyse ei ollut siitä. Itse menen puhtaana uima-halliin joten pelkkä suihku riittää ja sen voi tehdä vauva sylissä.

11/11 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, asumme 15 minuutin matkan päässä hallista, laitan vauvan turvakaukaloon ja kaukalon adaptereilla vaunun runkoon, sitten kun isompi niin mennään vaunuilla. Kiitos hyvistä vinkeistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän