Juotko tai onko lähipiirissäsi joku, joka juo alkoholia joka päivä?
Toinen vanhemmistani juo joka päivä, oli arki tai sunnuntai.
Mikä ajaa ihmisen juomaan JOKA päivä ja pilaamaan terveyttään ja elämäänsä, ennen kaikkea läheistensä elämää?
Miksi sinä juot?
Kommentit (24)
Terveisiä sinne vuoteen 2013: En juo, eikä lähipiirissäni ole ketään, joka joisi.
(Tai sitten on sen tason salaileva kaappijuoppo, että hui. Koska mitään merkkejä ei ole.)
Juon liikaa. Rentoutuakseni. Häpeän tätä.
Vierailija kirjoitti:
en edes muista edellistä päivää ilman alkoo. yleensä menee vaan yks saunan päälle tai ruuan kanssa mutta viime aikoina lipsunu niin pahasti määrät et ajattelin pitää kuukauden tauon koko alkosta. mulla menee vaan mietoja, ja maun/rentoutumisen takia ettei pitäis iso asia olla olla ilmankaan.
tottumus, masennus, väsymys, vitutus, häpeä.. tossa muutamia mun syitä juomiselle, noiden edellisten lisäks.
Paitsi noi mainitsemasi juomisen syyt ovattodennäköinen seuraus juomisestasi. Olet ymmärtänyt asian väärin päin.
Isäni juo joka päivä. Muistan kun olin lapsi niin hän joi todella harvoin, joskus saattoi yhden oluen kesällä ottaa saunan jälkeen. Ollessani teini hän menetti työnsä ja siitä alkoi ryyppyputki joka jatkuu yhä.