Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään taas joku mamma kailotti asioitaan suureen ääneen bussissa (Hki/Vallila)

Vierailija
05.02.2013 |

Miksi siihen puhelimeen piti huutaa? Oliko tosiaan niin kiire saada selostaa muskarit ja iltapäiväkerhot kaikkien kuullen? Eikö siinä vaiheessa, kun linja alkoi pätkiä, olisi voinut luovuttaa? Pitikö vielä silloinkin mölistä sitä "kuuluuko? kuuluuko?", kun ei kerran kuulunut? Eikö osunut silmiin viimevuotinen kampanja, jossa vedottiin joukkoliikenteen käyttäjiin: Älä kailota!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten saanut suutas auki siellä paikan päällä? Ja sit pitää tulla tänne riehumaan? Käynti etelän julkisissa tekis sulle ihan hyvää. Suomalainen tapa möllöttää työpäivän jälkeen hiljaa julkisissa on jotain käsittämätöntä muun maalaisten silmissä. Jopa moukkamaista.

Vierailija
2/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin kaikki ovat niin masentuneita ja hiljaisia, että hyvä kun uskaltaa itse yskästä. Mitä väliä, jos ei jaksa kuunnella niin korvatulpat korviin. Eipä minua ole koskaan häirinnyt jos joku kailottaa puhelimeensa julkisissa. Enemmän ärsyttää ne masentuneet naamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä ei saa puhua matkan päältä, siellä missä sattuu soiton tullessa olemaan. Eikös se koko kännykän omistamisen IDEA ole, että sen avulla voi jutella puheluita milloin vain, esim. istuessaan turhan panttina bussissa...

No joo, huutaminen on tietysti asia erikseen, mutta ehkä siinä kävi vaan se vanha tuttu kämmi, että kun tuo nainen kuuli itse huonosti, vaistomaisesti korotti myös omaa ääntään.

Vierailija
4/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muun muassa asunut Turkissa ja siellä ainakin istutaan hiljaa bussissa. Matkapuhelimia ei Istanbulin sisäisissä busseissa saa käyttää ollenkaan. Enkä tietenkään alkanut keskeyttää kyseistä puhelua tänään, koska saattoihan se tietysti olla välttämätön ja tärkeä. Ajankohta oli muuten keskellä päivää, ei työpäivän jälkeen.

ap.

et sitten saanut suutas auki siellä paikan päällä? Ja sit pitää tulla tänne riehumaan? Käynti etelän julkisissa tekis sulle ihan hyvää. Suomalainen tapa möllöttää työpäivän jälkeen hiljaa julkisissa on jotain käsittämätöntä muun maalaisten silmissä. Jopa moukkamaista.

Vierailija
5/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressäni istuva kailotti ruotsiksi jotain puhelimeen, takana istuva hieroi jotain kauppoja puhelimessa. Ei mua häirinnyt, siinä ihan sujuvasti kuuntelin että miten heillä sujuu, tosin ruotsia en kunnolla ymmärtänyt. Mulla ei ollut mitään niin oleellista kesken, etten olis ehtinyt kailotusta kuuntelemaan.

Vierailija
6/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi ei ole kenenkään koti tai toimisto, jossa saa puhua ja käyttäytyä niin kuin haluaa, vaikka sattuukin olemaan luppoaikaa. Matkustajiin on vedottu, etteivät he kailottaisi, mutta asia ei vain mene perille. Ymmärtäisin, jos lapset metelöisivät, mutta tänäänkin se oli nimenomaan aikuinen äiti-ihminen, joka selosti asioitaan kaiken kansan kuullen. Luulenpa, että hän olisi häiriintynyt, jos muutkin olisivat ryhtyneet samanlaisiksi maailmannavoiksi siinä bussissa.

ap.

Jos niillä ei saa puhua matkan päältä, siellä missä sattuu soiton tullessa olemaan. Eikös se koko kännykän omistamisen IDEA ole, että sen avulla voi jutella puheluita milloin vain, esim. istuessaan turhan panttina bussissa...

No joo, huutaminen on tietysti asia erikseen, mutta ehkä siinä kävi vaan se vanha tuttu kämmi, että kun tuo nainen kuuli itse huonosti, vaistomaisesti korotti myös omaa ääntään.

Vierailija
7/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ero puhelimeen kailottamisessa on siihen että kaksi ihmistä kailottaa=keskustelee bussissa ..ja kyllä, ihan ääneen!

Häiritseekö sua ap kun puhun kaverini kanssa bussissa??

Vierailija
8/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että bussi olisi joku hiljaisuuden kappeli? Ehkä sun ei kannata bussilla kulkea, jos et ihmisten ääniä kestä. Mä ainakin tykkään bussissa puhua puhelimeen, koska kiireisenä ihmisenä se on melkeinpä ainoa aika päivästä, jolloin puhelimessa puhumiseen on aikaa. Mitäpä muutakaan siellä bussissa tekisin? Puhun ihan normaalilla äänellä, en koe, että pitäisi kuiskailla kuten jossain kirjastossa.

Vierailija
9/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi ei ole kenenkään koti tai toimisto, jossa saa puhua ja käyttäytyä niin kuin haluaa, vaikka sattuukin olemaan luppoaikaa. Matkustajiin on vedottu, etteivät he kailottaisi, mutta asia ei vain mene perille. Ymmärtäisin, jos lapset metelöisivät, mutta tänäänkin se oli nimenomaan aikuinen äiti-ihminen, joka selosti asioitaan kaiken kansan kuullen. Luulenpa, että hän olisi häiriintynyt, jos muutkin olisivat ryhtyneet samanlaisiksi maailmannavoiksi siinä bussissa. ap.

Jos niillä ei saa puhua matkan päältä, siellä missä sattuu soiton tullessa olemaan. Eikös se koko kännykän omistamisen IDEA ole, että sen avulla voi jutella puheluita milloin vain, esim. istuessaan turhan panttina bussissa... No joo, huutaminen on tietysti asia erikseen, mutta ehkä siinä kävi vaan se vanha tuttu kämmi, että kun tuo nainen kuuli itse huonosti, vaistomaisesti korotti myös omaa ääntään.

Vaan hoitaakseen puhelunsa. Aivan älytöntä kuvitella, että kaikki harmi on ihan sinua kohtaan suunnattu.

Jos SINUA ärsyttää toisten jutustelu, mitäpä jos ostaisit oman auton?

Tai vähintäänkin jos viitsisit sanoa hänelle heti, että "hei, anteeksi, mutta kaikki tässä bussissa joutuu nyt kuulemaan yksityispuheluasi, voitko vähän hiljentää...?"

Todennäköisesti ei huomannut ollenkaan puhuvansa kovaa.

Vierailija
10/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieruskaverin kanssa jutellaan ihan normaalisti, mutta kun on kännykkä, niin siihen huudetaan. Miksei voi puhua tavallisella äänellä? Miksi pitää sitten kun linja selvästikin on poikki, alkaa huutaa vielä kovempaa? Bussi ei ole hyvä paikka puhua kännykällä, koska tukiasema muuttuu koko ajan, mutta jos puhuu, niin ainakin pitäisi tajuta rajoitteet. On älytöntä huutaa puhelimeen, että mä en nyt kuule, kun mä oon bussissa.

ap.

mikä ero puhelimeen kailottamisessa on siihen että kaksi ihmistä kailottaa=keskustelee bussissa ..ja kyllä, ihan ääneen!

Häiritseekö sua ap kun puhun kaverini kanssa bussissa??

Vierailija
11/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n kaltainen valittaja joskus joutuu ihan todellisen ongelman eteen niin lopettaa nillittämisen joutavista.

Vierailija
12/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi ei ole kenenkään koti tai toimisto, jossa saa puhua ja käyttäytyä niin kuin haluaa, vaikka sattuukin olemaan luppoaikaa. Matkustajiin on vedottu, etteivät he kailottaisi, mutta asia ei vain mene perille. Ymmärtäisin, jos lapset metelöisivät, mutta tänäänkin se oli nimenomaan aikuinen äiti-ihminen, joka selosti asioitaan kaiken kansan kuullen. Luulenpa, että hän olisi häiriintynyt, jos muutkin olisivat ryhtyneet samanlaisiksi maailmannavoiksi siinä bussissa. ap.

Jos niillä ei saa puhua matkan päältä, siellä missä sattuu soiton tullessa olemaan. Eikös se koko kännykän omistamisen IDEA ole, että sen avulla voi jutella puheluita milloin vain, esim. istuessaan turhan panttina bussissa... No joo, huutaminen on tietysti asia erikseen, mutta ehkä siinä kävi vaan se vanha tuttu kämmi, että kun tuo nainen kuuli itse huonosti, vaistomaisesti korotti myös omaa ääntään.

Vaan hoitaakseen puhelunsa. Aivan älytöntä kuvitella, että kaikki harmi on ihan sinua kohtaan suunnattu.

Jos SINUA ärsyttää toisten jutustelu, mitäpä jos ostaisit oman auton?

Tai vähintäänkin jos viitsisit sanoa hänelle heti, että "hei, anteeksi, mutta kaikki tässä bussissa joutuu nyt kuulemaan yksityispuheluasi, voitko vähän hiljentää...?"

Todennäköisesti ei huomannut ollenkaan puhuvansa kovaa.

Todennäköisesti oli minäminä-jaminunlapsetensin-mamma.

Vierailija
13/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen puhelimeen piti huutaa? Oliko tosiaan niin kiire saada selostaa muskarit ja iltapäiväkerhot kaikkien kuullen?

olla soittavinasi jollekulle eli pidät kännykkää korvalla ja selostat, että tuossa edessä istuvalla naisella on pahat suonikohjut... ootas kun kuuntelen lisää... joo, eilisestä saakka ne ovat vaivanneet oikein rankasti... aikoo kuulemma mennä lääkäriin. Saa nähdä, meneekö samaan lääkäriin jossa sinä kävit toissa päivänä. :)

Vierailija
14/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hoitaakseen puhelunsa. Aivan älytöntä kuvitella, että kaikki harmi on ihan sinua kohtaan suunnattu. Jos SINUA ärsyttää toisten jutustelu, mitäpä jos ostaisit oman auton? Tai vähintäänkin jos viitsisit sanoa hänelle heti, että "hei, anteeksi, mutta kaikki tässä bussissa joutuu nyt kuulemaan yksityispuheluasi, voitko vähän hiljentää...?" Todennäköisesti ei huomannut ollenkaan puhuvansa kovaa.

Minusta tässä ketjussa eniten itsekkäältä vaikuttaa ap, joka katsoo asiakseen säädellä sitä, miten bussissa saa hänen armonsa läsnäollessa puhua.

Vierailija
15/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret määrät rahaa siihen Älä kailota -kampanjaan? Johtuiko se siitä, että minulla ei ole suurempia ongelmia? Mistä tiedät, mitä ongelmia minä ajattelin siinä bussissa tänään ja minne olin menossa? Onko bussimatkustaminen tarkoitettu vain niille, jotka haluavat huutaa puhelimeensa ja kuunnella muiden huutoa? Eikö ennenkin luettu kirjoja ja lehtiä, kun matkustettiin, eikä koko ajan tarvinnut olla soittelemassa jonnekin? Eikö äiti voisi jutella bussissa lastensakin kanssa?

ap.

Toivottavasti ap:n kaltainen valittaja joskus joutuu ihan todellisen ongelman eteen niin lopettaa nillittämisen joutavista.

Vierailija
16/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret määrät rahaa siihen Älä kailota -kampanjaan? Johtuiko se siitä, että minulla ei ole suurempia ongelmia? Mistä tiedät, mitä ongelmia minä ajattelin siinä bussissa tänään ja minne olin menossa? Onko bussimatkustaminen tarkoitettu vain niille, jotka haluavat huutaa puhelimeensa ja kuunnella muiden huutoa? Eikö ennenkin luettu kirjoja ja lehtiä, kun matkustettiin, eikä koko ajan tarvinnut olla soittelemassa jonnekin? Eikö äiti voisi jutella bussissa lastensakin kanssa?

ap.

Anna kaupungin pitää kampaanjaansa. Sä saat pian aivoverenvuodon jos revit joka asiasta pelihousus tuolla tavalla.

Sitäpaitsi tällä palstalla kailottaminen on kyseisen asian kannalta täysin turhaa. Jos olisit bussissa huomauttanut kailottajalle, niin asia olisi jo kunnossa, eikä sun tarvitsisi riehua palstalla. Palaute oikeaan osoitteeseen, eikös?

Vierailija
17/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kieltänyt, säädellyt, häirinnyt tms. Olin hiljaa ja yritin olla kuuntelematta toisen henkilökohtaisia asioita, vaikka se oli vaikeaa. Tässä ketjussa on ihmisiä, joita ärsyttää, että käytän oikeuttani ilmaista täällä mielipiteeni. Tutkimusten mukaan kuitenkin juuri puhelimeen kailottaminen koetaan ärsyttäväksi, minkä vuoksi oli se kampanjakin.

ap.

Vaan hoitaakseen puhelunsa. Aivan älytöntä kuvitella, että kaikki harmi on ihan sinua kohtaan suunnattu. Jos SINUA ärsyttää toisten jutustelu, mitäpä jos ostaisit oman auton? Tai vähintäänkin jos viitsisit sanoa hänelle heti, että "hei, anteeksi, mutta kaikki tässä bussissa joutuu nyt kuulemaan yksityispuheluasi, voitko vähän hiljentää...?" Todennäköisesti ei huomannut ollenkaan puhuvansa kovaa.

Minusta tässä ketjussa eniten itsekkäältä vaikuttaa ap, joka katsoo asiakseen säädellä sitä, miten bussissa saa hänen armonsa läsnäollessa puhua.

Vierailija
18/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikista ketjuista juuri tämä on turha/typerä/loukkaava.

ap.

ap.

Anna kaupungin pitää kampaanjaansa. Sä saat pian aivoverenvuodon jos revit joka asiasta pelihousus tuolla tavalla.

Sitäpaitsi tällä palstalla kailottaminen on kyseisen asian kannalta täysin turhaa. Jos olisit bussissa huomauttanut kailottajalle, niin asia olisi jo kunnossa, eikä sun tarvitsisi riehua palstalla. Palaute oikeaan osoitteeseen, eikös?

Vierailija
19/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut hankkivat kännykän, kun huutavat siihen niin että toisessa päässä kuultaisiin asia varmaan ilman puhelintakin? Kuuntele siinä sitten bussimatka kun Pirre selittää puolihuutoa peräpukamistaan ja kun Janipetterillä (poikansa) on kanssa!!

joo, ei puhuminen häiritse, KAILOTTAMINEN häiritsee, ihmisten intiimivaivoista kailottaminen vielä enempi ja sääliksi käy jos kailottavat toisten intiimiasioista. Joku julkisen paikan suodatin pitäisi ihmisillä olla.

Vierailija
20/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kyydissä joku enemmän tai vähemmän äänekäs. Tosin aamuisin meno on kuin huopatossutehtaassa kun ihmiset nuokkuu apaattisina. Itse en jaksa kauheasti kiinnittää huomioita muiden tekemisiin tai mesomisiin bussissa, jos nyt eivät ihan väkivaltaisiksi heittäydy. Jos jonkun kovaääninen huuto häiritsee ja kyseessä ei näytä olevan pultsari/narkkari, joka voi käydä kimppuun jos sille jotakin kommentoi, niin voihan sitä asiallisesti sanoa että vähän hiljempaa, pliis.