Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä kerätä omaisuutta, jos ei ole lapsia?

Vierailija
01.05.2025 |

Kaikki perintö menee kuitenkin valtiolle.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä, ellet keksi hyvää testamentin kohdetta etkä halua jättää mitään sisarustesi lapsille. Mutta ainahan voit käyttää kaikki rahasi itse.

Vierailija
2/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuuden kartuttaminen on järkevää myös ihan itselle ja turvatakseen oman elämänsä vanhuuden/aikaisen eläköitymisen/sairauden varalta. Helpottaa kummasti kun vaikkapa elämää helpottavia palveluita voi ostaa säästöillä tai terveyspalveluita yksityiseltä sairastuessasi. 

jos mammonaa vielä on elämän loppuhetkillä, voi miettiä olisiko joku itselle merkityksellinen kohde tai henkilö testamentin saajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne tulee eteen jos on vieraannutetut lapset. Ei ole mitään ideaa kerätä maallista mammonaa. 

Vierailija
4/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän ja sijoitan itseäni varten. Aina voi joutua työttömäksi tai sairastua. Eläke on aikanaan paljon palkkaa pienempi, vaikka aikaa tuhlata on tuplasti. Ja vaikken minä niitä rahoja tarvitsisi, kyllä perilliseni niille käyttöä keksivät.

Vierailija
5/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia mutta jos ei olisi, en todellakaan säästelisi turhan takia. Ehkä nyt pienen summan säästötilillä pahan päivän varalle, mutta muutoin nauttisin elämästä ja ostaisin mitä haluan. 

Vierailija
6/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerään omaisuutta eläkepäiviä ja vanhuutta ajatellen. Onpa sitten jotain millä maksaa eläminen. Eläkkeen varaan on nimittäin turha laskea mitään. 

Ja saattaahan sitä tarvita jo aiemminkin jos tulee sairautta tai työttömyyttä.

Ja jos käy niin, että lähtö tulee ennen kuin ehdin omaisuutta itseeni käyttää ja valtio kuittaa potin, niin eipä se minua siinä vaiheessa enää paljon harmita. 

Vierailija
7/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan kerää omaisuutta perillisille, vaan itselleen, omaa tulevaisuutta varten. Sairautta, työttömyyttä, eläkettä... Etenkin KUN ei ole lapsia, on tärkeää olla varoja joilla voi ostaa palveluja tulevaisuudessa, kun ei ole lapsia  auttamassa. 

Vierailija
8/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkeä ainakin silloin, jos haluaa luovuttaa omaisuutensa yksityiselle hoivakodille.

Vierailija
9/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lapsi on ruvennut juopoksi, narkkariksi, uhkapeluriksi, ym, että ei näiden toimintojen tukeminen oikein lohduta.

Vierailija
10/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käyttää varani itseeni ja omaan elämiseeni, on toki testamenttikin olemassa.

Vierailija
11/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on järkeä. Ei omaisuutta kerrytetä perintöä varten, vaan elämää varten. Elämässä voi sattua kaikenlaista ja varakkaana on helpompi pärjätä kuin köyhänä. Testamentilla voi itse valita, minne se ylijäänyt omaisuus menee kuoleman jälkeen. 

Vierailija
12/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä, ellet sitten halua lahjoitusta tehdä jollekin, kuten valtiolle.

Vierailija
13/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset perivät lapsettoman tai jos ei ole sisaruksia niin vanhemmat perii lapsettoman.

Näitä lapsettomia on vaikka kuinka paljon, niin älä vaivaa päätäsi tällä asialla.

Saa sitä kerätä kukin mitä lystää.

Ja lapseton saa tehdä testamentin kuten kuka tahansa. Sen omaisuuden voi testamentata vaikka naapurin Pirkolle.

Vierailija
14/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan kerää omaisuutta perillisille, vaan itselleen, omaa tulevaisuutta varten. Sairautta, työttömyyttä, eläkettä... Etenkin KUN ei ole lapsia, on tärkeää olla varoja joilla voi ostaa palveluja tulevaisuudessa, kun ei ole lapsia  auttamassa. 

Se ei ole mikään automaatio,  että lapset auttavat. Ei sen varaan voi laskea, vaan ihan jokaisen tulee varautua pärjäämään omillaan. 

Vierailija
15/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi tarkoittaa isompaa omaisuutta, joka jäisi eläkeiän ja mahdollisten saiarasteluitten jälkeenkin vielä ylimääräisenä.

Vierailija
16/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiertää maailmaa, käydä Suomessa kylpylöissä, nainen jos on niin kauneushoitolat. hieronta, kasvo- jalka hoidot, ehkä nk kauneusleikkaus jos yläluomi riippuu. Käydä syömässä hienoissa paikoissa. Käydä vaikka Milanossa oopperassa. Hemmottelulomia. Testamentata vaikka jos asuu esim Hgissä niin HUSille. tai yms

Vierailija
17/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taisi tarkoittaa isompaa omaisuutta, joka jäisi eläkeiän ja mahdollisten saiarasteluitten jälkeenkin vielä ylimääräisenä.

Sen voi käyttää vaikka matkusteluun tai mikä nyt kenellekin on tärkeää. 

Vierailija
18/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiertää maailmaa, käydä Suomessa kylpylöissä, nainen jos on niin kauneushoitolat. hieronta, kasvo- jalka hoidot, ehkä nk kauneusleikkaus jos yläluomi riippuu. Käydä syömässä hienoissa paikoissa. Käydä vaikka Milanossa oopperassa. Hemmottelulomia. Testamentata vaikka jos asuu esim Hgissä niin HUSille. tai yms

Kyllä mieskin voi käydä kauneushoitolassa, hieronnassa jne. Ei ole naisten yksinoikeus. 

Vierailija
19/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokoti saattaa ottaa osan jos pieni eläke. Tai sitten jos tulee kotona toimeen, siivooja, ruoat tuottaa jostain tai käydä ravintolassa syömässä ne

Vierailija
20/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä, miksi ei olisi järkeä? Elämä on keskimäärin mukavampaa varakkaana kuin varattomana. Itse kerrytän omaisuutta nimenomaan siksi, että voi tehdä mitä haluan miettimättä, onko minulla siihen varaa. Testamentti takaa sen, että perintöni ei mene valtiolle.