Mitä mieltä? Seksistä ja rakkaudesta ja meidän parisuhteestamme
Mieheni on kertonut pari päivää sitten minulle, että ei rakasta minua enää samalla tavalla kuin ennen. Suurin palo on poissa. Se näkyy myös hänen käytöksestään muutenkin.
Eilen hän halusi seksiä. Minä sanoin, että seksin aika on sitten, kun rakkaus löytyy taas takaisin. Pidän seksistä ja haluan sitä itse, mutta minusta mieheni ei ole "ansainnut" seksiä kanssani. Se tuntuisi hyväksikäytöltä.
Mitä olet mieltä? Ymmärrätkö minua?
Kommentit (80)
En haluaisi vain hiljaa ottaa vastaan sitä, mitä annetaan ja pitää mies tyytyväisenä, tuntea itseni hyväksikäytetyksi ja muuten kelpaamattomaksi. Mieshän siinä saa, mitä haluaa ja tilanne voi jatkua loputtomiin. -ap
mutta älä missään tapauksessa kiellä seksiä. Osoitat hänelle miten tärkeä hän sinulle on. Niin seksuaallisesti, tekojesi kautta ja tunteellisesti. Hän sitten tekee päätöksensä
vaan annat noita kaikkia ja sitten sanot hänelle että tajuatko mistä luovut? Sanot miehelle että tekee päätöksen. Osoitat hänelle että jos hän haluaa kanssasi olla niin haluat hellyyttä ja rakkautta ja hän saa kaikki haluamansa. Eli paljon seksiä, rakkautta, huolehtivan vaimon jne. Sun pitää saada miehesi näkemään mitä voit tarjota ja mitä hän menettää. Mutta myös osoittaa että et rupea pihtaamaan vaikka tulisi riitaa. Koska moni mies ei sen takia kerro tunteitaan. He kertovat, tulee riita ja sitten taas pihdataan. Joten he esittävän niin kauan kuin pystyvät ja sitten on jo myöhäistä.
joka menettämisen pelosta suostuu mihin tahansa, joten mies voi vaatia ihan mitä vain, nainen suhteen takia suostuu ja mies nauraa koko ajan itsekseen naisen typeryydelle: hän on henkisesti jo lähtenyt!
Katsos siksi AP:n pitääkin vaatia miestä päättämään. Tarjoan näitä: haluatko sinä? Jos haluat niin sinun pitää myös rakastaa minua ja soittaa se.
Niin yksinkertaista se on. Mies tekee sitten päätöksensä. Kiristämällä seksillä ei saavuta mitään.
AP näyttää miten hyvä nainen voi olla, laittaa ehdot pöytään ja mies päättää. Jos mies ei halua olla AP:n kanssa niin ulos.
ihan suoraan, että susta tuntui sen verran isolta ja pahalta asialta se mitä mies sanoi, että sä tarviit miettimisaikaa etkä halua läheisyyttä sinä aikana? Voisiko teistä jompikumpi lähteä kahdeksi viikoksi vaikka jonnekin mökille ettekä pitäisi MITÄÄN yhteyttä sinä aikana?
Mun mielestä on törkeätä mennä sanomaan toiselle, että ei rakasta tätä enää ja silti odottaa, että arki luistaa kuin business as usual! :O
En ymmärrä suurinta osaa vastauksista. Mutta ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Tilanne siis on se, että takana on pitkä suhde, jossa nainen rakastaa miestä ja jossa mies on juuri kertonut naiselle, ettei oikein enää rakastakaan. Mutta siitä huolimatta haluaa paneskella, kun on tottunut säännölliseen seksiin. Joten haloo, olenko ainoa joka ymmärtää, että ap on aika hajalla?
Joo, rakastumisen tunteet varmaan menevät ohi, mutta rakastamisen tunteet säilyvät niissä suhteissä, jotka kestävät. Samoin halu ja taito olla loukkaamatta omaa puolisoa. Ap:n mies ei oikein onnistunut tässä. Voitte kai kuvitella, kuinka paljon se satuttaa vaimoa, joka yhä rakastaa.
Ja täällä annetaan ohjeeksi seksi. Ok, seksin pihtaaminen ei paranna tilannetta, mutta seksin antaminen ei myöskään paranna suhdetta. Miksi ap:n pitäisi sekstailla miehen kanssa, jolta rakkaus on loppunut?
Minä en ehkä osaa antaa neuvoja. Toisaalta tiedän kuinka kamala tuo tilanne on. Jos keskustelut ei auta, niin sanoisin ap:lle, että ala hetkeksi elää omaa elämääsi ja jätä mies sivuun henkisesti (on helvetin vaikeaa, tiedän). Tapaa kavereita, käy leffassa, lähde viikonloppumatkalle tai risteilylle tyttöjen kanssa, näytä äijälle että sulla on oma elämä ja siinä menee hyvin. Tee mies ohimennen mustasukkaiseksi. Ja samalla pane sitä aina silloin tällöin kuin eläin. Ja heti sen jälkeen jatkat omia juttujasi ja jätät miehen huomiotta.
Tsemppiä.
t. nainen joka elää samaa vaihetta ja paremmin menee koko ajan, mies on alkanut jo roikkumaan :-)
Mies on juuri kertonut, että ei enää rakasta,
joten miten niin ap:n miehelle seksi on rakkautta?
Mieshän sanoi rakastavansa, rakkaus on vaan muuttunut erilaiseksi, mikä on täysin luonnollista.
Ei kuitenkaan minun mieheeni. Hän nimenomaan haluaa, että eläisimme siten, että minulla on oma elämä ja meitä yhdistää seksi. Onhan minulla oma elämä niissä rajoissa kuin perhe-elämä antaa myöten. Puuttuu vain se rakkaussuhde. Mies rakastaa kuten rakastetaan perheenjäsentä. Kuulun sukuun. Intohimoa löytyy, kun olen vähissä vaatteissa tai miestä sattuu muuten vai haluttamaan. Olen toki iloinen, että mies vielä haluaa minua, mutta se vain ei riitä.
-ap
En ymmärrä suurinta osaa vastauksista. Mutta ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Tilanne siis on se, että takana on pitkä suhde, jossa nainen rakastaa miestä ja jossa mies on juuri kertonut naiselle, ettei oikein enää rakastakaan. Mutta siitä huolimatta haluaa paneskella, kun on tottunut säännölliseen seksiin. Joten haloo, olenko ainoa joka ymmärtää, että ap on aika hajalla? Joo, rakastumisen tunteet varmaan menevät ohi, mutta rakastamisen tunteet säilyvät niissä suhteissä, jotka kestävät. Samoin halu ja taito olla loukkaamatta omaa puolisoa. Ap:n mies ei oikein onnistunut tässä. Voitte kai kuvitella, kuinka paljon se satuttaa vaimoa, joka yhä rakastaa. Ja täällä annetaan ohjeeksi seksi. Ok, seksin pihtaaminen ei paranna tilannetta, mutta seksin antaminen ei myöskään paranna suhdetta. Miksi ap:n pitäisi sekstailla miehen kanssa, jolta rakkaus on loppunut? Minä en ehkä osaa antaa neuvoja. Toisaalta tiedän kuinka kamala tuo tilanne on. Jos keskustelut ei auta, niin sanoisin ap:lle, että ala hetkeksi elää omaa elämääsi ja jätä mies sivuun henkisesti (on helvetin vaikeaa, tiedän). Tapaa kavereita, käy leffassa, lähde viikonloppumatkalle tai risteilylle tyttöjen kanssa, näytä äijälle että sulla on oma elämä ja siinä menee hyvin. Tee mies ohimennen mustasukkaiseksi. Ja samalla pane sitä aina silloin tällöin kuin eläin. Ja heti sen jälkeen jatkat omia juttujasi ja jätät miehen huomiotta. Tsemppiä. t. nainen joka elää samaa vaihetta ja paremmin menee koko ajan, mies on alkanut jo roikkumaan :-)
Hän on vain lakannut rakastamasta sillä ainoalla tavalla, joka riittää ap:lle. Minusta tämä on pikkumaista.
Rakkautta on valtavan montaa lajia ja sillä on useita ulottuvuuksia. Jos ymmärsin oikein, miehellä on "perusrakkaus" ap:ta kohtaan täysin kunnossa: hän haluaa ap:lle hyvää, tuntee myötätuntoa ym. Lisäksi seksuaalinen rakkaus on täysin kunnossa. Vain yksi puuttuu: rakastumisen huuma, ja se sattuu olemaan juuri se, mitä ap tarvitsee.
Neuvoni on: ota vähän rennommin. Odota. Pitkässä parisuhteessa ihan oikeasti rakastutaan uudelleen, ellei kumpikaan ole liian kärsimätön ja ota eroa ennenaikaisesti. Itse olen kokenut tämän kahdessa pitkässä suhteessani, siis molemmissa.
Kyllä miehen tunteet palautuvat, mutta eivät ne sillä palaudu, että seksihanat suljetaan. Jos mielesi tekee, miksi ihmeessä pihtaisit?
Moni pitkä parisuhde (myös omani) on onnellinen ilman seksiäkin, mutta vasta ikääntyessä, kun vietti vaimenee. Kaikillahan ei niin käy, monilla kyllä.
Nostin oman ketjuni ihan vain kertoakseni, että ei toiminut seksittömyysaatteeni. Olemme naineet kuin kanit. En voi itselleni mitään. Toisaalta mieskin on ollut minulle läheisempi ja ottanut paremmin huomioon. Saa nähdä, miten viikonloppu sujuu. Ne kun ovat parisuhteemme vaikeinta aikaa. Sekin mietityttää, peittääkö seksi suhteemme ongelmat ja puutteet. Vai onko seksi suhteemme paras osa? Kun seksi on hyvää, mies sanoo minua ihanaksi (sängyssä ja sen ulkopuolella). Mutta jos seksi vähenee, en saa kuulla sitä kovin usein.
-ap
Mies rakastaa kuten rakastetaan perheenjäsentä. Kuulun sukuun. Intohimoa löytyy, kun olen vähissä vaatteissa tai miestä sattuu muuten vai haluttamaan. Olen toki iloinen, että mies vielä haluaa minua, mutta se vain ei riitä.
-ap
Tämähän on sitä parasta rakkautta.
Kuulut pysyvästi miehen sukuun ja elämään, vaikka menisi huonosti.
Lapset ja vanhemmat voivat riidellä pahastikkin, mutta he selviävät siitä koska ovat yhteistä perhettä ja verta.
AP:n haluama rakkaus on vain intohimoa jonka voi katkaista silmänräpäyksessä ensimmäisestä kinasta.
Miksi ihmeessä Ap haluaa, että mies rakastaisi häntä vähemmän kuin vaikka omia lapsiaan tai muuta perhettä?
Haluan, että mies rakastaa minua, kuten rakastettua rakastetaan. Pohjalla on se "perusrakkaus" (kuten mainittiin) ja sen lisäksi tulee rakkaus, jota tunnetaan vain puolisoa kohtaan. En halua olla vain mieheni kaveri, jonka kanssa hän harrastaa seksiä. Minä rakastan edelleen kuten ennenkin. Ovatko minun tunteeni sitten vääriä tai turhia? Tai minun tarpeeni? Jotain muuttui ja se ei tunnu hyvältä.
-ap
Mies rakastaa kuten rakastetaan perheenjäsentä. Kuulun sukuun. Intohimoa löytyy, kun olen vähissä vaatteissa tai miestä sattuu muuten vai haluttamaan. Olen toki iloinen, että mies vielä haluaa minua, mutta se vain ei riitä. -ap
Tämähän on sitä parasta rakkautta. Kuulut pysyvästi miehen sukuun ja elämään, vaikka menisi huonosti. Lapset ja vanhemmat voivat riidellä pahastikkin, mutta he selviävät siitä koska ovat yhteistä perhettä ja verta. AP:n haluama rakkaus on vain intohimoa jonka voi katkaista silmänräpäyksessä ensimmäisestä kinasta. Miksi ihmeessä Ap haluaa, että mies rakastaisi häntä vähemmän kuin vaikka omia lapsiaan tai muuta perhettä?
Miehelläsi on toinen nainen.
Ei kuitenkaan minun mieheeni. Hän nimenomaan haluaa, että eläisimme siten, että minulla on oma elämä ja meitä yhdistää seksi. Onhan minulla oma elämä niissä rajoissa kuin perhe-elämä antaa myöten. Puuttuu vain se rakkaussuhde. Mies rakastaa kuten rakastetaan perheenjäsentä. Kuulun sukuun. Intohimoa löytyy, kun olen vähissä vaatteissa tai miestä sattuu muuten vai haluttamaan. Olen toki iloinen, että mies vielä haluaa minua, mutta se vain ei riitä.
-ap
En ymmärrä suurinta osaa vastauksista. Mutta ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Tilanne siis on se, että takana on pitkä suhde, jossa nainen rakastaa miestä ja jossa mies on juuri kertonut naiselle, ettei oikein enää rakastakaan. Mutta siitä huolimatta haluaa paneskella, kun on tottunut säännölliseen seksiin. Joten haloo, olenko ainoa joka ymmärtää, että ap on aika hajalla? Joo, rakastumisen tunteet varmaan menevät ohi, mutta rakastamisen tunteet säilyvät niissä suhteissä, jotka kestävät. Samoin halu ja taito olla loukkaamatta omaa puolisoa. Ap:n mies ei oikein onnistunut tässä. Voitte kai kuvitella, kuinka paljon se satuttaa vaimoa, joka yhä rakastaa. Ja täällä annetaan ohjeeksi seksi. Ok, seksin pihtaaminen ei paranna tilannetta, mutta seksin antaminen ei myöskään paranna suhdetta. Miksi ap:n pitäisi sekstailla miehen kanssa, jolta rakkaus on loppunut? Minä en ehkä osaa antaa neuvoja. Toisaalta tiedän kuinka kamala tuo tilanne on. Jos keskustelut ei auta, niin sanoisin ap:lle, että ala hetkeksi elää omaa elämääsi ja jätä mies sivuun henkisesti (on helvetin vaikeaa, tiedän). Tapaa kavereita, käy leffassa, lähde viikonloppumatkalle tai risteilylle tyttöjen kanssa, näytä äijälle että sulla on oma elämä ja siinä menee hyvin. Tee mies ohimennen mustasukkaiseksi. Ja samalla pane sitä aina silloin tällöin kuin eläin. Ja heti sen jälkeen jatkat omia juttujasi ja jätät miehen huomiotta. Tsemppiä. t. nainen joka elää samaa vaihetta ja paremmin menee koko ajan, mies on alkanut jo roikkumaan :-)
jos ei saisi seksiä? Eikö nainen voisi muuttua miehen silmissä haluttavammaksi, jos ei ole enää itsestäänselvä tapaus.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2013 klo 07:54"]
jos ei saisi seksiä? Eikö nainen voisi muuttua miehen silmissä haluttavammaksi, jos ei ole enää itsestäänselvä tapaus.
haluttavammaksi. Jos ei saa seksiä niin se ei haluta ollenkaan.
Jos mies ei saa seksiä niin hänen välittäminen loppuu hyvin nopeasti.
Komppaan tätä.
...miehellesi on tapahtunut, joka on himmentänyt hänen rakkautensa. Se ei todennäköisesti liity sinuun millään tavalla. Tuskin on mitään, mitä voisit tehdä toisin. Ja on ihan sama, mitä teet tai olet tekemättä jatkossa, kunhan vain et ota eroa etkä lakkaa vastaanottamasta miehesi seksuaalista ja ystävyysrakkautta. Kun miehesi onglema menee ohi, hänen rakkautensa palaa.
Minun mieheni rakkaus minuun on sammunut kahdesti. Ensimmäisellä kerralla hänen isänsä oli juuri kuollut. Toisella kerralla hänen äitinsä oli juuri saanut dementiadiagnoosin.
Molemmilla kerroilla tietysti kuvittelin ensin, että se johtuu jotenkin minusta. Mutta vaikka olen oman elämäni keskipiste, en voi mitenkään vaatia, että olisin koko ajan mieheni elämän keskipiste. Kyllä ihmisellä, myös miehellä, pitää olla oikeus antaa etusija myös itselleen ja omille tunteilleen.
Tiedätkö, mitä miehesi elämässä tapahtuu? Onko hänellä ikäkriisi? Onko hän masentunut? Itselläni rakkauden latistuminen on ollut masentumisen ensioire.
Et voi mitenkään estää miestäsi sairastumasta vaikkapa masennukseen. Et voi estää häntä kokemasta ikäkriisejä tai surua, kun hän menettää jonkun läheisen.
haluttavammaksi. Jos ei saa seksiä niin se ei haluta ollenkaan.
Jos mies ei saa seksiä niin hänen välittäminen loppuu hyvin nopeasti.
Haluan, että mies rakastaa minua, kuten rakastettua rakastetaan. Pohjalla on se "perusrakkaus" (kuten mainittiin) ja sen lisäksi tulee rakkaus, jota tunnetaan vain puolisoa kohtaan. En halua olla vain mieheni kaveri, jonka kanssa hän harrastaa seksiä. Minä rakastan edelleen kuten ennenkin. Ovatko minun tunteeni sitten vääriä tai turhia? Tai minun tarpeeni? Jotain muuttui ja se ei tunnu hyvältä. -ap
Mies rakastaa kuten rakastetaan perheenjäsentä. Kuulun sukuun. Intohimoa löytyy, kun olen vähissä vaatteissa tai miestä sattuu muuten vai haluttamaan. Olen toki iloinen, että mies vielä haluaa minua, mutta se vain ei riitä. -ap
Tämähän on sitä parasta rakkautta. Kuulut pysyvästi miehen sukuun ja elämään, vaikka menisi huonosti. Lapset ja vanhemmat voivat riidellä pahastikkin, mutta he selviävät siitä koska ovat yhteistä perhettä ja verta. AP:n haluama rakkaus on vain intohimoa jonka voi katkaista silmänräpäyksessä ensimmäisestä kinasta. Miksi ihmeessä Ap haluaa, että mies rakastaisi häntä vähemmän kuin vaikka omia lapsiaan tai muuta perhettä?
on aina tärkein. Se side ei katkea. Parisuhde voi katketa koska vaan
Mies ei jaksa keskustella, hänellä ei ole juuri mitään sanottavaa. Keskustelut menevät minun miksi-kysymyksikseni ja miehen en tiedä - vastauksiksi. Pelkään, että mies on vain tyytyväinen, jos hän saa haluamaansa seksiä ja muuten olla niin kuin huvittaa. Miten saisin miehen rakstumaan itseeni uudestaan? Miten sen tekisin?
-ap
Onko seksi tyydyttävää hänen kanssaan? Jos on, anna mennä. Ajattele jotenkin, että itsekin otat siitä sen mitä tarvitset. Rakkaus muuttaa muotoaan, kiihko laimenee, mutta jos jäljelle jää ystävyys- se on jo paljon ja tärkeintä minusta!
Nim. 28 vuotta yhdessä
mutta nyt pitäisi ymmärtää, ettei tunteet pysy samanlaisina läpi elämän. Jos mies kuitenkin sanoo rakastavansa ja haluaa jatkaa yhteiselämää, niin tottakai kannattaa jatkaa entiseen malliin. Mun mielestä se ei tarkoita, että ap:ta alistetaan mihinkään tms., vaan sitä, että ap on riittävän kypsä ymmärtämään, että tunteet vaihtelevat. Tietysti, jos mies kohtelee huonosti, kannattaa miettiä eroa.
Ap:n mies teki kyllä todella tökerösti, kun sysäsi oman epävarmuutensa ap:n vastuulle.
Mutta kun ap kommentoi, että ei tiedä kannattaako jatkaa, niin kannattaa miettiä, mitä voittaa eroamalla. Onko sitten hyvä, kun mies menee menojaan ja ap on yh:na lasten kanssa? Jos mies on hyvä ja kohtelee hyvin, niin en ymmärrä miten ero auttaisi ap:n elämää.
Ap:n täytyisi myös ymmärtää, että tuskin mies on tarkoituksella tunteitakaan kuolettanut, ja siitä rakkauden huumaa ei saa takaisin pakottamalla. Ei siinä auta, vaikka ap tekisi mitä miellyttääkseen miestä tai kiristäisi seksillä tms. Mitä enemmän ap painostaa, sitä todennäköisemmin miehen tunteet kuolevat kokonaan. Anna nyt sille miehelle aikaa, mene omia menojasi, äläkä ripustaudu mieheen. Tuo teidän elämä kuulostaa siltä, että olet hyvin riippuvainen miehestä ja kaikki täytyy tehdä yhdessä. Ehkä mies vain tarvitsee hengähdystauon, eikä halua enää niin tiivistä symbioosia.
Mutta ihmettelen kiirettä tehdä jotain ratkaisuja. Jos on nyt pari päivää mennyt vasta, eihän voi tietää edes miten pysyvä tilanne tuo on. Jostain syystä mies sanoi mitä sanoi, mutta AP ei tiedä edes miksi.
Mulle tulee mieleen että mikä vaan miehen henkilökohtainen ongelma voi olla syynä. Mutta olen samaa mieltä kuin monet, että pitkässä parisuhteessa se on ihan normaalia, vaikka ei olisi ennen tapahtunut. Jos on pitkä suhde ja lapsia, niin minusta olisi aika outoa lopettaa se siksi, että pitää kyllä seksistä mutta se ei nyt vain tunnu oikealta kun rakkautta ei ole oikealla tavalla. Mutta tämä on tietenkin AP:n harkinnassa, jos mies on muuten etäinen mutta sängyssä kuin ennen, niin varmaan siinä alkaa epäillä kaikenlaista menneestä ja tulevasta. Mutta ehkä pitää sitten punnita, kestääkö se vai hajottaako kaiken. Jos mies ei petä eikä ole lähdössä, niin onko siitä haittaa että elämä joksikin aikaa vähän muuttuu. Uskoisin että sitä voi itseään psyykatakin suhtautumaan seksiin vähän toisin, vaikka heti ei voi tunteilleen mitään niin voihan niitä työstää.
Mutta minusta AP voi ihan hyvin sanoa että on nyt aika hukassa, eikä halua seksiä vähään aikaan, jos kerran niin on. Pihtaaminen ei varmaan ole hyvä ratkaisu, mutta voihan sitä muutaman päivän tai viikon selvitellä päätään. En antaisi tilanteen olla niin, että miehellä kaikki on hyvin ja itse kärsisin. Vaan totta kai pitää puhua ja jakaa niitä tunteita. Mutta tuo seksi on vaan hankala asia. Jos se on hyvää, tuskin sitä kannattaa jättää. Jos ongelma on se, että seksi on hyvää, mutta muuten ollaan "kämppiksiä" niin ongelma ehkä on se "muuten" eikä seksi. Ja se muuten ei korjaannu lopettamalla seksikin.
En ole lähellekään niin järkevä kuin moni teistä. En osaa ottaa etäisyyttä vaan elän tunteessa. No, ehkä minun olisi helpompi antaa ohjeita jollekin toiselle.
On totta, että miehen elämässä tapahtui muutos. (Se liittyy työelämään ja sen vaatimuksiin.) En kuitenkaan pysty ajattelemaan, että ei minua sitten haittaa, kun kerran on olemassa syy. Miksi muut asiat onnistuvat, mutta minun rakastamiseni on liian vaikeaa? Mies sanoo, että tietää rakastavansa, mutta ei nyt tunne samoja, yhtä vahvoja tunteita kuin ennen. Tämän hän kertoi siksi, että kysyin syytä, miksi hän kohtelee minua niin välinpitämättömästi. Mies sanoo, että hän "palaa takaisin", kun paineet hellittävät. Minä pelkään, että siihen mennessä kaikki on jo kuollut. Varsinkin, jos hyväksyn miehen kylmyyden.
Miksi minä en voi olla se hyvä, joka on jäljellä? Ja miksi ihmeessä kelpaan, kun tekee mieli seksiä, mutta en hetkeä sitä ennen?
-ap
ei ole tarpeeksi hyvää. Seksin puute tappaa rakkauden. Mutta seksikään ei välttämättä sitä tuo.
Jos teotkaan ei muuta asiaa niin ei ole paljoa vaihtoehtoja