Mistä tietää että parisuhde on todellakin ohi?
Olemme olleet jo kauan yhdessä ja mietin että mitkä todella ovat ne viimeiset oireet siitä, että ero on paras ratkaisu? Aiemmin olin itse esimerkiksi halukas lähtemään pariterapiaan tiettyjen ongelmiemme vuoksi, eli sitä ajatusta pyöriteltiin vaihtoehtona kyllä, mutta nyt koko ajatus on lähinnä sellainen että ei mulla enää olisi siellä mitään sanottavaakaan.
Kommentit (2)
AP, nyt kiireesti parisuhdekeskusteluun/perheneuvontaan, sillä tiedätkö, nyt voi olla teillä se viimeinen hetki ja tilaisuus pelastaa avioliittonne. Olen nähnyt läheltä niin monta kertaa tuon kuvion, kun ollaan tuossa pisteessä. Sitten nainen muuttuu katkeroituneeksi nalkuttajaksi ja pahantuuliseksi, mies etsii lohduttavaa olkapäätä perheen ulkopuolelta ja sieltä harvoin on enää paluuta. Miehet harvoin keskustelevat ja puivat asioita puolisonsa kanssa, he puivat niitä ulkopuolisen naisihmisen kanssa.
Silloin parisuhde on ohi kun tuntuu että on luovuttanut. Eli juuri tuo ettei enää halua/jaksa yrittää ja panostaa. Eikä myöskään tunne suuria tunnekuohuja asian suhteen. Sellaista haikeaa surullisuutta vaan, ei muita tunteita. Silloin se on ohi. Erosin juuri miehestäni pitkän parisuhteen jälkeen, lapsiakin meillä on. Juuri tuollaiset oli lopussa tunteet.