Onko kenelläkään täällä nettikauppa?
Kommentit (19)
Sitä vaan, että onko sulla lähtenyt hommat pyörimään? Mulla on pari kaveria, joiden kaupat ei toimi lainkaan, mutta silti itse mietin kaupan perustamista. Mitkä olisi sun mielestä kolme parasta neuvoa nettikauppaa suunnittelevalle?
on ollut verkkokauppa vuodesta 2006, on ihan täysipäiväinen työ. Eli on hyvin kannattava ja asiakaskunta on laaja.
Tärkeimmät asiat on
-hyvä, omanlainen tuotevalikoima (älä myys itä mitä kymmenet muutkin
- mainostus oikeassa paikassa ja oikealla volyymillä (jos kukaan ei tiedä sinusta, ei sinulla ole asiakkaitakaan)
- toimiva sivusto, hyvä asiakaspalvelu (nämä itsestäänselviä, tosin kovin monella näyttää olevan sekavat, vaikeakäyttöiset sivut)
Ja toki maksutapoja täytyy olla paljon, asiakkaat käyttävät paljjon esim lasku/osamaksutaoja.
tev. 2
vähän kiirreessä kirjoittelen mitä sattuu...
2
Hoitaako sitä joku ammattilainen, vai sinä itse? Ostatko mainostilaa tms., vai toimitko jotenkin muuten?
Miten paljon sulla jää hukkatavaraa? Mitä teet sille, miten pääset siitä eroon?
ap
tiettyihin tiettyihin nettiportaaleihin mainokset (esim tiettyjen keskustelupalstojen bannerit, facen sivumainokset), toimivat sopimuksen mukaisilla näyttömäärillä/kk.
Ylijäämää jää jonkin verran, pääosa menee toki alennusmyynnissä/korissa. Mutta sitten jos jotain nyt ihan myymättä jää, annan tuotteita tuttaville tai vien johonkin kirppiken keräyslaatikkoon. Ei noita nyt yleensä paljoa jää.
2
Hoitaako sitä joku ammattilainen, vai sinä itse? Ostatko mainostilaa tms., vai toimitko jotenkin muuten? Miten paljon sulla jää hukkatavaraa? Mitä teet sille, miten pääset siitä eroon? ap
Olet tosi kiva, kun viitsit vastata!
Itse pohdin vielä, uskallanko, koska alallani on netissä mastodontiksi muutamassa vuodessa kasvanut sivu, enkä tiedä, kannattaako lähteä kilapilemaan, vaikka tuotteeni olisivatkin vähän erilaisia.
Miten kauan muuten annat tuotteiden olla alekorissa?
KIITOS vielä!!!
ap
verkkokauppa ja nyt alkaa vähän tuottamaan. Vaatii kymmeniä tuhansia euroja tavarahankintoihin, suuren varastotilan (itsellä reilu 100 neliötä, riittää juuri ja juuri). Nuo tärkeimmät lähtökohdat, eli 50 000 e ainakin pitäis olla alkuun rahaa jos haluaa että se alkaa toimimaan. Hankintoja teen samalla summalla joka kevät ja syksy eli 100 000 täytyy olla sijoittaa per vuosi eli uotteiden hyvä ollamyyviä. Rahaa siis vaatii hirveästi mut palkkiona ihana työ. Se kannattaa huomioida että ihmiset ovat epäystävällisiä kun ei olla naamatusten, suorastaan törkeitä jos esim. ei vastaa puolen tunnin sisällä sunnuntai illalla sähköpostiin niin asiakaspalvelu haukutaan yms. eli siihen syytä varautua. Mutta hankinnat ja alan seuranta mielenkiintoista, kannattaa valita itseä kiinnostavat tuotteet ja tehdä hakinnat oikein. Mulla ei ole jäänyt tavaraa myymättä.
merkkaat annetut tavarat?
toinn nettikauppias
tiettyihin tiettyihin nettiportaaleihin mainokset (esim tiettyjen keskustelupalstojen bannerit, facen sivumainokset), toimivat sopimuksen mukaisilla näyttömäärillä/kk.
Ylijäämää jää jonkin verran, pääosa menee toki alennusmyynnissä/korissa. Mutta sitten jos jotain nyt ihan myymättä jää, annan tuotteita tuttaville tai vien johonkin kirppiken keräyslaatikkoon. Ei noita nyt yleensä paljoa jää.
2
Hoitaako sitä joku ammattilainen, vai sinä itse? Ostatko mainostilaa tms., vai toimitko jotenkin muuten? Miten paljon sulla jää hukkatavaraa? Mitä teet sille, miten pääset siitä eroon? ap
Aika paljon rahaa niellyt sun kauppa, onko ekalla vastaajalla samoin? Itse ajattelin että kymppitonnilla pääsisi hyvinkin alkuun, mutta ehkä ei mietitä samaa alaa. Voinko kysyä suunnilleen, millä alalla olette?
ap
sinulla on kiinnostava tuotevalikoima ja jos pystyt kilpailemaan hinnoilla niin kokeilemaan vaan, varsinkin jos kilpeilua ei kovin paljoa ole!
Mulla on aina tuo alekori olemassa sivustolla, en niin mieti kuinka kauan joku tuote siellä ehtii ola, teen vaan sitten tasaisin väliajoin siivouksen sinne.
2
Olet tosi kiva, kun viitsit vastata! Itse pohdin vielä, uskallanko, koska alallani on netissä mastodontiksi muutamassa vuodessa kasvanut sivu, enkä tiedä, kannattaako lähteä kilapilemaan, vaikka tuotteeni olisivatkin vähän erilaisia. Miten kauan muuten annat tuotteiden olla alekorissa? KIITOS vielä!!! ap
ole lähtenyt lainkaan tuollaisilla rahasummilla, paljon paljon väehmmällä! Nykyään sisäänostoihin menee semmoinen 60-80 000€, mutta ei tuolloin alkuvuosina.
2
Aika paljon rahaa niellyt sun kauppa, onko ekalla vastaajalla samoin? Itse ajattelin että kymppitonnilla pääsisi hyvinkin alkuun, mutta ehkä ei mietitä samaa alaa. Voinko kysyä suunnilleen, millä alalla olette? ap
mun alani ei ole mitenkään kamalan omaperäinen, päin vastoin, mutta vielä on juttuja, joita ei täältä saa. Toisaalta en ole ihan varma, uppoaako täkäläisiin...
Miten isolla alkuinvestoinnilla pääsit käyntiin? Aloititko heti isosti, vai vähitellen?
ap
Aika paljon rahaa niellyt sun kauppa, onko ekalla vastaajalla samoin? Itse ajattelin että kymppitonnilla pääsisi hyvinkin alkuun, mutta ehkä ei mietitä samaa alaa. Voinko kysyä suunnilleen, millä alalla olette?
ap
että alkuun pääsee muttajos haluaa että kauppa tuottaa niin vaatii todella paljon rahaa. tai Jos esim. ompelet itse vaikka huippuhienoja lastenvaatteita ja saat kankaat halvalla niin et tarvii iin paljon rahaa, MUTTA toimivan nettikaupan pitäjän työaika on n. 12 tuntia vrk eikä sama hlö ehdi ompelemaan.
en osaa sanoa, mulla kirjanpitäjä hoitaa kaikki paperiasiat, en ole edes kysynyt mihin nuo kuuluu.
2 jonka on valitettavasti pakko palata nyt työn pariin. Tsemppiä ap:lle! :)
merkkaat annetut tavarat? toinn nettikauppias
tiettyihin tiettyihin nettiportaaleihin mainokset (esim tiettyjen keskustelupalstojen bannerit, facen sivumainokset), toimivat sopimuksen mukaisilla näyttömäärillä/kk. Ylijäämää jää jonkin verran, pääosa menee toki alennusmyynnissä/korissa. Mutta sitten jos jotain nyt ihan myymättä jää, annan tuotteita tuttaville tai vien johonkin kirppiken keräyslaatikkoon. Ei noita nyt yleensä paljoa jää. 2
ole lähtenyt lainkaan tuollaisilla rahasummilla, paljon paljon väehmmällä! Nykyään sisäänostoihin menee semmoinen 60-80 000€, mutta ei tuolloin alkuvuosina.
2
Aika paljon rahaa niellyt sun kauppa, onko ekalla vastaajalla samoin? Itse ajattelin että kymppitonnilla pääsisi hyvinkin alkuun, mutta ehkä ei mietitä samaa alaa. Voinko kysyä suunnilleen, millä alalla olette? ap
nostanut tonnien palkkaakaan? Kun ostot alkaa olla 100 000 per vuosi, voi kauppa jo tuottaakin. Paljonko tienaat?
Mutta se sanottakoon, etten asu Suomessa.
ap
Muta olen kaffepaussilla joten kysele nopsaan.