Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunan hinta noussut 50 prosenttia.

Vierailija
06.02.2013 |

Alkuvuodesta. Järkyttävää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sen kilohinta nyt on, alle euron?

Vierailija
2/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat halvemmalla perunaa kun kasvatat itse, voit myydä vaikka äidillesi loput niin kalliilla tai halvalla kuin haluat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato oli huono, perunat pieniä ja ei niin hyvälaatuisia. Toivottovasti sais tuontiperunoita pian... Nyt olen vielä kalliimmalla käynyt ostamassa torilta, tutulta myyjältä.

Vierailija
4/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata oma viljelypalsta nyt heti kesäksi

Saat halvemmalla perunaa kun kasvatat itse, voit myydä vaikka äidillesi loput niin kalliilla tai halvalla kuin haluat

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/ministerio-kieltaa-perunan-k…

Etkö noudata direktiivejä?

Vierailija
5/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai se näkyy hinnassa. ei kaikki hinnankorotukset ole 'suurta salaliittoa' pientä kuluttajaa vastaan

Vierailija
6/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla saa suoraan tilalta 40 senttiä kilo. Voi raukkoja kaupunkilaisia jälleen kerran, sääliksi käy.

Vierailija
7/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kilo perunoita maksaa siellä muutaaman kymmenen senttiä vähemmän, hmm?

Njää..:D

Vierailija
8/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kilo perunoita maksaa siellä muutaaman kymmenen senttiä vähemmän, hmm?

Njää..:D

Vierailija
9/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hajuakaan mitä perunan kilohinta on ollut tai mitä se nyt on. Ja kyllä, syömme perunaa, mutta ei vain ole ikinä tullut katsottua sitä hintaa kovinkaan tarkkaan...

Vierailija
10/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Karppi

Vierailija
11/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi oli aprillijuttu tuo , olisin kyllä rikkonut lakia ja kasvattanut salaperunoita, itsekasvatetut ovat niin hyviä.

Vierailija
12/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen Tieto Toimisto paljastaa syyn perunan hintaan: Katainen on hintaa nostanut, että riittää rahaa Kreikkaan annettavaksi. PTT jatkaa, että maahanmuuttajilla on kyllä Suomessa ilmaiset perunat.

Vierailija
13/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pikkasen enemmän perunastaan niin maksan ilomielin. Voihan sitä aina siirtyä makarooniin jos peruna tuntuu liian kalliilta.

Vierailija
14/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat on pahoja, lihottavia ja vähäravinteisia. Kuka niitä nyt haluaisi syödä.

Vierailija
15/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään perunaa aika usein, emmekä silti liho. Teemmekö jotain väärin?

Vierailija
16/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on tosi monipuolinen ja hyvä ruoka-aines. Mikään ei ärsytä enemmän, kun kauppojen myymä "yleisperuna". Mikä ihmeen lajike se on? Olen maanviljelijän tytär, ja kyllä jokaisella lajikkeella on oma nimensä ja oma muotonsa, makunsa, kiinteytensä, istutus - ja nostoajankohdat. Eihän ole olemassa yleislihaa, yleiskukkia, yleisjuustoa, yleismakkaraa yleiskalaa...

Vierailija
17/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on tosi monipuolinen ja hyvä ruoka-aines. Mikään ei ärsytä enemmän, kun kauppojen myymä "yleisperuna". Mikä ihmeen lajike se on? Olen maanviljelijän tytär, ja kyllä jokaisella lajikkeella on oma nimensä ja oma muotonsa, makunsa, kiinteytensä, istutus - ja nostoajankohdat. Eihän ole olemassa yleislihaa, yleiskukkia, yleisjuustoa, yleismakkaraa yleiskalaa...

Itse käytän kahta lajiketta. Toista silloin kun keitän perunat höyryssä ihan vaan muun ruoan lisukkeeksi.

Toinen laatu on jauhoisempi ja sitä käytän muussiin, kiusauksiin, keittoihin ja uunissa.

Vierailija
18/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovin harvinaista vielä ole!

Vierailija
19/19 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva syö enää perunaa ja hyvä niin

se kuitenkin ole aikamoinen enemmistö perheistä, joissa sitä perunaa syödään. Hyvä ja halpa peruselintarvike, pitää nälän poissa, muuntuu monensorttiseksi ruuaksi, maukas, ja varsinkin kesällä taivaallinen herkku. Toivottavasti tuottajat saavat jotain tästä hinnankorotuksesta, mielestäni peruselintarvikkeet ovat Suomessa ihan järisyttävän halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän