Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi h**to, että oli Cittarin salaattitiskistä ostettu "cesarsalaatti"

Vierailija
04.02.2013 |

kamalaa. Ei kyllä ollu tietoakaan cesarsalaatista, järkky.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt hyviä ja huonoja ceasar-salaatteja ympäri maailmaa ja yleensä lounassalaatti tilataan ruokaisampana versiona ihan missä vaan.

Alkusalaattina sitten naturel-versiona.

Ja miten kehtaa joku viikon Wienissä asunut väittää, että wiener schnitzeliin ei tule ikinä anjovista? Se on hemmetin vanha ruoka, ja lähes jokaisella mammalla oli oma kuorrutuseseptinsä. Itse olen saanut wiener schnizeleitä ilman sitruunaa, mutta kapristen ja anjovisten kanssa.

Koko leikehän on vaan muunnos italialaisten omasta.

On kyllä ihan käsittämätöntä, että löytyy ihmisiä joiden ainoa linkki Suomeen tuntuu olevan vauvapalsta, ja sitten kuvitellaan, että nyt on päässyt jotenkin parempaan luokkaan, kun on maasta poistunut. Kannattaisi pitää myös ihan normaalina, että reseptit maiden rajoja ylittäessään muokataan usein maan tapojen mukaisiksi. Se kun on ihan ruokakulttuurin kehittelyä ja kehittämistä.

Mutta mitä tulee ap:n aloitukseen, niin totta, kunnon lounassalaattia on vaikea löytää.

Vierailija
22/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt hyviä ja huonoja ceasar-salaatteja ympäri maailmaa ja yleensä lounassalaatti tilataan ruokaisampana versiona ihan missä vaan.

Ja miten kehtaa joku viikon Wienissä asunut väittää, että wiener schnitzeliin ei tule ikinä anjovista? Se on hemmetin vanha ruoka, ja lähes jokaisella mammalla oli oma kuorrutuseseptinsä. Itse olen saanut wiener schnizeleitä ilman sitruunaa, mutta kapristen ja anjovisten kanssa.

On kyllä ihan käsittämätöntä, että löytyy ihmisiä joiden ainoa linkki Suomeen tuntuu olevan vauvapalsta, ja sitten kuvitellaan, että nyt on päässyt jotenkin parempaan luokkaan, kun on maasta poistunut. Kannattaisi pitää myös ihan normaalina, että reseptit maiden rajoja ylittäessään muokataan usein maan tapojen mukaisiksi. Se kun on ihan ruokakulttuurin kehittelyä ja kehittämistä.

Mutta mitä tulee ap:n aloitukseen, niin totta, kunnon lounassalaattia on vaikea löytää.

ja sen voin sanoa, että Wienerschnitzeliä ei "kuorruteta" yhtään millään. Lisukkeeksi tulevat perinteisesti persiljaperunat, sitruunalohko ja puolukkahillo, siinä se. Leikkeitä voidaan tietenkin valmistaa miten tahansa, mutta silloin ne eivät ole wienerschnitzeleitä. Italaialaisilla on omat leikkeensä, eivätkä nekään ole wienerschnitzleleitä.

Ja miten tämä liittyy siihen, että minä tai joku muu ulkosuomalainen kuvittelee päässeensä johonkin "parempaan luokkaan"?

terveisin Wienistä

Vierailija
24/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itävaltalaiset muokkasivat wienerschnizelin omiin suihinsa sopivaksi nimenomaan italialaisesta versiosta. Mahtoi italialaiset vauvapalstalaiset 1700- 1800 luvuilla kauhistella itävaltalaisten vääristelyjä heidän ruuistaan.

Historia on jännä juttu! Kannattaisi ottaa selvää.

Vierailija
25/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen voin sanoa, että Wienerschnitzeliä ei "kuorruteta" yhtään millään. Lisukkeeksi tulevat perinteisesti persiljaperunat, sitruunalohko ja puolukkahillo, siinä se. Leikkeitä voidaan tietenkin valmistaa miten tahansa, mutta silloin ne eivät ole wienerschnitzeleitä. Italaialaisilla on omat leikkeensä, eivätkä nekään ole wienerschnitzleleitä.

Ja miten tämä liittyy siihen, että minä tai joku muu ulkosuomalainen kuvittelee päässeensä johonkin "parempaan luokkaan"?

terveisin Wienistä

Suomessa ei myydä mitään wienerschnitzeleitä vaan wieninleikkeitä ja niihin kuuluu sitruuna, anjovis ja kapris. Ihan on jo perinteinen ruokalaji Suomessa.

Vierailija
26/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itävaltalaiset muokkasivat wienerschnizelin omiin suihinsa sopivaksi nimenomaan italialaisesta versiosta. Mahtoi italialaiset vauvapalstalaiset 1700- 1800 luvuilla kauhistella itävaltalaisten vääristelyjä heidän ruuistaan.

Historia on jännä juttu! Kannattaisi ottaa selvää.

en minä vieläkään tajua, mitä italialaisten leikkeillä tai satojen vuosien takaisella historialla on sen kanssa tekemistä, että wienerschnitzelin nimellä myytävään leikkeeseen ei todellakaan tule anjovista. Eikä piccata milanesea myydä (täälläkään) wienerschnitzelinä. Onko sinulla sen kanssa ongelma, vai miksi jankkaat?

Vierailija
27/27 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis broileria tungettu caesariin?! Kas kun ei lenkkimakkaraa ja ananasta. Nyt en enää Suomessa hämmästy mistään.

Tukholmassa nyt ainakin parissa paikassa, joista toinen oli lounasruokala, josta sai tähän astisen elämäni parhaan caesar-salaatin.

ja tähän voinee siis joku kommentoida, että vain Pohjoismaissa :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi