Järkyttää kampaamojen hinnat, raidat 150 euroa!
Miettikää mitä se on markoissa! Olisiko kukaan maksanut lähes tonnia raitojen laitosta ja latvojen tasauksesta.
Lähtenyt lapasesta tämä hinnoittelu ja kampaajalla käynti on eliittien hommaa...
Kommentit (94)
Itse jätin kampaamot taakseni ja olen värjännyt, leikannut ja raidoittanut omat hiukseni. Minulla kun on pitkät hiukset ja katselin juuri hintoja. Aivan järkyttävän kalliita, halvimman leikkauksen pitkiin hiuksiin sai 100€..
Etenkään kun en tarvitse mitään suuria leikkauksia vaan ainoastaan, että huonoja latvoja leikattaisiin pois ja vähän kerrostettaisiin.
Ja pakko tähän on mainita, että ei se huonojen latvojen leikkaus mitään ydinfysiikkaa ole, kun joku täällä niin väitti. Ehkä se sitten on ihmisestä kiinni, mutta ystävänikin käy luonani, että leikkaisin latvat ja kerrostaisin ja aivan samalta se on näyttänyt kuin kampaajallakin.
Itse asiassa olen saanut paljon huonompia kampauksia ja leikkauksia ja värejä kampaajalla kuin kun olen itse värjännyt.. Kerran pyysin kampaajalla tuhkanvaaleita hiuksia, päässäni oli kusinen oranssi. Pyysin polkkatukkaa, sain kananpersetukan, sellaisen kynityn. Siitäkin piti maksaa lähes 200€
Menisin mieluusti kampaajalle, jos vain voisin luottaa siihen, että saan rahani arvoisen värin/kampauksen/raidat. Ehkä minulla on käynyt huono tuuri ja olen osunut joidenkin harjoittelijoiden kohdalle, en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:56"]Tässä kampaaja moi. Lasketaanpa vähän, että paljonko jää käteen siitä 150e työstä:
Asiakas maksaa 150e. Kampaamo vähentää työntekijältä esim. 35% tuolivuokraa (hyvin yleinen vuokraprosentti, sisältää tässä tapauksessa tilan vuokran, värit ym. Kulut). Seuraavaksi vähennetään alvi 24%, jäljelle jää 74,1 euroa jotka maksetaan kampaajalle.
Näistä 74,1 eurosta kampaaja maksaa oman eläkevakuutuksensa ja ennakkoverot. Eläkevakuutusprosentti on 23,7% alle 53 vuotiailla ja ennakkoveroa maksetaan 20 000e vuosituloksella noin 11%. Näiden maksujen jälkeen siitä 150e:stä jää käteen 47,68e.
Eli kampaaja saa itselleen 150e työstä vähän alle kolmanneksen joka on puhdasta nettotuloa. Pitkien hiusten väriin ja leikkaukseen menee aikaa kolme tuntia, jokainen osaa varmasti laskea ihan itse että mitä se tekee tuntipalkaksi.
[/quote]
Toivottavasti et tee itse kirjanpitoasi. Ensin vähennetään alv 150 eurosta. Se on 29,03. Laskusi mukaan alv on 23,4.
Jos kampaaja maksaa vuokran, johon kuuluu alvia sisältäviä kuluja kuten vesi, sähkö, aineet, tulisi hänen saada ne vähentää tilitettävästä alvista.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:56"]Tässä kampaaja moi. Lasketaanpa vähän, että paljonko jää käteen siitä 150e työstä:
Asiakas maksaa 150e. Kampaamo vähentää työntekijältä esim. 35% tuolivuokraa (hyvin yleinen vuokraprosentti, sisältää tässä tapauksessa tilan vuokran, värit ym. Kulut). Seuraavaksi vähennetään alvi 24%, jäljelle jää 74,1 euroa jotka maksetaan kampaajalle.
Näistä 74,1 eurosta kampaaja maksaa oman eläkevakuutuksensa ja ennakkoverot. Eläkevakuutusprosentti on 23,7% alle 53 vuotiailla ja ennakkoveroa maksetaan 20 000e vuosituloksella noin 11%. Näiden maksujen jälkeen siitä 150e:stä jää käteen 47,68e.
Eli kampaaja saa itselleen 150e työstä vähän alle kolmanneksen joka on puhdasta nettotuloa. Pitkien hiusten väriin ja leikkaukseen menee aikaa kolme tuntia, jokainen osaa varmasti laskea ihan itse että mitä se tekee tuntipalkaksi.
[/quote]
Toivottavasti et tee itse kirjanpitoasi. Ensin vähennetään alv 150 eurosta. Se on 29,03. Laskusi mukaan alv on 23,4.
Jos kampaaja maksaa vuokran, johon kuuluu alvia sisältäviä kuluja kuten vesi, sähkö, aineet, tulisi hänen saada ne vähentää tilitettävästä alvista.
[/quote]
Opetelkaa perusasiat verotuksesta ennen kuin alapeukutatte :D
En ole enää vuosiin käynnyt kampaajalla, edellinen reissu maksoi melkein 200€ (joo, hiukset lapaluille, leikkaus ja raidat). Nykyään leikkaan itse ja värjään itse.
Onko täällä ketään kampaajaa kertomaan noista hinnoista? Onko ne siksi niin törkeät, että töitä on vähän? Paljon tulee kassavirtaa sisäänpäin euroa/aukiolotunti, monta tuntia/kk on kampaamo avoinna ja monta tuntia siitä on asiakkaiden kanssa työskentelyä? Monta tuntia muita hommia (paperihommat, siivous ym.)?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]Ja pakko tähän on mainita, että ei se huonojen latvojen leikkaus mitään ydinfysiikkaa ole, kun joku täällä niin väitti. Ehkä se sitten on ihmisestä kiinni, mutta ystävänikin käy luonani, että leikkaisin latvat ja kerrostaisin ja aivan samalta se on näyttänyt kuin kampaajallakin.
Itse asiassa olen saanut paljon huonompia kampauksia ja leikkauksia ja värejä kampaajalla kuin kun olen itse värjännyt.. Kerran pyysin kampaajalla tuhkanvaaleita hiuksia, päässäni oli kusinen oranssi. Pyysin polkkatukkaa, sain kananpersetukan, sellaisen kynityn. Siitäkin piti maksaa lähes 200€
Menisin mieluusti kampaajalle, jos vain voisin luottaa siihen, että saan rahani arvoisen värin/kampauksen/raidat. Ehkä minulla on käynyt huono tuuri ja olen osunut joidenkin harjoittelijoiden kohdalle, en tiedä.
[/quote]
Varmaan menit sinne kampaajalle tummilla hiuksilla ja oletit, että niistä jollain taijalla saa tuhkanvaaleat yhdessä päivässä. Mahdotonta, varsinkin jos aikaa on varattu pari tuntia ja sinä pamahdat paikalle tummien hiuksien kanssa pyytämään vaaleita, saat oranssit/kellertävät. Kananperse tukasta voi sanoa, avaat suusi ja sanot, ettei tämä ole mitä halusit. Turha kitistä asiasta myöhemmin jos ei paikan päällä suutansa avaa.
Tulisipa sota niin kaikki turhamaiset bimbohuorat räjähtäis helvettiin. Muodinmaailma on paskaisin persereikää. Natsien meininki oli paljon järjellisempää tähän verrattuna. Siis ei vittu mitä nylkyhintoja.
En ole käynyt enää varmaan kahdeksaan vuoteen parturissa. Ostin 19€ maksavan koneen ja ajelen ihan itse pääni siiliksi. Rumat ne tukalla koreilee.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:50"]
Ei se ole hullu joka pyytää.
[/quote]
Valitettavasti. Ja naisethan maksaa kun pitää olla trendikäs ja kyllä kaikki muutkin kyllä maksaa saman verran... Jep jep.
Eri yhteiskuntaluokalle löytyy eri palvelut. Niin se on joka asiassa. Kalliit on tarkoitettu rikkaille ja edulliset normikansalle. Kalliit ryöstävät laillisesti ja maltilliset toimivat vanhan perinteen mukaisesti. Kauneushoitoalalla saa vapaasti toimia ja vapaasi veloittaa minkä haluaa
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:47"]
Tulisipa sota niin kaikki turhamaiset bimbohuorat räjähtäis helvettiin. Muodinmaailma on paskaisin persereikää. Natsien meininki oli paljon järjellisempää tähän verrattuna. Siis ei vittu mitä nylkyhintoja.
[/quote]
I like! Suoraa puhetta eikä mitään jossittelua
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:56"]Tässä kampaaja moi. Lasketaanpa vähän, että paljonko jää käteen siitä 150e työstä:
[/quote]
[/quote]
Opetelkaa perusasiat verotuksesta ennen kuin alapeukutatte :D
[/quote]
En tee itse kirjanpitoani, minulla ei ole siihen koulutusta, olen kampaaja. Tietenkin todellisuus on eri asia ja maksut monimutkaisempia vähennyksineen, mutta tässä oli tarkoitus avata sitä, että kampaajalle ei todellakaan jää käteen sitä koko rahaa jota asiakas maksaa. Ja sen pointin perille menemiseksi on ihan turha lähteä ns. halkomaan hiuksia ja selittämään koko alvikäytäntöä kuluttajalle joka ei siitä mitään tiedä. Todellisuudessa alvi on jotain ihan muuta kuitenkin, koska myös se yel-maksu vähennetään siitä mainitsematta edes hankintoja.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 16:23"]
kampaamoiden tilavuokrat, vesi, sähkö jne maksavat. henkilökunnan palkat vievät rahaa ja ylipäätään nyt kaikki liiketoimintaan liittyvä.
Maamme nykyisellä hintatasolla kampaamon pitää tehdä tuottoa n 100e tunti, jotta toiminta on kannattavaa ja itselleen voi maksaa palkkaa. Alv kokeilukin päättyi ja alv nousi 13:sta 24:ään.
Mun mielestä se on kallista myös, mutta ymmärrän kyllä että sen verran se maksaa. Jos olisin kampaaja, en todellakaan tekisi töitä puoli-ilmaiseksi. Et kai sinäkään haluaisi pienempää palkkaa työstäsi?
[/quote]
Insinööritoimisossa riittää hienosti 75€/h (sisältää alv 24%), eikä edes läheskään joka tunnista pysty laskuttamaan.
Mutta kyllä meidän naapurin kampaajalla onkin isompi ja hienompi talo sekä auto kuin meillä. Kai se vaan sitten kuuluukin olla näin.
-insinööri-
[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 16:54"]
Miettikää mitä se on markoissa! Olisiko kukaan maksanut lähes tonnia raitojen laitosta ja latvojen tasauksesta. Lähtenyt lapasesta tämä hinnoittelu ja kampaajalla käynti on eliittien hommaa...
kun lasket edelleen hintoja markoissa, oikeesti ??? Tiedätkö miten hinta koostuu ? Arvonlisävero on 24 %, eli tosta summasta 1/4 ottaa valtio. Ihan pienenpienen toimitilan vuokra maksaa 2000 euroa, omasta lompakostako sen kampaajan pitäis se maksaa. Jos kampaaja maksaa itselleen 1000 euroa palkkaa, se pitää kertoa 0,8 jotta saadaan kaikki eläkemaksut jne maksettua, ellei halua tehdä työtä pimeästi. Montako mersulla ajavaa kampaajaa tiedät ? Sä voit ajatella päässäs ihan kuinka paljon markoissa, mutta ota siihen mukaan myös inflaatio. Tuskin sun palkkakaan on sama kuin markka-aikana, vai ?
Opettele sinä perusasiat matematiikasta. Jos alv on 24% niin se ei tarkoita sitä, että esimerkiksi 100€ kampaamolaskusta menisi 24€ alvina valtiolle.
Toisekseen, jos 1000 euroa kerrotaan 0,8:lla, saadaan kylläkin tulokseksi 800 euroa.
Yrittäjänä pärjää parhaiten kun ei osaa laskea. Kehtaa vaan laittaa riittävän suuren hinnan ja kitisee sitten päälle, miten tiukkaa on ja omistaan joutuu rahoittamaan työnteoksi kutsumaansa harrastatusta.
Eräskin yrittäjä sanoi aikoinaan että kun ostaa yhdellä eruolla ja myy kahdella, niin tulee prosentti voittoa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:53"]
[/quote]
Valitettavasti. Ja naisethan maksaa kun pitää olla trendikäs ja kyllä kaikki muutkin kyllä maksaa saman verran... Jep jep.
[/quote]
Naisen euro on 80 senttiä, vai miten se menikään, niitä pitää siis ostaessa olla enemmän kuin miehillä.
Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:53"]
[/quote]
[/quote]
Naisen euro on 80 senttiä, vai miten se menikään, niitä pitää siis ostaessa olla enemmän kuin miehillä.
[/quote]
Naisia siis oikeesti ryöstetään. Naisten hiusteleikkaus on 2 kertaa kallimpaa kuin miesten
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa