Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

asunnon vaihto ja asuntokuume

Vierailija
04.02.2013 |

löysin meille täydellisen asunnon, juuri sellaisen kun aiemmin etsittiin mutta lopulta päädyttiin nykyiseen. Nykyinen on myös ihana, täysin remontoitu, sopivankokoinen nyt. Tuo unelma taas menisi loppuelämämme. Tarkoitus oli kuitnkin vaihtaa asuntoa lasten mennessä kouluun eikä nyt... Eikä aikaa olisi remonttiin.

Kannattaako mennä edes näyttöön? Onkohan mahdollista saada kahta lainaa päällekkäin - en tiedä kuinka nopeasti omamme menisi kaupaksi.

Kokemuksia asunnonvaihdosta: järjellä vai tunteella?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee maksamaan? Siis varainsiirtovero plus teidän nykyisen kämpän välittäjän palkkio? Meillä tyssäsi siihen kun keksin paljon järkevämpääkin tekemistä 20.000 eurolla.

Vierailija
2/3 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä itselle ihanteellinen asunto ja elinympäristö tuo elämään laatua ja jokapäiväistä iloa. Eli tunteella menisin. Kävisin varmaan ainakin näytössä hoitamassa asian pois päiväjärjestyksestä. Jos asunto ei paikan päällä näytäkään kivalta, niin ei ainakaan tarvitse haihatella mielikuvien perään.

Mitä kahden lainan päällekkäisyyteen tulee, niin riippuu varmaan omavaraisuudestanne, ts paljonko teillä on nykyisestä lainaa maksamatta. Pankki arvioinee myös millaisena riskinä näkee nykyisen asuntonne, meneekö se nopeasti kaupaksi jne. Itse olen saanut lainaa pankista vastaavassa tilanteessa, mutta suuri osa asunnostani oli tuolloin maksettu.

Pyytäisin varmaan paria välittäjää arviokäynnille arvioimaan myyntiajan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ole ongelma. Sen jälkeen lainaa olisi n. 140000 mikä ei ole paljoa tuloillemme. Asunnon vastike tosin 2* nykyiseen ja remppoja tulossa kun vanha yhtiö... Asumiskulut kasvaisi, mutta niin tilakin. Tosin se tila ei vielä ole välttämätöntä. :/ jos tietäisin, että asunto ko. Yhtiöstä tulisi myyntiin kolmen vuoden päästä, en ostaisi nyt. Mutta kun siitä ei todellakaan ole takeita!