Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en koskaan saa suutani auki, kun naapuri sanoo

Vierailija
05.02.2013 |

jotain asioista, jotka eivät kuulu hänelle? Tai pyytää palveluksia esittäin asian tavalla, että ikäänkuin olisin velvollinen? Lapsemme ovat kavereita isommassa porukassa, muuten haluan normi naapurivälit eli "hei" ja "kiva kun ei sada" -tyyliin.

Tänään taas tilanne, jotta ihan suu loksahti auki, kun ei itselle tulisi mieleenkään sanoa kenellekään, varsinkaan ei-läheiselle, tuollaisella tyylillä mitään.

Jälkeenpäin tulee kyllä mieleen kaikenlaista. Tänään tosin kyllä tiesin, mitä sanoa, mutta en sanonut, koska asumme tässä toistaikseksi ja lisäksi asia ei todellakaan ole hänelle kuuluva.

Jotain muminaa sitten vaan suusta tuli..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta asia ei sinulle kuulu. Uteluihin et vastaa mitään eli olet hiljaa. Itse sanon ,että en puhu naapureille meidän perheen asioista.Sanon ystävälliseen sävyyn niin välit pysyy kunnossa.

Muista että naapurit on pahimpia juoruilijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapureita ei ole koskaan osunut kohdalle ja olen käyn sentään viittäkymmentä! Sitä aina pelkää sanovansa töykeästi, mutta kyllä kai mun tarttee vaan sanoa noin..

Nämä tilanteet tulee aina niin yllättäen eteen. Tämä kyseinen naapuri jätti minut jo rauhaan vuosi pari takaperin, kun systemaattisesti vastasin ei lapsiensa hoitamisvaatimuksiin. Jotta saisitte käsityksen "härskiydestään", saattoi sanoa (kun kieltäydyin), että "mitä sä sitten teet"? Heps, ei tulisi mieleenkään kysyä naapurilta, mihin hän iltansa kuluttaa, jos ei halua vieraiden lapsia hoitaa..

Joo, aikamoinen vuodatus. Vapisen ihan vieläkin silkasta harmituksesta!

Vierailija
4/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sekin oli paljon, että sanoit ei.Jos joudut kieltäytymään palveluksista, ei mitään selityksiä, annat siinä samalla narua pyytäjälle. Jos utelee henk koht, vastaus on ei kuulu sulle. Opettele napakkuutta, vaikka se kuulostaakin tylyltä.

Vierailija
5/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapureita ei ole koskaan osunut kohdalle ja olen käyn sentään viittäkymmentä! Sitä aina pelkää sanovansa töykeästi, mutta kyllä kai mun tarttee vaan sanoa noin.. Nämä tilanteet tulee aina niin yllättäen eteen. Tämä kyseinen naapuri jätti minut jo rauhaan vuosi pari takaperin, kun systemaattisesti vastasin ei lapsiensa hoitamisvaatimuksiin. Jotta saisitte käsityksen "härskiydestään", saattoi sanoa (kun kieltäydyin), että "mitä sä sitten teet"? Heps, ei tulisi mieleenkään kysyä naapurilta, mihin hän iltansa kuluttaa, jos ei halua vieraiden lapsia hoitaa.. Joo, aikamoinen vuodatus. Vapisen ihan vieläkin silkasta harmituksesta!

Tuollaisen tyypin kanssa on niin vaan hoomoilasena siitä, että toinen kehtaakin olla niin hemmetin röyhkeä, että ei saa sanaa suustaan.

Mutta nyt harjoittelet. Seiso peilin edessä, ota tuima ilme, ja sano: ei kuulu sinulle, kiitos vaan. En ole ilmainen lastenhoitaja. Ei sovi.

Jos et saa sanaa suustasi, onnistuisiko tiukka tuijotus päästä varpaisiin ja sanaton selän kääntäminen? Voisi olla tehokkaampaakin...

Vierailija
6/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sekin oli paljon, että sanoit ei.Jos joudut kieltäytymään palveluksista, ei mitään selityksiä, annat siinä samalla narua pyytäjälle. Jos utelee henk koht, vastaus on ei kuulu sulle. Opettele napakkuutta, vaikka se kuulostaakin tylyltä.

aina antaa, kun olen alkanut selitellä, miksi en halua yms.

Eli se on sitten lyhyt "ei" vaan seuraavaksi, kiitos tsemppauksesta, tekisi mieli mennä samantien kilkuttamaan ovikelloa ja sanoa "ei" valmiiksi kaikkeen tulevaan..

Ja olen kyllä normisti ihan sanavalmis, mutta tuollainen päällekäyvyys yllättää aina.

Vierailija
7/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa usein suutani auki. Yleensä tilanteet on juuri tk:ssa tms.

Vierailija
8/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuollaisen tyypin kanssa on niin vaan hoomoilasena siitä, että toinen kehtaakin olla niin hemmetin röyhkeä, että ei saa sanaa suustaan."

ap hipsii peilin eteen, mahtaa teinit nauraa mulle ;)..

Vierailija
9/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus vastata. Yleensä ovat ihmisiä, joita en edes tunne. Olen töissä pienellä paikkakunnalla, jossa ihmiset mulle kuitenkin vieraita. Kysymyksiä satelee joka päivä. Huomaan kuinka suututaan, kun en mielelläni vastaile mitään pitkälti tai ollenkaan. Paras kysymys oli jotain vuosi sitten, kun joku nainen kysyi et; "Mitä teet työksesi"??? Ja se kysymys oli siis selvästi tarkoitettu mua halventavaksi. Tuli tosi paha olo.

Vierailija
10/10 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus vastata. Yleensä ovat ihmisiä, joita en edes tunne. Olen töissä pienellä paikkakunnalla, jossa ihmiset mulle kuitenkin vieraita. Kysymyksiä satelee joka päivä. Huomaan kuinka suututaan, kun en mielelläni vastaile mitään pitkälti tai ollenkaan. Paras kysymys oli jotain vuosi sitten, kun joku nainen kysyi et; "Mitä teet työksesi"??? Ja se kysymys oli siis selvästi tarkoitettu mua halventavaksi. Tuli tosi paha olo.

naapurista, ajalta, jolloin en vielä edes tuntenut häntä, olivat juuri muuttaneet ja näin hänet ensimmäistä kertaa. Kysyi mieheni palkkaa, se oli niiiiiin kummallinen kysymys vieraalta ihmiseltä, että menin tosiaan aivan hiljaiseksi. En edes muista, mitä hän seuraavaksi sanoi, yritän varmaan tarkoituksella unohtaa, kun tulen ihan pahalle tuulelle hänestä. Ennen tämänpäiväistä olen tosiaan saanut olla rauhassa, mutta nyt taas yllättäen pomppas tilanne, enkä ollut varautunut.

Mun mies kutsuukin perhettä "lypsäjiksi", niin härskiä heidän toimintansa on suhteessa muihin naapureihin (muihinkin kun minuun, mutta sehän ei taas kuulu minulle..).

Mutta tämä likka osaa nyt varautua! Ennen aina kurkkasin ikkunastakin, kun ovikello soi, että saisin hetken aikaa valmistautua kohtaamiseen.. nyt loppui :)!