Millainen äiti kutsuu poikaansa pikkumieheksi
Kommentit (38)
joka kutsuu esikoistaan esikoksi (kusuuko kukaan toista lasta tosikoksi?) ja miestään isännäksi, syntymätöntä lasta masuasukiksi, tytärtään (meidän pikku) neidiksi.
Samassa perheessä mies saattaa kutsua vaimoaan emännäksi tai vääpeliksi ja sanoa olevansa iltalomalla kun on tapaamassa ystäviään.
kun ymmärrän, että ihmisiä on moneen junaan. Tämä palsta kyllä saa itsetunnon kohoamaan kohisten kun voi verrata itseään ihmisiin, jotka keksivät ongelmia jopa siitä millaisia lellittelynimiä toiset lapsistaan käyttävät. Ah, rakastan tätä palstaa. :D Alan tästä lähtien kutsumaan lapsiani pikkumiehiksi, vaikken niin tähän asti ole koskaan tehnyt.
Meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä, YÖÖÖÖK!!!
että kaikki alle viistoistavuotiaat on läppejä. Jos ei jälkikasvuaan sano läpiksi niin son jotenki mielenvikanen tapaus. En ihmettele, vaikka on kaikkia kouluampumisia ja muita tämmösesä maailmasa, josa ei osata enää läppiä läpiksi sanoa.
että ketjun ap kutsuu miestään/ "pikkumiehen" isää "isähahmoksi". Tuohon en ole ennen törmännyt. :DD
Äitihahmo
ihminen pohtii tämmöstä? Joku totaalisen nolife?
mua vaan huvittaa nää pikkumiehittelyt ja pikkuneidittelyt. Jollain tapaa siinä ylikorostetaan sukupuolta, eiks tytär ja poika riitä.
Tää oli mun eka avaus tällä palstalla, ja olis varmaan pitänyt laittaa tusina hymiöitä ja *virn* *virn*ejä, etten olisi heti saanut nipottajan leimaa virtuaaliseen otsaani.
Tämäkin asia olisi muodostunut paljon riemukkaammaksi keskusteluksi työpaikan kahvitauolla. I rest my case.
ihminen pohtii tämmöstä? Joku totaalisen nolife?
mua vaan huvittaa nää pikkumiehittelyt ja pikkuneidittelyt. Jollain tapaa siinä ylikorostetaan sukupuolta, eiks tytär ja poika riitä.
Tää oli mun eka avaus tällä palstalla, ja olis varmaan pitänyt laittaa tusina hymiöitä ja *virn* *virn*ejä, etten olisi heti saanut nipottajan leimaa virtuaaliseen otsaani.
Tämäkin asia olisi muodostunut paljon riemukkaammaksi keskusteluksi työpaikan kahvitauolla. I rest my case.
ap
parempi puolisko tai hallitus, kun puhutaan vaimosta. Yöks.
olen kyllä kutsunut veljenpoikaa pikkumieheksi ja pikku-ukoksi. Poika on suloisella tavalla vanhan ukkelin näköinen. :) Ei mieheydessä tai naiseudessa omasta mielestäni ole mitään vikaa, miksei sitä voisi siis ääneen sanoa.
Mites ap suhtautuu sanaan 'pikkuihminen'? Onko sekin kielletty / WT?
Omaa 1-vuotiastani on kutsuttu ihaillen "pikkuämmäksi", enkä osannut loukkaantua, vaikken erityisesti ämmä-sanasta välitäkään.
PLUS, sanon aviomiestäni silloin tällöin isännäksi ja se kutsuu mua toisinaan emännäksi, VAIKKEI MEILLÄ OLE EDES MAATILAA. Kyse on elävästä ja toistoa välttävästä kielenkäytöstä. Bonuksena tulee tietysti se, että joku uuvatti ottaa siitä nokkiinsa. :P
Poika toki jo 9-vuotias, mutta perheen ainoa lapsi, ja sen kyllä huomaa! Aina sanottu pikkumieheksi. Ja edelleen kysellään, "onko sinulla pissahätä?" Uskomatonta lässytystä!
Mutta siis, selittävä tekijä tuolle vanhemman, äidin, käytökselle on tuo kurja ainokaisuus.
Pojilla on samanlaiset liekkipaita ja maastohousut kuin isällään, niskassa takatukka tai ainakin sellainen piiiiitkä soiro, jota äiti ei ole halunnut leikata kun se on niin söötti äidin mielestä, päässä ISÄNTÄ-pipot tai lippikset. Koko porukalla on kova ääni, etenkin äidillä joka huutaa käheästi sinne tänne juoksentelevia poikiaan kasaan, kanaemomäistä ylpeyttä tiukkuen. On niin mageeta olla kukkolaumassa ainoa kana.
Että kusettaako / paskattaako sua, jolppi?
Poika toki jo 9-vuotias, mutta perheen ainoa lapsi, ja sen kyllä huomaa! Aina sanottu pikkumieheksi. Ja edelleen kysellään, "onko sinulla pissahätä?" Uskomatonta lässytystä!
Mutta siis, selittävä tekijä tuolle vanhemman, äidin, käytökselle on tuo kurja ainokaisuus.
pikkumieheksi samoin poikiani, miestäni en ole sanonut isännäksi kuin jossain kutsuilla joissa hän siis on ollut todella isäntä.
Pojilla on samanlaiset liekkipaita ja maastohousut kuin isällään, niskassa takatukka tai ainakin sellainen piiiiitkä soiro, jota äiti ei ole halunnut leikata kun se on niin söötti äidin mielestä, päässä ISÄNTÄ-pipot tai lippikset. Koko porukalla on kova ääni, etenkin äidillä joka huutaa käheästi sinne tänne juoksentelevia poikiaan kasaan, kanaemomäistä ylpeyttä tiukkuen. On niin mageeta olla kukkolaumassa ainoa kana.
Mulla kotona 2 myyryläistä ja ovat jo koululaisia. Naapuri kutsui lastansa lintuseksi.
Ei minun mielestäni 9-vuotiaalta tarvitse kysyä yhtään mitään tuohon asiaan liittyvää! Meillä tuon sukulaispojan kanssa samanikäinen poika, eikä tulisi mieleenkään kysyä siltä lässyttäen, että onko sillä pissahätä. Ensinnäkin 9-vuotiaan PITÄÄ osata ihan itse mennä vessaan jos tarve on, ja toisekseen jos alkaisin siltä kylässä tuollaista kysellä (kuten tämä sukulaisnainen), niin meidän poika nolostuisi aivän täysin. Ja ihan aiheesta!
Mutta meillä onkin useita lapsia, pienempiä kuin tämä 9-vuotias, joten minun ei tarvitse pitää isoa poikaa vauvan tasolla, vaan olen voinut siirtää hoivaviettini pieniin lapsiini, jotka tuontyyppistä huolenpitoa tarvitsevat. Tämä sukulaisnainen valitettavasti ei voi sitä tehdä, kun mies ei suostu.
Yhtä vastenmielinen on sellainen jonka tytär on aina "meidän neiti". Voi helvetti.
Makes perfect sense.