Mies lähti yhteisestä kodista muutaman tunnin varotusajalla. Neuvoja?
Eli meidän tilanne on se, että minulla on 2 vanhempaa lasta, toinen jo koulussa ja toinen alle kouluikäinen. Olemme lasten kanssa muuttaneet avomiehen työn takia uudelle paikkakunnalle, miehen omistamaan asuntoon.
Meillä on avomiehen kanssa yhteinen, reilu vuoden vanha lapsi. Eilen mies sitten iltapäivällä ilmoitti halustaan erota ja illalla jo kantoikin henk.koht. tavaroitaan ulos (syynä toinen nainen). En halua jäädä tälle paikkakunnalle asumaan vaan haluan takaisin omaan tuttuun ja turvalliseen ympäristööni. Mutta en halua muuttaa kesken lukukauden.
Voinko vaatia, että saamme asua miehen omistamassa asunnossa lukukauden loppuun asti? Vai onko 4 kuukautta "kohtuuttoman" pitkä aika uudellen järjestellä asumiskuvioita? Sen tiedän, ettei voi meitä heittää pihalle kyselemättä, koska meillä on lapsi yhteishuollossa.
Jos kellään mitään tietoa asiasta, niin olisin kiitollinen.
Kommentit (25)
Mutta kuitenkin samaan hengenvetoon totesi, että jos asiat ei mene niin kuin haluaa, sopimus purkautuu välittömästi. Uhkailee myös vaativansa, että yhteinen lapsemme jäisi hänelle, jos en noudata hänen pelisääntöjään.
Tästä lähtien kaikki kanssakäyminen asianajajan välityksellä, niin mies ei pääse uhkailemaan/vedättämään millään lailla.
Oletteko aviossa?
Kohta talviloma lapsilla, ihan hyvä aika aloittaa uudessa koulussa. Ja jos kerran olette muuttamassa pysyvästi niin tee se mahdollisimman nopeasti.
Lähde heti.
Helppo on muuttaa kesken lukuvuoden, ei tarvitse koko kesää jännittää uusia luokkakavereita.
Emme ole aviossa (vielä hetki sitten suunnittelimme tulevia keväthäitämme).
Mihinkään kauhean nopeisiin ratkaisuihin en pysty, sillä olen lasten kanssa päivät kotona, kun mies on töissä. Itse työskentelen pääsääntöisesti viikonloppuisin ja välillä arki-iltaisin (kun mies on lasten kanssa kotona). Lapsilla ei siis ole edes hoitopaikkoja, enkä saa enää tässä vaiheessa töitä järjestettyä, kun vuorot on laitettu maaliskuun puolelle saakka. :(
Tuntuu niin typerältä, kun mies itse heittää meidän 3 vuoden suhteen romukoppaan parin viikon romanssin takia ja silti tulee tänne sanelemaan sääntöjä, jotta armollisesti antaa meidän asua omistamassaan asunnossa.
Kohta talviloma lapsilla, ihan hyvä aika aloittaa uudessa koulussa. Ja jos kerran olette muuttamassa pysyvästi niin tee se mahdollisimman nopeasti.
Lähde heti.
Jos vain on taloudellinen mahdollisuus, ja asunto järjestyy, lähde vain heti. Koululaisesi sopeutuu kyllä. Muistan itsekin saaneeni aikoinani ala-asteella luokalleni lapsia kesken lukuvuoden ja ihan normaalina sitä pidettiin. Ei sitä muuton syytä kukaan lapseltasi koulussa tule sen enempää kyselemään, jos sitä pelkäät.
Tsemppiä vaan.
molemmat varsin nopealiikkeisiltä toimissanne.
Sinäkin olet muuttanut alakoululaisten lasten kanssa miehen luo toiseen kaupunkiin ja jo kahden vuoden uusperhe-elämän jälkeen kuvioon tehdään vielä vauva.
olet kauempana miehestä eikä hän voi uhkailla sinua ainakaan asunnolla. jos sulla on omaisia omalla paikakunnala niin sitä parempi.
Joku kirjoittikin että älä anna lapsen odotuttaa koulua kesän yli. Kivempi mennä syksyllä kouluun kun kaikki ei ole niin uutta.
jos sulla on työjutut sovittu sinne maaliskuulle niin alat sitten sommitella uusia huhtikuun alusta. Kyllä sen koulun vaihdon voi tehdä nyt keskenkin. Ehkä parempi lapsille mitä nopeammin jos mies käy siellä kerta kiristämässä sua. Ja se asianajaja ota nyt heti. Tsemppiä sulle, kyllä kaikki jotenkin järjestyy. Koita vaan pysyä rauhallisena, että pystyt toimimaan järkevästi.
niin viisainta on ruveta lyömään hakemusta vaan sisään. Jos sen kämpän saat, ei siihen välttämättä tarvitse muuttaa sillä sekunnilla, kunhan vuokrat maksat. Ilmainen kämppähän sulla on nyt persuksesi alla. Ja toisekseen sun tulot ja asumiskustannukset vaikuttaa myös elarin määrään, että pistä toimeksi vaan jo.
Jos mies aikoo saada sut asunnosta ulos, joutuu hakemaan oikeudesta häädön. Älä suostu mihinkään mitä mies yrittää kiristää. Älä allekirjoita yhtään paperia.
terv. kolmen yh (lähdin kylläkin itse, kun mies jäi huorista kiinni) ymmärrän tuskasi, meillä oli yksi erityisluokalla oleva, jonka vuoksi odotin lukukauden loppuun, mutta asuntojärjestelyihin kannattaa alkaa heti. Ne yleensä kestää.
uusperhevirityksiin. Varsinkaan että muuttaisin lapseni kanssa jonkun ukon takia vieraalle paikkakunnalla..
Toivottavasti kuitenkin saat asiasi järjestymään.
takas "omalle" paikkakunnalle, en tosiaan jäisi koulun takia roikkumaan sinne, missä olo on arseesta. Ja näin on kerran tehtykin, kahden koululaisen kanssa.
Älä nyt ainakaan av-neuvoilla lähde riitaa lietsomaan. Riitelemällä parisuhde vaan jatkuu.
Jos sovussa saat asua niin asu.
Mutta onko sinulla edes tullut mieleesi, että sinulle ei automaattisesti yksinmääräämisoikeutta muuttaa toiselle paikkakunnalle ilman lapsen toisen vanhemman suostumusta. Sanoithan, että teillä on YHTEISHUOLLOSSA oleva lapsi.
Isällä on myös oikeus/mahdollisuus saada lapsi asumaan myös luokseen.
Ei se muuttaminen ole noin yksikertaista, jos isä päättää taistella omista ja lapsensa oikeuksista molempiin vanhempiinsa.
Ja isän mahdollisuudet saada lapsi asumaan on luultua paremmat. Isien kykykyyn tasavertaisina vanhempina alettu luottamaan.
Ihan oikeesti en tajua näitä, tehdään lapsi ja hypätään heti toisen naisen sänkyyn, lapsi 1 v. ja ero.
Tää nykymaailman meno on Niin syvältä. Toivon miehellesi kaikista pahinta karmaa tässä elämässä mitä ikinä voi. Paska ukko!
Ja kaikki myötätunto sekä tsemit ap:lle
molemmat varsin nopealiikkeisiltä toimissanne.
Sinäkin olet muuttanut alakoululaisten lasten kanssa miehen luo toiseen kaupunkiin ja jo kahden vuoden uusperhe-elämän jälkeen kuvioon tehdään vielä vauva.
ja aika kuluu nopeaan... Itse olen vanhemmiten oppinut, että parempi elää täysillä ja vaikka ottaa vähän elämältä turpiinkin sitten kuin että antaisi ajan valua hukkaan ollessa liian varovainen.
Itse olen vanhemmiten oppinut, että parempi elää täysillä ja vaikka ottaa vähän elämältä turpiinkin sitten kuin että antaisi ajan valua hukkaan ollessa liian varovainen.
Liitto, lapsi, ero, uusi liitto, uusi lapsi, ero, uusi liitto...
Onko tuo jotain "täysillä elämistä" ??. Just, sitten kiitos ei.
Neuvottele rauhallisesti.