Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään taas joku mamma kailotti asioitaan suureen ääneen bussissa (Hki/Vallila)

Vierailija
05.02.2013 |

Miksi siihen puhelimeen piti huutaa? Oliko tosiaan niin kiire saada selostaa muskarit ja iltapäiväkerhot kaikkien kuullen? Eikö siinä vaiheessa, kun linja alkoi pätkiä, olisi voinut luovuttaa? Pitikö vielä silloinkin mölistä sitä "kuuluuko? kuuluuko?", kun ei kerran kuulunut? Eikö osunut silmiin viimevuotinen kampanja, jossa vedottiin joukkoliikenteen käyttäjiin: Älä kailota!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden jotka haluavat melskata puhelimessa

esim. työmatkallaan, pitäisi hankkia oma auto.

Vierailija
22/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä istun melkein tunnin päivittäin bussissa enkä oo koskaan kuullut kenenkään kailottavan intiimivaivoistaan. Musta olis oikein viihdyttävää kuunnella sellasta puhelua. Sen sijaan vaan ihmiset sopii tapaamisia, miettii puolison kanssa kauppalistaa ja kyselevät lapsiltaan onko läksyt tehty. Miks en mä koskaan kuule mitään hauskaa intiimipuhelua, tai vaikka joku perheriita olis kiva.

Missä päin näitä pukamapuheluja kuulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin näitä pukamapuheluja kuulee?

Jyvskylä. Lahdessa taas sain seikkaperäistä selostusta pissiksen seksielämästä (teki mieli mennä elinikäiseen selibaattiin sen puolituntisen jälkeen.)

Vierailija
24/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieruskaverin kanssa jutellaan ihan normaalisti, mutta kun on kännykkä, niin siihen huudetaan. Miksei voi puhua tavallisella äänellä? Miksi pitää sitten kun linja selvästikin on poikki, alkaa huutaa vielä kovempaa? Bussi ei ole hyvä paikka puhua kännykällä, koska tukiasema muuttuu koko ajan, mutta jos puhuu, niin ainakin pitäisi tajuta rajoitteet. On älytöntä huutaa puhelimeen, että mä en nyt kuule, kun mä oon bussissa. ap.

No minä kuulen jatkuvasti ihmisten puhuvan kaverilleen isoon ääneen bussissa. Varsinkin nuorisolla tarve puhua ja kiroilla, niin että muukin varmasti kuulee kun tässä kerron kuinka join kaljaa ja konttasin lauantaina kotiin...

Vaan eipä tuo minua häiritse. Niinkuin ei kännykkäänkään puhuvat.

Pienet on ap:n murheet.

Vierailija
25/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain kotoisaa, kun ympärillä on samanhenkistä huonosti käyttäytyvää wt-jengiä ;D

Hyvin käyttäytyvät ihmisethän ovat wt:n mielestä "paskajäykkiä" ja ties mitä...

Vierailija
26/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla sattuu olemaan vähän huono kännykkä ja kuulo. Yritän kyllä puhua hiljaa, mutta jos en oikein kuule toisen puhetta huonon linjan tai oman kuuloni vuoksi, saatan huomaamatta nostaa omaa ääntä. Vähän sama ilmiö kuin ennen muinoin - jos kukaan enää nuorista av-mammoista muistaa - kun kampaamoissa oli käytössä sellaiset puhaltavat hiustenkuivaajat... jos itse istui sen alla, tuli huutaneeksi kampaajan kysyessä jotakin. Se on sitä psykologiaa, että nostaa ääntään, jos ei itse kuule.

Pyydän anteeksi - jos alan liikaa kailottaa, olisin kiitollinen, jos joku nyhjäisisi hihaa ja nostaisi vaikka sormen huulilleen.

Vierailija
27/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla sattuu olemaan vähän huono kännykkä ja kuulo. Yritän kyllä puhua hiljaa, mutta jos en oikein kuule toisen puhetta huonon linjan tai oman kuuloni vuoksi, saatan huomaamatta nostaa omaa ääntä. Vähän sama ilmiö kuin ennen muinoin - jos kukaan enää nuorista av-mammoista muistaa - kun kampaamoissa oli käytössä sellaiset puhaltavat hiustenkuivaajat... jos itse istui sen alla, tuli huutaneeksi kampaajan kysyessä jotakin. Se on sitä psykologiaa, että nostaa ääntään, jos ei itse kuule.

Pyydän anteeksi - jos alan liikaa kailottaa, olisin kiitollinen, jos joku nyhjäisisi hihaa ja nostaisi vaikka sormen huulilleen.

nauttii siitä, että saa avautua kaikkien kuullen, että kaikkien on pakko kuunnella ne avautumiset. Luonnollisesti wt höystää juttunsa kirosanoilla, koska muuten hän ei ole aito wt. Vain wt on aito ihminen, muut ovat ikävystyttäviä teeskentelijöitä.

Vierailija
28/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla sattuu olemaan vähän huono kännykkä ja kuulo. Yritän kyllä puhua hiljaa, mutta jos en oikein kuule toisen puhetta huonon linjan tai oman kuuloni vuoksi, saatan huomaamatta nostaa omaa ääntä. Vähän sama ilmiö kuin ennen muinoin - jos kukaan enää nuorista av-mammoista muistaa - kun kampaamoissa oli käytössä sellaiset puhaltavat hiustenkuivaajat... jos itse istui sen alla, tuli huutaneeksi kampaajan kysyessä jotakin. Se on sitä psykologiaa, että nostaa ääntään, jos ei itse kuule. Pyydän anteeksi - jos alan liikaa kailottaa, olisin kiitollinen, jos joku nyhjäisisi hihaa ja nostaisi vaikka sormen huulilleen.

nauttii siitä, että saa avautua kaikkien kuullen, että kaikkien on pakko kuunnella ne avautumiset. Luonnollisesti wt höystää juttunsa kirosanoilla, koska muuten hän ei ole aito wt. Vain wt on aito ihminen, muut ovat ikävystyttäviä teeskentelijöitä.

Minusta sen sijaan on vähän kälyistä tuo, että jos et pärjää jossain av-palstan heinäpäisessä väittelyssä, alat haukkua muita. Ja vieläpä noin typerällä haukkumasanalla kuin white trash.

Vierailija
29/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mustavalkoisuus se jyllää. On eri asia puhua asiansa puhelimeen normaalilla, matalahkolla äänellä, kun kailottaa isolla äänellä typeryyksiään.

Vierailija
30/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla sattuu olemaan vähän huono kännykkä ja kuulo. Yritän kyllä puhua hiljaa, mutta jos en oikein kuule toisen puhetta huonon linjan tai oman kuuloni vuoksi, saatan huomaamatta nostaa omaa ääntä. Vähän sama ilmiö kuin ennen muinoin - jos kukaan enää nuorista av-mammoista muistaa - kun kampaamoissa oli käytössä sellaiset puhaltavat hiustenkuivaajat... jos itse istui sen alla, tuli huutaneeksi kampaajan kysyessä jotakin. Se on sitä psykologiaa, että nostaa ääntään, jos ei itse kuule. Pyydän anteeksi - jos alan liikaa kailottaa, olisin kiitollinen, jos joku nyhjäisisi hihaa ja nostaisi vaikka sormen huulilleen.

Minusta sen sijaan on vähän kälyistä tuo, että jos et pärjää jossain av-palstan heinäpäisessä väittelyssä, alat haukkua muita. Ja vieläpä noin typerällä haukkumasanalla kuin white trash.

en tarkoittanut sua, koska sulla on eri syy puhua kovaan ääneen kuin wt:llä. Eihän se mikään salaisuus ole, että monilla ei vain ole minkäänlaisia käytöstapoja. Heistä käytin tuota yleisnimitystä wt. -nro 28

Vierailija
31/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mustavalkoisuus se jyllää. On eri asia puhua asiansa puhelimeen normaalilla, matalahkolla äänellä, kun kailottaa isolla äänellä typeryyksiään.

ja mikä ei? Just joo.

Vierailija
32/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä missään TURKISSA -.-

Vierailija
33/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muun muassa asunut Turkissa ja siellä ainakin istutaan hiljaa bussissa. Matkapuhelimia ei Istanbulin sisäisissä busseissa saa käyttää ollenkaan. .

ap.

? .

Ensin valitetaan, että suomalaiset on tuppisuita ja sitten kun puhutaan, ei ole hyvä sekään.

Vierailija
34/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut sua, koska sulla on eri syy puhua kovaan ääneen kuin wt:llä. Eihän se mikään salaisuus ole, että monilla ei vain ole minkäänlaisia käytöstapoja. Heistä käytin tuota yleisnimitystä wt. -nro 28

tietää, miksi joku puhuu liian kovalla puhelimeen. Kannattaa sen vuoksi nätisti vaan nostaa sormea suulle, jos se oikeasti häiritsee.

Vierailija
35/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ero puhelimeen kailottamisessa on siihen että kaksi ihmistä kailottaa=keskustelee bussissa ..ja kyllä, ihan ääneen!

Häiritseekö sua ap kun puhun kaverini kanssa bussissa??

Tänään kotimatkalla huomasin ihmetteleväni miten kaksi suomenruotsalaista voikin saada sellaisen metelin aikaiseksi. Heitä ei tosiaan tarvita enempää kuin kaksi, niin tuntuu jo kuin olisi isokin seurue kyydissä.

Vierailija
36/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on alemmuuskompleksi omasta kulttuuristaan. Pitäisi muka olla samanlaista raikuvaa naurua aamusta iltaan ja illasta aamuun. Ehkä sellaista menoa kaipaavien pitäisi muuttaa Itä-Helsinkiin, jossa puolet ihmisistä ei käy töissä, vaan voi viettää ikuista viikonloppua veronmaksajien kustannuksella.

Hauskasti eräs tuttu afrikkalainen sanoi tässä taannoin, että hän nauttii Suomen hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. Hänen kotimaassaan busseissa soi aina diskomusiikki täysillä, mikä kuulemma tuntuu oudolta, kun hän on tottunut suomalaiseen hiljaisuuteen.

Vierailija
37/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli rasittavaa kuunnella toisen puhelua, mutta ap on sata kertaa rasittavampi jankuttaessaan täällä samaa asiaa edestakaisin. Tasapainoinen ihminen ei viitsi juuttua tuollaiseen asiaan tuntikausiksi.

Vierailija
38/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli rasittavaa kuunnella toisen puhelua, mutta ap on sata kertaa rasittavampi jankuttaessaan täällä samaa asiaa edestakaisin. Tasapainoinen ihminen ei viitsi juuttua tuollaiseen asiaan tuntikausiksi.

Vierailija
39/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä hämmentynyt siitä mitä kaikkea ihmiset kailottavat junassa suureen ääneen puhelimeen. Vierustoverille en ole koskaan kuullut kenenkään kailottavan moisia asioita.

- Useaan kertaan olen kuullut äidin haukkuvan puhelimessa lastaan jollekin.

- Olen kuunnellut laitoksesta karanneen pissiksen jatkuvia puheluita vuorotellen laitoksen, kaverin ja vanhempien välillä, jokaiselle pissis kertoi eri paikan missä on (lopulta jäi kiinni kun sattui tulemaan kuulutus mikä on seuraava asema).

- Olen kuullut monen firman luottamuksellisia tietoja kailotettavan suureen ääneen koko junavaunulle.

- Intiimivaivatkin ovat tulleet tutuiksi, kun nekin pitää sille naapurin Pirjo-Liisalle suureen ääneen kailottaa.

- Kerran kuulin kyllä erään perheriidankin junassa puhelimen välityksellä, se oli tosin viron kielellä mutta ymmärsin aivan tarpeeksi.

- Kerran eräs pariskunta riiteli junassa ihan "livenä". Se alkoi jo kun istuivat alas. "Mene sinnepäin, sun perseesi on tiellä. Taidat olla taas lihonut." "Tuo ei pidä paikkaansa." "No pitäähän, joka kerta kun käyt vaa'alla niin olet lihonut!" "En ole käynyt vähään aikaan vaa'alla." "No etpä tietenkään!" Ja tuota jatkui puoli tuntia jatkuvalla syötöllä, oli hieman kiusallista istua siinä vastapäätä!

Vierailija
40/41 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä hämmentynyt siitä mitä kaikkea ihmiset kailottavat junassa suureen ääneen puhelimeen. Vierustoverille en ole koskaan kuullut kenenkään kailottavan moisia asioita. - Useaan kertaan olen kuullut äidin haukkuvan puhelimessa lastaan jollekin. - Olen kuunnellut laitoksesta karanneen pissiksen jatkuvia puheluita vuorotellen laitoksen, kaverin ja vanhempien välillä, jokaiselle pissis kertoi eri paikan missä on (lopulta jäi kiinni kun sattui tulemaan kuulutus mikä on seuraava asema). - Olen kuullut monen firman luottamuksellisia tietoja kailotettavan suureen ääneen koko junavaunulle. - Intiimivaivatkin ovat tulleet tutuiksi, kun nekin pitää sille naapurin Pirjo-Liisalle suureen ääneen kailottaa. - Kerran kuulin kyllä erään perheriidankin junassa puhelimen välityksellä, se oli tosin viron kielellä mutta ymmärsin aivan tarpeeksi. - Kerran eräs pariskunta riiteli junassa ihan "livenä". Se alkoi jo kun istuivat alas. "Mene sinnepäin, sun perseesi on tiellä. Taidat olla taas lihonut." "Tuo ei pidä paikkaansa." "No pitäähän, joka kerta kun käyt vaa'alla niin olet lihonut!" "En ole käynyt vähään aikaan vaa'alla." "No etpä tietenkään!" Ja tuota jatkui puoli tuntia jatkuvalla syötöllä, oli hieman kiusallista istua siinä vastapäätä!