Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän synnytyksen jälitarkastus ole pakollinen?

Vierailija
04.02.2013 |

Eihän?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat saada äitiyspäivärahaa niin on.

Vierailija
2/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat saada vanhempainpäivärahat, niin tarvitset todistuksen jälkitarkastuksesta kelaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin. Pelkäsin jälkitarkastusta, sillä synnytyksessäni oli opiskelija "turhana" töllistelemässä. Sanoin lääkärille että hirvittää tämä jälkitarkastus, mutta hän oli empaattinen ja mukava

Vierailija
4/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lukeeko jossain lakipykälässä, et olisi pakko levittää jalkanasa rahaa saadessaan?

Vierailija
5/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lukeeko jossain lakipykälässä, et olisi pakko levittää jalkanasa rahaa saadessaan?

Jos haluat vanhempainpäivärahan, on sun levitettävä ne jalkasi. Tästä on lakipykälä.

Vierailija
6/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on edellytys että saat jatkossa kelan rahoja ja todistus tarkastuksesta on toimitettava kelalle tietyn ajan sisällä, muuten katkeaa rahantulo.

Vierailija
7/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt jälkitarkastuksessa ja kolmesta lapsesta olen rahat saanut.

Vierailija
8/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kelasta rahaa. Vaikka ei haluaisi rahaa, niin eiköhän se ihan oman terveyden nimissäkin ole viisasta käydä tarkastuksessa. Samalla voi sitten halutessaan saada vielä minipillerireseptinkin.

Vierailija
9/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niin täynnä tikkejä ettei ne edes sulaneet itsestään pois vaan osa piti nyppiä perinteisesti pois.

Vierailija
10/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt jälkitarkastuksessa ja kolmesta lapsesta olen rahat saanut.

Lääkärintodistus jälkitarkastuksesta pitää toimittaa kelaan muistaakseni viimeistään 12 viikkoa synnytyksestä. Jos et ole toimittanut ja sinulle on vanhempainrahaa maksettu, on joku sitten ilmeisesti tehnyt virheen.

Vierailija
11/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Tunnen eräänkin naisen joka sai toisen lapsensa, eka oli huostaanotettu. Valehteli neuvolassa odottavansa esikoista. Lääkärin sisätutkimuksessa lääkäri kysyi että miksi uudelleensynnyttäjä on merkattu esikoisen saajaksi.

Eli keikenlaisia ihmisiä on olemassa, myös niitä jotka väittää saaneen lapsen, lääkäri tekee sisätutkimuksen jossa lääkäri toteaa että sitä on lapsi saatu. Ja näin Kela maksaa rahan.

Minusta tuo on asia jonka voisi hoidattaa suoraan synnytyslaitoksella, samoin kuin isyyden tunnustamisen.

Toki siinä samalla hoidetaan tärkeitä asioita samalla kuten suunnitellaan ehkäsyä, tsekataan äidin kunto yms. Ne kuuluu ihan normaaliin neuvolatoimintaan ja siihen päättyy äidin osuus neuvolan asiakkaana ja enää lapsi on hoidettavana.

Mutta ei se pakollista ole, ei neuvolassakaan kuulu käydä ja luultavasti sen saman tarkastuksen voit hoitaa yksityiselläkin puolella. Mutta Kelan tukiin se vaikuttaa.

Vierailija
12/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen saa toki hakea mistä tahtoo. Itse pyysin privaatista samalla kun laitettiin kierukka. Neuvolaan ilmoitin käyväni yksityisesti ja tämä sopi heille erinomaisesti.

Vierailija
13/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tulee käydä neuvolassa tai lääkärissä jälkitarkastuksessa 5–12 viikkoa synnytyksen jälkeen. Äiti toimittaa jälkitarkastustodistuksen Kelaan. Se tarvitaan, jotta Kela voi maksaa vanhempainrahaa. Ilman todistusta, vanhempainrahan maksu loppuu.

Vierailija
14/36 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi että miten vihasin sitä raskauden/synnytyksen jatkuvaa sörkkimistä. Nyt vuosi synnytyksen jälkeen alkaa olemaan jo vähän inhimillistä toi seksin harrastaminen hetkittäin, eikä aina iske muistot siitä sörkkimisestä.

Vierailija
15/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te jälkitarkistusta kammoatte?Hyvähän se on itselläkin tietää,että kaikki on ok ja haavat paranee niinkuin pitää.Enemmän voisi kammota papa koetta,onko syöpä vai ei.Jos jälkitarkastusta ei neuvolasta varattaisi,kuinka moni varaisi sen itse ja kävisi?

Vierailija
16/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauva pitäisi tuoda tarkastukseen.

Tuo äidin pakottaminen gynen tsekkaukseen ja ehkäisyneuvontaan on ajalta jolloin naisen lisääntymistä halutiin kontrolloida. Ei haluttu epäsopivan aineksen lisääntyvän holtittomasti.

Tajuatteko kuinka holhoavaa ja naista alistavaa tuo käytöntä perimmiltään on?

Haluaisin kyllä kuulla mikä on perustelu tuolle että naisen on edelleen nykypäivänä pakko käydä gynekologin tarkistuksessa jotta saa perheelle kuuluvan vanhempainrahan (rahan saajahan ei välttämättä edes ole tuo äiti).

Vierailija
17/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselyn tasa-arvovaltuutetulle... :-D Höntti sääntöhän tuo on, ei sitä voi kukaan järjellä perustella. Varsinkin jos isä jää vanhempainvapaalle äidin sijasta.

Vierailija
18/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua että kukaan mua ronkkii ellei ole aivan pakko. Joka hemmetin kerta ollut mieslääkäri ja vikalla synnytyskerralla jälkitarkastuksessa valehteilin että mulla on tosi runsaat menkat enkä halunnut tutkimusta silloin, muista asioista puhuttiin je merkitsi mun käyneen jälkitarkastuksessa, mutta kehoitti varaamaan uuden ajan sisätutkimukseen myöhemmin. Arvatkaa varasinko?

Vierailija
19/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. työttömyyspäivärahan saadakseen?

Suostuisivatko?

Hyvähän se on että ilmaiseksi pääsee halutessaan jälkitarkastukseen mutta on todella erikoista että siitä on käytännössä tehty pakollinen. Ei aikuista ihmistä missään muussa elämäntilanteessa alisteta moiseen.

kyselyn tasa-arvovaltuutetulle... :-D Höntti sääntöhän tuo on, ei sitä voi kukaan järjellä perustella. Varsinkin jos isä jää vanhempainvapaalle äidin sijasta.

Vierailija
20/36 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on joku syy, että et halua käydä jälkitarkastuksessa, mikä?

Varmaan tämä tieto sinua kovasti ilahduttaa, että ei tule poliisit hakemaan tarkastukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme