Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen annat katsoa K7-lastenleffoja?

Vierailija
06.02.2013 |

Disneyn elokuvathan ovat suurin osa K7 ja monet muut lasten piirretyt elokuvat.

Mä en anna 4 v. pojan katsoa. On herkkä ja kuvittelisin että joku Peter Pan merirosvoineen olisi hänelle pelottava. Hän aika paljon kyselee että miksi toi löi tota tai miksi sanoi noin ihan siis jostain K3-piirretyistäkin jos niissä jotain sellaista on. Muutaman K7-piirretyn on nähnyt vahingossa ja koki ainakin toisen hieman pelottavaksi.

Yksi mun kaveri oli aivan äimänä kun en tullut pojan kanssa elokuviin katsomaan K7-lasten leffaa. Meni oman 4 v. kanssa ja tuumasi ettei ole tullut mieleenkään kattoa ikärajoja.

Olenko nipo?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko lähtee kohtaamalla pelottavia asioita jos kyseessä on esim. pelko koiria kohtaan tms. turha pelko. Pimeää ei myöskään opi sietämään jos aina vain on valoisaa. Toki lapsen karaisussa täytyy pitää järki kädessä eikä jättää lasta yksin pelon kanssa.

sitä mieltä että ikäkin tekee tehtävänsä. Minä olin pienenä tosi paljon sairaalassa keskosuuteni/sitä seuranneen sairauteni takia ja pelkäsi ihan älyttömästi röntgen-laitteita, pistämistä ja yleensä lääkärin tutkimuksia. Miten minua olisi voinut niihin karaista? Nyt aikuisena minua ei kammota tippaakaan ja tiedän kyllä aikuisia joilla on esim. piikki-kammo. pistäminen ei saa edes sykettäni nousemaan ja käyn luovuttamassa verta. Pelot tuppaavat hälvenemään itsestään. Toki jos on joku jokapäiväistä elämää oikeasti haittaava pelko niin sitten sitten sille on tehtävä jotain.

Varmaan viesteistäni tuli se kuva että lapseni on kauhean pelokas, mutta ei hän ole. Tuon Myyrä-jakson ymmärrän että säikäytti, koska siinä joku eläinluuranko muka otti myyrää hännästä kiinni isoilla hampaillaan eikä päästänyt irti ja kieltämättä oli vähän hurja olettaen Myyrän tason. Mielestäni on ihan normia että se DVD saa mennä yläkaappiin, vai pitäisikö sitä näyttää nyt sitten joka päivä karaistuksen vuoksi?

karaistiin tekemällä ne toimenpiteet. Sun opillahan sun vanhemmat olisivat kieltäytyneet niistä, kun "meidän lapsi pelkää neuloja ja röntgeniä". Ei kai tuota nyt kovin usein niitä tarvi katsoa, mutta ehkä tosiaan käyttäisin sen lapsen katsomassa niitä luurankoja, ja vähän keskustelisin, ettei niitä oikeasti tarvitse pelätä, ja että vain saduissa joskus ne voivat liikkua.

Mitähän pelottavaa siinä Nikossa mahtaa olla? Ehkä jotain, mitä ei voi luokitella sopivaksi 3-vuotiaalle, mutta ehkä jo 4? En tiedä, en ole nähnyt.

Jos kotona katsoo, niin ehkä voi katsoa itse ennakkoon, ja vaikkapa puhua lapsen kanssa koko ajan, ja katsoa valoisassa. Sitten jos alkaa tuntua pelottavalta, niin ei muuta ku toosa kiinni.

Vierailija
22/23 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paha, karaisit vähän sitä poikaa.

Sitten kun kysyit minkä ikäisen annan katsoa K7 leffoja, kaiken ikäisen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ilman aikuista/aikuisen kanssa niille jotka yllä ihmettelivät kun nelivuotiaat pääsee leffateatteriin katsomaan K7 leffoja.

Vaihtui n. vuosi sitten, ennen oli K7/5 ja K11/9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi