Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti vatsataudissa eikä maitoa riitä vauvalle :-(

Vierailija
04.02.2013 |

Mikä avuksi? Oon yrittänyt juoda sen minkä olen pystynyt. Olen myös imettänyt mahdollisimman paljon päivän aikana ja yrittänyt levätäkin vauvan kanssa. Silti vauva itkee nälkäänsä. Viimeiset omat pakastetut maidot annettiin äsken ja sillä nukahti. Nyt jos vielä herää itkemään, ei ole enää mitä antaa. Korvikkeet ei käy, koska vauva allerginen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskorviketta maitoallergisille.

Hmm, suosittelen sinulle kauraliman keittämistä, eli keität pitkään kaurahiutaleita vedessä, niin että sitä tulee limainen velli. Sitten voit siivilöidä vellin ja lisätä siihen vähän sokeria ja suolaa. En tiedä pysyykö se vielä sisuksissa, mutta olen joskus tehnyt tuota kun en vielä uskaltanut syödä mitään kiinteää.

Vierailija
2/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskorviketta maitoallergisille. Hmm, suosittelen sinulle kauraliman keittämistä, eli keität pitkään kaurahiutaleita vedessä, niin että sitä tulee limainen velli. Sitten voit siivilöidä vellin ja lisätä siihen vähän sokeria ja suolaa. En tiedä pysyykö se vielä sisuksissa, mutta olen joskus tehnyt tuota kun en vielä uskaltanut syödä mitään kiinteää.

Miksi ihmeess?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva? Onko jo kiinteät ruoat kehissä?

Jos oma vointisi on paranemaan päin, niin maitoa voi jo piankin tulla. Koita juoda mehukeittoa ja saada kaloreita jostain, että maitoa voisi muodostua.

Vierailija
4/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetys siihen lopu.

Vierailija
5/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskorviketta maitoallergisille. Hmm, suosittelen sinulle kauraliman keittämistä, eli keität pitkään kaurahiutaleita vedessä, niin että sitä tulee limainen velli. Sitten voit siivilöidä vellin ja lisätä siihen vähän sokeria ja suolaa. En tiedä pysyykö se vielä sisuksissa, mutta olen joskus tehnyt tuota kun en vielä uskaltanut syödä mitään kiinteää.

Miksi ihmeess?

Varmaan tässä on tarkoitettu, että äiti sen söisi/joisi.

Vierailija
6/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvike ei ole s##tanasta.

Kyllä se allergiselle on. Varsinkin jos ei ole testailtu, että mikä erikoiskorvike sopii.

Vierailija
7/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se allergiselle on. Varsinkin jos ei ole testailtu, että mikä erikoiskorvike sopii.

Vierailija
8/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin pieneltä tiedettäisiin varmasti allergiat? Ei mitenkään.

Kyllä ne voi olla selvillä. Ja ethän sinä tiedä minkä ikäisestä vauvasta on kyse. Tai että mitä korvikkeita on jo mahdollisesti kokeiltu.

Vierailija
9/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan sopinut (nutrilon pepti ja althera). Kiinteistä ei myöskään ole vielä löytynyt mitään sopivaa, tosin kokeilut vasta ihan alussa. Vauva 4,5 kk.

Ap

Vierailija
10/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sairaalassa tiputuksessa yhden yön esikoisen aikaan. Vauva ei tajunnut mitään, kun nukkui yön ja mä olin hyvässä kunnossa tiputetun yön jälkeen.

Vierailija
11/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Onko oma olosi vielä ihan kamala? Joudutko halaamaan vain vessanpönttöä?

Jos vaikka ihan hieman saisit vettä/sokeri-suolalientä alas, niin veikkaanpa, että yöllä voisi maitoa herua. Varsinkin makuuasennossa ja jos olet itse puoliunessa, etkä yhtään jännittynyt.

Itselläni oli kerran imetysaikana sellainen tilanne, että testasin allergiadieettejä, mutta en saanutkaan itse tarpeeksi ravintoa, jolloin maidon tulo loppui täysin. Nopeasti (illalla ei tullut, mutta yön aikana alkoi herua) se myös palautui, kun huolehdin energiansaannista.

Toivottavasti olosi kohenisi!

Vierailija
12/15 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen saanut pysymään mahassa mehukeittoa. Nyt illalla maitoa ei tullut tarpeeksi. Toivotaan, että yöllä alkaisi herua. Vauva syö yöllä yleensä parin tunnin välein. Jospa sitä maitoa vielä alkaisi tulemaan riittävästi. Ihan hirveä tilanne, kun yhtäkkiä huomaa, ettei maitoa tulekaan tarpeeksi :-(

Ap

Vierailija
13/15 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sairaalassa tiputuksessa yhden yön esikoisen aikaan. Vauva ei tajunnut mitään, kun nukkui yön ja mä olin hyvässä kunnossa tiputetun yön jälkeen.

En kyllä sairaalassa vaan ihan yksityisellä lääkäriasemalla tiputtivat pari pussia nesteitä, kun pyysin että maitoa heruisi. Omakin olo koheni siitä niin paljon, että kotona alkoivat suun kauttakin otetut nesteet pysyä sisällä.

Vierailija
14/15 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille sitä kauralimaa, ei vauvalle.....

Vierailija
15/15 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa puhua oikein asiantuntija! Meillä maitoallergia selvisi 6 vkon iässä - vauva kakkasi noin 25/ vrk ja oksensi kaaressa. Äidin munaton ja maidoton dieetti tehosi 4 päivässä ja baby kakkasi enää pari kertaa päivässä, paino kääntyi nousuun. Vuoden iässä testattiin sairaalassa tiputtamalla pisara maitoa iholle - valtava paukama, ei päästy limakalvoaltistukseen saati nielemään ennen 4 vuoden ikää! Eikä silloinkaan vielä sopinut.

Onneksi, onneksi, onneksi en koskaan 5 kk iässä kuunnellut teitä allergian asiantuntijoita vaan luotin allergologiimme ja itseeni - ties missä kunnossa olisi pojan suoli jos olisi silloin saanut maitoa!

Koskaan ei muuten löytynyt meidän pojalle sopivaa korviketta... Tiedoksi niille, joiden mukaan aina löytyy. Tiukka dieetti minulla oli ainoa keino, Neocate meni hätätilassa harvoin!

Ap- toivottavasti voit paremmin ja vauvan allergiat ovat lievemmästä päästä!