Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman kade, miten helppoa kahden kodin vanhemmalla lähteä reissuun!

Vierailija
06.02.2013 |

Kaikella kunnioituksella tähän ratkaisuun päätyneille.. Jos lapset tasaspuolisesti molemmilla, miten helppoa vaan lähteä kumppanin kanssa kahden:)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän just elämässä tärkeintä onkin...

Kyllä olen onnellinen omasta perheestäni jossa on kaksi huoltajaa.

Vierailija
2/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin onnellinen ydinperheestäni, mutta tuota helppoa reissaamista kahdestaan kadehdin. Sekä vapaita viikonloppuja joskus, kun olen väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on erottu ja tilanne ei se ihanne ydinperhe ole, niin miksi ei löytäisi niitä hyviä puolia asioista. Positiivisuutta elämään naiset :)

Vierailija
4/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko viikonloppureissuja?

Meillä esimerkiksi minulla on joka toinen talviloma ja joka toinen hiihtoloma. Jouluna en lähde koskaan reissuun ja ja nyt on ensimmäinen hiihtoloma lapsivapaa koska talvilomaviikkoni ei mennyt etelänmatkaan lasten kanssa. Mutta ei olisi reilua lähteä reissuun ilman lapsia.

Vierailija
5/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisena. Heillä monta lasta ja joka toinen viikonloppu ovat kahdestaan. Viettävät aikaa kahdestaan, kavereiden kanssa, reissaavat jne.

Vierailija
6/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tuo tuottaa kyllä iloa. Lisäksi lapsi pääsee useammin reissuun kun molemmissa kodeissa tehdään myös perhematkoja. Kaikki voittaa.

Vierailija
7/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasi miehen, jolla oli samanikäinen lapsi kuin hänellä, molemmilla siis 8v poika. Joka toinen vkl molemmat lapset heillä ja joka toinen viikoloppu oli vapaa. Kävivät elokuvissa, syömässä ja olivat kaksin. Hehkutti tätä kaikille miten ihanaa.

Ja sitten.. hankkivat sen yhteisen lapsen.

Miksi?? Olisivat nyt vain nauttineet.

Vierailija
8/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin yhden kodin kuin kaksi.

Vierailija
9/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi voinut elää yhdessä äidin ja isän kanssa, ja kaikki olisivat onnellisia. Mutta jos se ei ole mahdollista, voi yrittää nähdä asiassa myös hyviä puolia.

Kuten kesälomat. Koululaisen vanhemmat voivat ottaa lomat eri aikaan, kun eronneiden vanhempien ei ole tarvetta saada keskenään perheen yhteistä lomaa. Ja lapsi saa olla kymmenen viikon kesälomansa äidin ja isän kanssa.

Vierailija
10/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kesälomat. Koululaisen vanhemmat voivat ottaa lomat eri aikaan, kun eronneiden vanhempien ei ole tarvetta saada keskenään perheen yhteistä lomaa. Ja lapsi saa olla kymmenen viikon kesälomansa äidin ja isän kanssa.

siten kun on ne uudet puolisot ja heidän lomansa, niin päätäpä siinä exäsi puolesta milloin sen kuuluu pitää lomaa. Kun hänen nyxänsä ei välttämättä saa töistään lomaa just silloin.

Vierailija
11/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ei tarvii joka viikko vaihtaa kotia ja murehtia vanhempien eroa kuin se, että pääsen mahdollisimman helposti reissuun...

Ja mieluiten matkustan koko perheen voimin, niin että lapsikin näkee maailmaa.

Vierailija
12/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten kun on ne uudet puolisot ja heidän lomansa, niin päätäpä siinä exäsi puolesta milloin sen kuuluu pitää lomaa. Kun hänen nyxänsä ei välttämättä saa töistään lomaa just silloin.

päteekin vai sellaisiin eronneisiin vanhempiin, joille oma lapsi on tärkeä ;)

Vierailija
13/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ei tarvii joka viikko vaihtaa kotia ja murehtia vanhempien eroa kuin se, että pääsen mahdollisimman helposti reissuun...

ja olen muuten järjestänyt niin, että lapsilla on aina ollut ja tulee olemaankin koko kesä lomaa. Ei siihen avioeroa tarvita :)

Vierailija
14/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen muuten järjestänyt niin, että lapsilla on aina ollut ja tulee olemaankin koko kesä lomaa. Ei siihen avioeroa tarvita :)

Ja jos on, onko sitten sitä perheen yhteistä lomaa? Lähinnä opettajat ja kotiäidit/-isät voivat järjestää molemmat...

Vierailija
15/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeämpää se, että lapsen ei tarvii joka viikko vaihtaa kotia ja murehtia vanhempien eroa kuin se, että pääsen mahdollisimman helposti reissuun...

jokainen ajattelisikin positiivisesti eikä kateellisesti tai muita arvostelleen? Ajateltaisiin vain, että eri tilanteissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Yllätys, yllätys, avioeroissakin voi olla hyvät puolensa, ap:n mainitsema tilanne yhtenä niistä.

Vierailija
16/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on, onko sitten sitä perheen yhteistä lomaa? Lähinnä opettajat ja kotiäidit/-isät voivat järjestää molemmat...

molemmat osittaisella hoitovapaalla, ja siis aina jompikumpi on kotona, oli koulu tai loma-aika. Kesälomaa on yhdessä 4 viikkoa koko perheen kesken. Ei olla kotiäitejä eikä opettajia.

Vierailija
17/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa pitkän loman niin ydin- kuin eroperheessäkin. Tosin aina ei ole mahdollista ottaa lomia eri aikoihin, joillakin ihan työnantaja sanelee tahdin. Ei voi itse päättää, voi vain toivoa lomaansa.

Itse olen viikko-viikko-äiti. En minä tätä lapsilleni halunnut. Halusin heidän voivan kasvaa ydinperheessä, vaan ihan kaikkea ei voi ite päättää ja säätää.

En reissaa ei-lapsiviikoilla, sillä haluan reissata lasteni kanssa. On muuten aika vaikea tehdä viikon etelänreissu, juuri niin, että lapset on mulla. Sanelee aika paljon, miltä matkanjärjestäjältä voi matkansa ottaa. Ja sittenkin pitää pyytää exältä joustoa, ei pysty sunnuntai-ilta kuuden jälkeen - sunnuntai-ilta ennen kuutta -matkaa järjestämään tosta noin vain. Ainakaan, kun asuu täällä periferiassa. Ydinperheessähän viikon reissuun voidaan monesti laskea yhdeksän päivää, kun voi ottaa sen edeltävän viikonlopunkin laskuihin mukaan.

Samahan se olisi omissa reissuissa. Pitää laskea, miten päivät sattuu niin, että lapset on toisessa kodissaan.

Kyllä minä ottaisin sen ydinperhe-elämän, jos valita voisin.

Vierailija
18/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ydinperheessä. Ja oikein ihanaa on. Otetaan tietysti se lapsikin mukaan...

Vierailija
19/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka toinen vuosi minulla juhannuksesta kolme viikkoa lasten kanssa ja exällä sen jälkeen kolme viikkoa, joka toinen vuosi toisinpäin. Nyxän loma ei vaikuta, miehelle jää vielä kaksi viikkoa lomaa tuon kolmen viikon yli ja voi viettää sen nyxän kanssa kaksisteen.

Vierailija
20/22 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kolme kertaa vuodessa ulkomaille, useimmiten viikoksi tai kahdeksi, ja otamme kaikki kolme lasta aina mukaan. Ei tulisi mieleenkään jättää lapsia kotiin etävanhemmalle, lapset eivät tällöin pääsisi koskaan minnekään.

Minulla on kaksi koululaista edellisestä avioliitosta ja nykyisen miehen kanssa yksi yhteinen lapsi. Omat lapseni ovat isällään vain joka toinen viikonloppu ja kesälomalla muutaman viikon (tällöinkään emme matkustele mieheni kanssa kahdestaan, emme edes ennen yhteisen lapsemme syntymää).

Lasten kuuluu päästä mukaan matkoille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän