Haluan erota, koska en jaksa enää näitä naisiin kohdistuvia paineita
Keski-ikäinen nainen, varsinkin, jos ei ole ihan timmi, kaunis, seksikäs ja ikäisekseen nuorekas, alkaa olla näkymätöntä kalustoa, josta olisi hyvä päästä eroon. Työpaikoilla, parisuhteessa, kaikkialla. Itse olen tullut siihen tulokseen, että kaikkein paras tapa suojautua katkeruudelta ja pettymyksiltä parisuhteessa on erota, koska jossain vaiheessa se puoliso menee kuitenkin. Miksen siis kaikessa ystävyydessä lopeta suhdetta ja ala elää kaikista ulkonäköpaineista vapaana? Ei tarvitse enää trimmata alapäätä, ei yrittää laihduttaa ja keikkua koroissa ja meikeissä, peitellä huonoja puoliaan ja yrittää olla viehättävä ja seksikäs ja kekseliäs sängyssä ja peittää harmaita hiuksia ja ottaa silikonit jne... vaan vapautua kaikista paineista ja olla vaan tavallinen keski-ikäinen nainen, sinkku ja tyytyväinen ja rentoutunut.
Ero alkaa tuntua todella houkuttelevalta vaihtoehdolta tässä yhä kovemmassa ulkonäkökeskeisessä kilpavarusteluyhteiskunnassa. Luovutan mieheni nuoremmalle, joka vielä jaksaa.
Kommentit (40)
aloitus kajahtaa.
Yhteiskunta asettaa paineita ja pitää erota.
yritä mitään, eikä ole paineita. Enkä usko hetkeäkän että mieheni ryhtyisi minua vaihtamaan nuorempaan ja timmimpään, on meidän suhde hiukan syvemmällä tasolla.
Ja sitäpaitsi, eipä tuo miehenikään ole mikään parikymppinen adonis.
se vetää alakuloiseksi. Mitä vanhemmaksi tullaan sitä varmemmin joudumme luopumaan jostakin jota nuorempana kykenimme vielä tekemään, esim. rajuimmista harrastuksista. Tulee kuulolaitetta, moniteholinssejä ja kremppoja sinne tänne. Se surettaa, masentaa ja elämänhalu voi kaikota.
Mutta kyllä miehillekin tulee samat paineet, vaikka jotenkin eivät "rupsahda" ihan samalla tavalla kuin naiset. Mutta silloin täytyy keksiä uusia juttuja tilalle, ja päästää vanhasta irti.
eiköhän suurin osa meistä keski-ikäisistä rehota omana itsenään. Katsele ympärillesi vaikka siellä uimahallissa!
Onk sun miehesi sitten niin vetävä adonis että naisia on jonossa odottamassa sen vapautumista?
Ihan tosi, mä en ole koskaan tuohon lähtenyt, tosiaankin rehotan omana itsenäni tyytyvisenä ukkoni kainalossa eikä mitään pelkoa että se mut johonkin vaihtais.
Ikää mulla 40+
Ei miehen käytös ole mitään aiheuttanut, vaan kun pitää silmät ja korvat auki, toki huomaa, mitkä odotukset naisia kohtaan on olemassa länsimaissa. Miksi jo nuoret naiset juoksentelevat kaikenlaisissa leikkauksissa, pidentävät yhdestä kohtaa ja lyhentävät toisesta, kauhistellaan ja paheksutaan niitä, jota eivät näin tee, kerrotaan juttuja toisten hoitamattomuudesta esim. täällä. Kaikki ne uimahallikeskustelut sun muut. Tuntuu kuin olisi kova taistelu käynnissä paikasta eturivissä. En jaksaisi elää niin, mutta jos haluaa nykyaikana miehen pitää, täytyy kyllä osallistua edes jonkin verran - tai luovuttaa. Itse haluaisin luovuttaa. Ihan kokonaan luovuttaa ja rehottaa omana itsenäni, lihoa rauhassa ne viisi kiloa ja olla vaan silmälasipäinen hiirulainen nykyisen yrittämisen sijaan.
Kiitos ihanista sanoistasi. Tunnistan itsekin olevani kriisissä. Mutta vaikka kuinka mietin, en haluaisikaan olla enää parrasvaloissa enkä sure menetettyä ulkonäköäni, eikä se nuoruusaika ollut niin ihmeellistä, että haikailisin sitä takaisin.
Mutta koen, että olisi miestä kohtaan väärin yhtäkkiä kulkea kulahtaneissa sloggi maxeissa. Aina ennen olen ostanut kauniita alusvaatteita, hajusteita, minulla on pitkät nätit hiukset ja meikkaan jne. Mutta koen sen kaiken yhä enemmän pakkona. Haluaisin rauhassa kulahtaa! Antaa harmaan tulla, ostaa mummokalsareita, rumia mutta mukavia rintsikoita, olla kotona virttyneissä verkkareissa, antaa karvojen kasvaa sinne, jonne Luoja niitä loi. Minulle tuo kaikki merkitsee rentoutumista, en tarvitse "itseni takia" mitään kaunista, pelkästään mukavaa, pehmeää, vaivatonta ja luonnollista.
Kenenkään ei tarvitse ihailla minua, en yhtään kaipaa ihailua, enkä vähääkään halua paineita olla jotain nuorta ja hyvinsäilynyttä ja viehättävää ja haluttavaa. Haluan vanheta rauhassa, eikä haittaa, vaikka näyttäisin ikäistäni vanhemmalta ja rumaltakin, jos se, että alkaa ikääntyä on rumuuden mittari. Mieheni varmaan kauhistuisi, jos alkaisin kulkea sellaisena kuin sisimmässäni nykyään haluaisin. Se olisi varmaan tavallaan petos.
Enkä ole ollut tällainen aina. Olin ennen kiinnostunut muodista, ulkonäköasioista, meikeistä, korkokengistä jne. Olen muuttunut, nyt tuo kaikki ei merkitse minulle mitään. Minusta on tullut uusi ihminen js kiihkeästi haluan vapautua kaikista naisiin kohdistuvista odotuksista.
Ettekö muut koe, että naisten elämä on kovin rajattua?
Koska en lähtöjäänkään ole alkanut tuohon kilvoitteluun. En ole ikinä kilpaillut ulkonäöllä kenenkään kanssa, laittaudun vain silloin kun huvittaa, ja kuljen just niin räjähtäneenä kuin huvittaa. Elän itselleni.
Ja tiedättekö, ihan samalla tavalla mulla on ollut vientiä. Koska olen mielenkiintoinen persoona. Olen itsevarma, eikä mua kiinnosta miellyttää ketään. En silti ole ylimieleinen tai tyly.
Ap. jos tunnet todella noin kuin tunnet, niin anna mennä. EI sinun ole mikään pakko yrittää olla kaunis, jos se ei itseäsi enää kiinnosta.
riitä niitä nuoria ja kauniita naisia, nämäkin kun yleensä haluavat nuoren ja komean miehen, paitsi jos vanheneva mies on pitänyt itsensä tosi hyvässä kondiksessa ja hänellä on valtaa ja rahaa.
etkä miehestäsi? Kummasti voisi elämä alkaa tuntua taas elämisen arvoiselta, kun ei hakisi täältä tai muualta netistä sitä arvostelua. Nimittäin itsellänikin välillä todella kurja olo ties minkä keskustelujen jälkeen, ja jos vaan keksisi itselleen muuta tekemistä kuin tänne tulemista, olisi olo paljon parempi. Tehdään yhdessä lakko?
miten ulkonäkö liittyy avioliittoon. Mä olen mieheni kanssa, koska hän on tosi upea tyyppi! Vanhenee, joo. On sillä masukumpu jo ja selkänahat alkaa rullaantua. Mitä sitten? Sen kanssa on kivaa!
Mies on mun kanssa samoista syistä. Se toki sattuisi, jos mies ei enää viihtyisi mun kanssa. Mutta jollain vaatteilla, hiuksilla tai vartalon kunnolla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.
Olettekohan te avioituneet oikeista syistä?
Niin harvassa ovat naiset,jotka säästyvät ulkonäköpaineilta tässä yhteiskunnassa.Täytyy olla todella hyvä,vahva itsetunto ja kokemukset ihmisistä pääosin positiivisia.Jos kuitenkin on joutunut petetyksi,ehkäpä useamman ihmisen toimesta ja monta kertaa ja vielä saanut huonon pohjan jolta ponnistaa jo lapsesta,se onkin eri juttu se.Vähättelyä,alistamista,pilkkaa,vailla kenenkään rakkautta.Jos ei kokemusta tästä,ei voikkaan ymmärtää.
me samanikäset jotka ollaan eronneita tai muuten yksinäisiä halutaan taas sitä parisuhdetta. Mutta sen saadakseen pitäisi olla tosiaan tuollainen yli-ihminen. Mutta ei se helppoa ole olla yksinkään. Yksinäistä ja katkeraa sekin, eli nauti nyt parisuhteestasi äläkä pilaa sitä omalla epävarmuudellasi. Tulevaisuudesta nyt ei kukaan tiedä muutenkaan. Mutta täytyy sanoa, että jos parisuhteessa kaikki on kunnossa, ei tuollaisia huolia kai pitäisi olla...miehesi käytöskö tekee sinut jollain tapaa epävarmaksi?
On täällä joku, joka ymmärtää elämän tätäkin puolta.
vaan parisuhteessasi. Kerro epävarmuuksistasi miehellesi. Jos et kelpaa sellaisena, kun olet, voi ero toki olla hyvä vaihtoehto. Mutta ei meidän kaikkien tarvitse nähdä tuota vaivaa, jotta oma mies kiinnostuisi.
Se menee juuri noin. Maailma on ulkonäkö keskeinen ja muuttuu yhä enemmän sellaiseksi. Kauneuskirurgia on saavuttanut tavikset ja itsensä kimpussa aherretaan, ja jopa missikisoista pääpalkinto on silikonirinnat, mitä ei olisi voinut 10 vuotta sitten kuvitellakaan. Vanhenevat naiset eivät saa edes leffarooleja paitsi jonain kauheina noita-akkoina, joille voi nauraa.
mutta sinun ja minun ei tarvitse olla.
me samanikäset jotka ollaan eronneita tai muuten yksinäisiä halutaan taas sitä parisuhdetta. Mutta sen saadakseen pitäisi olla tosiaan tuollainen yli-ihminen. Mutta ei se helppoa ole olla yksinkään. Yksinäistä ja katkeraa sekin, eli nauti nyt parisuhteestasi äläkä pilaa sitä omalla epävarmuudellasi. Tulevaisuudesta nyt ei kukaan tiedä muutenkaan. Mutta täytyy sanoa, että jos parisuhteessa kaikki on kunnossa, ei tuollaisia huolia kai pitäisi olla...miehesi käytöskö tekee sinut jollain tapaa epävarmaksi?
Se menee juuri noin. Maailma on ulkonäkö keskeinen ja muuttuu yhä enemmän sellaiseksi. Kauneuskirurgia on saavuttanut tavikset ja itsensä kimpussa aherretaan, ja jopa missikisoista pääpalkinto on silikonirinnat, mitä ei olisi voinut 10 vuotta sitten kuvitellakaan. Vanhenevat naiset eivät saa edes leffarooleja paitsi jonain kauheina noita-akkoina, joille voi nauraa.
kuin 80-luvulla. Kauneuskirurgia erottaa yhteiskuntaluokat toisistaan ja media kannustaa miehiä syrjähyppyihin nuorten naisten kanssa.
sinuun kohdistaa ulkonäköpaineita? Miehesikö?
Ulkopuolisten paineista ei tarvitse välittää.
Tai siis, ensin ajattelin että onpa hyvä olla jo yli kolmekymppinen naimisissa, ettei tarvitse olla koko ajan todistelemassa omaa markkina-arvoaan, mutta nyt nelikymppisenä tuntuu jo etten jaksa olla omankaan mieheni odotusten kohteena.
Eroan sitten kun lapset ovat vähän isompia.
kuin 80-luvulla. Kauneuskirurgia erottaa yhteiskuntaluokat toisistaan ja media kannustaa miehiä syrjähyppyihin nuorten naisten kanssa.
Jos mies jättää, ei elämä siihen lopu. Kukapa ulkonäkökeskeisen miehen kanssa haluaisi ollakaan.
Ei miehen käytös ole mitään aiheuttanut, vaan kun pitää silmät ja korvat auki, toki huomaa, mitkä odotukset naisia kohtaan on olemassa länsimaissa.
Miksi jo nuoret naiset juoksentelevat kaikenlaisissa leikkauksissa, pidentävät yhdestä kohtaa ja lyhentävät toisesta, kauhistellaan ja paheksutaan niitä, jota eivät näin tee, kerrotaan juttuja toisten hoitamattomuudesta esim. täällä. Kaikki ne uimahallikeskustelut sun muut.
Tuntuu kuin olisi kova taistelu käynnissä paikasta eturivissä. En jaksaisi elää niin, mutta jos haluaa nykyaikana miehen pitää, täytyy kyllä osallistua edes jonkin verran - tai luovuttaa. Itse haluaisin luovuttaa. Ihan kokonaan luovuttaa ja rehottaa omana itsenäni, lihoa rauhassa ne viisi kiloa ja olla vaan silmälasipäinen hiirulainen nykyisen yrittämisen sijaan.
aloitus kajahtaa.
Yhteiskunta asettaa paineita ja pitää erota.