Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkitusti vain 8 %:lla naisista on tiimalasivartalo

Vierailija
07.02.2013 |

ja tuohan on miesten mielestä naisella halutuin vartalomalli ja ihannevartalo, ja nimenomaan hoikassa normaalipainoisessa vartalossa. Tuostahan oli jonkun aikaa sitten tehty ihan tutkimuskin. Linkkiä en jaksa ruveta nyt etsimään, mutta kyllä se tarvittaessa löytyy.

Kuuluuko tuttavapiiriisi minkä verran näitä harvinaisuuksia tai oletko itse tiimalasivartaloinen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei niitä hoikkia kovin paljoa oli, kun noista lopuistakin suuri osa on normaalipainoisia

Vierailija
2/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi siskoistani on ja yksi tyttäristäni on. Ehkämyös äitini ja isoäitini, mutta en ole varma, kun ovat jonkin verran ylipainoisia niin, ei silleen näe.

Aika pieneltä tuntuu kyllä tuo prosentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää. Raskauksien ja iän myötä vyötärö on käynyt paksummaksi.

Se etu tästä uudesta tasapaksusta olemuksesta on, että vaatteiden löytäminen on helpompaa.

Enää ei tarvitse viedä housuja ompelijalle siksi että vyötärö on liian löysä ;)

Paidatkin istuvat paremmin päälle.

Vaatteita kun ei tehdä tiimalasivartalolle, vaan sille tavalliselle keskivertovartalolle.

Vierailija
4/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tämä niin unelma ole käytännössä, koska on hankala löytää hyvin istuvia vaatteita. Kaikki paidat jotka ovat rinnoista sopivia, ovat vyötäröltä löysiä, samoin housut. Takapuoli näyttää helposti isolta vrt. vyötäröön. Ja isohkot rinnat tekevät sen, että näyttää vyötäröltäkin pulskemmalta kuin oikeasti on.

Eli kumipukuko päälle?

Vierailija
5/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tämä niin unelma ole käytännössä, koska on hankala löytää hyvin istuvia vaatteita. Kaikki paidat jotka ovat rinnoista sopivia, ovat vyötäröltä löysiä, samoin housut. Takapuoli näyttää helposti isolta vrt. vyötäröön. Ja isohkot rinnat tekevät sen, että näyttää vyötäröltäkin pulskemmalta kuin oikeasti on. Eli kumipukuko päälle?

...mutta pienet rinnat, joten ei ole tuota "tissiongelmaa". Sen sijaan on hartioita ja rintakehää tietysti muuten, kun olen tiimalasi, joten kyllä paidat kiristävät ainakin yläselästä ja hartioista, jos ovat vyötäröltä sopivia. Housuissa taas suosin lantiomallia, koska muuten vyötärö lepattaa.

Olen isossa työpaikassa, jossa on satoja ihmisiä, ja todellakin minun mallisiani on täällä vähän. Miesten sanoin, minussa on eniten mutkia :-D

Vierailija
6/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tämä niin unelma ole käytännössä, koska on hankala löytää hyvin istuvia vaatteita. Kaikki paidat jotka ovat rinnoista sopivia, ovat vyötäröltä löysiä, samoin housut. Takapuoli näyttää helposti isolta vrt. vyötäröön. Ja isohkot rinnat tekevät sen, että näyttää vyötäröltäkin pulskemmalta kuin oikeasti on. Eli kumipukuko päälle?

...mutta pienet rinnat, joten ei ole tuota "tissiongelmaa". Sen sijaan on hartioita ja rintakehää tietysti muuten, kun olen tiimalasi, joten kyllä paidat kiristävät ainakin yläselästä ja hartioista, jos ovat vyötäröltä sopivia. Housuissa taas suosin lantiomallia, koska muuten vyötärö lepattaa.

Olen isossa työpaikassa, jossa on satoja ihmisiä, ja todellakin minun mallisiani on täällä vähän. Miesten sanoin, minussa on eniten mutkia :-D

on ok kommentoida kollegoiden ulkonäköä tuolla tavalla? aika junttia.

Vierailija
7/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 90-65-90, painoindeksi 20. Näytän ilman vaatteita aika hyvältä, mutta valitettavasti on vaikea löytää vaatteita jotka istuvat hyvin tällaiselle kropalle. Varsinkaan kun en tykkää mistään kietaisumekoista tms mitä aina suositellaan tiimalasikropalle, vaan haluaisin käyttää paitapuseroita, suoria housuja tms. Mutta ne päällä näytän isolta, koska kapea vyötärönkohta ei tule esiin.

Vierailija
8/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta pienet rinnat, joten ei ole tuota "tissiongelmaa". Sen sijaan on hartioita ja rintakehää tietysti muuten, kun olen tiimalasi, joten kyllä paidat kiristävät ainakin yläselästä ja hartioista, jos ovat vyötäröltä sopivia. Housuissa taas suosin lantiomallia, koska muuten vyötärö lepattaa. Olen isossa työpaikassa, jossa on satoja ihmisiä, ja todellakin minun mallisiani on täällä vähän. Miesten sanoin, minussa on eniten mutkia :-D

on ok kommentoida kollegoiden ulkonäköä tuolla tavalla? aika junttia.

..mutta minulle on kerrottu näistä kommenteista toisen käden tietona.

t. mutkainen tiimalasi

Vierailija
9/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnan- ja lantionympärys 93, vyötärö 65 cm.

Vierailija
10/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman suppean kokemukseni mukaan se oli - etenkin parikymppisenä - kuin kutsuhuuto miehille, vaikkakin mulla siihen yhdistyi kuitenkin ujompi luonteenlaatuni, eli en varsinaisesti koskaan ottanut siitä täysiä tehoja irti, jos tiedätte mitä tarkoitan...

Vierailija
11/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman suppean kokemukseni mukaan se oli - etenkin parikymppisenä - kuin kutsuhuuto miehille, vaikkakin mulla siihen yhdistyi kuitenkin ujompi luonteenlaatuni, eli en varsinaisesti koskaan ottanut siitä täysiä tehoja irti, jos tiedätte mitä tarkoitan...

Toimii vielä nelikymppisenäkin, ja nyt osaa ottaa tehojakin irti ;-)

t. toinen tiimalasi

Vierailija
12/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pikkutiimalasi voi olla siis vyötärö on mutta se ei ole niin pieni että voisi sanoa että tiimalasi.

Tiimalasi vartalo on tosi kaunis

http://www.pinuppassion.com/hourglass-figure.html

Varsinkin jos rinnatkin ovat sopusuhtaiset,eli ei ihan olemattomat, mutta ei valtavatkaan.

Tiimalasivartaloisella usein on myös reittä, mutta ei se minusta haittaa,vaikka onkin.Ei kaikkien tarvitse olla niin treenattuja ollakseen tosi naisellinen.

Minusta myös hieman ylipainoinen tiimalasi on kaunis, kun siinä se vyötärö tulee kuitenkin esiin.

Vierailija
13/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samanlainen vartalo kuin Joanilla Mad Menissä. Eli tiimalasi, mutta ei niin hoikka kuin yleinen kauneusihanne on.

Laihdutan parhaillaan, ja harmi kyllä luulen että muutun tiimalasista päärynäksi: tisseistä lähtee enemmän kun pepusta, ei voi mitään :(

Vierailija
14/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan parhaillaan, ja harmi kyllä luulen että muutun tiimalasista päärynäksi: tisseistä lähtee enemmän kun pepusta, ei voi mitään :(

vyötärön ja lantion ero on nyt 30 cm, mutta rinnat ei samaa kokoa kuin lantio. saan ne kyllä lihomisella turvotettua, mutta sitten katoaa vyötärökin.

Ei muuta kuin jättimäiset push-up -liivit päälle vaan ;)

Vierailija
15/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pikkutiimalasi voi olla siis vyötärö on mutta se ei ole niin pieni että voisi sanoa että tiimalasi. Tiimalasi vartalo on tosi kaunis <a href="http://www.pinuppassion.com/hourglass-figure.html" alt="http://www.pinuppassion.com/hourglass-figure.html">http://www.pinuppassion.com/hourglass-figure.html</a&gt; Varsinkin jos rinnatkin ovat sopusuhtaiset,eli ei ihan olemattomat, mutta ei valtavatkaan. Tiimalasivartaloisella usein on myös reittä, mutta ei se minusta haittaa,vaikka onkin.Ei kaikkien tarvitse olla niin treenattuja ollakseen tosi naisellinen. Minusta myös hieman ylipainoinen tiimalasi on kaunis, kun siinä se vyötärö tulee kuitenkin esiin.

Tuossa linkissä tehtiin juuri niitä liikkeitä joilla mä "hoidan" tiimalasikroppaani, eli askelkyykkyjä ja lankkua. Lisäksi joudun harrastamaan kestävyysurheilua, jotta lantio pysyy kuosissa eikä minusta tule päärynää.

Vierailija
16/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii vielä nelikymppisenäkin, ja nyt osaa ottaa tehojakin irti ;-)

t. toinen tiimalasi

Niin, en mä sanonut ettenkö olisi jotain tehoja ottanut siitä irti (jo silloin ja nytkin vielä), mutta aina silleen kuitenkin harkiten, tosi viattomasti ja ikään kuin vahingossa. Siis jos ei olisi ollut mitään holttia, oi voi mihin se olisi voinutkaan mennä. Ehkä vähän harmittaa jotkut himmailuni jälkeenpäin, koska kerranhan täällä vaan eletään. Kuitenkin.

Vierailija
17/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jokin lantion, vyötärön ja rinnanympäryksen prosenttisuhde tms?

Vierailija
18/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mitat olivat päälle nelikymppiseksi 90-60-90 (ja äiti on päälle 170 pitkä, eli hoikka oli), mutta nykyään on jo vähän tukevampi. Myös tätini oli saman mallinen nelikymppiseksi.

Itse en oikein osaa sanoa, olenko tiimalasi vai en, koska en oikein tiedä, mikä on vartalotyyppini. Ehkä sporttinen tiimalasi? ;) Omat mittani 88-66-95. En ole päärynä.

Vierailija
19/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimalasivartalo on sellainen, että rinnanympärys ja lantion ympärys on sama (tai suunnilleen sama), ja vyötärön ja lantion suhde on 0.7 tai pienempi (vyötärön ympärys jaettuna lantion ympäryksellä).

Eli esim. 94/65/94 on tiimalasi.

Vierailija
20/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä vähän "yläpainotteinen", rinnanympärys on kokoa 38, lantio 36 ja vyötärö 34. Yritä siinä sitten löytää sopivaa kotelomekkoa. Ja housut on pakko ollamatalalantioisia, en tykkää kuroa löysää vyötäröä kasaan vöillä. Mutta miehet ovat jaksaneet kehua vuosien varrella ;)