IL: "Itkin kun en saanut palautettua kauppaan KÄYTETTYJÄ kenkiä" KUKA ON NOIN VITUN TYHMÄ?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020716648612_uu.shtml
Kouvolalaisnainen kertoo kokeneensa kovia yrittäessään palauttaa vajaan 30 euron kenkäparia.
25-vuotias nainen uskoi löytäneensä Kouvolan H&M-liikkeestä itselleen juuri oikeat jalkineet.
Ikävä totuus paljastui kuitenkin vasta myöhemmin. Liikkeessä sovitettaessa kengät tuntuivat sopivilta, mutta ulkokäytössä nainen huomasi niiden olevan auttamatta liian suuret.
Torstaina kello kolmen jälkeen hän palasi kauppaan uskoen kenkien vaihtamisen tai vaihtoehtoisesti palauttamisen onnistuvat kuitin kanssa ongelmitta. Toisin kuitenkin kävi: kenkiä ei voinut vaihtaa, koska niitä oli jo ehditty käyttää ulkona.
Nainen kertoo vaihto- ja palautuskäytännön tulleen hänelle täytenä yllätyksenä.
"Nauroi päin naamaani"
Nuori nainen päätti kuitenkin vielä yrittää saada rahansa epäonnisesta ostoksesta takaisin.
- Kengät maksoivat 29,95 euroa. Viimeisiä rahojani niihin käytin, hän kertoo Iltalehdelle.
Naisen kertoman mukaan liikkeen myyjä kohteli häntä "nöyryyttävästi" ja "halventavasti".
- Se meni niin pitkälle, että itkin.
Kyyneleet eivät hänen mukaansa asiakaspalvelijaa pehmittäneet.
- Myyjä nauroi päin naamaani, kun itkin, nainen muistelee.
Noin puolen tunnin selvittelyn jälkeen nainen päätti poistua. Kengät hän jätti kauppaan saamatta rahoja takaisin.
KUKA VITTU ON oikeesti noin tyhmä, että luulee voivansa palauttaa käytetyn tuotteen kauppaan?
Siis mun mielestä tää on ihan käsittämätöntä.
Ja aika huonosti on asiat jos 25-vuotiaalla ei oo rahaa ku 30e?
Kommentit (50)
Yritän palauttaa puoliksi syötyä pakettia, kun alkoi harmittaa koko ostos. Olen laihdutuskuurilla, eikä olisi pitänyt sitä jätskiä ahmia. Tulin järkiini paketin puolivälissä ja enhän voi sitä loppua kotiinkaan jättää. Ja onhan se kaupankin vika, että sorruin. Jäätelöt oli siinä niin keskeisellä paikalla ja vielä alennuksella, josta kertoi iso kyltti.
Myyjä ei suostunut palautukseen eikä antamaan rahoja takaisin. Nauroi vain. Minäkin aloin itkeämään, kun niin harmitti. Painoa tuli varmaan ainakin kilo taas lisää.
Taitaapa olla niitä harvoja kertoja av:n historiassa, kun mammat on samoilla linjoilla jostakin. :D
Jos ne oli ISOT? Helpompi tuo on hoitaa kuin että ne oli liian pienet. WOW!
Pohjallisen käyttöhän on jopa suositeltavaa hygienian takia, ja talvella lisäsukatkaan ei ole turhat ulkokengissä. Lisää myös kenkien käyttömukavuutta, joka H&M kengissä on tosi huono, kuten halvoissa kengissä yleensä.
Alan valittaa että se oli liian pieni
Olipa uutiskynnys, stop the press.
Aikoinaan myymäläpäällikkönä ollessani tuli välillä näitä tapauksia, kun asiakas lähetti palautetta miten myyjä oli hänelle nauranut ja vittuillut esim. reklamaatiotilanteessa. Kun asia tarkastettiin tallenteilta, ei yllättäen mitään sellaista ollut tapahtunut.
Olipa uutiskynnys, stop the press.
Aikoinaan myymäläpäällikkönä ollessani tuli välillä näitä tapauksia, kun asiakas lähetti palautetta miten myyjä oli hänelle nauranut ja vittuillut esim. reklamaatiotilanteessa. Kun asia tarkastettiin tallenteilta, ei yllättäen mitään sellaista ollut tapahtunut.
Rekalmoinnin tai huomauttamisen tai vaihtamispyynnön voi tehdä niin monella tavalla. Kun asiakkaana puhuu ystävällisesti ja kohteliaasti, saa helpommin takaisi samanlaisen asiakaspalvelun ja kiikun-kaakun -tilanteet omaksi edukseen.
HYMYILEVÄ asiakaspalvelija? Niitä kun harvoin näkee, niin saattaa erehdyksessä luulla pilkkanauruksi.
Olin ehtinyt kävellä (kesällä) kadulla korttelin ympäri kun huomasin, että toisen kengän pohja tuntui oudolta, siinä oli joku möykky. Myyjä vähän katteli liikkeessä, että ei nyt oikein möykkyä näy, mutta vaihtoi sitten toiseen pariin. Huonot kengät oli kyllä nekin...
Toisen kerran ostin paidan sovittamatta, mutta huomasin heti kotiin päästyäni ja sovitettuani, ettei se käy minulle ollenkaan. Olin sillon nuori ja tyhmä ja luulin et hintalaput saa leikata irti, kunhan ne on palauttaessa mukana. Menin 2 tuntia ostohetkestä palauttamaan paitaa ja myyjä nauroi minulle et mitäs se niillä hintalapuilla. Ideanahan ei ole hintalapun olemassaolo vaan se, että se on yhä kiinni vaatteessa. Koitin perustella, että enhän mä sitä ole kahdessa tunnissa missään ehtinyt käyttää, mutta sääntö oli sääntö eikä rahoja voinut palauttaa. Yritin sitten jättää vaatteen ilman rahoja kaupan tiskille, koska en halunnut raahata kotiin turhaa paitaa. Tällöin myyjä sitten jostain syystä antoikin rahat takaisin.
yritti aikanaan yksi nuori nainen palauttaa 5kk käyttämiään farkkuja kun "ei enää tykännyt niistä".... Yeah right, toki saat rahasi takaisin.... :D
Toisen kerran ostin paidan sovittamatta, mutta huomasin heti kotiin päästyäni ja sovitettuani, ettei se käy minulle ollenkaan. Olin sillon nuori ja tyhmä ja luulin et hintalaput saa leikata irti, kunhan ne on palauttaessa mukana. Menin 2 tuntia ostohetkestä palauttamaan paitaa ja myyjä nauroi minulle et mitäs se niillä hintalapuilla. Ideanahan ei ole hintalapun olemassaolo vaan se, että se on yhä kiinni vaatteessa. Koitin perustella, että enhän mä sitä ole kahdessa tunnissa missään ehtinyt käyttää, mutta sääntö oli sääntö eikä rahoja voinut palauttaa. Yritin sitten jättää vaatteen ilman rahoja kaupan tiskille, koska en halunnut raahata kotiin turhaa paitaa. Tällöin myyjä sitten jostain syystä antoikin rahat takaisin.
Liikekohtaista, mutta jotkut liikkeet ottavat vaikkei laput olisikaan kiinni. Osa hintalapuista on niin huonosti kiinni, että saattavat irrota jo kaupassa (esim. kun sovittaa vaatetta).
Taas joku hermoheikko penninvenyttäjä liikkeellä, joka kuvittelee että maailma pyörii hänen napansa mukaan.
Ja en yhtään ihmettelisi jos jutun kirjoittanut olisi joku ystävä. On taas näköjään uutisista pulaa, kun pitää yhden ihmisen varsin subjektiivisesta kauppakokemuksesta kertoa.
Nyt vaan kaikki soittamaan Iltalehdelle, kun eivät ota puhkikuluneita lenkkareita Sporttikauppaan.
Olin ehtinyt kävellä (kesällä) kadulla korttelin ympäri kun huomasin, että toisen kengän pohja tuntui oudolta, siinä oli joku möykky. Myyjä vähän katteli liikkeessä, että ei nyt oikein möykkyä näy, mutta vaihtoi sitten toiseen pariin. Huonot kengät oli kyllä nekin...
Jo mainittujen älyttömyyksien lisäksi ihmettelen myös sitä, miksi kukaan vähävarainen ostaa viimeisillä rahoillaan kengät H&M:stä? Siellä ei laatu kuitenkaan ole päätä huimaava, joten en ymmärrä miksi juuri sieltä piti ostaa. Kyllä nyt kolmella kympillä löytäisi paljon laadukkaammat jostain muualta alennusmyyntien aikaan, jos esim. kenkien värillä ei ole väliä. Köyhällä ei todellakaan pitäisi olla varaa ostaa halpaa.
oli se, että uutisen tyyppi jätti kengät kauppaan saamatta rahoja takaisin! Ois nyt ottanut kengät mukaansa ja myynyt vaikka huutiksessa, jos kyseisistä kengistä olisi saanut siellä vaikka edes vitosen. Tai lahjoittanut ystävälleen tai mitä vaan. Mutta ei.
Ihme, että on osannut edes ottaa yhteyttä Iltalehteen.
Mustalaiset tekee yleensä noin.
Viikko sitten saimme äimistellä Tikkurilan McDonaldsissa seuraavaa näkyä:
Seurueessa noin 10 henkilöä, ja tilasivat yhden juustohampurilaisen pöytään, jonka saatuaan valittivat sen olevan kylmä ja palauttivat sen. Tätä jatkui....
Mannet perustivat leirin lasten leikkipaikan viereiseen pöytään. Pöydälle kipattiin jätesäkillinen ihan ilmeisesti varastettuja kenkiä, joiden myyntiä ryhtyivät nämä mannet miettimään.
Kovalla äänellä puhuivat: " ei näitä täällä enää voi tarjota, joku voi huomata jotain!!"
Porukan rehevin täti totesi, että kyllä nämä Ruottissa menee...!
Ja minä reppana istuin lasten kanssa ihan lähellä syömässä hampurilaisia uskaltamatta sanoa mitään...
Emme saaneet palautettua talven jälkeen suksia, eihän niillä ensi talvena mitään tee. Pieneksi käy monot ja sukset lapsille. Ja kuka nyt kesällä hiihtää? Koko henkilökunta tirskui ja asiakkaat nauroivat. Mies ja lapset heittäydyivät kaupan lattialle sätkyttelemään. Mä kimitin sille kauppiaalle, että emme saa haaveiltua kesälomareissua ilman pslautusrahoja. Lasten elämä on pilalla ja avioliittokin varmaan hajoaa'!
aika harva oikeasti tietää, ettei virheettömällä tuotteella ole lain mukaan palautusoikeutta. Jotkut kaupat ovat vain sellaisen asiakkailleen myöntäneet. Postimyynti on eri asia, siellä on palautusoikeus.
H&M:n sivuilta löytyy tällaiset ehdot:
"Kuinka palautan tai vaihdan H&M-myymälästä ostetun tuotteen?
Normaalihintaisilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palauttaessasi tuotetta sinulla tulee olla mukana ostokuitti, tuotelappujen tulee olla paikoillaan ja tuotteiden käyttämättömiä. HUOM! Ei koske alus- ja uima-asuja."
eli ostokuitti mukana, tuotelaput paikallaan ja tuote käyttämätön.
Kauanko se asiakas oli niitä käyttänyt ostamisen jälkeen? Sehän tässä on oleellista.
onko niitä ylipäätään käytetty. Käyttämättömän tuotteen voi palauttaa, käytettyä ei. Ei käyttöajalla ole silloin enää merkitystä, tunti tai päiviä, ihan sama.
Myyjä olisi voinut esittää asiakkaalle vastakysymyksenä, että ostaisiko tämä heiltä kengät, joita on jo käytetty? Olen aika varma, että ei ostaisi. Väin täydellinen idiootti menee palauttamaan käytettyjä kenkiä tai ihan mitä vaan kauppaan.
Lapselle oli myyjä sovittanut ja lähdimme kaupasta uudet kengät jalassa pois. Puistossa vasta sitten katsoin niitä tarkemmin ja ne oli erikokoiset.
Vein ne kauppaan, alkoivat sanomaan siitä kun olivat käytetyt. Vähän piti vängätä, joka on minulle aika vaikeaa, mutta vaihtoivat lopulta. Myyjän virhe.