Katsoiko joku Ajankohtaisen kakkosen syömishäiröjutun?
Tuli vaan mieleen siitä "anoreksian" takia työkyvyttömyyseläkkeelle jääneestä 47v naisesta.
Miten oli jo kolmen lapsen isoäiti? Ei näyttänyt anorektikolta, joten miksi lääkärit olivat kieltäneet urheilun? Ja muutenkin vaikutti todella katkeralta, mutta eikö anoreksia olekin mielisairaus..
Kommentit (13)
mullakin diagnosoitu anoreksia. Enkä ole ollutBMI:n mukaan alipainoinen nyt olen sen mukaan jopa ylipainoinen. Mulla siihen liittyy myös ahmimishäiriö-kausia ja anoreksia on muutenkin enemmän ajatuksen tasolla. Kukaan ei ulkonäöstäni varmasti ikinä uskoisi, että omaan diagnoosin.
mullakin diagnosoitu anoreksia. Enkä ole ollutBMI:n mukaan alipainoinen nyt olen sen mukaan jopa ylipainoinen. Mulla siihen liittyy myös ahmimishäiriö-kausia ja anoreksia on muutenkin enemmän ajatuksen tasolla. Kukaan ei ulkonäöstäni varmasti ikinä uskoisi, että omaan diagnoosin.
Oletko katkera ja syytät sairaudestasi esimerkiksi lääkäreitä?
Miten niin katkera?
on ollut pitkään anoreksia, tai aiemmin ollut todella laiha (lähellä kuolemaa yms.) niin se voi vaikuttaa kehoon pysyvästi.
Tulee osteoporoosia ja muuta mukavaa, minkä takia se liikuntakin voi olla kielletty.
En siis tiedä tuosta tapauksesta, mutta pysyviä vaikutuksia voi olla, vaikka juuri nyt ei näyttäisikään laihalta.
että painoindeksi oli alimmillaan 16? 16??? Oikeasti? Mitä painoa tuo tarkoittaisi 165 cm pitkällä naisella?
Mun kaverilla on kolme lasta, luovutetuilla munasoluilla.
Ja toisekseen, anorektikko saattaa välillä ihan lihota, ja menkat saattavat tulla...
Tuli vaan mieleen siitä "anoreksian" takia työkyvyttömyyseläkkeelle jääneestä 47v naisesta. Miten oli jo kolmen lapsen isoäiti? Ei näyttänyt anorektikolta, joten miksi lääkärit olivat kieltäneet urheilun? Ja muutenkin vaikutti todella katkeralta, mutta eikö anoreksia olekin mielisairaus..
hänhän sanoi ettei saisi harrastaa liikuntaa jossa syke nousee korkealle. Mulla sama juttu mutta harrastan kuitenkin.
eikä painokaan aina putoa alipainoiseksi. Siskollani oli anoreksia, alkoi kun oli ylipainoinen. Söi selkeästi liian vähän ja laihtui, muttei koskaan päätynyt alipainoiseksi ja kuukautisetkin tulivat. Meni kausissa, välillä ratkesi syömään kaikenlaisia herkkuja, välillä paastosi, mutta usein söi omien sanojensa mukaan 600-800 kcal päivässä. Siinä vaiheessa kun alipaino alkoi olla kilon, parin päässä oli jo tajunnut että on sairas, hakenut apua ja taisteli anorektisia ajatusmalleja vastaan.
Useinhan tosiaan anoreksia diagnosoidaan vasta kun on pahasti alipainoinen, mutta toisaalta jos normaalipainoinen saa päivän ruuista saman verran energiaa kuin parista voileivästä, niin ei ei sekään tervettä ole. Hullua on se, etät tyyppi voi olla anorektinen ilman diagnoosia pitkäänkin, ja vaikka käytöksesäs mikään ei ole muuttunut niin diagnoosin saa vasta kun paino on pudonnut tarpeeksi alas vaikka mikään muu ei olisi muuttunut.
Osa anorektikoistahan kokee että ovat huonoja ja epäonnistuneita anoreksiassa jos eivät päädy sairalloisen laihoiksi :/
Eikö anorektikoilla lopu kuukautiset? Miten siis voi tulla raskaaksi
että painoindeksi oli alimmillaan 16? 16??? Oikeasti? Mitä painoa tuo tarkoittaisi 165 cm pitkällä naisella?
ja siksi käveli kepeillä eli hänellä oli ilmeisesti aliravitsemuksen aiheuttama osteoporoosi ja ns. vanhuksen kroppa.
Työkyvyttömyyseläke sen takia???
Ei varmaan ole ko. ihmisen elämä herkkua, eläkkeellä tai ei... mikä sunkin kysymyksen pointti on? Haluaisitko itse olla niin sairas, että joutuisit nyt eläkkeelle...
ja siksi käveli kepeillä eli hänellä oli ilmeisesti aliravitsemuksen aiheuttama osteoporoosi ja ns. vanhuksen kroppa.
katsotaan ajankohtaisesti, kakkoseen.