Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä paikalla? Jos verensokerit on yöllä tasoa n. 3,8 (alle 4 siis) ja

Vierailija
12.06.2008 |

hankalaa yöhikoilua, voiko olla kyse hypoglykemian aiheuttamasta hikoilusta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juuri 3,8 ja sairaanhoitaja totesi sen olevan "ihan normaali tuon ikäiselle".. lapsi on vatsataudissa.

Vierailija
2/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypoglykemian raja on 4 mmol/l. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, jotenkin ajattelin että puhuisit lapsesta! :)

tosiaan lapsilla eri arvot, mut jos oireena pelkkä hikoilu, en usko että on hypogemia. 3,8 voi olla ihan hyvin terveen ihmisen verensokeri, jos syömisestä on monta tuntia. mut juttele ihmeessä vielä lääkärille, jos asia huolettaa, minä en ole sellainen :)

t.2

Vierailija
4/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla on heikko olo, esim. jos pissalle yrittää lähteä niin hirvittävä heikotus.

Jouduin raskauden takia sokerirasitukseen kun oli korkeita sokeriarvoja. Sain sokerimittarin lainaan sairaalasta ja mittasin yöhikoiluun herätessä. Oli tuollaisia arvoja: 3,2-3,8.

t. ap

Vierailija
5/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko rasituksen arvot normaalit? oletko kertonut neuvolassa noista yöarvoista? 3,2 alkaa olla jo tosi alhainen..

Vierailija
6/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 h: 5,2 (norm. alle 5,1)

1 h: 5,8 (norm. alle 10,jotain)

2 h: 8,8 (norm. alle 8,7)

En ole sanonut neuvolassa mitään, kun sanoin sille sairaalan gynelle joka tarkasti sen vuorokausiseurannan. Mutta hän ei noteerannut asiaa mitenkään. Sanoi vaan, että on yöhikoilua kun on näin kuuma :/

Miten sitä yöhikoilua on sitten voinut olla jo pari vuotta, pahimmillakin pakkasilla ja vaikka pitäisi ikkunaa auki koko yön?

t. ap

Vierailija
7/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabeetikko, niin et voi saada itsellesi hypoglykemiaa. Joten ole huoleti. ihan normeja paastoarvoja.

Vierailija
8/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:lla on insuliinin ylituotantoa. Tai joku muu häiriö.

Vierailija
9/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täälläkin asiasta kysellyt. Minulla taas laskee vaikka olisin syönytkin. Kannattaa laittaa kello yöllä soimaan ja syödä jotain pientä. Mun on pakko syödä aamulla ja parintunnin välein. Hypoglykemia on juuri tuollaista, mulla hikoo älyttömästi ja päällä vippaa, olen kiukkuinen ja ärtynyt. Kuinka usein syöt? Mulle lääkäri sanoi että 8krt päivässä pitää syödä ja mittailla arvoja ja heti kun on lähellä neljää niin pitää syödä jotain ettei laske liikaa

Vierailija
10/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto verensokerin ala-arvo on 3,5. Ei ole kyse hypoglykemiasta, jos arvo on 3,8.

Yöllä monet ihmiset, niin lapset, aikuiset kuin vanhuksetkin ihan normaalisti hikoilevat. Kyse ei ole mistään sairaudesta, taudista, oireesta tms. Normi ilmiö.

Vierailija
11/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,8 ei pitäisi aiheuttaa vielä oireita. Kannattaa välttää sokerinsyömistä koska paradoksaalisesti voi aiheuttaa ensin nopean verensokerin nousun jonka seurauksena tulee insuliininerityksen piikki joka aiheuttaa matalahkon verensokerin.

Vierailija
12/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä monet hikoilevat, juu, mutta itse en ainakaan ennen ole hikoillut tätä tahtia. Tyyny on märkänä ja keskellä yötä joutuu vaihtamaan yöpaitaa jos ei halua vilustua kylmänhikisyydestä. Kuuluuko muuten siis normaaliin öiseen hikoiluun se, ettei meinaa pysyä pystyssä vessakäynnillä ja pahoinvointi ja muutenkin huono olo?

t. ap

Vierailija
13/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. 5 on mulla ainakin jo hypoglykemiaa, se on kyllä niin kamala olotila että sen kyllä tunnistaa, en sitten tiedä diabetikoista joilla heittelehtii usein. Mulla 3-9 arvoja eikä ole diabetesta

Vierailija
14/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliinituntemuksia alkaa meidän perheen diabeetikolla olla, kun sokeri laskee lähemmäs 3:a, siis on 3,1 tai 3,2 tai 3,3...

Yöllä ihmisen verensokeri laskee alas, se kuuluu asiaan. Jos paastosokeri on ok, voinet olla huoletta.

Huono sokerinsieto aiheuttaa verensokerien heilahtelua ylös ja alas. Kyse voi olla siitäkin ja toisaalta heilahtelu aiheuttaa ikäviä tuntemuksia... Mutta hypon vaaraa ei tuosta lukemasta siis ole, pitäisi olla tosiaan lähempänä kolmea. Perheemme diabeetikko näyttää toisinaan normaalille, vaikka sokerit olisivat vain 2,5...!!!!

Vierailija
15/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran, että myös itselläni on yölllä juuri tuollaista hikoilua, heikotusta, huonoa oloa. Enkä ole sairas mitenkään. :)

Vierailija
16/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3. 5 ja diabetikon 3. 5 niin varmasti olemme aivan eri kunnossa. Joillekkin diabetikoille voi ihan normaali arvo tehdä jo hypo oireita kun laskee tosi korkealta normaaliksi

Vierailija
17/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivällä testattiin sairaalassa laitteen käyttöä ja mittausarvoksi tuli n. 4h aamiaisen jälkeen 3.3, käyrällä saan pari kertaa päivässä alle 3.5 arvon.

Mulla siis gestaatiodiabetes ruokavaliolla.

Mulle sanottiin sairaalasta, että ainoastaan korkeita arvoja seurataan raskausaikana. Mulla on ollut hypoglykemiaa jo lapsena, mutta ei varsinaista diabetesta. en sitten tiedä. Olo on normaali minun oloni.

Vierailija
18/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yöpaita mullakin litimärkä lähes joka yö. Samoin seinästä pitää useinkin kiinni pitää, jos vessassa on käytävä, kun pyörryttää ja huonoa tekee. :)

Näin myös monella kolleegalla, ystävällä, sukulaisella...

Myös lapseni ovat normaalisti pari tuntia nukahtamisen jälkeen litimärkiä hiestä,kun käyn heitä katsomassa ja peitteitä oikomassa ennen kuin itse painun unille. Jotenkin se liittynee siihen, että vilkkaan päivän jälkeen elimistö rauhoittuu kaikkine hermostoineen, verenkiertoelimistöineen kaikkineen.

Ja todellakaan sulla ei ole kyse hypoglykemiasta noilla arvoilla! Ole huoleti. Tai jos vaivaa mieltä, voithan ottaa uusia yhteyksiä lääkäriin. Sittenhän saat rauhan.

Vierailija
19/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin hikoilin raskausaikoina kuin pieni possu!

Vierailija
20/23 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:han muuten sanoi, että vaivaa on jatkunut jo pari vuotta. Ei ihmiset yleensä ole noin kauan raskaana.